شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

5 استراتژی عالی برای آمادگی آزمون تافل

. آزمون تافل، علامت تجاری موسسه ETS است. ETS یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی است که این آزمون ها را طراحی و اجرا می کند. ETS گزارش نمره رسمی را صادر می کند که به طور مستقل به مؤسسات ارسال می شود و برای دو سال پس از آزمون معتبر هستند.

Translation is too long to be saved

آزمون تافل TOEFL یک آزمون استاندارد برای سنجش توانایی انگلیسی زبانان غیر بومی است که مایل به ثبت نام در دانشگاه های انگلیسی زبان هستند. همچنین این آزمون برای اهداف دیگری مانند درخواست ویزای دانشجویی یا گذراندن دوره‌های کوتاه مدت هم کاربرد دارد. این آزمون توسط بیش از 11000 دانشگاه و مؤسسه دیگر در بیش از 190 کشور و منطقه پذیرفته شده است. تافل یکی از چندین آزمون مهم زبان انگلیسی در سراسر جهان است. آزمون تافل، علامت تجاری موسسه ETS است. ETS یک سازمان غیرانتفاعی خصوصی است که این آزمون ها را طراحی و اجرا می کند. ETS گزارش نمره رسمی را صادر می کند که به طور مستقل به مؤسسات ارسال می شود و برای دو سال پس از آزمون معتبر هستند.

شرکت در آزمون تافل تقریبا برای متقاضیان، همیشه یک تجربه استرس زا بوده است. شما باید یک نمره خاص بگیرید تا در این آزمون قبول شوید. برای شرکت در این آزمون هزینه زیادی پرداخت خواهید کرد. شما باید ماه ها برای شرکت در این آزمون و موفق شدن در آن تلاش کنید و آمادگی لازم را کسب کنید. ممکن است مرکز آزمون پر سر و صدا یا شلوغ باشد، این موضوع نباید تمرکز شما را بهم بریزد. حتما باید شب قبل خوب بخوابید، تا مغز شما استراحت کند و مطالبی که از قبل برای آزمون مطالعه کرده اید را ریکاوری کند.

قبل از شرکت در آزمون، شما باید اقداماتی را جهت آماده شدن و کسب موفقیت، انجام دهید. آمادگی برای آزمون تافل از قبل، یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای کاهش سطح استرس خود در روز آزمون انجام دهید. در اینجا 5 استراتژی فوق العاده جهت آماده سازی آزمون تافل وجود دارد که برای بسیاری از متقاضیان موثر بوده است:

 

یادداشت بردار خوبی شوید!

در طول آزمون تافل، فقط یک بار می توانید به فایل های صوتی گوش دهید. سپس باید در مورد موضوعی که شنیده اید به سوالات پاسخ دهید، صحبت کنید یا بنویسید. از آنجایی که نمی توانید صدا را دوباره پخش کنید، باید یادداشت برداری خوبی از فایل صوتی داشته باشید. می توانید به زبان مادری خود یا زبان انگلیسی یادداشت برداری کنید. به هر زبان که راحت تر هستید، می توانید این کار را انجام دهید، فرقی ندارد! در واقع هدف شما این است که یادداشت برداری را در همان زمان پخش و بدون از دست دادن حتی یک مطلب که از فایل صوتی می شنوید، انجام دهید.

شما باید قبل از شرکت در آزمون، فایل های صوتی مختلف (از نظر سطح، زمان) را امتحان کنید. به فایل های صوتی مختلف گوش دهید و یادداشت برداری کنید. برای اینکه ببینید یادداشت های شما چقدر دقیق هستند، دوباره به فایل صوتی گوش دهید. به چیزهایی که ممکن است ابتدایی به نظر برسند مانند نحوه قرارگیری کلمات در کنار یکدیگر و خوانایی دست خط خود توجه کنید. توانایی یادداشت برداری با اطمینان و ثبت تمام اطلاعات مهم در زمان پخش فایل صوتی، کمک بزرگی به شما در آزمون تافل خواهد کرد.

 

در آزمون های تمرینی شرکت کنید.

زمانی که برای آزمون تافل آماده می شوید، ممکن است به نمره ای که کسب می کنید فکر کنید و قطعا دوست دارید نمره بالایی را دریافت کنید. در طول دوره ای که برای شرکت در آزمون تافل آماده می شوید، تنها با شرکت در آزمون های تمرینی می توانید متوجه شوید که به هدف خود نزدیک شده اید یا خیر! همچنین آزمون‌های تمرینی به شما کمک می‌کنند تا با محیط آزمون، انواع سؤالات و محدودیت‌هایی که در روز آزمون با آن‌ها مواجه خواهید شد، آشنا شوید. راه های مختلفی برای انجام تمرین برای آمادگی آزمون تافل وجود دارد. یکی از این روش ها، آزمون های تمرینی رایگان است که به راحتی می توانید از طریق سایت های مختلف، به آنها دست پیدا کنید.

 

هر روز به زبان انگلیسی بخوانید.

حتی انگلیسی زبانان بومی هم، کلمات جدید را از طریق خواندن کشف می کنند. هرچه گسترده تر بخوانید، بیشتر در معرض مفاهیم واژگان و عبارات قرار می گیرید. هرچه دقیق تر بخوانید، مهارت درک مطلب خود را بیشتر تقویت می کنید. پس به طور گسترده و دقیق بخوانید تا دامنه موضوعات به زبان انگلیسی را که دوست دارید، گسترش دهید. قطعا شما نمی دانید چه موضوعاتی در آزمون تافل مطرح می شود، بنابراین بهتر است متون های مختلف با موضوعات متنوع را مطالعه کنید و مهارت درک مطلب خود را تقویت کنید. این عمل به شما کمک می کند که در روز آزمون تافل، بخش خواندن و درک مطلب را به راحتی پشت سر بگذارید.

 

به پادکست ها گوش دهید.

پادکست های صوتی زبان انگلیسی زیادی به صورت آنلاین وجود دارد که به راحتی از سایت های مختلف می توانید به آنها دست پیدا کنید. انتخاب موضوع پادکست، بستگی به سلیقه و علاقه شما دارد. گوش دادن به سخنرانان بومی انگلیسی که با سرعت طبیعی خود انگلیسی صحبت می کنند، درک شنوایی شما را تقویت می کند. همچنین می‌توانید با پخش قسمت‌هایی از پادکست و تلاش برای تقلید تلفظ گوینده، مهارت‌های گفتاری خود را تقویت کنید. درک یک فایل صوتی سخت تر از درک یک فیلم یا ویدیو است زیرا زمان تماشای یک فیلم شما می توانید تصویر را با صدا تطبیق دهید و به راحتی متوجه موضوع فیلم شوید. همین موضوع باعث می شود که پادکست های صوتی برای تمرین درک شنیداری از تماشای فیلم یا برنامه های تلویزیونی به زبان انگلیسی بهتر باشند.

 

تایپ کردن را بیاموزید.

در بخش نوشتن (Writing) آزمون تافل، از شما می‌خواهند که پاسخ‌های خود را در کامپیوتری با صفحه کلید QWERTY تایپ کنید. اگر تمام وقت خود را صرف درگیری با صفحه کلید کنید و نتوانید سریع تایپ کنید، زمان زیادی برای نوشتن یک مقاله خوب نخواهید داشت. مهارت نوشتن، یک مهارت ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از مردم فراموش می کنند که برای آن آماده شوند. قبل از شرکت در آزمون، حتما تایپ کردن را تمرین کنید و مطمئن شوید که می توانید به سرعت به زبان انگلیسی روی صفحه کلید QWERTY تایپ کنید. سایت های آنلاین و رایگان زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تایپ کردن (کار کردن با کیبورد) را یاد بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied