شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

چه شهرهایی به مشهد پرواز ندارند؟

چه شهرهایی به مشهد پرواز ندارند؟

شهر مشهد یکی از گردشگری‌ترین شهرهای ایران است. وجود حرم امام رضا (ع) در این شهر باعث شده تا هر ساله مسافران زیادی از داخل و خارج از کشور به این شهر سفر کنند. مشهد به غیر از جاذبه‌های گردشگری زیارتی و مذهبی، دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی نیز است. باتوجه به مسافرپذیر بودن این شهر، مسیرهای متفاوتی برای سفر به آن از نقاط مختلف وجود دارد. مشهد مسیر ریلی بسیار گسترده‌ای دارد و سفر به این شهر با قطار یک گزینه‌ی در دسترس برای مسافران محسوب می‌شود. همچنین از اکثر فرودگاه‌ها در داخل ایران به مشهد پرواز وجود دارد، با این‌ حال امکان پرواز به مشهد از بعضی شهرها وجود ندارد. در این نوشته به بررسی شهرهایی می‌پردازیم که از آن‌ها نمی‌توانیم به مشهد پرواز کنیم.

 

سفر هوایی به شهر مشهد

شهر مشهد در استان خراسان رضوی و در شرق ایران قرار دارد. مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران است و طبق آمار سالانه 27 میلیون مسافر داخلی و 2 میلیون مسافر خارجی به این شهر سفر می‌کنند. اماکن زیارتی مانند حرم امام رضا (ع) و مسجد گوهرشاد، جاذبه‌های تاریخی مانند آرامگاه فردوسی در توس و آرامگاه نادر شاه افشار و همچنین اماکن تفریحی خوش آب‌وهوایی مانند طرقبه و شاندیز از دلایلی است که این شهر پرجمعیت را به یکی از مسافرپذیرترین شهرهای ایران تبدیل کرده‌است.

مسافران به این شهر زیارتی از مسیرهای مختلفی به آن سفر می‌کنند. سفر با ماشین شخصی و یا اتوبوس از گزینه‌هایی هستند که همواره در دسترس قرار دارند. همچنین مسیر ریلی گسترده‌ی مشهد باعث شده تا قطار نیز برای سفر به این شهر از نقاط مختلف کشور گزینه‌ی مطلوبی باشد. با تمام این اوصاف اغلب مسافرانی که به دنبال یک سفر راحت و سریع هستند، خرید بلیط هواپیما و پرواز به این شهر را ترجیح می‌دهند. خوشبختانه از بسیاری از شهرها در ایران به مشهد پرواز وجود دارد. در مجموع 18 مسیر داخلی در فرودگاه مشهد به زمین می‌نشینند و از شهرهایی مانند تهران، قشم، همدان، یزد، اصفهان، اهواز، تبریز، زاهدان، شیراز، کرمانشاه روزانه به مشهد پرواز وجود دارد. همچنین پروازهای روزانه از خارج از کشور و از شهرهایی مانند استانبول، بغداد، بیروت، جده، شارجه، قندهار، کابل، دبی، دوحه، دوشنبه، نجف و هرات نیز به مشهد وجود دارد.

 

 

از این شهرها نمی‌توانیم با هواپیما به مشهد برویم!

با وجود گستردگی خطوط هوایی داخلی در کشور و تعدد پروازهای مختلف به شهر مشهد، همچنان مسافران از برخی شهرها امکان سفر به این شهرها را ندارند. که در ادامه به معرفی بعضی از این شهرها می‌پردازیم.

سبزوار :

برای مثال از فرودگاه شهر سبزوار که در خراسان رضوی قرار دارد، به مشهد پروازی وجود ندارد. علت این مساله می‌تواند فاصله‌ی کم این دو شهر از یک دیگر باشد و مسافران از سبزوار به مشهد می‌توانند با اتوبوس یا ماشین شخصی خود سفر کرده و پس از حدود دو ساعت به مقصد برسند.

اردبیل:

یکی دیگر از شهرهایی که در حال حاضر به مشهد پرواز مستقیم ندارد، اردبیل است. همچنین متاسفانه امکان سفر از اردبیل به مشهد با قطار نیز وجود ندرد. مسافران برای سفر به مشهد از اردبیل می‌توانند اقدام به تهیه بلیط اتوبوس کنند.

قم:

شهر دیگری که پروازی از آن به مشهد وجود ندارد، شهر زیارتی قم است. خوشبختانه روزانه قطارهایی زیادی از قم به مشهد اعزام می‌شوند که این مساله امکان مسافرت با قطار را به راحتی در دسترس مسافران قرار می‌دهد. استفاده از اتوبوس برای سفر از قم به مشهد نیز روش دیگری است. همچنین مسافران قم به مشهد که می‌خواهند پرواز به این شهر را تجربه کنند می‌توانند سفر کوتاهی به تهران داشته‌باشند و از فرودگاه مهر‌آباد تهران عازم مشهد شوند.

 

البرز :

از کرج و استان البرز نیز پروازی به مشهد وجود ندارد! مسافران به مشهد از شهر کرج می‌توانند با قطار، ماشین شخصی و یا اتوبوس به این شهر سفر کنند و یا با سفر به تهران و خرید بلیط هواپیما مشهد ، از فرودگاه مهرآباد تهران به مشهد بروند.

 

سمنان:

از شهر سمنان نیز پرواز مستقیمی به مشهد وجود ندارد. مسافران می‌توانند این فاصله‌ی 600کیلومتری را با قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی طی کنند و به مقصد برسند.

 

خرم آباد:

متاسفانه از استان لرستان و شهر خرم‌آباد هواپیما و یا حتی قطاری برای سفر به مشهد وجود ندارد و مسافران از این شهر تنها می‌توانند با اتوبوس یا ماشین شخصی به مشهد سفر کنند.

 

همدان:

از همدان به مشهد هم نمی‌توانیم پرواز مستقیمی داشته‌باشیم اما خوشبختانه هرروز و یا هر چندروز یکبار قطارهایی از سمت همدان به مشهد اعزام می‌شوند که گزینه‌ی مناسبی برای مسافران محسوب می‌شوند.

 

شهرکرد:

از شهرکرد به استان خراسان رضوی و شهر مشهد پروازی وجود ندارد. مسافران مشهد می‌توانند از شهرکرد به وسیله‌ی ماشین شخصی یا اتوبوس به این شهر سفر کنند.

 

اراک:

از اراک نیز هواپیمایی به سمت مشهد پرواز نمی‌کند. اما خوشبختانه مسیر ریلی بین اراک و مشهد فعال است و گردشگران می‌توانند از این روش برای سفر استفاده کنند.

 

بجنورد:

از فرودگاه بجنورد واقع در استان خراسان شمالی، پروازی به سمت شهر زیارتی مشهد وجود ندارد، اما به علت فاصله‌ی کم این دو شهر با طی تنها حدود 3 ساعت مسیر بین بجنورد و مشهد، مسافران می‌توانند به مقصد موردنظر برسند.

 

دزفول :

فرودگاه دزفول همچنین پرواز مستقیمی به مشهد ندارد. با توجه به مسافت زمینی زیاد این دو شهر، مسافران می‌توانند سفر کوتاهی از دزفول به اهواز داشته‌باشند و از فرودگاه این شهر به سمت مشهد مقدس پرواز کنند.

شهرهای دیگری مانند قزوین، ایلام، بم، نیشابور و ... نیز پرواز مستقیمی به مشهد ندارند و از هرکدام با روش‌های متفاوتی مانند سفر با ماشین شخصی، قطار، اتوبوس و یا سفر به شهر نزدیکی که پرواز مستقیم به مشهد داشته‌باشد، می‌توان به این شهر زیارتی سفر کرد.

 

 

کلام آخر

با وجود اینکه مشهد یک مقصد مهم گردشگری برای ایرانیان و حتی شیعیان خارج از کشور محسوب می‌شود و در مقایسه با بسیاری از شهرها، پروازهای بسیاری از شهرهای مختلف به مشهد صورت می‌گیرد، همچنان در بعضی شهرها مسافران از پرواز مستقیم به مشهد محروم هستند. خوشبختانه خطوط ریلی گسترده‌ی گذرنده از این شهر تا حدودی این مشکل را جبران کرده و راه جایگزینی برای سفر را در اختیار مسافران قرارداده‌است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied