شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چرا چاپ افست مقرون به صرفه است؟

از اونجایی که چاپ افست حجم بالایی از محصولات چاپی رو فراهم میکنه، به عنوان یک روش مقرون به صرفه در نظر گرفته میشه. اما اگر تعداد کمی از محصولات چاپی مورد نیاز باشه، چاپ دیجیتال گزینه بهتری است.

 

چرا چاپ افست مقرون به صرفه است؟

چاپ افست یکی از روش ‌های سنتی چاپ هست که برای چاپ حجم بالایی از محصولات چاپی مانند کتاب، روزنامه، مجله، بروشور و کارت ویزیت استفاده میشه. چاپ افست با استفاده از صفحات فلزی یا پلاستیکی با روکش لایه ‌ای از مواد حساس به نور که به آنها پلیمر میگن، انجام میشه. در این روش، تصویر چاپی به صورت القایی بر روی پلیمر ایجاد میشه و پس از تثبیت تصویر، با استفاده از یک دستگاه چاپ افست، بر روی کاغذ چاپ میشه. برای مشاده صفر تا صد چاپ افست به لینک قبل مراجعه کنید. این روش به دلیل امکان چاپ در حجم بالا و کیفیت بالای چاپ، مقرون به صرفه تلقی میشه. برخی از دلایلی که چاپ افست به عنوان یک روش مقرون به صرفه در نظر گرفته میشه، شامل موارد زیر هست:

1- مقیاس ‌پذیری: چاپ افست به دلیل قابلیت انجام چاپ در حجم بالا، برای چاپ محصولات چاپی با تعداد بالا و مقیاس ‌پذیری بالا، مقرون به صرفه هستش. با افزایش حجم چاپ، قیمت هر عدد کاهش پیدا میکنه و این باعث میشه که چاپ افست برای چاپ حجم بالایی از محصولات مثل کتاب، روزنامه، مجله، بروشور و کارت ویزیت، اقتصادی تر باشه.

Shape1

2- کیفیت: چاپ افست به دلیل استفاده از صفحات فلزی یا پلاستیکی با روکش لایه ‌ای از مواد حساس به نور، کیفیت بالایی در چاپ فراهم میکنه. در نتیجه تصاویر و متون با وضوح بالا و جزئیات دقیقی چاپ میشن.

3- چاپ روی مواد چاپی مختلف: افست به خاطر استفاده از جوهرهای خاص و متنوع، امکان چاپ روی مواد چاپی مختلف رو به خوبی فراهم میکنه. در نتیجه میتوان روی کاغذ، کاغذ مقوایی، پلاستیک، پارچه و حتی فلز چاپ افست انجام داد.

4- زمان تحویل: به علت استفاده از ماشین ‌آلات قدیمی ‌تر و تخصصی ‌تر، چاپ افست نسبت به چاپ دیجیتال زمان بیشتری رو برای تحویل محصول نیاز داره. با اینکه زمان تحویل چاپ افست بیشتره، اما به دلیل اینکه این روش برای چاپ حجم بالایی از محصولات چاپی مناسبه، معمولاً میتوان زمان تحویل رو تنظیم کرد. همچنین در مقایسه با چاپ دیجیتال، هزینه کمتری برای تولید در حجم بالا داره.

روش های مختلف برای چاپ افست

چاپ افست یک روش چاپ صنعتی است که برای تولید انبوه مواد چاپی مانند کتاب، مجله، روزنامه، بروشور و سایر مواد چاپی به کار میره. در این روش چاپ، برای تولید نسخه ‌های چاپی، یک قالب چاپ ش تهیه و سپس این قالب بر روی کاغذ یا سایر مواد چاپی چاپ میشه. واقعیت اینه که روش های مختلفی برای چاپ افست وجود داره که در ادامه آنها را شرح دادیم:

1- چاپ افست یک رنگ: در این روش چاپ، فقط از یک رنگ برای چاپ استفاده میشه. معمولاً برای چاپ روزنامه ‌ها و کتاب‌ های سیاه و سفید به کار میره.

Shape2

2- چاپ افست دو رنگ: در این روش چاپ، از دو رنگ برای چاپ استفاده میکنن. این روش برای چاپ محصولاتی که بیشتر از یک رنگ دارن، مانند بروشور، کارت‌ ویزیت و پوستر فوق العاده مناسبه.

3- چاپ افست چهار رنگ: از چهار رنگ CMYK (فیروزه ای، سرخ، زرد و سیاه) برای چاپ استفاده میشه. در واقع با ترکیب این چهار رنگ، تمام رنگ ‌های مورد نیاز برای چاپ تولید میشه. این روش برای چاپ مجلات، کتاب ‌های رنگی، بروشور و کاتالوگ مناسبه. اطلاعات کامل تفاوت چاپ افست با چاپ دیجیتال در لینک قبل میباشد.

4- چاپ افست پنج رنگ: در این روش چاپ، علاوه بر چهاررنگ CMYK، از یک رنگ پنجم به نام PMS نیز برای چاپ استفاده میشه. رنگ PMS یک رنگ خاص هست که به صورت اختصاصی برای هر پروژه تعیین میشه. این روش برای چاپ محصولاتی که نیاز به رنگ‌ های خاص و منحصر به فرد دارن مانند کارت ‌های تبریک، بنرهای تبلیغاتی و بسته ‌بندی ‌های محصولات از این نوع استفاده میشه.

5- چاپ افست پی ‌وی‌ سی: پی ‌وی ‌سی ماده ‌ای است که در برابر آب و رطوبت بسیار مقاومه و برای چاپ محصولاتی که نیاز به مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت دارن مانند برچسب ‌های پزشکی، برچسب ‌های غذایی و برچسب ‌های صنعتی به کار میره

در نهایت، چاپ افست با استفاده از روش ‌های مختلف، قابلیت چاپ روی انواع مواد چاپی مختلف و تولید محصولات چاپی با کیفیت بالا رو فراهم میکنه. اما برای استفاده از هر یک از این روش ‌ها، باید با شرکت چاپی مشورت کنید تا بهترین روش چاپ برای نیازهای شما انتخاب بشه. از معروف ترین و بهترین شرکت های چاپی میتوان کوثر پرینت رو نام برد. این شرکت با تمرکز بر کیفیت و نوآوری، تونسته در بازار محصولات چاپی به جایگاه مناسبی دست پیدا کنه. برخلاف سایر شرکت های چاپی مثل متین، ایران کهن، این شرکت با استفاده از تجهیزات مدرن و فناوری روز دنیا، به کاربران خود خدماتی با سرعت بالا در عین حال قیمت فوق العاده مناسبی رو ارائه میده. برای دیدن محصولات چاپی و اطلاع از قیمت آنها به وب سایت کوثر پرینت مراجعه کنید. اگه سوال در خصوص محصولات چاپی داشتید، میتونید با تیم متخصص این شرکت تماس بگیرید.

خلاصه مقاله

از اونجایی که چاپ افست حجم بالایی از محصولات چاپی رو فراهم میکنه، به عنوان یک روش مقرون به صرفه در نظر گرفته میشه. اما اگر تعداد کمی از محصولات چاپی مورد نیاز باشه، چاپ دیجیتال گزینه بهتری است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied