شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

۶ تفریح آبی جذاب در فصل تابستان

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه از تفریحات آبی سواحل شمال و جنوب کشور نهایت لذت را ببرید، در زمان‌های کم مسافر به این شهرها سفر کنید. چراکه با اوج‌گرفتن سفرها و در ایام تعطیلات، قیمت بلیط تفریحات آبی به حداکثر می‌رسد. برای این که بتوانید با خیال راحت برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که چند روز قبل از سفرتان با کمک سفرمارکت و به‌صورت آنلاین بلیط و اقامتگاه خود را رزرو کنید.

۶ تفریح آبی جذاب در فصل تابستان

با شروع روزهای گرم سال بسیاری از افراد به‌دنبال بهترین مقاصد ساحلی کشور هستند، چراکه یکی از محبوب‌ترین تفریحات در فصل تابستان تفریحات آبی است. تفریحات آبی در تابستان این امکان را به وجود می‌آورند که برای مدتی از گرمای سوزان فرار کرده و لحظاتی به یاد ماندنی را تجربه کنید. در سال‌های اخیر تفریحات آبی در کشورمان رشد قابل‌توجهی داشته و تعداد و تنوع این نوع تفریحات در شهرهای ساحلی و حتی غیرساحلی رو به افزایش است.

اگر تا به حال لذت و هیجان تفریحات آبی را تجربه نکرده‌اید، بهتر است در تابستان امسال سفر به شهرهای ساحلی را در برنامه خود قرار دهید. تعداد و تنوع این تفریحات هیجان‌انگیز بسیار بالا است، اما پیشنهاد می‌کنیم با یک برنامه‌ریزی صحیح، برای یک بار هم که شده هر یک از آن‌ها را تجربه کنید. در ادامه به معرفی ۶ تفریح آبی جذاب در فصل تابستان پرداخته‌ایم تا از تابستان امسال خود نهایت لذت را ببرید.

جت اسکی

جت اسکی یکی از بهترین تفریحات آبی محسوب می‌شود که برای تجربه آن می‌توانید به یکی از شهرهای ساحلی شمال و یا جنوب کشور سفر کنید. جت اسکی ترکیبی از موتور و قایق بوده و با سرعت زیاد روی آب حرکت می‌کند. اگر تا به حال تجربه این تفریح آبی را نداشتید، جای نگرانی نیست؛ چراکه مربی‌های حرفه‌ای همراه‌تان هستند و مراحل انجام آن را به شما آموزش می‌دهند. تجهیزات ایمنی جت اسکی خیال شما را از امنیت این تفریح راحت خواهد کرد. در سواحل جنوبی مانند کیش، بوشهر، خوزستان و هرمزگان و همچنین در سواحل دریایی خزر نظیر مازندران، گیلان و گلستان این تفریح آبی وجود دارد. البته بعد از رزرو بلیط هواپیما دبی هم می توانید این تفریح آبی را در برنامه خود قرار دهید. جالب است بدانید که شهرهایی مانند تهران و آذربایجان غربی نیز دارای تفریحات آبی متعدد و مدرنی هستند که آن‌ها را برای مدت مشخصی به گردشگران اجاره می‌دهند و شما می‌توانید جت اسکی سواری را در این شهرها نیز تجربه کنید.

شاتل و بنانا

یکی از تفریحات آبی پرطرفدار در تابستان، شاتل و بنانا است. شاتل و بنانا نوعی تیوپ هستند که به‌صورت انفرادی و گروهی استفاده می‌شوند و به‌وسیله یک قایق تندرو روی آب کشیده می‌شوند و با سرعت زیادی حرکت می‌کنند. شاتل یک تشک بادی بزرگ است که دسته‌هایی در کنار آن تعبیه شده تا هنگامی که سوار آن می‌شوید بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. وقتی سوار بر شاتل می‌شوید، تیوپ به یک قایق تندرو وصل می‌شود و قایق با سرعت شما را بر روی سطح آب می‌کشد. طناب محکمی که باعث وصل شدن شاتل به قایق می‌شود ایمنی شما را حفظ می‌کند.

بنانا، همان‌طور که از اسمش مشخص است به شکل موز و حتی به رنگ زرد طراحی شده و کارکرد آن بسیار شبیه به شاتل است؛ البته با این تفاوت که در شاتل شما کاملاً درون تیوپ قرار دارید، اما در بنانا بر روی تیوپی می‌نشینید و پاهایتان درون آب است. قبل از تجربه شاتل و بنانا باید بدانید که سرعت و پرش‌های زیاد روی آب ممکن است باعث شود به داخل آب پرتاب شوید؛ البته جای نگرانی نیست، چراکه جلیقه نجات دارید و غریق نجات‌ها مراقب‌تان‌ هستند. اگر با بلیط هواپیما کیش سفر کردید این جزیره مقصد خوبی برای تجربه این تفریح است.

 

فلای بورد

فلای برد از جدیدترین و گران‌قیمت‌ترین تفریحات آبی سواحل شمال و جنوب کشور است که از طریق آن می‌توانید پرواز روی آب را تجربه کنید. فلای بورد به جت اسکی وصل می‌شود و آب با فشار زیاد فردی که روی آن قرار گرفته است را بالا می‌برد، به همین دلیل یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات آبی محسوب می‌شود. اگر تا به حال سوار فلای بورد نشده‌اید و در مورد چگونگی انجام این تفریح آبی اطلاعی ندارید، نگران نباشید؛ زیرا قبل از تجربه آن به مدت ۳۰ دقیقه به شما می‌آموزند که چگونه از فلای بورد استفاده کنید و توصیه‌های لازم را به شما گوشزد می‌کنند. بهتر است قبل از استفاده از فلای بورد از ایمن بودن وسیله و سالم بودن آن مطمئن شوید، همچنین استفاده از فلای بورد برای افراد کمتر از ۱۸ سال توصیه نمی‌شود.

غواصی

مشاهده موجودات دریایی از نزدیک مانند انواع ماهی‌ها، شقایق دریایی، عروس دریایی و صدف‌ها آرزوی بسیاری از افراد است که از طریق غواصی به حقیقت پیوسته است. اگر می‌خواهید به سرزمین موجودات دریایی سفر کنید، تابستان امسال سفر به سواحل شمال یا جنوب کشور را در برنامه خود قرار دهید. اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، این تفریح آبی را از دست ندهید. حتی کسانی که شنا بلد نیستند هم می‌توانند در آب‌های خزر و خلیج‌فارس تا عمق ۴ یا ۶ متری غواصی کنند. برای تجربه این تفریح آبی لذت‌بخش نیازی به تجهیزات غواصی ندارید و فقط باید حوله، دمپایی و لباس شنا همراه خود داشته باشید. تمامی افراد بالای ۱۰ سال می‌توانند این تفریح آبی جالب و پر از هیجان را تجربه کنند. علاوه بر شهرهای داخلی، در شهری مثل استانبول هم میتوان غواصی را تجربه کرد. پس بعد از خرید بلیط هواپیما تهران استانبول به راحتی غواصی را جز تفریحات خود بگذارید.

اسکوتر زیردریایی

اگر تا به حال غواصی را امتحان کرده‌اید، حتماً اسکوتر زیردریایی را نیز تجربه کنید. اسکوتر زیردریایی همان غواصی مدرن است و تفاوت آن با غواصی این است که شما سوار دستگاهی مخصوص می‌شوید و به کمک آن به اعماق آب فرو می‌روید. در این تفریح شما تا عمق ۱۰ متری زیر دریا را خواهید دید و نیازی نیست شنا بلد باشید، چراکه مربی‌های حرفه‌ای با امکاناتی ایمن همراه شما هستند. همه افراد بالای ۱۲ سال می‌توانند دقایقی با اسکوتر زیردریایی از اعماق دریاهای شمالی و جنوبی کشور دیدن کنند. با توجه ‌به ابعاد اسکوتر، مربی تنها به افرادی که قدشان بالای ۱۵۰ سانتی‌متر است، اجازه اسکوترسواری را می‌دهد.

پاراسل

اگر با تورهای مسافرتی به یکی از سواحل جنوب یا شمال کشور سفر کردید، پاراسل را از دست ندهید. پرواز بر فراز دریا و تماشای آن همه زیبایی، لذتی است که به هیچ شکل نمی‌توان از آن گذشت. از طریق پاراسل تا ارتفاع ۵۰ تا ۱۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌روید و پرواز کردن روی دریای بی‌کران را تجربه می‌کنید. اگر تمایلی به امتحان کردن چتر پاراسل به‌صورت تک نفره ندارید، می‌توانید آن را به همراه دوستان یا اعضای خانوده خود تجربه کنید؛ زیرا این تفریح آبی یک نفره، دو نفره و حتی سه نفره نیز امکان‌پذیر است.

تجربه این تفریح آبی هیچ محدودیتی برای بانوان و آقایان در هر سنی ندارد، اما گاهی به تشخیص مربیان، کودکان زیر ۱۰ سال اجازه پاراسل‌سواری را نخواهند داشت. اگر در تابستان به قشم، کیش، متل قو یا نوشهر سفر کردید لذت امتحان کردن این تفریح آبی هیجان‌انگیز را از دست ندهید.

سخن پایانی

شهرهای ساحلی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در ایران محسوب می‌شوند و تفریح در شهرهای ساحلی فقط به طبیعت‌گردی و قدم زدن در ساحل محدود نمی‌شود، بلکه در تابستان در این شهرها می‌توانید از تفریحات آبی نیز لذت ببرید. اگر می‌خواهید با کمترین هزینه از تفریحات آبی سواحل شمال و جنوب کشور نهایت لذت را ببرید، در زمان‌های کم مسافر به این شهرها سفر کنید. چراکه با اوج‌گرفتن سفرها و در ایام تعطیلات، قیمت بلیط تفریحات آبی به حداکثر می‌رسد. برای این که بتوانید با خیال راحت برای سفرتان برنامه‌ریزی کنید، بهتر است که چند روز قبل از سفرتان با کمک سفرمارکت و به‌صورت آنلاین بلیط و اقامتگاه خود را رزرو کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی