شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

انتخاب یک روش سرمایه‌گذاری با سود ماهانه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از پس‌انداز خود بتوانید به کسب درآمد بپردازید و برخی از هزینه‌های زندگی خود را در کنار شغل از این راه به‌دست آورید.

بهترین سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

انتخاب یک روش سرمایه‌گذاری با سود ماهانه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از پس‌انداز خود بتوانید به کسب درآمد بپردازید و برخی از هزینه‌های زندگی خود را در کنار شغل از این راه به‌دست آورید.

بسیاری از افرادی که تصمیم دارند تا پول مازاد خود را در راه درستی سرمایه‌گذاری کنند به جای انتخاب بازارهای مالی، مسکن یا طلا ترجیح می‌دهند از روشی استفاده نمایند که سودی ثابت و مطمئن برای آنها داشته باشد چرا که از این طریق مطمئن هستند که سرمایه اولیه آنها به­طور کامل حفظ می‌شود.

اگر به­دنبال پیداکردن راهی برای سرمایه­گذاری و دریافت سود به­صورت ماهانه هستید، پیشنهاد می­کنیم در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌هایی که برای این منظور مناسب است، بپردازیم.

 

چه راه‌هایی برای سرمایه‌گذاری با سود ماهانه وجود دارد؟

به‌طور کلی منظور از سرمایه‌گذاری با سود ماهانه این است که شما در ازای پول مازادی که سرمایه‌گذاری می‌کنید، این امکان را دارید تا به‌صورت ماهانه سود علی‌الحسابی را که مطابق با فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود، به‌دست آورید.

برای این منظور معمولا باید معیارهای مختلفی را در نظر بگیرید که شامل دوره بازگشت اصل پول و قوانین مالیاتی مربوط به سود دریافتی است. روش‌های معمول و متداولی که بسیاری از افراد از آنها برای دستیابی به سودی مشخص استفاده می‌کنند، شامل موارد زیر است.

سپرده‌گذاری در بانک‌ها، روشی ساده و مطمئن برای سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

بدون شک بسیاری از افرادی که اهل ریسک‌کردن و سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی مختلف نیستند، بهترین راه برای حفظ پول خود و همچنین دریافت سود ماهانه را سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌دانند.

در زمان افتتاح حساب برای اینکه بیشترین بازدهی را از سرمایه خود به‌دست آورید، بهتر است تمامی اطلاعات مربوط به محاسبه سود ماهانه و نوع حساب را بررسی کنید تا در زمان انجام این کار، مطمئن باشید که چه مبلغی را هر ماه می‌توانید از حساب خود به‌عنوان سود سپرده برداشت کنید.

می‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی برای انتخاب این روش جهت سرمایه‌گذاری با سود ماهانه، دسترسی به سود تضمینی و قطعی است که همیشه از سوی بانک‌ها در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

 

سود سپرده‌گذاری در بانک چقدر است؟

نرخ بهره بانکی که افراد در هر ماه دریافت می‌کنند براساس مقررات و ضوابط خاصی تعیین می‌شود، به‌طور کلی روش‌های سرمایه‌گذاری در بانک به ۲ گروه کوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم می‌شود که در هر کدام از آنها مقدار سود دریافتی توسط افراد متفاوت خواهد بود.

زمانی که شما سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت را برای دریافت سود ماهانه انتخاب می‌کنید، در هر زمانی که قصد برداشت سرمایه اولیه را داشته باشید، این امکان برای شما فراهم می‌شود، به همین دلیل بانک‌ها برنامه‌ریزی خاصی برای استفاده از این نوع سپرده ندارند و بر همین اساس کمترین میزان سود ماهانه را برای آنها در نظر می‌گیرند.

این در حالی است که برای سپرده‌های بلندمدت با حداقل زمان یک سال، بانک فرصت کافی به‌منظور استفاده از وجوه مشتریان را دارد، به همین خاطر در این روش سرمایه‌گذاری با سود ماهانه، افراد مبلغ بیشتری را به‌عنوان سود سپرده دریافت می‌کنند.

در نظر داشته باشید که اگر پیش از اتمام موعد مقرر برای سپرده بلندمدت، نسبت به برداشت وجه اقدام کنید، در این حالت با نرخ شکست مشمول جریمه می‌شوید و مقدار سود مورد نظر برای شما کمتر از قرارداد اولیه در هنگام افتتاح حساب خواهد بود.

 

برای حفظ ارزش پول چه راه‌هایی وجود دارد؟

خرید اوراق با درآمد ثابت در بورس به‌منظور سرمایه‌گذاری با سود ماهانه

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای دریافت سود ثابت مورد استفاده قرار دهید، خرید اوراق در بازار سرمایه خواهد بود. با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بورس خطرات زیادی دارد و برای کسب سود باید مهارت‌های کافی در این زمینه را کسب کنید، خرید اوراق راهی بی‌خطر و مطمئن برای فعالیت در این بستر خواهد بود.

سرمایه‌گذاران با خرید این اوراق می‌توانند در بازه‌های زمانی مشخصی سود سرمایه خود را کسب کرده و برای بازگشت سرمایه اصلی نیز لازم است تا زمان تاریخ سررسید فروش صبر کنند.

سرمایه‌گذاری به این روش شامل خرید اوراق بدهی و سپرده هستند که نحوه فعالیت آنها متفاوت است اما در نهایت سود ثابتی به دارندگان آنها تعلق می‌گیرد. گواهی‌های سپرده به‌طور معمول توسط بانک‌ها به فروش می‌رسد و در ازای سرمایه مشخص‌شده افراد، سود اوراق قابل پرداخت خواهد بود. گواهی‌های که شما در اختیار دارید، دارای تاریخ سررسید نیز هستند.

 

صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد ثابت

این روش برای افرادی مناسب است که ریسک‌پذیر نبوده و به دنبال راهی برای سرمایه‌گذاری با دریافت سود ماهانه هستند که مبلغی بیشتر از نرخ بهره بانکی را به آنها ارائه دهد. صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به این صورت عمل می‌کنند که افراد سپرده‌های خود را در این بخش قرار می‌دهند سپس صندوق مبالغ دریافتی را در فعالیت‌هایی همچون خرید انواع اوراق سرمایه‌گذاری می‌کند.

در نهایت نیز مطابق با سود به‌دست آمده مبلغی به حساب افراد واریز می‌شود که در اغلب موارد به‌صورت ماهانه قابل انجام است. می‌توان گفت که انتخاب این روش مزایایی را برای افراد به‌همراه دارد که شامل دریافت سود بالاتر از نرخ بهره بانکی و عدم نیاز به فعالیت در زمینه خرید و فروش اوراق است.

در نظر داشته باشید که صندوق‌های مختلفی درحال‌حاضر زیر نظر بورس و اوراق بهادار مشغول به فعالیت هستند که شما باید در زمان انتخاب، فاکتورهایی را که مد نظر دارید در خصوص هر کدام از آنها مورد بررسی قرار دهید.

 

بیمه زندگی طراوت باران چیست؟ چه مزیت‌هایی در شرایط رکودی این روزها دارد؟

سرمایه‌گذاری با سود ماهانه و مزایایی که به‌همراه دارد

درصورتی‌که به‌دنبال استفاده از روش‌های سرمایه­گذاری هستید که ازطریق آنها بتوانید علاوه‌بر حفظ سرمایه اولیه به کسب سود ماهانه نیز بپردازید، بهتر است بدانید انتخاب این راه مزایایی را برای افراد به‌همراه دارد که شامل موارد زیر است.

 

  • داشتن درآمد ماهانه : بدون شک کسانی که به جای سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها ترجیح می‌دهند از روشی با دریافت سود ماهانه استفاده ‌کنند، به‌دنبال این هستند که با حفظ سرمایه اولیه، به کسب درآمد با استفاده از آن بپردازند.
  • خطرات کمتر : هر کدام از بازارهای مالی، طلا، سکه و ارز معمولا خطراتی را به‌دنبال دارند، درحالی­که با استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری با دریافت سود ماهانه هیچ خطر خاصی سرمایه شما را تهدید نمی‌کند و امکان کاهش مبلغ اولیه یا از دست‌دادن آن وجود ندارد.
  • نیازی به دانش تخصصی ندارد: هر فردی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری پول مازاد خود از این روش استفاده کند، چرا که هیچ دانش و مهارت خاصی برای فعالیت در این زمینه نیاز ندارد.
  • عدم نیاز به انجام فعالیت مستمر : بسیاری از روش‌های سرمایه‌گذاری نیاز به بررسی‌های دوره‌ای و حتی روزانه دارند و از همین رو افراد باید برای انجام این کار آماده باشند، در حالی که برای سرمایه‌گذاری به این روش لازم نیست تا فعالیت مستمر داشته باشید.

 

جمع‌بندی

سرمایه‌گذاری با سود ماهانه با کمک روش‌های مختلفی قابل انجام است که اکثر افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند. به‌طور کلی یکی از این راه‌ها سپرده‌گذاری در بانک است که میزان سود آن با توجه به نوع سپرده کوتاه‌مدت یا بلندمدت مشخص می‌شود.

روش‌های دیگری که می­توان برای این منظور انتخاب کرد نیز شامل خرید و فروش انواع اوراق و صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت هستند که هر کدام به شیوه خاص خود قابل انجام است.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر پیرامون شرکت بیمه باران وارد شوید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied