شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نقش صرافی‌های ارز دیجیتال در فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال از منظر امنیت و ایمنی، صرافی‌ است که دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد ذخیره و از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی کند. در راستای اطمینان از سطح امنیت و ایمنی صرافی منتخب خود می‌توانید با یک تحقیق و تفحص اساسی، پیشینه صرافی را شخم بزنید و ببینید آیا تا به حال هک شده است یا خیر؟

نقش صرافی‌های ارز دیجیتال در فرایند خرید و فروش ارزهای دیجیتال

 

حوزه ارزهای دیجیتال یکی از پر تب‌وتاب‌ترین بازارهای مالی چند سال گذشته است. افراد زیادی به واسطه رمزارزها، از طریق یک استراتژی حساب شده و در بستر یک صرافی ارز دیجیتال معتبر به سودهای کلانی در این بازار رسیده‌اند؛ بنابراین اگر می‌خواهید از سور و سات این سودآوری عقب نمانید و برای ورود به عرصه معاملات، باید یک صرافی کریپتوکارنسی معتبر پیدا کنید؛ چرا؟

پاسخ این چرایی در حقیقت علت حضور ما و شما در این صفحه و این مطلب است؛ پس اگر می‌خواهید از نقش صرافی کریپتوکارنسی در بازار معادلات رمزارز آگاه شوید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

 

صرافی ارز دیجیتال چیست و چه نقشی در فرآیند خرید و فروش ارز دیجیتال دارد؟

 

خرید و فروش ارز دیجیتال

 

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی است که سه امکان را برای سرمایه‌گذاران و تریدرهای بازار ارزهای رمزنگاری شده فراهم می‌کند:

 

  1. تبدیل دارایی‌ از ارزهای فیات مانند دلار به ارزهای دیجیتال؛ مانند بیت کوین، تتر و ...

  2. تبدیل دارایی ارز یک ارز دیجیتال به یک رمزارز دیگر؛ مانند بیت کوین به اتریوم و ...

  3. تبدیل دارایی از ارزهای دیجیتال به ارزهای فیات؛ این فرآیند به معنی تبدیل کردن توکن‌های کریپتوکارنسی به پول نقد است.

صرافی‌های ارز دیجیتال به ازای خدماتی که به تریدرها و سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهند، مابه‌التفاوت قیمت خرید و فروش یک ارز را تحت عنوان کمیسیون دریافت می‌کنند. با این همه، جهت تمام کردن حجت و ادا کردن حق مطلب به صورت کامل به شما می‌گوییم که یک صرافی ارز دیجیتال نقش نوعی واسطه را میان فروشنده و خریدار در فرآیند معاملات فروش و خرید ارز دیجیتال ایفا می‌کند.

به بیان دیگر، یک صرافی کریپتوکارنسی در حقیقت بازاری است که ارزهای رمزنگاری شده در آن، میان فروشنده و خریدار تبادل می‌شوند و هزینه مشخصی تحت عنوان کارمزد یا کمیسیون نیز به این بازار (صرافی) تعلق می‌گیرد. کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال همچنین می‌توانند از قیمت‌ بازار ارزهای دیجیتال مختلف مطلع شوند.

قبل از ظهور صرافی‌های کریپتوکارنسی مانند والکس، تنها راه خرید ارز دیجیتال، استخراج آن یا راه‌اندازی انجمن‌های آفلاین و آنلاین مختلف بود؛ اما امروزه این صرافی‌ها بستر امنی را برای تریدرها و سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌اند تا بدون کوچک‌ترین مانع و در امنیت کامل، معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال خود را انجام دهند.

 

در انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و امن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

 

در ادامه این قسمت 6 معیار مهم که هنگام انتخاب یک صرافی کریپتوکارنسی باید به آن‌ها توجه کنید را معرفی می‌کنیم.

امنیت

بازار ارز دیجیتال اگرچه پر تب‌و‌تاب است؛ اما هنوز یک صنعت جوان و نوپاست که قطعا ایرادات زیادی برای اصلاح شدن در آینده دارد. برای نمونه می‌توان به معضلات امنیتی همچون هک شدن حساب‌ کاربران در صرافی‌های ارز دیجیتال اشاره کرد. حقیقت ماجرا این است که هیچ تبادل آنلاینی در بازار رمزارزها وجود ندارد که از حملات سایبری و هکرها در امان باشد؛ با این حال صرافی‌هایی وجود دارند که با در اختیار داشتن سپرهای امنیتی پیشرفته و مدرن، خطر حمله هکرها و به سرقت رفتن دارایی کاربران خود را به حداقل رسانده‌اند؛ بنابراین هنگام انتخاب یک صرافی، حتما خطوط دفاعی و سپرهای امنیتی آن در مواجه با هکرها و حملات سایبری را مورد توجه قرار دهید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال از منظر امنیت و ایمنی، صرافی‌ است که دارایی کاربران را در کیف پول‌های سرد ذخیره و از قابلیت احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی کند. در راستای اطمینان از سطح امنیت و ایمنی صرافی منتخب خود می‌توانید با یک تحقیق و تفحص اساسی، پیشینه صرافی را شخم بزنید و ببینید آیا تا به حال هک شده است یا خیر؟

 

پشتیبانی

این بازار همیشه جای خالی برای طرح سوال دارد؛ اما آیا افرادی هستند که پاسخگو باشند؟

به این ترتیب فاکتور بعدی که هنگام انتخاب صرافی کریپتوکارنسی باید در نظر بگیرید، وضعیت پشتیبانی صرافی است. چندان فرقی ندارد تریدر آماتور باشید یا حرفه‌ای، به هر حال این احتمال وجود دارد که در هر مرحله از پروسه خرید یا فروش رمزارز با سوال، مشکل یا خطایی مواجه شوید و نیاز داشته باشید تا یک نفر به کمک شما بیاید؛ بنابراین خیلی مهم است که یک صرافی کریپتوکارنسی، نه تنها تیم پشتیبانی اختصاصی داشته باشد، بلکه خدمات مشاوره و پاسخگویی خود را 24 ساعته ارائه کند تا خیال کابران برای پاسخ به هر سوال و مسئله‌ای راحت شود.

 

تعداد کوین‌ها

حین انتخاب صرافی توجه داشته باشید که گزینه مورد نظر از چه ارزهایی پشتیبانی می‌کند؟ هر چقدر تعداد ارزهایی که یک صرافی ارائه می‌دهد بیشتر باشد، دست شما به عنوان کاربر برای انجام معامله بازتر خواهد بود.

البته کمیت کوین‌ها، لزوما کیفیت صرافی را تایید نمی‌کند! یعنی نیازی نیست یک صرافی از تمام ارزهای موجود در بازار پشتیبانی کند؛ بلکه یک صرافی معتبر و خوب ارزهایی را ارائه می‌دهد که حجم معاملاتی بالایی در دنیا داشته و مهم هستند؛ مانند بیت کوین، تتر، اتریوم و ... .

 

 

پشتیبانی از ارز فیات

از آنجایی که برخی صرافی‌ها هستند که این قابلیت را ندارند، اطمینان حاصل کنید صرافی منتخب شما از ارز فیات پشتیبانی می‌کند؛ زیرا تنها تحت این شرایط است که می‌توانید در تریدهای خود ارز فیات را به جای ارز دیجیتال خریداری کنید.

 

ساختار هزینه‌ها و قیمت‌گذاری‌ها

قبل از انتخاب یک صرافی از میزان هزینه‌ها و ساختار آن‌ها آگاه شوید. باید بدانید صرافی چند درصد کارمزد یا حق کمیسیون به ازای معاملات شما دریافت می‌کند. یک قاعده کلی است که می‌گوید کارمزدهای دریافتی یک صرافی با حجم معاملات شما در یک ماه ارتباط مستقیم اما معکوس دارد؛ یعنی هر چقدر حجم معاملات شما در یک ماه بیشتر باشد، کارمزد کم‌تر می‌شود.

 

نقدینگی و حجم معاملات در صرافی ارز دیجیتال

نقدینگی در صرافی‌های ارز دیجیتال به معنای پذیرش و تبدیل ارز دیجیتال به ارز فیات (پول قابل استفاده در جامعه مثل دلار) است، بدون اینکه این تبدیل تاثیر زیادی بر قیمت دارایی شما داشته باشد. صرافی‌های ارز دیجیتال برای تسهیل عملیات خرید و فروش، باید دارای سیستم نقدینگی قوی باشند. این سیستم باید تضمین کند که هرگونه تراکنش مالی به صورت سریع، امن و بدون مشکل انجام شود.

 

انتخاب صرافی ارز دیجیتال معتبر

 

در انتخاب یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال معتبر مثل صرافی ارز دیجیتال Wallex و Coinbase ، باید به سطح نقدینگی آن توجه کنید؛ به این منظور کافیست از حجم معاملات صرافی در 24 ساعت گذشته آگاه شوید؛ بالا بودن حجم معاملاتی، مهر تاییدی برای سالم بودن سطح نقدینگی یک صرافی است.

 

Coinbase vs Wallex

 

جمع‌بندی

در مطلب امروز ضمن ابراز نقش صرافی ارز دیجیتال در معاملات خرید و فروش ارز دیجیتال، 6 معیار مهم در انتخاب بهترین صرافی را نیز به شما معرفی کردیم. صرافی‌های ارز دیجیتال نقش مهمی در فرایند خرید و فروش رمزارزها ایفا می‌کنند. این صرافی‌ها به عنوان محلی برای خرید و فروش ارزها به کاربران اجازه می‌دهند تا به راحتی و با حداقل هزینه، ارزهای دیجیتال را تبدیل و خریداری کنند. صرافی کریپتوکارنسی با فراهم کردن یک سپر امن برای نگهداری ارزهای دیجیتال، به کاربران اطمینان می‌دهند که دارایی‌هایشان از امنیت کافی برخوردارند.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied