شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

پیدا کردن علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ با بی‌دردسرترین راه‌حل‌ها

گوشی‌های سامسونگ به دلیل داشتن گزینه‌های جذاب شخصی‌سازی، دوربین‌های خوب، نمایشگر باکیفیت و موارد دیگر محبوبیت بالایی بین کاربران دارند. اما چه می‌شود اگر دستگاه گلکسیتان قادر به ساده‌ترین کار که همان دریافت پیام یا زنگ است نشود؟ علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ چیست؟ در این بخش تیم 19 کالا به این موضوع خواهد پرداخت که راه حل عدم دریافت تماس ورودی در گوشی‌های سامسونگ چیست...

گوشی‌های سامسونگ به دلیل داشتن گزینه‌های جذاب شخصی‌سازی، دوربین‌های خوب، نمایشگر باکیفیت و موارد دیگر محبوبیت بالایی بین کاربران دارند. اما چه می‌شود اگر دستگاه گلکسیتان قادر به ساده‌ترین کار که همان دریافت پیام یا زنگ است نشود؟ علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ چیست؟ در این بخش تیم 19 کالا به این موضوع خواهد پرداخت که راه حل عدم دریافت تماس ورودی در گوشی‌های سامسونگ چیست...

علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ

حقیقتاً اینکه تماس‌هایمان را از دست بدهیم، می‌تواند ما را در بد مخمصه‌ای گرفتار کند. با این اتفاق نه تنها زنگ دوستان و آشنایانمان را از دست می‌دهیم، بلکه اگر فردی کار حیاتی با ما داشت هم قادر به پاسخگویی نخواهیم بود. پس هر چه سریع‌تر باید علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ را پیدا کنیم.

در این بخش ما راه‌حل‌هایی را انتخاب کرده‌ایم که پیش از این کاربران 19کالا توانسته‌اند با استفاده از آنها مشکل زنگ نخوردن گوشی سامسونگ را بدون هیچ دردسری پبدا کنند.

اگر قصد خرید مدل جدیدی دارید و فعلاً نمی‌دانید کدام مدل مناسب شماست و چقدر باید هزینه کنار بگذارید، می‌توانید در صفحه زیر محصولات ما را به همراه بررسی هر یک دنبال کنید:

https://www.19kala.com/allmobile

حالت هواپیما

وقتی یک سری مشکلات شبکه‌ای اتفاق افتد، همه چیز دست در دست هم می‌دهد تا کاربر را به دردسر زنگ نخوردن گوشی سامسونگ گرفتار کند. راه‌حل چیست؟ شما باید شبکه گوشیتان را دوباره راه بیندازید که این کار اصلاً هم سخت نیست. تنها کافیست که صفحه هوم‌اسکرین را پایین بکشید و به مدت 10 ثانیه حالت هواپیما را فعال و سپس خاموش کنید.

ری استارت

حقیقتاً یکی از کارهای ساده‌ای که می‌تواند پیچیده‌ترین مشکلات گوشی را حل کند، خاموش و روشن کردن آن است. دستتان را بر روی دکمه پاور نگه داشته و گزینه ری استارت را انتخاب کنید. احتمالاً با همین کار بتوانید مشکل عدم دریافت تماس ورودی را برطرف کنید.

اگر هم این گزینه را نمی‌بینید، مطابق با تصویر بالا، کنترل سنتر را دو مرتبه پایین بکشید. در بالای صفحه، دکمه پاور کنار ذره بین قرار گرفته که با کلیک بر روی آن می‌توانید گزینه ری استارت را انتخاب کنید.

غیرفعال کردن دی ان دی

یک حالت در تنظیمات گوشی سامسونگ وجود دارد که اگر فعال شود، هیچ پیغام یا تماسی را دریافت نمی‌کنید. حتماً می‌گویید این گزینه به چه کارمان می‌آید؟ این حالت در مواقع حساس کمک می‌کند تا چیزی یا کسی حواستان را پرت نکند. به عنوان مثال، علت زنگ نخوردن گوشی سامسونگ هنگام بازی می‌تواند فعال بودن این گزینه باشد. اگر شما هم احتمال می‌دهید که این گزینه را ممکن است فعال کرده باشید، همزمان با ما مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. کنترل پنل را پایین بکشید و در بین گزینه‌ها "مزاحم نشوید یا Do not disturb" را خاموش کنید.

اگر هم آن را نمی‌بینید در تنظیمات، مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. بر روی اعلان‌ها یا "notifications" کلیک کنید.
  3. گزینه "Do not disturb یا مزاحم نشوید" را پیدا کرده و آن را غیر فعال کنید.

لیست بلاکتان را چک کنید

آیا عادت دارید افراد ناشناس را بلاک کنید؟ حتی اگر شما از کسانی هستید که هیچکس را بلاک نمی‌کند، باز هم چک کردن این لیست خالی از لطف نیست. هر کسی که در این بخش قرار بگیرد نه می‌تواند پیام بدهد و نه اینکه زنگ بزند.

  1. به اپلیکیشن Phone بروید.
  2. بر روی سه نقطه بالای صفحه و سپس Settings کلیک کنید.
  3. وارد بخش شماره های مسدود شده یا همان Block numbers شده و هر کسی که می‌خواهید را از آنجا حذف کنید.

می‌توانید گزینه Block unknown/private numbers را غیرفعال کنید تا تماس‌های بانکی و در مجموع شماره‌های ناشناس را آزاد کنید.

شبکه 5g

همانطور که می‌دانید هنوز ما به این شبکه دسترسی نداریم؛ بنابراین فعال کردن آن کاملاً بیهوده است و چه بسا ممکن است منجر به اختلال در تماس‌های ورودی هم شود.

  1. به تنظیمات بروید.
  2. بر روی اتصالات یا Connections کلیک کنید.
  3. روی گزینه شبکه های موبایل یا Mobile networks بزنید.
  4. بهترین حالت این است که در این بخش گزینه Auto Connect را انتخاب کنید.

پاک کردن cache اپلیکیشن

سامسونگ از همان اپلیکیشن تماس گوشی‌های اندرویدی برای گلکسی‌ها استفاده نکرده بلکه آن را مخصوص رابط کاربری خود و به صورت اختصاصی انتخاب کرده است. به همین دلیل ممکن است کش‌های موجود باعث ایجاد اختلال در روند کار کردن برنامه شوند. برای انجام این کار طبق مسیر زیر پیش بروید:

  1. بر روی اپلیکیشن تلفن دستتان را نگه داشته و وارد بخش Info یا اطلاعات شوید.
  2. روی Storage یا حافظه بزنید.
  3. گزینه Clear cache یا همان پاک کردن کش را انتخاب کنید.

خارج کردن سیم کارت

این کار یک حقه جالب است که می‌تواند در بیشتر مواقع مشکلات سیم کارت و حتی زنگ نخوردن گوشی را حل کند. سوزنی که برای ریجکت کردن اسلات سیم کارت در جعبه گوشی‌تان قرار گرفته را بردارید و به کمک آن محفظه سیم کارت را خارج کنید. هم محفظه و هم خود سیم کارت را تمیز کرده و دوباره داخل گوشی جای دهید.

خاموش کردن Wi-Fi calling

می‌توانید با خاموش کردن این گزینه دوباره تماس‌ها را دریافت کنید.

  1. در تنظیمات وارد بخش Connections شوید.
  2. در منوی روبرو گزینه Wi-Fi calling را خاموش کنید.

یکبار سیم کارت‌تان را غیرفعال کنید

گاهی ممکن است تنظیمات اشتباه سیم کارت، در تماس‌های ورودی و یا حتی تماس گرفتن اختلال ایجاد کند. برای اینکه تنظیمات بازسازی شوند، لازم است یک مرتبه سیم کارت خود را غیر فعال و دوباره فعال کنید.

  1. به بخش Connections یا اتصالات در تنظیمات گلکسی خود بروید.
  2. وارد Sim manager یا همان مدیر سیم کارت شوید.
  3. تا یک الی دو دقیقه سیم کارت مورد نظرتان را غیرفعال کنید.

reset کردن تنظیمات شبکه گوشی

هنوز هم مشکل زنگ نخوردن گوشی سامسونگ حل نشده؟ پس لازم است که شبکه را reset کنید.

  1. وارد تنظیمات شوید و به بخش تنظیمات عمومی یا همان General settings بروید.
  2. گزینه Reset را انتخاب کنید.
  3. روی Reset network settings بزنید.

آپدیت نرم‌افزار

سامسونگ مرتب آپدیت‌های نرم‌افزاری را برای گلکسی‌ها می‌فرستد. این کار باعث می‌شود تا مشکلات و باگ‌های نسخه قبلی درست شوند و علاوه بر آن، چند ویژگی جدید هم به دستگاه اضافه شود.

  1. وارد تنظیمات شوید.
  2. به پایین بروید تا گزینه Software update را پیدا و سپس بر روی آن کلیک کنید.
  3. اگر آپدیت یا بروز رسانی جدیدی دیدید، آن را دانلود و نصب کنید.

پیشنهاد آخر

در آخر هم پیشنهاد ما به شما این است که اگر با هیچکدام از اینها کارتان نشد، با ارائه کننده خدمات سیم‌کارتتان تماس بگیرید و علت بروز اختلال را جویا شوید، چراکه در برخی مواقع مشکل اپراتور می‌تواند علت زنگ نخوردن گوشی آیفون یا گوشی‌های اندرویدی باشد.

در ضمن، اگر گلکسیتان در بخش‌های دیگر هم دچار مشکل شده و تنها راه پیش رویتان خرید دستگاهی جدید است، می‌توانید به لیست قیمت گوشی سامسونگ 19 کالا نگاهی بیندازید. در آنجا محصولات با قیمت روز قرار گرفته که می‌توانید بررسی تخصصی آنها را ببینید و بهترین مدل را انتخاب کنید.

امیدواریم که با راه‌حل‌هایی که تیم 19کالا برای شما دوستان فراهم کرده، موفق به حل مشکل زنگ نخوردن گوشی شده باشید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied