شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نرم افزار بازاریابی مویرگی

پخش مویرگی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن تولیدکننده یا وارکننده، کالا و خدمات خود را در سطح گسترده در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در این میان نرم افزار بازاریابی مویرگی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا بتوانند فرایند پخش خود را به‌بهترین شکل مدیریت کنند.

پخش مویرگی به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن تولیدکننده یا وارکننده، کالا و خدمات خود را در سطح گسترده در اختیار مشتری قرار می‌دهد. در این میان نرم افزار بازاریابی مویرگی به شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا بتوانند فرایند پخش خود را به‌بهترین شکل مدیریت کنند.

یکی از چالش‌هایی که اکثر شرکت‌های پخش با آن مواجه هستند، فرآیند فروش و پخش همراه با تعداد بالای مشتری است که پراکندگی جغرافیایی و همچنین حجم زیاد عملیات روزانه، آن را بسیار دشوار می‌کند.

سیستم‌های پخش مویرگی تمامی عملیات از انبارداری گرفته تا سفارش‌گیری، توزیع، تسویه‌حساب، محاسبه پورسانت، حقوق و دستمزد تا گزارش‌های مالی و مالیاتی را مدیریت می‌کنند. به ‌این ترتیب تولید‌کنندگان و پخش کنندگان می‌توانند همه این چالش‌ها را به‌ بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

 

مزایای استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی

 

مزیت‌های نرم افزار بازاریابی مویرگی در نگاه اول، جایگزین‌کردن روش‌های سنتی و دستی فروش و توزیع محصولات با فرآیندهای نرم افزاری و خودکار است.

با استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی دخالت کاربر و اپراتور انسانی در کار ثبت و گزارش‌گیری کاهش می‌یابد. این امر باعث افزایش سرعت، دقت و در نتیجه بازدهی بهتر شرکت می‌شود.

استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی به مدیران شرکت‌ها این اجازه را می‌دهد تا بتوانند فرآیند سفارش‌گیری، انبارداری، فروش و پخش و تسویه را به‌صورتی کاملا برنامه‌ریزی‌شده و دقیق کنترل و مدیریت کنند.

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی می‌توان به افزایش سرعت توزیع و پایین‌آوردن هزینه‌های زنجیره توزیع که رکن اصلی بازاریابی موفق هستند، اشاره کرد.

از دیگر مزیت‌های استفاده از نرم افزارهای بازاریابی مویرگی، معرفی شرکت تولیدی به بازار مصرف و همچنین دستیابی به مشتریان انبوه و متعدد است. در ادامه به دیگر مزایای استفاده از سیستم‌های پخش مویرگی اشاره می‌کنیم:

 

جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر از بازار

 

در تحقیقات حوزه مدیریت به مدیران پیشنهاد می‌شود تا سرپرست‌های واحد فروش، حداقل 75 درصد، مدیرعاملان حداقل 25 درصد و مدیران شعبه حداقل 50 درصد از وقت خود را در بازار بگذرانند تا بتوانند اطلاعات دقیق و به‌روزی را از وضعیت بازار به‌دست آورند.

با استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی از طریق پنل‌های مدیریتی و داشبوردهای هوش تجاری و بدون نیاز به حضور فیزیکی در بازار، امکان رصد بازار به مدیران سطوح مختلف داده می‌شود.

 

پوشش بیشتر بازار با نرم افزار‌های پخش مویرگی

 

با استفاده از نرم افزارهای پخش مویرگی می‌توانید جایگاه بهتری برای محصولات خود در بازار به‌دست آورید. برنامه‌ریزی برای همه اجزای سبد محصولات از طریق این نرم افزار باعث می‌شود تا حتی محصولاتی که فروش کمتری دارند، بتوانند جایگاه بهتری در فروش پیدا کنند.

نرم افزار توزیع مویرگی به مدیران کمک می‌کند تا بتوانند بازار همه اجزا و آیتم‌های سبد محصولات خود را مدیریت کنند.

 

ارتباط موثر با مشتریان

 

نرم افزار فروش مویرگی می‌تواند اطلاعات به‌روز مشتریان را در بانک اطلاعاتی خود جمع‌آوری و از این طریق امکان ارتباط موثر با مشتریان را برای مدیران و شرکت ها فراهم کند.

از طریق ارتباط دو طرفه با مشتریان می‌توان محصولات جدید را به آنها معرفی کرد و از طرفی تولیدکنندگان را از نظرات مصرف‌کنندگان آگاه کرد.

چند ارزی‌بودن

در دنیای مجازی دیگر مرزهای جغرافیایی معنی ندارند و می‌توان فروش محصولات را به مشتریان خارجی گسترش داد. نرم افزار بازاریابی مویرگی با چند ارزی‌بودن این امکان را به شرکت‌ها می‌دهد تا بتوانند فروش محصولات خود را تا خارج از کشور گسترش دهند.

این نرم افزارها می‌توانند اسناد را براساس ارزهای مختلف ثبت کنند و به‌همین دلیل می‌توانید اموری مانند مدیریت، نظارت و ثبت گزارش مبلغ محصولات فروخته‌شده را با تفکیک ارزها انجام دهید.

 

نظارت بر عملکرد پرسنل بخش‌های انبار و توزیع کالا

 

نظارت مطلوب بر نیروی انسانی، یکی از مهم‌ترین اصول توزیع است که در روش‌های قدیمی نیازمند زمان و انرژی بسیاری بود.

با استفاده از نرم افزار پخش مویرگی می‌توانید فرآیند فروش و توزیعی یک پارچه ایجاد کرده و به‌وسیله آن ورود و خروج محصولات به انبار و همچنین نحوه عملکرد کارکنان انبار و بخش توزیع را به‌خوبی ارزیابی و مدیریت کنید.

بنابراین، این نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا از هرگونه سوء‌استفاده و مغایرت احتمالی تعداد کالا در پایان روز جلوگیری شود.

 

پشتیبانی از عملیات شعبه‌های سراسر کشور

 

تاسیس و افزایش شعب فروش، نیازمند امکانات مدیریتی و نظارتی بیشتری است. با افزایش تعداد شعبه‌ها لازم است تا عملکرد و اطلاعات تمامی آنها به‌صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد و در عین حال، اطلاعات فروش آنها به‌شکلی کاملا متمرکز و لحظه‌ای در دسترس باشند.

با استفاده از نرم افزار پخش مویرگی می‌توانید اطلاعات را به تفکیک مراکز فروش، پرسنل فروش، منطقه و مسیر فروش، حوزه‌های پخش، اسناد و همچنین فاکتورهای فروش در هر شعبه در اختیار داشته باشید. این امر امکان مدیریتی متمرکز و در آن واحد را بر تمام اطلاعات در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

امکان طراحی تخفیف‌ها و جوایز متنوع و جلب رضایت مشتریان از این طریق

 

مشتریان اغلب سعی دارند تا در کنار خرید، از تخفیف و جوایز متنوع نیز استفاده کنند. با استفاده از نرم افزار بازاریابی مویرگی می‌توانید تخفیف‌ها و جوایز متنوع را به‌شیوه‌ای صحیح و اصولی اجرا کنید و از این طریق رضایت و وفاداری مشتریان خود را به‌دست آورید.

 

امکانات نرم افزار پخش مویرگی رستاک

 

استفاده از نرم افزار شرکت پخش به تولیدکنندگان و صاحبان صنایع این امکان را می‌دهد تا بتوانند به‌شیوه‌ای اصولی مدیریت بخش‌های مختلف بازاریابی مویرگی خود را در دست بگیرند.

نرم افزار پخش مویرگی رستاک که حاصل 20 سال تجربه و دانش متخصصان این شرکت است، یکی از بهترین نرم افزارها در این حوزه بوده و می‌تواند با امکاناتی که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، مسیر مدیریت و پیشرفت را برای آنها هموارتر کند.

 

امکانات متفاوت و مطلوبی در پکیج‌های مختلف رستاک در اختیار شما قرار می‌گیرد. این امکانات شامل موارد زیر هستند:

 

  • توزیع پیش فاکتور
  • داشبوردهای مدیریتی
  • امکان استفاده از لاین فروش
  • محاسبه پورسانت
  • کنترل تمامی عملیات­های مالی
  • انجام کلیه عملیات­های مربوط به دفاتر قانونی
  • سری ساخت و کنترل تاریخ انقضا
  • واحد کالا فله­ای، تعدادی و ترکیبی
  • گزارش‌های ماتریسی مرور در تمام بخش­ها

 

جمع بندی

نرم افزار بازاریابی مویرگی را می‌توان راهکاری مناسب برای مدیریت هرچه بهتر فرآیند فروش، بازاریابی، توزیع و برنامه‌ریزی دانست که می‌تواند کار خرید و ‌فروش را برای شرکت ها به‌میزان قابل توجهی تسهیل کند.

با استفاده از این نرم افزار تولیدکنندگان می‌توانند پس از ثبت سفارش، محصولات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌دست مشتری رسانده و هزینه‌های مرتبط با فرآیند توزیع را به‌ حداقل برسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied