شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مرگ تدریجی با تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب

آب آشامیدنی سالم و پاکیزه، یکی از اصلی ترین نیاز های روزمره است. دستگاه های تصفیه آب به‌عنوان یک روش موثر برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آب استفاده می‌شود. اما یکی از اصول اساسی دستگاه های تصفیه آب، تعویض منظم فیلتر تصفیه آب است. در این مقاله به تاثیرات مخرب عدم تعویض فیلتر تصفیه آب خواهیم پرداخت و نکاتی را برای تعویض منظم فیلتر تصفیه آب معرفی خواهیم کرد.

آب آشامیدنی سالم و پاکیزه، یکی از اصلی ترین نیاز های روزمره است. دستگاه های تصفیه آب به‌عنوان یک روش موثر برای حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آب استفاده می‌شود. اما یکی از اصول اساسی دستگاه های تصفیه آب، تعویض منظم فیلتر تصفیه آب است. در این مقاله به تاثیرات مخرب عدم تعویض فیلتر تصفیه آب خواهیم پرداخت و نکاتی را برای تعویض منظم فیلتر تصفیه آب معرفی خواهیم کرد.

خرید بهترین فیلتر دستگاه تصفیه آب از تولید کننده داخلی

 

فیلتر تصفیه آب چیست؟

فیلتر تصفیه آب ، یکی از اجزای مهم در سیستم تصفیه آب خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی است. فیلتر آب به منظور حذف ذرات معلق، آلودگی‌ها و مواد آلاینده از آب و مواد غیر ضروری استفاده می‌شوند. این دستگاه های با دارا بودن ویژگی های خاص خود می توانند در هر مرحله از سیستم دستگاه تصفیه آب ذرات را حذف کنند.

این تجهیزات با گذشت زمان و استفاده مداوم در دستگاه، ویژگی های خود را به تدریج از دست می دهند و نیاز به تعویض دارند و در صورت عوض نکردن فیلتر مورد نظر ممکن است، اثرات بدی بر طعم و بوی فیلتر ها بگذارد و ممکن است برای سلامت انسان ها مفید نباشد.

 

عوارض تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب

عدم تعویض منظم فیلتر تصفیه آب می‌تواند منجر به مشکلات جدی و مخاطراتی برای سلامتی و کیفیت آب شود. در ادامه به بررسی تدریجی این مشکلات و مخاطرات می‌پردازیم.

 

راهنما خرید انواع فیلترهای دستگاه های تصفیه آب ایرانی و خارجی

 

1-کاهش کیفیت آب

فیلتر تصفیه آب قدیمی و کثیف قادر به حفظ کیفیت آب نیست. با عدم تعویض منظم فیلتر، آلودگی‌ها و مواد آلاینده در آب باقی می‌مانند و کیفیت آب به شدت کاهش می‌یابد و ممکن است از آب تصفیه شده شهری هم مطلوبیت کمتری داشته باشد.

2- تاثیر منفی بر سلامتی

استفاده از آب تصفیه نشده به دلیل عدم تعویض منظم فیلتر آب، می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی ایجاد کند. ذرات آلوده و میکروارگانیسم‌ها می‌توانند منجر به بیماری‌های مرتبط با آب شوند و سلامتی افراد را تهدید کنند.

این محصولات در انواع مختلف تولید می شوند و هر کدام از یک عنصر طبیعی به عنوان مثال (کربن، مواد آلی و …) ساخته شده اند که با آزادسازی آن ها در مخازن تعویض آب " در صورت تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب مدنظر" ممکن است این مواد آلی وارد آب شوند و سلامت را به خطر بیندازند.

3- خطر ابتلا به عفونت

با تعویض نکردن فیلتر تصفیه آب ، احتمال ابتلا به عفونت‌های باکتریایی و ویروسی به دلیل ناسالم بودن آب افزایش می‌یابد. این عفونت‌ها ممکن است منجر به مشکلات گوارشی و عفونت‌های مرتبط با آب و در برخی موارد ایجاد تدریجی توده های سرطان در بدن شود.

 

بهترین فیلترهای تصفیه آب را از ما بخرید

 

انواع فیلتر تصفیه آب

در دستگاه های تصفیه آب، فیلتر های مختلفی با وظایف مشخص خاص خود به کار رفته اند که فرآیند ایجاد آبی سالم در مخزن را بر عهده. هرکدام از این فیلتر ها دارای وظیفه خاص خود و دارای طول عمر مشخصی هستند و اگر در هر مرحله فیلتری تعویض نشود احتمال از دست رفتن مطلوبیت و کیفیت آب از دست رفته از بین می رود.

 

  • فیلتر الیافی
  • فیلتر کربن بلاک
  • فیلتر ممبران
  • فیلتر مینرال
  • فیلتر قلیایی
  • فیلتر UV

 

فیلتر الیافی

نخستین مرحله از تصفیه آب، گذشتن آب از فیلتراسیون الیافی است. این فیلتر ها با دارا بودن قابلیت جلوگیری از رسوبات و لای و شن و … مانع از عبور آن ها می شوند.

فیلتر های تصفیه آب الیافی را بهتر است هر 6 ماه تعویض کنیم تا مطلوبیت آب از بین نرود. شناسایی زمان تعویض هنگامی است که فیلتر از حالت رنگ سفید به قهوه ای یا کرمی تغییر کند.

فیلتر های الیافی (PP) دارای انواع مختلف از فیلتر الیافی صنعتی، نیمه صنعتی، فیلتر الیافی جامبو و اسلیم تشکیل شده است.

 

فیلتر کربن بلاک

فیلتر کربن ، به صورت ویژه در سه مرحله از عملیات فیلتراسیون آب کاربرد دارد و وظیفه تکمیلی در قبال حذف دائم انواع آلاینده های شیمیایی، فیزیکی، آفت ها، گازهای شیمیایی و … را بر عهده دارد.

ساختار اصلی این فیلتر ها که در مرحله دو و سه فرآیند پالایش آب به کار میروند، از کربن اکتیو می باشد که امکانات لازم برای حذف مواد غیر ضروری را فراهم می کنند.

بهترین زمان تعویض فیلتر های کربن بلاک (CTO) کربن گرانول (GAC) در دستگاه های تصفیه، 6 ماه می باشد و بهتر است در این زمان حتما فیلتر را تعویض کنید. تا آب مطلوبیت خود را از دست ندهد.

 

فیلتر ممبران

مرحله چهارم از فرآیند پالایش، استفاده از فیلتر ممبران است. این فیلتر ها از جنس پلی آمید ساخته شده اند و از ورد PH های بالا به درون آب جلوگیری می کند.این فیلتر آخرین مرحله از فرآیند پاکسازی آب از هرگونه آلودگی است که با ویژگی خود می تواند 98 درصد از آب را پاکیزه و خالص کند.

تداخل در عملکرد این فیلتر و تعویض نکردن به موقع آن می تواند باعث احساس تلخی در آب و در نتیجه بیماری شود.

بهتر است بین هر 1.5 تا 2 سال این فیلتر به صورت کامل تعویض شود.

 

فیلتر مینرال

پس از حذف تمامی مواد معدنی و آلاینده ها در آب نوبت به اضافه کردن مواد معدنی و ضروری بدن در آن است. این وظیفه را فیلتر های مینرال (Mineral Filter) بر عهده دارد که با اضافه کردن مقدار لازمی از مواد معدنی به آب مانع از کمبود مواد مغذی برای بدن می شود.

این فیلتر ها بسیار مهم بوده و در صورت تعویض نشدن به موقع ممکن است، آب بدون مواد معدنی بنوشید و نیاز معدنی بدنتان رفع نشود.

جهت تعویض این فیلتر ها لازم است هر 6 الی 12 ماه اقدام به تعویض آن کنید.

 

فیلتر قلیایی و UV

دو فیلتر تصفیه آب که می توانید به صورت اختیاری آن را در دستگاه خود داشته باشید. این دو فیلتر مانع از بوجود آمدن PH های بالا و باعث جلوگیری از ورود آفت به داخل مخزن می شوند.

این دو فیلتر بهتر است بین هر 10 الی 12 ماه تعویض شوند.

 

قیمت انواع فیلتر تصفیه آب

در خصوص قیمت یا خرید انواع فیلتر های تصفیه آب بهتر است بدانید که این محصولات با توجه به نوع کاربری، ابعاد ذخیره، برند داخلی یا خارجی و … قیمت گذاری می شود و نمی توان برای آن قیمت مشخصی را تعیین کرد. شما عزیزان می توانید با کارشناسان و متخصصان خرید و فروش در ارتباط باشید.

 

راه های ارتباط خرید فیلتر دستگاه تصفیه آب

شماره تعویض فیلتر دستگاه آب : 37603720 - 051

شماره خرید فیلتر تصفیه آب: 37603721 - 051

شماره استعلام قیمت انواع فیلتر آب: 37603722 - 051

راه های ارتباطی با تولید کننده انواع فیلترهای تصفیه آب در ایران

 

نتیجه‌گیری

تعویض منظم فیلتر تصفیه آب اهمیت بسیاری دارد . عدم تعویض فیلتر می‌تواند به کاهش کیفیت آب، خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با آب و افزایش خطر عفونت‌های باکتریایی و ویروسی منجر شود. بنابراین، توصیه می‌شود که تعویض منظم فیلتر تصفیه آب را در نظر بگیرید تا از آب تمیز و سالم برای مصرف خود استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره تعویض فیلتر تصفیه آب

 

1. چرا باید فیلتر تصفیه آب را دائما تعویض کنیم؟

تعویض منظم فیلتر تصفیه آب به حفظ کیفیت آب و سلامتی افراد کمک می‌کند. فیلترها با گذشت زمان کثیف می‌شوند و توانایی تصفیه آب را ندارند. بنابراین، تعویض منظم فیلتر ضروری است.

2. چگونه می‌توانم زمان مناسب برای تعویض فیلتر تصفیه آب را تعیین کنم؟

برخی فیلترها نیاز به تعویض 3 ماهه دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به تعویض هر 6- 12 ماه دارند. بهتر است دستورالعمل تولید کننده را مطالعه کنید و زمانبندی تعویض را بر اساس آن رعایت کنید.

3. آیا می‌توانم فیلتر تصفیه آب را خودم تعویض کنم؟

بله، بسیاری از فیلترها به راحتی توسط کاربر قابل تعویض هستند. با مطالعه دستورالعمل تولید کننده و رعایت مراحل تعویض، می‌توانید فیلتر تصفیه آب را خودتان تعویض کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied