شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راهنمای سفر 4 روزه به بندرعباس

بندرعباس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جنوبی، موردتوجه گردشگران زیادی واقع‌شده است. بی‌شک جاذبه‌های دیدنی بندرعباس به همین موارد ختم نمی‌شود؛ اما از آنجایی در برنامه سفر 4 روزه به بندرعباس محدودیت زمانی داشتیم، سعی کردیم در این سفر زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری را معرفی کنیم.

راهنمای سفر 4 روزه به بندرعباس

بندرعباس یکی از محبوب‌ترین شهرهای جنوبی کشور ما است که هرساله به‌عنوان مقصد گردشگری بسیاری از مسافران ایرانی و خارجی انتخاب می‌شود. برای داشتن یک سفر عالی، شما می‌توانید از راهنماهای سفر استفاده کنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که در هرروزی از سفرتان بهتر است از چه جاذبه‌هایی بازدید کنید تا در یک‌زمان محدود، سفری به‌یادماندنی از بندرعباس داشته باشید. در سفر 4 روزه به بندرعباس یکی از نکات مهم، رزرو هتل بندرعباس است؛ با رزرو هتل ایده آل، اقامتی راحت و با آرامشی را تجربه کنید.

 

سفر به بندرعباس

بندرعباس، شهری دیدنی با مردمان خونگرم و مهربان در جنوب کشورمان است. شهری که با داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر و غذاهای خوشمزه معروف شده است. بسیاری از افراد از شهر بندرعباس فقط به‌عنوان یک گذرگاه برای رفتن به جزیره‌های کیش و قشم استفاده می‌کنند، درحالی‌که این شهر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای منطقه خلیج‌فارس است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

هوای گرم در نواحی جنوبی کشور سبب شده است که مردم شهرهای جنوبی، ازجمله بندرعباس را برای سفر در نیمه دوم سال انتخاب کنند. چراکه تحمل گرمای هوای این منطقه برای مردم عادی و غیربومی در فصل بهار یا تابستان بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. به‌طورکلی اگر بخواهیم بهترین زمان را برای یک سفر 4 روزه به بندرعباس در نظیر بگیریم، نیمه دوم پاییز تا اواخر زمستان، بهترین فرصت برای این سفر است. جالب است، بدانید شهر بندرعباس جمعیتی بالغ‌بر 500 هزار نفر دارد و ساخت و توسعه این شهر به دوره ساسانی برمی‌گردد.

 

برنامه سفر به بندرعباس

ازآنجایی‌که شهر بندرعباس سرشار از جاذبه‌های دیدنی متنوع است، باید برای دیدن هر یک از جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید. شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید که جاذبه‌هایی که دوست دارید ببینید را در 4 روز تقسیم کنید. برای راحتی شما، ما یک برنامه 4 روزه سفر به بندرعباس آماده کرده‌ایم و زیباترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر را معرفی می‌کنیم.

 

برنامه روز اول

در روز اول به دلیل اینکه مسیر رسیدن به شهر بندرعباس از شهر خودمان را طی کرده‌ایم، خسته هستیم؛ بنابراین باید برنامه‌ای سبک‌تر و خلوت‌تر از روزهای بعدی سفرمان، برای روز اول در نظر می‌گیریم. در ابتدا شما باید یک هتل با شرایط مناسب و همچنین متناسب با بودجه‌تان رزرو کنید و کمی استراحت کنید. اگر صبح به بندرعباس برسید، می‌توانید برنامه 4 روزه سفر به بندرعباس را از عصر همان روز آغاز کنید. روز اول به کنار دریا بروید!

پارک ساحلی سورو

پیشنهاد ما این است که سفرتان را با دیدن دریای خلیج‌فارس آغاز کنید و یکی از بهترین ساحل‌های شهر بندرعباس، پارک ساحلی سورو است. در این پارک امکانات زیادی برای رفاه حال مسافران در نظر گرفته‌شده است. برای مثال در این پارک ساحلی امکاناتی مثل زمین‌بازی کودکان، میز و نیمکت‌های سنگی و درختان مختلف جنوبی وجود دارند.

 

برکه باران

دومین جاذبه‌ای که در نزدیکی پارک ساحلی سورو وجود دارد، برکه باران است. با شنیدن نام این جاذبه حتماً به یاد برکه یا دریاچه می‌افتید ولی جاذبه برکه باران درواقع مجموعه‌ای از آب‌انبارهای شهر بندرعباس است.

این مجموعه از 5 آب‌انبار برکه شکل تشکیل‌شده است. با رفتن به این جاذبه شما می‌توانید برای صرف ناهار به کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های اطراف این جاذبه بروید. در برنامه سفر 4 روزه به بندرعباس فرصت بازدید از این جاذبه زیبا و دیدنی را از دست ندهید.

 

حمام گپ

یکی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی که در شهر بندرعباس وجود دارد، حمام بزرگ این شهر است. این حمام که بزرگ‌ترین حمام در زمان قاجار بوده است تا اواخر دوره پنجاه هم استفاده می‌شده است. حمام گپ دارای دو قسمت مردانه و زنانه است و در دوره پهلوی دوم با راه‌اندازی لوله‌کشی شهری، مجهز به شبکه لوله‌کشی شد.

بنای ساختمان حمام با مصالحی مثل سنگ و آجر به همراه ملات ساروج، گچ و سیمان ساخته‌شده است و در تاریخ 7 مهر 1381 به‌عنوان یکی از باارزش‌ترین آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

برنامه روز دوم

روز دوم سفرتان را با دیدن یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر بندرعباس آغاز کنید. در برنامه سفر 4 روزه به بندرعباس حتماً بازدید از معبد هندوها را در اولویت قرار دهید.

 

معبد هندوها

معبد هندوها

 

معبد هندوهای شهر بندرعباس، درواقع به زمانی که هندوها در این شهر زندگی می‌کردند، برمی‌گردد. این معبد دیدنی در بندرعباس به نام پرستشگاه بت گوران نیز شناخته می‌شود. با ورود به شهر بندرعباس در شمالی‌ترین و یکی از اصلی‌ترین خیابان‌های این شهر معبد هندوها دیده می‌شود. این معبد را هندوهایی که در سال 1300 تا 1344 خورشیدی در ایران زندگی می‌کرده‌اند، ساختند. معبد هندوهای بندرعباس در تاریخ 1 اردیبهشت سال 1377 در فهرست آثار ملی کشورمان ایران به ثبت رسیده است.

 

عمارت کلاه‌فرنگی

در سفر 4 روزه به بندرعباس باید حتماً از عمارت‌های جذاب این شهر، ازجمله عمارت کلاه‌فرنگی بازدید کنید. این عمارت درگذشته به‌عنوان گمرک و محل تجارتخانه داخلی و خارجی فعالیت می‌کرده است. این بنای دیدنی متعلق به دوره صفویه می‌باشد. علت نام‌گذاری این عمارت به کلاه‌فرنگی، این است که در آن زمان مردم اروپایی یعنی همان فرنگی‌ها، کلاه‌هایی شبیه به گنبد این عمارت روی سر می‌گذاشتند. عمارت کلاه‌فرنگی نیز به‌عنوان اثری ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از دیگر جاذبه‌هایی که می‌توانید در روز دوم سفرتان ببینید، می‌توان به حمام گله‌داری اشاره کرد که در نزدیکی عمارت کلاه‌فرنگی نیز واقع‌شده است.

 

برنامه روز سوم سفر

در روز سوم سفر 4 روزه به بندرعباس به ساحل این شهر بروید و سری به رستوران‌های دریایی شهر بندرعباس بزنید. برنامه سفر 4 روزه به بندرعباس باید حتماً شامل دیدن دریا و ساحل این شهر باشد.

 

پارک ساحلی غدیر

پارک ساحلی غدیر یکی از طولانی‌ترین سواحل در شهر بندرعباس با طول دو کیلومتر است. اگر به دنبال یکی از ساحل‌های تمیز و با امکانات عالی در بندرعباس هستید، پیشنهاد ما به شما پارک ساحلی غدیر است. در این پارک امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، حمام سیار، آلاچیق‌های متعدد، مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و... است. با رفتن به این پارک ساحلی می‌توانید برای ناهار و یا شام به رستوران‌های اطراف این ناحیه مثل رستوران و هتل گوهرشاد بروید. در سفر 4 روزه به بندرعباس از دیدن دریا و وقت گذراندن در ساحل غافل نشوید.

 

رستوران ‌هایدا

رستوران ‌هایدا

 

در بندرعباس رستوران‌های متنوعی وجود دارند که کیفیت غذای عالی هم دارند؛ اما اگر به دنبال یک رستوران تخصصی درزمینهٔ سرو ماهی هستید، رستوران ‌هایدا بهترین گزینه برای شماست. این رستوران یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بندرعباس محسوب می‌شود.

در سفر 4 روزه به بندرعباس، چشیدن طعم واقعی غذاهای جنوبی می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌هایتان باشد.

 

روز چهارم سفر به بندرعباس

 

بازار گردی

در روز آخر سفر 4 روزه به بندرعباس باید از بازارها و مراکز خرید این شهر بازدید کنید و برای خانواده و دوستان خود سوغاتی بخرید. در شهر بندرعباس بازارهای بسیار متنوعی وجود دارد. از بازارهای عالی و پرطرفدار شهر بندرعباس می‌توان به بازار سنتی بندرعباس، بازار ماهی‌فروشان، بازار اوزی ها و لاری‌ها اشاره کرد. این بازارها از بازارهای قدیمی شهر بندرعباس بودند.

از بازارها و مراکز خرید جدید و تازه تأسیس این شهر هم می‌توان به سیتی سنتر بندرعباس، مرکز خرید ستاره، مرکز خرید ستاره جنوب، مرکز خرید نخیل و ... اشاره کرد.

 

بازار گردی

 

کلام پایانی

بندرعباس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین شهرهای جنوبی، موردتوجه گردشگران زیادی واقع‌شده است. بی‌شک جاذبه‌های دیدنی بندرعباس به همین موارد ختم نمی‌شود؛ اما از آنجایی در برنامه سفر 4 روزه به بندرعباس محدودیت زمانی داشتیم، سعی کردیم در این سفر زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری را معرفی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied