شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

آشنایی با پرفروش‌ترین تجهیزات صوتی

مجموعه ویس‌کده انواع تجهیزات صوتی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و ضمن دریافت راهنمایی سیستم صوتی موردنیاز خود را به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از این مجموعه خریداری نمایید.

 

از گذشته تاکنون برای رساندن صدا به افراد در مکان‌های مختلف و شلوغ از وسایلی مانند بلندگو استفاده می‌کردند؛ اما با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی این وسایل نیز مجهزتر شدند و به شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند.

منظور از تجهیزات صوتی وسایلی هستند که به کمک آن‌ها می‌توان صداها را بهتر و رساتر به گوش افراد رساند این تجهیزات آن‌قدر فراوان هستند که ممکن است همه آن‌ها نشناسیم و در زمان خرید نتوانیم به‌راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و بخریم.

اما هرکدام از این سیستم‌ها باتوجه‌به محیط و سلیقه افراد طراحی و تولید شده‌اند که باتوجه‌به نوع استفاده خود می‌توانیم بهترین و مناسب‌ترین سیستم صوتی را متناسب با هدف و نیاز خود خریداری نماییم.

این تجهیزات آن‌قدر مهم هستند که در محیط‌های مختلف مانند خانه، بیمارستان، رستوران، مدرسه، مسجد، مراسمات مختلف مانند هیئت و غیره از آن استفاده می‌کنند و کارایی هرکدام از آن‌ها باهم متفاوت است.

 

پرفروش ترین تجهیزات صوتی

 

انواع تجهیزات صوتی

به‌عبارت‌دیگر تجهیزات صوتی به تقویت صدا کمک می‌کنند و به‌وسیله قطعات الکترونیکی که دارند کار کرده و موجب پخش صدای بلند و رسا می‌شوند برخی از  پرکاربردترین و پرفروش‌ترین تجهیزات صوتی به شرح زیر می‌باشند:

 

  • میکروفن: میکروفن نوعی حسگر است که باعث تبدیل صدا به الکتریسیته می‌شود و شامل انواع مختلفی چون بی‌سیم و باسیم، رومیزی، یقه‌ای، هدمیک و غیره است.

تفاوت این میکروفن‌ها در این است که میکروفن‌های باسیم برای تبدیل نمودن صدا باید کابل داشته باشند؛ اما میکروفن‌های بی‌سیم به کمک امواج تبدیل صدا را انجام می‌دهند و احتیاجی به داشتن کابل ندارند میکروفن‌های یقه‌ای را در مصاحبه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به یقه لباس وصل می‌کنند و میکروفن‌های هدمیک را به سر وصل می‌کنند از میکروفن‌های رومیزی نیز در همایش‌ها و سخنرانی‌ها و یا جهت پیجینگ استفاده می‌کنند.

  • باند، اسپیکر، بلندگو: یکی دیگر از پرفروش‌ترین تجهیزات صوتی بلندگو و اسپیکر و باند است که عملکرد آن برعکس میکروفن است و انرژی الکتریکی را به صدا تبدیل می‌کنند انواع مختلف بلندگوها شامل بلندگوهای سقفی، دیواری، ساب ووفر، شیپوری و غیره است.
  • آمپلی‌فایر: از این دستگاه برای بالابردن کیفیت صدای پخش‌شده استفاده می‌کنند و درواقع یک دستگاه تقویت‌کننده است که مانع از ایجاد نویز و قطع و وصل‌شدن صدا می‌شود و باعث افزایش قدرت صوت تا میزان 50 وات می‌شود.

از آمپلی‌فایر اغلب در پارک‌ها، بانک‌ها، هیئت‌ها، فروشگاه‌ها، مساجد و غیره استفاده می‌کنند و شامل انواع مختلف ولتی، اهمی، ولتی - اهمی، میکسر و پاور میکسر است.

  • میکسر: میکسر نیز دستگاهی است که برای تغییر میزان صدا، تغییر سیگنال‌های صدا و ترکیب و ردیابی صدا استفاده می‌کنند و دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ هستند.
  • پاور میکسر: به‌وسیله این دستگاه می‌توان آمپلی‌فایر را به سیستم صوتی اضافه کرد و مداحان، استودیوها، خوانندگان، سخنرانان و غیره از بیشترین استفاده‌کنندگان این سیستم می‌باشند.
  • ووفر: ووفر نیز نوعی اسپیکر است که باعث تولید صدای مشخص در فرکانسی معین می‌شود و شامل سه نوع ووفر، ساب ووفر و میدووفر است.
     

پرفروش ترین تجهیزات صوتی

 

راهنمای خرید تجهیزات صوتی

تجهیزات صوتی که در قسمت قبل به آن‌ها اشاره شد دارای اندازه‌های مختلف نیز هستند و کاربرد و کیفیت هرکدام از آن‌ها نیز متفاوت است در زمان خرید باید باتوجه‌به نیاز خود و توجه به نکات لازم بهترین سیستم صوتی موردنیاز خود را خریداری نمایید.

 

برخی از نکاتی که در زمان خرید انواع تجهیزات صوتی باید به آن توجه داشته باشید عبارت‌اند از:

 

  • تعیین هدف: در زمان خرید تجهیزات صوتی ابتدا باید مشخص کنید که برای چه‌کاری می‌خواهید سیستم صوتی بخرید و باتوجه‌به آن مناسب‌ترین سیستم را انتخاب کنید؛ مثلاً سیستمی که در خانه می‌خواهید استفاده کنید با سیستم بیمارستان و رستوران و غیره متفاوت است.
  • تعیین بودجه: باتوجه‌به برندها و محصولات مختلفی که در بازار وجود دارند باید میزان بودجه خود برای خرید را مشخص کنید چرا که هزینه‌ای که برای خرید یک سیستم صوتی کوچک می‌پردازید کمتر از خرید سیستم صوتی بزرگ‌تر و پرقدرت‌تر است.
  • توجه به تعداد کانال‌های خروجی: همه سیستم‌های صوتی دو کانال خروجی اصلی و یک کانال صدای بم دارند که باعث بهبود کیفیت صدا در زمان پخش صدا می‌شود؛ اما سیستم‌های صوتی جدیدتری نیز وجود دارند که دارای چندین کانال هستند و باعث افزایش کیفیت پخش صدا می‌شوند.
  • توجه به بلندگوها: مهم‌ترین اجزای یک سیستم صوتی بلندگو است؛ زیرا باعث کیفیت صدا می‌شود طرح بلندگو نیز از مواردی است که در زمان خرید باید موردتوجه قرار گیرد؛ زیرا طرح بلندگو نیز در میزان کیفیت صدا مؤثر است.
  • اجزای سیستم صوتی: اصلی‌ترین اجزای سیستم صوتی بلندگو و آمپلی‌فایر است که قابلیت پخش صدا را در چند کانال دارند و در کنار آمپلی‌فایرها برای افزایش کیفیت صدا از تیوتر و ساب ووفر استفاده می‌کنند.
  • شکل سیستم صوتی: ظاهر سیستم صوتی از دیگر مواردی است که در زمان خرید باید موردتوجه قرار گیرد به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید از سیستم صوتی خود برای مشاهده فیلم استفاده کنید نیاز به پایه برای بلندگو دارید.

 

اهمیت استفاده از تجهیزات صوتی

از تجهیزات و سیستم‌های صوتی در مکان‌های مختلف برای امور مختلف استفاده می‌کنند از برخی سیستم‌های صوتی در مدارس و دانشگاه‌ها از برخی دیگر در رستوران‌ها از برخی دیگر در مساجد و هیئت‌ها و ترمینال‌ها، کافه‌ها، مراکز خرید، سینما و غیره استفاده می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورداستفاده در برگزاری مراسمات مذهبی سیستم صوتی هیئت است که باعث می‌شود در هرجایی که هیئت برگزار می‌شود صدای مداح و سخنران به طور رسا و باکیفیت به گوش افراد برسد.

نوع باند و بلندگو و میکروفن و سایر تجهیزات مورداستفاده و کیفیت آن از جمله عوامل مؤثر در برگزاری باکیفیت این مراسمات هستند و یا  در رستوران‌ها جهت پیج کردن مشتریان و یا لذت‌بردن مشتریان در هنگام صرف غذا از موسیقی استفاده می‌کنند.

سیستم صوتی رستوران نیز باید از کیفیت بسیار خوبی برخوردار باشد تا با کمترین ولوم صدای موسیقی و پیجینگ به‌صورت رسا و باکیفیت پخش شود؛ بنابراین جهت موفقیت و برگزاری مراسمات باکیفیت و اجرای زنده کیفیت بلندگوها و باندها و اسپیکرها بسیار حائز اهمیت هستند.

 

پرفروش ترین تجهیزات صوتی

 

قیمت انواع تجهیزات صوتی

تجهیزات صوتی در بازار دارای مدل‌ها و برندهای مختلفی هستند که قیمت هرکدام از آن‌ها متفاوت است به‌طورکلی می‌توان گفت که قیمت انواع تجهیزات صوتی مانند باند و اسپیکر و میکروفن و آمپلی‌فایر و غیره باتوجه‌به شرکت سازنده آن، مدل و کیفیت و وزن و قدرت و ویژگی‌های آن تعیین می‌شود.

همچنین تجهیزات صوتی بی‌سیم نسبت به تجهیزات صوتی باسیم از قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ زیرا این تجهیزات جدیدتر بوده و ساخت آن‌ها دشوارتر از تجهیزات باسیم است و یا تجهیزات صوتی دیجیتال معمولاً نسبت به تجهیزات صوتی آنالوگ با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند.

بنابراین، قیمت تجهیزات صوتی باتوجه‌به عوامل مختلف تعیین می‌شود و تجهیزات صوتی که پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری دارند از قیمت بیشتری نسبت به دیگر تجهیزات برخوردارند.

مجموعه ویس‌ کده انواع تجهیزات صوتی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند جهت دریافت لیست قیمت و مشاوره می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و ضمن دریافت راهنمایی سیستم صوتی موردنیاز خود را به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان از این مجموعه خریداری نمایید.

منبع: مجموعه ویس کده https://voicekade.com/

 

برچسب ها : ,,,

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied