شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انواع سایبان ماشین و مزایا آن در تابستان داغ

اصولاً به هر چیزی که برای شما و خودرویتان ایجاد سایه نماید ، سایبان یا سایه بان می گویند. امروزه به دلیل گستردگی و تنوع متریال ، سایبان ها به چندین دسته تقسیم بندی می شوند. از سایبان های چادری و پارچه ای ثابت و متحرک بگیر تا انواع سایبان های معمولی که بر سر در هر سوپرمارکت ممکن است هر روز مشاهده کنید. طبیعتاً تنوع در محصولات ، استفاده از متریال مختلف را نیز به همراه دارد.

اصولاً به هر چیزی که برای شما و خودرویتان ایجاد سایه نماید ، سایبان یا سایه بان می گویند. امروزه به دلیل گستردگی و تنوع متریال ، سایبان ها به چندین دسته تقسیم بندی می شوند. از سایبان های چادری و پارچه ای ثابت و متحرک بگیر تا انواع سایبان های معمولی که بر سر در هر سوپرمارکت ممکن است هر روز مشاهده کنید. طبیعتاً تنوع در محصولات ، استفاده از متریال مختلف را نیز به همراه دارد.

 

انواع سایبان خودرو

 

انواع سایبان ماشین شامل موارد زیر است:

  1. سایبان چادری (پارچه ای) خودرو : این نوع سایبان ها که مدرن ترین و باکیفیت ترین نوع سایبان های پارکینگی محسوب می شوند ، در دو نوع ثابت و متحرک دسته بندی می گردند. نوع ثابت آن نیز دارای طرح های متنوعی همچون آرک قوسی، آرک طره ای، کایت، سان شید، رویال و... می باشد. در نوع جمع شونده یا همان متحرک ، این سایبان ها توسط موتوری موسوم به توبلار که به موتورهای استوانه ای معروفند ، نیروی محرکه ی آن برای باز و بسته شدن توسط یک ریموت کنترل تأمین می شود. این نوع سقف های متحرک دارای سیستم روشنایی در زیر سقف چادری می باشند که همین مسأله زیبایی چشمگیری را برای این سایبان ها فراهم می نماید.

    .

  2. سایبان خودرو برزنتی : این نوع سایه بان همان طور که از نامش پیداست ، جنسی از برزنت دارد. قیمت آن ارزان بوده اما دارای یک عیب بسیار بزرگ است. از آنجایی که معمولاً از سایبان ها در فصول گرم سال بهره می برند، استفاده از چادرها و سایبان های برزنتی به دلیل انتقال گرمای زیاد به زیر سایبان، کاری معقولانه نیست، زیرا سبب افزایش دمای خودروی شما و آسیب رساندن به قطعات ماشینتان می گردد.

    .

  3. سایبان ماشین فایبرگلاس : این سایبان ها از نوعی کامپوزیت با الیاف شیشه و مواد پلیمری تولید می شوند ؛ از پشم شیشه بعنوان ماده ی تقویت کننده و از مواد پلیمری بعنوان ماده ی اصلی در ساخت فایبرگلاس بهره می برند. معمولاً در اماکنی که بخواهند علاوه بر ایجاد سایه، تأمین نور نیز انجام داشته باشند، از این نوع سقف ها استفاده می شود.

    .

  4. سایبان حودرو پلی کربنات : این سایه بان ها با ورق هایی از جنس پلی کربنات ساخته می شوند. جالب است بدانید که پلی کربنات سخت ترین ماده ی شفاف در جهان بوده و به دلیل سختی و مقاومت بالای آن در برابر ضربه و فشارهای وارده ، بهترین جایگزین برای شیشه می باشد.

    .

  5. سایبان ماشین چوبی : شاکله ی اصلی این سایه بان نیز با چوب بوده و کلیه ی تیر و ستون های آن از چوب تهیه شده است. جنس پوشش سقف آن نیز معمولاً از آندوویلا یا آندولین است. ترکیب این متریال با یکدیگر، از سایبان چوبی یک المان معماری در دکوراتیو کردن فضاها ساخته است.

    .

انواع سایبان ماشین کاوشکام

سقف متحرک

 

تعریف سقف جمع شونده

قبل از هر چیز اجازه دهید تعریف سقف متحرک را دقیقاً بدانیم که چیست و انواع سقف متحرک بررسی کنیم.

به هر سقفی که قابلیت باز و بسته شدن را داشته باشد و نیروی محرکه ای این کار را انجام دهد ، اصولاً سقف متحرک یا سقف جمع شونده می گویند. این نوع سقف ها توسط فرمانی که ریموت کنترل به موتور می دهد به تناسب نیاز کاربر باز و یا بسته می شود. این سقف ها شامل سایبان های برقی معمولی نیز می گردند، اما تعریف اصلی سقف های متحرک معمولاً به سقف های جمع شونده پارچه ای اطلاق می گردد؛ چرا که سیستم مکانیکی و الکتریکی آن بطور کلی با سایر سقف ها متفاوت است.

سقف متحرک برقی کاوشکام

 

کاربرد سقف های جمع شونده

از سقف های متحرک در انواع فضاهای مختلف استفاده می شود ؛ ویلاها ، کافی شاپ ها ، رستوران ها ، مجتمع های مسکونی و اداری ، ساختمان های تجاری و در هر مکانی که قابلیت نصب را داشته باشد می توان از این نوع سقف ها بهره برد. یکی از کاربردهای مهم این سقف های جمع شونده بعنوان سایبان پارکینگ خودرو است که می تواند خودروی شما را دربرابر گرما و اشعه های مضر خورشید و همین طور شرایط مختلف آب و هوایی همچون باد و توفان ، بارش باران ، برف و تگرگ ، اصابت رعد و برق به خودروی شما و... بطور کامل محافظت نماید.

 

مزایا و ویژگی های سقف های جمع شونده

از مهمترین ویژگی های سقف های جمع شونده امکان نورپردازی آن در زیر سقف پارچه ای است که جلوه ی بسیار زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. سیستم نورپردازی این سقف ها به دو صورت خطی و نقطه ای و در چند رنگ موجود بوده که به تناسب نیاز و سلیقه ی شما قابل انجام است. بارزترین مزایای این نوع سقف ها باز و بسته شدن آن در مواقع نیاز است که تنها با فشردن یک کلید در ریموت کنترل و در عرض چند ثانیه این کار صورت می گیرد. این سقف های جمع شونده به علت طراحی آن ها بر اساس بار باد و برف ، می توانند دربرابر بادهای نسبتاً شدید تا شدید مقاومت داشته و با توجه به سنسورهایی که در جوار موتور آن نصب می کنند ، سقف را در مواقع بحرانی بطور اتوماتیک جمع آوری کرده تا از آسیب های احتمالی آن جلوگیری نمایند.

 

آلاچیق چادری

اما موضوع بحث ما در این مقاله انواع آلاچیق چادری یا همان پارچه ای است. این آلاچیق ها زیرمجموعه ی سازه های چادری می باشند که خود نیز دارای انواع مختلفی بوده و هر یک برای فضای خاصی بکار می رود.

 

انواع آلاچیق چادری و تعریف آن ها

بطور کلی آلاچیق ها به دو شکل پیش ساخته و یا سفارشی تولید می شوند. نوع پیش ساخته ی آن با ابعاد استاندارد طراحی ، ساخته و عرضه می شود و نوع سفارشی آن با توجه به نیاز و سلیقه ی مشتری طراحی و تولید می گردد.

 

طرح پارادایس : این نوع سازه دارای هشت ستون در اطراف سایبان بوده و بصورت دایره ای طراحی می شود و به دلیل عدم وجود ستون های مزاحم در وسط سازه ، فضای بیشتری را دراختیار کاربر قرار می دهد.

 

  1. طرح سالن : این آلاچیق علاوه بر عدم وجود ستون های مزاحم در وسط سازه ، دارای قابلیت ترکیب با سایر متریال دیگر مانند شیشه و... را بعنوان دیواره های اطراف سایبان داراست و می توان آن را با توجه به وجود گاترهای موجود در سقف که آب های سطحی را به سمت فاضلاب هدایت می کنند کاملاً ایزوله و آببندی نمود.
  2. طرح سان شید : این سایبان بیشترین کاربرد را در ویلاها و سایبان خودروها دارد.
  3. طرح رویال : عیناً همان طرح سان شید است ، با این تفاوت که چتر سایبان بجای اتصال از پایین، از بالا توسط دستک های فلزی بصورت مورب مهار می شود.
  4. طرح اُکتا : بصورت هشت وجهی طراحی می شود و دارای یک ستون در مرکز سازه است.
  5. طرح هگزا : طراحی آن دقیقاً همانند طرح اُکتا است ، با این تفاوت که دارای شش وجه می باشد.
  6. طرح خیمه چادری : معمولاً دارای ستون مورب خرپایی در وسط سازه است که چتر سایبان را از زیر مهار نموده و پارچه نیز توسط استرندهای کششی به طرفین سازه به فونداسیون های مخصوص متصل می گردند.

آلاچیق چادری کاوشکام

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied