شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

اپلیکیشن بلوبانک و بلوجونیور؛ بانکداری به سبکی مدرن

اپلیکیشن بلوبانک و بلوجونیور؛ بانکداری به سبکی مدرن

 

بانک‌ها از زمان تولد تا امروز همیشه در حال بهبود خدمات خود بوده‌اند و در این مسیر همیشه از امکانات و ابزارهای به‌روز  بهره‌ خوبی گرفته‌اند، اما آیا تابه‌حال کسی به این موضوع فکر کرده که امروز و یک‌بار دیگر، بانک را با تکنولوژی روز و نیازهای جدید کاربران از نو بسازد؟ با همین نگاه، مبنای شکل‌گیری " بلو "، بهبود وضع موجود نیست؛ بلکه آفرینش دوباره‌ی یک بانک است.

نئوبانک‌ها سبک جدیدی از نوع بانکداری است که برخلاف سایر بانک‌ها دارای شعبه فیزیکی و کارمندان زیاد نیستند.

بلوبانک (نئوبانک سامان)، یک بانکی است، یک پلتفرم دیجیتال بانکی است که در روزهای پایانی سال 1398 متأثر از کرونا، آغاز به‌کار کرد، اما این بار بدون نیاز به شعب، فرم‌های کاغذی و فرآیندهای معمول و همچنین با درک بهتر نیاز مشتریان. شاید نهایت بلو را بتوان تجربه‌ی جدیدی دانست که فاقد اصطکاک‌های معمول و پیچیدگی‌های بانک‌های سنتی است و سعی کرده خود را به نیازهای نسل جوان امروزی از یک بانک نزدیک کند.

البته این موضوع به معنی نقض قوانین پایه یا موازین شرعی در طراحی محصولات و خدمات نیست بلکه منظور، نگاه نوآورانه به بنیان‌های بانک و خلق محصولات جدید با همان الزامات پایه‌ای اما در فرآیندی جدید است. شاید مهم‌ترین موضوعی که باید امروز تغییر کند، فرآیندهایی است که خیلی از آن‌ها فاقد وجاهت و ضرورت لازم در دوره کنونی است.

با بلو تمامی عملیات بانکداری با اپلیکیشن موبایل و کاملاً آنلاین انجام می‌شود. به زبان ساده، بانکی است که همیشه و همه‌ جا همراه شما خواهد بود.

 

مزایا اپلیکیشن بلوبانک چیست ؟

بانک سامان در سال 98 در راستای رفع نیازهای مشتریان با استفاده از تکنولوژی های روز، اقدام به راه اندازی حساب بلوبانک کرد. تفاوت شعبه بلوبانک با بانکداری سنتی در این است که BluBank یک نئو بانک است و هیچ شعبه فیزیکی ندارد و بازکردن حساب و سایر عملیات بانکی بدون مراجعه حضوری انجام میگیرد.

بلوبانک از سپرده‌ها، به‌واسطه بانک سامان پشتیبانی می‌کند؛ یعنی بانک سامان حامی اصلی بلوبانک است و بانک سامان هم به پشتوانه بانک مرکزی فعالیت خود را انجام می‌دهد. اگر شماره کارت‌های بلوبانک را با باک سامان مطابقت دهید؛ خواهید دید که چهار رقم اول شماره کارت‌های بلوبانک در واقع همان شماره کارت بانک سامان است.

و اما مراحل باز کردن حساب در فاز فعلی که فاز قبل از رونمایی عمومی از بلوکارت هست، بسیار آسان است و کافی است ابتدا دوستی را پیدا کنید که در بلوبانک حساب داشته باشد تا برای شما از داخل اپلیکیشن دعوت‌نامه ارسال کند، سپس با دانلود و نصب اپلیکیشن بلوبانک برای ایفون و اندروید می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، در کمتر از ۷ دقیقه حساب خود را در بلوبانک باز کنید. توجه داشته باشید برای باز کردن حساب در بلوبانک، به اصل کارت ملی (برای کارت‌های ملی قدیمی کد رهگیری درخواست صدور کارت هوشمند) برای ارسال تصاویر مربوطه و داشتن یک خط تلفن همراه فعال که به نام خودتان هست، نیاز دارید.

 

خدمات و مزیات اپلیکیشن بلوبانک

 

استفاده از خدمات بلوبانک بصورت 24 ساعته و غیر حضوری امکانپذیر است. برخی از آنها عبارتند از:

 

  • بدون پرداخت هزینه می توانید اقدام به تغییر رمز عبور نمایید.
  • امکان خرید کالاهای مختلف نیز فراهم می باشد.
  • قابلیت خرید شارژ، بسته اینترنت و پرداخت قبض را دارد.
  • امکان افتتاح حساب رایگان در بلوبانک
  • عدم داشتن شرط حداقل موجودی حساب
  • افتتاح حساب ۵ دقیقه‌ای!
  • کارت‌های بانکی رنگارنگ و زیبا
  • پشتیبانی سریع و قدرتمند
  • عضو سامانه شتاب بانک مرکزی
  • ارسال رایگان کارت بانکی به آدرس دلخواه شما در کمتر از ۵ روز کاری در تهران و ۱۰ روز کاری در سایر نقاط کشور
  • دریافت و فعال‌سازی آنلاین رمزهای کارت از طریق اپلیکیشن بلوبانک
  • امکان مسدودکردن کارت از طریق اپلیکیشن بلوبانک
  • انتقال هوشمند پول

 

پروتکل‌های امنیتی در بلوبانک : در بلوبانک همه پروتکل‌های امنیتی در سیستم‌های زیرساخت بانکی و همچنین استانداردهای بانک مرکزی در خصوص تسویه وجوه و حسابداری، به‌دقت رعایت شده است.

آسایش بیشتر: جایگزینی کارت بانکی با پول کاغذی به دلیل اشراف لحظه‌ای بر دارایی‌های مشتریان، سبب امنیت دوچندان حساب‌های بانکی شده است. این تجربه موفق نشان داده است، روند دیجیتالی شدن منجر به آسایش و راحتی بیشتری برای مشتریان می‌شود.

وام سریع و آسان بلوبانک: وام بلوبانک با تیزینگ خوبی شروع شد اما نتیجه آنقدر جذاب نیست. میانگین 3 میلیون تومان موجود چند ماه نیاز است تا بتوان 10 میلیون وام بدون ضامن با ارزایابی دریافت کرد، بازپرداخت وام از 1-12 ماه میتواند باشد.

 

بلوجونیور نئوبانکی برای فرزندان

بلوجونیور محصولی از بلو برای فرزندان 7 تا 14 ساله شماست. بلوجونیور به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی پول توجیبی فرزندانتان را مدیریت کنید و به آن‌ها استقلال مالی بدهید. فرزندان شما امکان انتخاب کارت‌های بانکی جذاب به نام خودشان را دارند، برای فعالیت‌هایشان پاداش دریافت می‌کنند، مفاهیم مالی را می‌آموزند و

عضو خانواده بزرگ بلو می‌شوند.

 

دانلود بلو جونیور

 

با دانلود بلوجونیور می‌توایند برای فرزند خود حسابی قرض الحسنه باز کنید و کمک خرجی‌های وی را از این طریق و به صورت مستقیم به حساب وی واریز کنید و حساب وی را حتی مدیریت کنید.

این محصول ضمن فراهم‌کردن استقلال مالی کنترل‌شده برای فرزندان، آموزش مفاهیم مالی همچون پس‌انداز، ارزش پول، تراکنش‌های بانکی و فعالیت‌های اقتصادی را هم به آنها آموزش می‌دهد. با این سرویس، والدین تسلط کامل روی حساب بانکی کودکان خود دارند و می‌توانند تراکنش‌ها و جزئیات مربوط به آن را کنترل کنند.

با اینکه بسیاری تصور می‌کنند نباید در آموزش مفاهیم مالی به فرزند خود عجله کنند، اما واقعیت این است که بچه‌ها از سنین پنج تا هفت‌سالگی می‌توانند مفاهیم ساده و ابتدایی مربوط به پول را یاد بگیرند و کم‌کم برای مسئولیت‌های بیشتر آماده شوند.

 

بخشی از قابلیت‌های بلوجونیور:

 

  • نظارت کامل والدین بر حساب فرزندان
  • بدون نیاز به حداقل موجودی
  • عضو سامانه شتاب بانک مرکزی
  • صدور و ارسال رایگان کارت
  • کارت شخصی به نام فرزندان
  • واریز خودکار پول توجیبی و پاداش
  • آموزش پس‌انداز و هدف‌گذاری
  • مسدود کردن و سفارش آنلاین کارت

 

آموزش مفاهیم مالی مثل پول و پس‌انداز کردن معمولاً در مدارس یا مهدکودک‌ها رخ نمی‌دهد و این وظیفه والدین است که به‌تدریج این مسائل را به فرزند خود آموزش دهند. به همین خاطر والدین به دنبال راه‌حل‌های زیادی می‌گردند تا بهترین روش آموزش سواد مالی به کودکان خود را بیابند. جالب است بدانید که این جست‌وجوها تنها پس از یافتن بلوجونیور به پایان می‌رسد.

اگر کاربر بلوبانک هستید و در این بانک حساب کاربری دارید، می‌توانید با نصب اپلیکیشن بلوجونیور برای کودکان خود حساب کاربری بسازید. بلوجونیور فضای مشابه، اما ساده‌تری نسبت به اپلیکیشن بلوبانک دارد. بلوجونیور از دو بخش مخصوص والدین و فرزندان تشکیل شده است. طراحی این اپلیکیشن در عین سادگی بسیار جذاب است و به نوعی طراحی شده تا کودکان، هم توانایی کار کردن با آن را داشته باشند و هم از فرم و طراحی آن لذت ببرند. همه این مراحل در حالی اتفاق می‌افتد که نیازی به مراجعه حضوری در شعبه نیست و تمامی آن به شکل آنلاین و تنها از طریق اپلیکیشن بلوجونیور انجام می‌شود.

با داشتن بلوجونیور، فرزندان مراحل مهمی از زندگی خود مثل مسئولیت‌پذیری، استقلال مالی و… را در حالی آغاز می‌کنند که والدین گام‌‌به‌گام و در تمامی مراحل بر کارهای آنها نظارت دارند و مراقب هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied