شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

مهم‌ترین نقاط مثبت و منفی تبلت شیائومی ردمی پد

از زمان عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت با صفحه نمایش بزرگ، بازار تبلت‌ها رو به افول بود. یکی دیگر از دلایل کاهش فروش تبلت‌های اندرویدی، تجربه کاربری ضعیف اندروید نسبت به «آی پد» بود. با این حال، همه‌گیری ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های کودکان به صورت آنلاین، محیط مناسبی را برای تبلت‌های اندرویدی ایجاد کرد تا دوباره در بازار ظاهر شوند. «شیائومی»، فرصت را غنیمت شمرد و با «ردمی پد» از اولین تبلت سری ردمی (Redmi) خود رونمایی کرد.

مهم‌ترین نقاط مثبت و منفی تبلت شیائومی ردمی پد

از زمان عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت با صفحه نمایش بزرگ، بازار تبلت‌ها رو به افول بود. یکی دیگر از دلایل کاهش فروش تبلت‌های اندرویدی، تجربه کاربری ضعیف اندروید نسبت به «آی پد» بود. با این حال، همه‌گیری ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های کودکان به صورت آنلاین، محیط مناسبی را برای تبلت‌های اندرویدی ایجاد کرد تا دوباره در بازار ظاهر شوند. «شیائومی»، فرصت را غنیمت شمرد و با «ردمی پد» از اولین تبلت سری ردمی (Redmi) خود رونمایی کرد.

شیائومی در ساخت ردمی پد، تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا شما را راضی نگه دارد؛ درست مانند سری گوشی‌های هوشمند محبوب ردمی که دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه و میان‌رده‌ای هستند که نسبت به قیمت‌شان، امکانات زیادی ارائه دهند. این دستگاه 10.6اینچی نیز، ویژگی‌های خوبی را با قیمتی مناسب به شما هدیه داده و به طور کلی، ارزش پولی را که می‌پردازید، دارد. اگر بودجه کافی در اختیار نداشته باشید، می‌توانید نسبت به خرید اعتباری اقدام کنید. فروشگاه‌هایی هستند که امکان خرید تبلت قسطی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. در این مقاله، نقاط قوت و ضعف تبلت شیائومی ردمی پد را بررسی خواهیم کرد.

 

مهم‌ترین مزایا و معایب تبلت شیائومی ردمی پد

شیائومی ردمی پد با طراحی عالی، صفحه نمایش 90هرتزی، ساختار فلزی براق و عمر باتری طولانی، یک تبلت میان‌رده فوق‌العاده به حساب می‌آید. با این حال، هنگام بررسی آن، متوجه نقطه ضعف‌هایی نیز خواهید شد که در ادامه مقاله به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

طراحی

شیائومی ردمی پد، با وجود این که یک تبلت اندرویدی مقرون‌به‌صرفه و با امکان خرید اعتباری است، به دلیل بدنه تمام فلزی شبیه کالایی گران‌بها به نظر می‌رسد. این تبلت اندرویدی به لطف طراحی قاب تخت و توزیع وزن یکنواخت، سبک‌تر از وزن واقعی 465گرمی خود است. لبه‌های تبلت، صاف و گوشه‌های آن گرد هستند تا هم در حالت عمودی و هم افقی، خوش‌دست باقی بماند. این تبلت در سه رنگ عرضه می‌شود: خاکستری گرافیتی، سبز نعنایی و نقره‌ای مهتابی. بدنه تبلت دارای روکش بافت مات است که از برجای ماندن اثر انگشت و لک جلوگیری می‌کند.

شیائومی ردمی پد دارای چهار بلندگو است که جهت دستیابی به صدای استریو در نیمه بالایی و پایینی دستگاه، توزیع شده‌اند. در عوض، جک هدفون ندارد که در این سطح قیمتی، مایه تاسف است. با این حال، دوربین‌ها به خوبی روی بدنه قرار گرفته‌اند؛ یک دوربین سلفی 8مگاپیکسلی در سمت عریض‌تر برای عکس‌های سلفی‌ و تماس‌های ویدیویی بهتر و یک دوربین 8مگاپیکسلی در پشت. Redmi Pad همچنین، دارای استاندارد IP52 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است؛ اما، فاقد هرگونه محافظت از صفحه نمایش بوده و بنابراین، استفاده از قاب و محافظ صفحه نمایش، بسیار ضروری است.

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش 10.61اینچی ردمی پد با وضوح 2000 در 1200 پیکسل، قابل قدردانی است. این دستگاه به دلیل نمایشگر 90هرتزی و سازگاری با حداکثر یک میلیارد رنگ، برتری جزیی نسبت به رقبا دارد. نرخ به‌روزرسانی نود هرتز باعث ایجاد انیمیشن‌ها و انتقال‌های روان می‌شود و تجربه کاربر را بهبود می‌بخشد. برخلاف شیائومی پد 5، هیچ گواهینامه HDR10+ یا پشتیبانی از Dolby Vision در این‌جا وجود ندارد؛ اما، صفحه نمایش 10 بیتی همچنان قادر به پوشش 70٪ NTSC و حداکثر روشنایی آن 400 نیت است.

نسبت تصویر 15:9، آن را برای برنامه‌های مختلف از جمله بازی، کار و تماشای ویدیو عالی می‌کند. علاوه بر این، ردمی پد دارای گواهینامه Widevine L1 است که به شما امکان می‌دهد تا محتوای Full HD را در Netflix و سایر برنامه‌های پخش ویدیو (OTT) تماشا کنید.

 

 

دوربین‌ها

هر دو دوربین جلو و پشت ردمی پد دارای وضوح 8 مگاپیکسل هستند. به دلیل محدوده دینامیکی پایین و رنگ‌های کم کنتراست، دوربین پشت، ابزار خوبی برای ثبت خاطرات ارزشمند شما نیست. در عوض، می‌توانید از آن برای اسکن کردن اسناد استفاده کنید. از آن‌جایی که دوربین جلو در قاب سمت راست قرار دارد، در حین چت ویدیویی، همیشه مستقیماً به دوربین خیره خواهید بود که برای سلفی نیز خوب است.

Focus Frame، یک ویژگی جدید است که می‌تواند شما را در حین تماس‌های ویدیویی، حتی زمانی که در حال حرکت هستید، در کادر نگه دارد. این ویژگی مشابه ویژگی Center Stage است که در آی‌پدهای جدید اپل یافت می‌شود؛ به این ترتیب، با خرید یک تبلت قسطی به صورت وام خرید اندرویدی با قیمت مناسب، می‌توانید تا حدی از ویژگی‌های تبلت‌های گران‌قیمت اپل بهره‌مند شوید.

 

نرم افزار

شیائومی ردمی پد با پوشش MIUI 13 عرضه می‌شود که مبتنی بر اندروید 12 است. ویژگی‌هایی که MIUI به اندروید اضافه می‌کند، عبارت است از پنجره‌های شناور، حالت چند پنجره‌ای با صفحه تقسیم‌شده و موارد این چنینی.

یکی از مشکلاتی که در کار کردن با ردمی پد با آن مواجه خواهید شد، مدیریت رم است. مدیریت RAM در دستگاه‌های MIUI 13 یک مشکل تکراری بوده است که این تبلت نیز از آن مستثنی نیست. ردمی پد اغلب برنامه‌های پس‌زمینه را خاموش می‌کند تا امکان پردازش بهتر برنامه‌های فعال را فراهم کند. اگر به این موضوع توجه نشود، ممکن است کاربران را آزار دهد.

 

عمر باتری

باتری قابل‌توجه 8000میلی‌آمپرساعتی، انرژی مورد نیاز ردمی پد را تامین می‌کند. مدت زمان تست لوپ این تبلت تقریباً 15 ساعت است. به دلیل اندازه صفحه نمایش و کاهش حدود 5درصدی باتری در حالت آماده به کار، می‌تواند به راحتی 3 تا 4 روز با یک بار شارژ کامل دوام آورد. این تبلت با یک شارژر سریع 22.5واتی در جعبه عرضه می‌شود؛ اگرچه حداکثر قدرت شارژ تنها 18 وات است. شارژ کامل باتری بیش از 2 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد.

 

جمع بندی

برای کسانی که به دنبال خرید تبلت قسطی اندرویدی با قیمت مناسب هستند، ردمی پد به لطف تمامی قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بدون شک گزینه‌ای عالی است. این تبلت با ارائه پردازنده قدرتمند، باتری قابل‌توجه و صفحه نمایش عریض، بسیاری از نیازها را برطرف می‌کند و برای اکثر موارد استفاده، از جمله بازی، عالی است. چندین ویژگی ضروری نیز وجود دارد که در این مدل حذف شده است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به جک هدفون و اتصال 4G/LTE اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied