شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ترکیب ساحل و جنگل با آب و هوای دلنشین در شهرهای شمالی

در شمال کشور هم می‌توان در میان جنگل‌های انبوه قدم زد و از میان دالان بهشتی درختان سر به فلک کشیده عبور کرد، و هم در کنار ساحل، لحظاتی سرشار از سکوت پرمعنای دریای خزر را سپری کرد. دریای خزر در آمد و شد موج‌ها، لحظه‌ها را به زیبایی رقم می‌زند و با صدای آب، سکوت را پر از معنا و لذت می‌کند. هوای مناطق سرسبز شمالی به قدری خوب است، که نمی‌توان برای سفرهایی که از جنس طبیعت هستند، به سراغ دیگر شهرهای ایران رفت.

ترکیب ساحل و جنگل با آب و هوای دلنشین در شهرهای شمالی

در شمال کشور هم می‌توان در میان جنگل‌های انبوه قدم زد و از میان دالان بهشتی درختان سر به فلک کشیده عبور کرد، و هم در کنار ساحل، لحظاتی سرشار از سکوت پرمعنای دریای خزر را سپری کرد. دریای خزر در آمد و شد موج‌ها، لحظه‌ها را به زیبایی رقم می‌زند و با صدای آب، سکوت را پر از معنا و لذت می‌کند. هوای مناطق سرسبز شمالی به قدری خوب است، که نمی‌توان برای سفرهایی که از جنس طبیعت هستند، به سراغ دیگر شهرهای ایران رفت.

یکی از شهرهای شمالی پرطرفدار در میان گردشگران داخلی و خارجی، چالوس است. چالوس تنها جاده نیست، اما لذت سفر به این مقصد، از همان توی جاده بودن شروع می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع سفر، نسبت به اجاره ویلا چالوس اقدام کنید. ویلا چالوس بعد از یک گردش جاده‌ای شما را به استراحت و اقامتی دلپذیر دعوت می‌کند، تا در ساعات و روزهای بعدی سفر، شما را سرحال به دل طبیعت بفرستد و با دیدنی‌های رویایی و بکر شهر پر مهر چالوس روبرو کند.

یکی از جاذبه‌های جنگلی شهر چالوس، مرداب هسل است، مردابی که جذابیت‌های دست‌نخورده زیادی دارد و محجوبانه و محبوبانه در دل جنگلی زیبا، جا خوش کرده است. این جاذبه زیبا از نگاه گردشگرانی که دوستدار طبیعت نیستند، پنهان مانده است و خوشبختانه تا به حال گردشگرانی که از آن دیدن کرده‌اند، توانسته‌اند بدون هیچ آسیب و زحمتی، به تفریح و گردش در این منطقه بپردازند و با خاطراتی خوش آنجا را ترک کنند.

مرداب هسل شبیه به یک بوم نقاشی با هزاران رنگ زیبا است و در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارد. فاصله این جاذبه تا چالوس 12 کیلومتر است، بنابراین می‌توانید برای یک تفریح یک روزه روی آن حساب باز کنید؛ یا در صورتی که دلتان می‌خواهد در این منطقه کمپ کنید و شب‌های رویایی هسل را ببینید، توصیه می‌کنیم تجهیزات لازم را با خود همراه داشته باشید و با خود افرادی را که به منطقه آشنا هستند، همراه کنید. مسیر دسترسی به این مرداب در فصل‌های پربارش بسیار سخت و صعب‌العبور می‌شود، بنابراین بهتر است فصل بهار تا پاییز را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید و از قبل نسبت به شرایط آب و هوایی مطلع شوید.

سفری به سرزمین زیبایی‌های نهفته در روستای جواهرده رامسر

ویلا رامسر

اگر قصد سفر به رامسر را دارید، می‌توانید با اجاره ویلا رامسر ، پیوند نزدیک‌تری با طبیعت داشته باشید و به واسطه این اقامت، تجربه استراحتی دلپذیر را در گوشه‌ای دنج بدست بیاورید و دسترسی راحتی به مناطق گردشگری داشته باشید. زیبایی‌های رامسر به قدری زیاد هستند، که قطعا در سفری کوتاه نمی‌توان حق مطلب را ادا کرد و از تماشای زیبایی‌های آن دل کند. بنابراین باید در سفر خود، بازدید از جاذبه‌ها را اولویت‌بندی کنید تا بتوانید در سفرهای بعدی نیز به سراغ‌ اولویت‌هایی بروید که فرصت کافی برای بازدید از آنها نداشته‌اید.

جاذبه‌هایی در این شهر وجود دارد، که با هر بار سفر به رامسر، قطعا در همان اولویت اول قرار می‌گیرند و دیدن چندین باره‌شان هم آدم را راضی به دل کندن نمی‌کند. یکی از بهترین این جاذبه‌ها، روستای زیبای جواهرده است. روستایی که همه چیز تمام است و از هر عنصر طبیعی که می‌توان تصورش را کرد، چندتایی در این منطقه وجود دارد و در ترکیب بی نظیری از کوه‌ها و دشت‌ها، جنگل‌ها و چشمه‌ها و آبشارها، منظره‌ای شبیه به یک تابلو نقاشی پدید آمده است، که تنها با پا گذاشتن در دل این طبیعت بکر آن است که می‌توان به باور واقعیت چنین رویایی رسید.

این روستای زیبا و شگفت‌انگیز در غرب استان مازندران واقع شده است و فاصله آن با مرکز شهر رامسر به 29.5 کیلومتر می‌رسد. اگر از اهالی پایتخت باشید، خبر خوب برای شما این است که بسیار خوش شانس هستید؛ چرا که فاصله این جاذبه بکر و بی بدیل با تهران بزرگ، تنها 260 کیلومتر است. و این به این معنا است که در فرصتی کوتاه هم می‌توانید بار سفر را ببندید و برای یک روز هم که شده تجربه اقامت در دل این تابلو رویایی را بدست بیاورید.

جنگل الیمستان جایی برای آرامش و بازیابی روح

ویلا

جنگل نوردی و طبیعت گردی، تفریح مورد علاقه بسیاری از گردشگران است؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین منطقه جنگلی می‌گردید، تا تجربه متفاوتی از بودن در دل طبیعت را بدست بیاورید و سرشار حس آرامش و هیجان شوید، رفتن به منطقه جنگلی الیمستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برای دسترسی به این منطقه جنگلی، مقصد شما استان مازندران و شهر سرسبز آمل خواهد بود. این جاذبه ارزشمند و زیبا در کیلومتر 20 جاده هراز قرار دارد و به عنوان یکی از شگفت‌انگیرترین جاذبه‌های طبیعی شهر آمل شناخته می‌شود.

جنگل الیمستان، منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا است و ارتفاع زیاد آن از سطح دریا موجب شده است تا در فصل‌های بهار و تابستان بسیار خنک باشد و در زمستان، سرمایی طاقت فرسا داشته باشد. بنابراین بهتر است جنگل نوردی در الیمستان را به فصل تابستان و بهار موکول کنید. البته ناگفته نماند که فصل پاییز در الیمستان نیز بسیار رویایی است، چرا که چشمه‌ها پرآب هستند و دشت‌ها و جنگل‌ها زیبایی‌های خوش رنگ و لعاب خاص خود را دارند.

همینطور که وارد منطقه جنگلی الیمستان می‌شوید، ابتدای مسیر با درختان کم ارتفاع میوه‌های جنگلی مختلف، جلوه‌های زیبایی را برای شما به نمایش می‌گذارد، و در ادامه مسیر به دالان‌های بهشتی برخورد می‌کنید که از گره خوردن شاخه درختان تشکیل شده‌اند و به واقع می‌توان گفت، این دالان‌های بهشتی هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند.

سفر که از جنس طبیعت باشد، نمی‌توان انتخاب مکان اقامتی را به گزینه‌هایی همچون هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس محدود کرد. شما در این سفر می‌توانید به سراغ اجاره ویلا بروید. اگر انتخاب شما اجاره ویلا شمال باشد، قطعا همه چیز آنطور که می‌خواهید رنگ و بوی طبیعت را خواهد داشت و سفر و اقامتی به یادماندنی و پر از لذت برای شما رقم خواهد خورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied