شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین فصول سال برای رزرو ارزان هتل

با شروع فصل تابستان، تعطیلی مدارس و تعطیلات تابستانی مردم سفر به مقاصد مختلف در اکثر نقاط دنیا را آغاز می‌کنند. با تغییر فصل و گرم‌تر شدن هوا تعداد مسافرت‌ها زیاد شده و در نهایت تقاضا برای اقامت نیز افزایش می‌یابد.

بهترین فصول سال برای رزرو ارزان هتل

با شروع فصل تابستان، تعطیلی مدارس و تعطیلات تابستانی مردم سفر به مقاصد مختلف در اکثر نقاط دنیا را آغاز می‌کنند. با تغییر فصل و گرم‌تر شدن هوا تعداد مسافرت‌ها زیاد شده و در نهایت تقاضا برای اقامت نیز افزایش می‌یابد.

با آغاز بهار و تابستان فصول‌ اوج سفر‌های ایرانی‌ها آغاز شده و در این زمان به‌طور سیستماتیک و کاملا خودکار قیمت هتل‌ها و مراکز اقامتی و تفریحی افزایش پیدا می‌کند. با توجه به تقاضای بالای مسافران برای رزرو هتل در بهار و تابستان همواره هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، افزایش قیمت خود را اعمال به‌طور مشخص اعمال می‌کنند که همین امر در برنامه‌ریزی برای سفر بسیار موثر و تاثیرگذار است.

 

 

گران‌تر شدن و هزینه بالای رزرو اقامتگاه برای برخی از شهرهای ایران علاوه بر فصول اعلام شده در روزهایی مانند: اعیاد و مراسم‌های مذهبی نیز افزایش قیمت وجود دارد. از جمله شهرهایی که هزینه‌های اقامتی و تفریحی با توجه به اعیاد و مراسم‌های مذهبی در آن افزایش می‌یابد می‌توان به شهر مشهد، تهران، شیراز و اصفهان اشاره کرد. این افزایش قیمت به گونه‌ای است که رزرو هتل مشهد در تعطیلات عاشورا و تاسوعا تقریبا غیرممکن می‌شود و رزرو هتل تهران و هتل های اصفهان و شیراز در تعطیلات نوروزی با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها روبرو هستند.

در این مقاله با عنوان بهترین فصول سال برای رزرو ارزان هتل، با بیان اینکه کدام فصل‌ها با هزینه رزرو بالای اقامتگاه همراه هستند قصد داریم به معرفی زمان‌ها و فصولی که امکان رزرو ارزان هتل‌ها وجود دارد، بپردازیم. به‌طور کلی با شروع نیمه دوم سال و فصل پاییز قیمت اقامتگاه‌ها و هزینه مکان‌های تفریحی و گردشی به شدت کاهش می‌یابد. مهر و آبان در فصل پاییز بهترین زمان برای رزرو هتل ارزان مخصوصا در شهرهای شمالغربی و مرکز کشور است. ماه‌های دی و بهمن که روزهای قبل از اسفند ماه و تعطیلات نوروزی است قیمت اقامتگاه‌ها از نرخ بسیار خوبی برخوردار هستند.

لازم به ذکر است که در ماه‌های دی و بهمن برخلاف اکثر هتل‌های کشور که هیچ افزایش قیمتی را تجربه نمی‌کنند، هتل‌های جنوب کشور از افزایش شدید قیمت برخوردار می‌شوند این در حالی است که رزرو یک هتل در این زمان در شهر تبریز یا تهران بسیار کم‌تر از رزرو هتل در بندرعباس خواهد بود.

با توجه به توضیحات قسمت بالا اصطلاحاتی برای فصول مختلف سفر وجود دارد که به «های سیزن»، «شولدر سیزن» و «آف سیزن» مشهور هستند که در ادامه به تضیح در مورد هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

 

 

Season high

همانطور که به آن اشاره کردیم های سیزن، فصل رونق هتل‌ها و گردشگری است که معمولا با آب و هوای خوب و مناسب و تعداد بالای سفرها از قیمت بالای هتل‌ها برخوردار است.

Season shoulder

شولدر سیزن اصطلاحی است که در گردشگری به فصلی که آب و هوای مناسب برای سفر ندارد و زمان مناسبی برای سفر نیست اطلاق می‌‌شود در این فصل معمولا قیمت‌های خوبی برای رزرو هتل‌های متنوع به‌چشم می‌خورد که بهترین زمان برای سفر دوستان محسوب می‌شود.

Off season

سیزن آف یا لو سیزن اصطلاحی است که برای فصل‌هایی با آب و هوای نامطلوب، نبود خدمات و امکانات برای سفر و تفریحات گوناگون گفته می‌شود که معمولا در این زمان افراد تمایل زیادی به سفر و جابه‌جایی ندارند. در این مواقع هتلداران قیمت هتل‌ها‌‌ی خود را به شدت کاهش می‌دهند و تخفیف‌های بسیار خوبی را برای رزرو قرار می‌دهند.

با توجه به مطالب بالا اگر علاقه‌مند به سفر در زمان‌های مختلف و فصل‌های گوناگون هستید و به اصطلاح سفر دوست هستید، می‌توانید با یک جستجوی ساده در فصل‌های عنوان شده یک رزرو ارزان در هتلی که دوست دارید را تجربه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied