شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک تهران را بشناسید

میدان ونک جزء محلات قدیمی و پرطرفدار شمال پایتخت است که با وجود قدمت زیاد، به راحتی با منطقه‌های جدید و نوساز تهران رقابت می‌کند. میدان ونک شهرت زیادی در بین مردم دارد، حتی گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در هتل ارم تهران ، نزدیک به میدان ونک اقامت نمایند.

جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک تهران را بشناسید

میدان ونک جزء محلات قدیمی و پرطرفدار شمال پایتخت است که با وجود قدمت زیاد، به راحتی با منطقه‌های جدید و نوساز تهران رقابت می‌کند. میدان ونک شهرت زیادی در بین مردم دارد، حتی گردشگرانی که به تهران سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در هتل ارم تهران ، نزدیک به میدان ونک اقامت نمایند.

لازمه سفر به تهران، شناخت محله‌های مهم شهر است. چراکه باید دانست کدام منطقه و محله تابع علت سفر به تهران بوده و برای اقامت در پایتخت مناسب است. پس بهتر است با محله مورد نظر بیشتر آشنا شد. در این مطلب به معرفی جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک تهران خواهیم پرداخت.

 

میدان ونک تهران

میدان ونک یکی از قدیمی‌ترین و بهترین مناطق تهران است که گزینه خوبی برای اقامت در سفر به این کلان شهر می‌باشد. میدان ونک در منطقه ۳ شهرداری تهران، در یکی از مناطق شمال غربی پایتخت قرار گرفته است.

این محله خوش‌نام و محبوب از سمت جنوب به محله یوسف آباد منتهی می‌شود. از سمت شمال به بزرگراه نیایش راه دارد و از سمت شرق به خیابان آفریقا و چهارراه جهان کودک وصل می‌شود و از سمت غرب، به یکی دیگر از محله‌های خوش آب و هوای تهران به نام آرارات و ده ونک می‌رسد.

 

جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک

از جاذبه‌های گردشگری اطراف میدان ونک می‌توان به پارک زیبای آب و آتش، پل طبیعت، بوستان طالقانی، آسمان نمای مینا، باغ ایرانی، مجموعه تفریحی اقیانوس پارک، مرکز خرید ونک، مجتمع تجاری خورشید و... اشاره نمود.

پس از گشت و گذار در میدان ونک و خیابان‌های اطراف، می‌توان به یکی از کافه‌های معروف این منطقه رفته و لحظات آرامی را برای خود ثبت کرد. ازجمله کافه‌های خوش‌نام این منطقه از پایتخت می‌توان به کافه لمیز، سام کافه، کافه ویونا و... اشاره نمود.

 

پارک آب و آتش

یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک، پارک آب و آتش است. این پارک محبوب از زیباترین پارک‌های تهران به شمار می‌رود. پارک آب و آتش با وجود فواره‌های آبی زیبا در بین اهالی تهران و گردشگران شهرت بسیاری پیدا کرده است.

نام این پارک از اِلمان‌های آب و آتش که در این بوستان تعبیه شده، الهام گرفته است. این پارک زیبا، مکانی مناسب برای پیک نیک و دورهمی می‌باشد که می‌توان با به همراه داشتن لوازم بیرون شهر، مانند زیرانداز و فلاکس چای، ساعات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری کرد.

از امکانات رفاهی پارک آب و آتش می‌توان به صندلی‌های پارک، رستوران، پارکینگ، سرویس‌های بهداشتی و... اشاره کرد که در تمام نقاط پارک تعبیه شده است. پارک زیبا و معروف آب و آتش از جاذبه‌های تفریحی نزدیک میدان ونک است که تنها با ۱۵ دقیقه پیاده‌روی می‌توان به آن دسترسی داشت.

 

پارک آب و آتش

 

پل طبیعت

پل طبیعت یکی از شاهکارهای سازه مهندسی عرصه نوین ایران به شمار می‌رود. این پل بی‌نظیر و زیبا، در بین مردم و گردشگران بسیار سریع به شهرت رسید. با اقامت در بهترین هتل تهران ، می‌توان دسترسی راحتی به پل طبیعت داشت تا از چشم‌انداز بسیار زیبای آن بهره‌مند شد.

از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک، پل طبیعت است که از اماکن محبوب و پرطرفدار برای پیاده‌روی‌‌های دونفره می‌باشد. افراد می‌توانند برای صرف غذا و نوشیدنی‌های دلچسب، سری به این پل زده و لحظات خوشی را برای خود به ثبت برسانند.

زمان بازدید از پل طبیعت از ساعت ۶ صبح الی ۱۱ شب می‌باشد. پل طبیعت در جوار پارک آب و آتش واقع شده است. در طبقه زیر پل، رستوران، کافی‌شاپ و فست فودهای لاکچری آماده خدمت‌گزاری به گردشگران عزیز می‌باشند.

 

بوستان طالقانی

بوستان طالقانی در طرف دیگر پل طبیعت قرار گرفته که یکی از بهترین بوستان‌های تهران به شمار می‌رود. این بوستان مکان مناسبی برای پیاده‌روی می‌باشد و افراد بسیاری به این پارک می‌روند تا از حال و هوای پاک و تمیز این بوستان استفاده نمایند.

مسیر زیبا و پردرخت پارک طالقانی با امکانات رفاهی همچون سرویس‌های بهداشتی، نیمکت و چندین سفره خانه سنتی باعث شده تا به یکی دیگر از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک تبدیل شود. گردشگرانی که تمایل به شلوغی پارک آب و آتش ندارند، می‌توانند از آرامش و خلوتی بوستان طالقانی بهره ببرند.

 

آسمان نمای مینا

گنبد آسمان نمای مینا یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری نزدیک میدان ونک به حساب می‌آید که در پارک آب و آتش، در ورودی پل طبیعت قرار گرفته است. این آسمان نما یکی از بزرگترین آسمان نماها در خاورمیانه به شمار می‌رود.

علاقه‌مندان به علم نجوم و ستاره شناسی می‌توانند با تلسکوپ‌های این مجموعه، ستارگان راه شیری را مشاهده کنند و غرق عظمت و زیبایی آسمان و ستارگان آن شوند. این مجموعه، سرویس‌های علمی خود را در روزهای سه‌شنبه و جمعه، هر هفته ارائه می‌دهد.

 

آسمان نمای مینا

 

باغ ایرانی

از معروف‌ترین اماکن تفریحی تهران می‌توان به باغ ایرانی اشاره نمود. باغ ایرانی یکی از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک است که مردم به صورت شبانه‌روزی می‌توانند از این طبیعت زیبا بهره‌مند شوند. درختان تنومند و قدیمی و عمارت زیبای میان باغ، از زیبایی‌های باغ ایرانی به شمار می‌رود.

این باغ به طور متوسط در طول روز میزبان ۱۵۰۰ گردشگر می‌باشد. مجموعه باغ ایرانی دارای سه درب ورودی و خروجی بوده که طراحی و معماری آن توسط مهندس برجسته جناب آقای علی مختاری انجام شده است.

 

مجموعه تفریحی اقیانوس پارک

مجموعه گردشگری اقیانوس پارک، مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع دارد که در منطقه زیبای گردشگری عباس آباد، روبروی پارک آب و آتش قرار گرفته است. بازدیدکننده‌های این مجموعه، بیشتر خانواده‌ها هستند. مجموعه گردشگری اقیانوس پارک دارای بخش‌های متنوعی می‌باشد.

بخش‌های نمایش سفر به اعماق اقیانوس، تاثیرات مخرب آلودگی‌ها، نمونه‌های تاکسیدرمی از موجودات دریایی، دریاچه بزرگ، آبشار و رودخانه، قطب، اعماق اقیانوس، بزرگترین آکواریوم آب شور تهران و... که هر کدام از آنها دارای موجودات و حیوانات دریایی مربوط به خود می‌باشند.

 

مرکز خرید ونک

مرکز خرید ونک از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک است که مساحتی بالغ بر ۸۰۰۰ مترمربع دارد. این مجتمع تجاری دارای دو طبقه و سه سالن می‌باشد که ۱۱۹ واحد تجاری را در خود جای داده است. مرکز خرید ونک از سمت میدان ونک و بزرگراه کردستان دسترسی دارد.

واحدهای تجاری مرکز خرید ونک شامل لباس شب و مجلسی، کیف و کفش، جواهرات، پوشاک مردانه و زنانه و... می‌باشد. علاوه‌بر آن کافی‌شاپ‌های خوش‌نامی در این مرکز خرید وجود دارد که گردشگران می‌توانند پس از گشت و گذار در این مرکز خرید، خود را به یک نوشیدنی در این کافی‌شاپ‌ها مهمان کنند

.

مرکز خرید ونک

 

مجتمع تجاری خورشید

از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک می‌توان به مجتمع تجاری خورشید اشاره کرد. این مجتمع با فروش محصولات باکیفیت در بین خریداران، به شهرت رسیده است. در مرکز خرید خورشید می‌توان اجناسی همچون لوازم آرایشی، ورزشی، پوشاک و سایر کالاها را خریداری کرد.

این مرکز خرید محصولات خود را با تنوع مختلفی از برندها و اجناس درجه ۲ عرضه می‌کند که خریداران بنا به سلیقه خود از مرکز خرید خورشید خرید می‌کنند. مجتمع خورشید در جنوب ونک به سمت ولیعصر واقع شده که با کمی پیاد‌‌ه‌روی از سمت میدان می‌توان به درب اصلی آن دسترسی داشت.

 

سخن آخر

میدان ونک در شمال غربی تهران قرار گرفته و شهرت بسیاری در بین عموم مردم دارد. ساختمان‌های بلند، برج‌های تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری، مراکز خرید، مراکز متنوع آموزشی و فرهنگی از جاذبه های گردشگری نزدیک میدان ونک است که در این مطلب با تعدادی از آنها آشنا شدیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied