شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ثمین پلیمر تولیدکننده دانش بنیان انواع رنگ اپوکسی با ویژگی خاص

ثمین پلیمر تولید کننده انواع رنگ اپوکسی از جمله : رنگ اپوکسی پلی آمین، رنگ میانی اپوکسی MIO ،رنگ میانی اپوکسی ، HB ،رنگ میانی اپوکسی HB MIO ،رنگ اپوکسی فلونیک، رنگ اپوکسی گلس فلیک، رنگ اپوکسی کولتار ،رنگ اپوکسی آب آشامیدنی .

ثمین پلیمر تولیدکننده دانش بنیان انواع رنگ اپوکسی با ویژگی خاص

ثمین پلیمر تولید کننده انواع رنگ اپوکسی از جمله : رنگ اپوکسی پلی آمین، رنگ میانی اپوکسی MIO ،رنگ میانی اپوکسی ، HB ،رنگ میانی اپوکسی HB MIO ،رنگ اپوکسی فلونیک، رنگ اپوکسی گلس فلیک، رنگ اپوکسی کولتار ،رنگ اپوکسی آب آشامیدنی .

رنگ اپوکسی از جمله رنگ های ترموست و دو جزئی است که از ترکیب رزین اپوکساید با هاردنر یا سخت‌ کننده پلی‌ آمین و یا پلی آمید به دست می‌ آید و در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رنگ پس از خشک شدن کامل، قابل شستشو بوده و به علت داشتن خاصیت انعطاف پذیری در مقابل تغییر شکل های سطحی سازه مقاوم است.

رنگ اپوکسی بیشتر برای مصارف صنعتی طراحی شده است و به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت، اصطکاک، عوامل جوی و مواد شیمیایی دارد، بیشتر به عنوان پوشش و در مصارفی نظیر کفپوش اپوکسی مورد استفاده قرار می گیرد.

رنگ اپوکسی جز یکی از رنگ های صنعتی دسته بندی می شود که در کارخانه های تولید رنگ از دو جزء اصلی رزین اپوکسی و سخت کننده تشکیل شده است، در اثر رخ دادن واکنش شیمیایی بین رزین اپوکسی و سخت کننده ترکیبی سخت به وجود می آید که خاصیت پلیمری دارد.

رنگ epoxy برای اولین بار در سال 1920 در آزمایشگاه زمانی که محققان به دنبال کشف ماده ایی عایق برای سیم ها و مدار های الکتریکی بودند کشف شد و به روی کار آمد.

رنگ اپوکسی برای موتورخانه های تولید شرکت ثمین

رنگ لوله های موتورخانه گروهی از انواع مدل های رنگ صنعتی است که برخلاف سایر مدل های این رنگ جمله رنگ اپوکسی، رنگ پلی یورتان و … جهت زیباسازی اشیا و مکان ها مورد استفاده قرار نمیگیرد.

استفاده از رنگ لوله‌ های موتورخانه همراه با توسعه و افزایش کارکرد موتورخانه‌ ها افزایش یافت، در موتورخانه‌ های مختلف از این رنگ جهت تشخیص دقیق و آسان خطوط و کاهش ضریب خطا و اشتباهات استفاده میشود.

در ابتدا به روی کار آمدن موتورخانه‌ ها سیستم خاصی برای تشخیص خطوط لوله‌ ها در آن ها وجود نداشت لوله‌ های موجود در موتورخانه‌ ها اغلب بدون رنگ بودند، با گذشت زمان به تدریج سیستم بکار رفته در شکل گیری و ایجاد موتورخانه ها پیچیده تر شد، به همین دلیل ضرورت رنگ آمیزی لوله‌ های موتورخانه به منظور تشخیص دقیق‌ تر خطا در این مکان‌ ها و ایمن سازی آن ها مطرح شد.

بررسی انواع مدل های رنگ و پوشش خطوط لوله نفت و گاز

از نکات قابل توجه در مورد رنگ و پوشش خطوط لوله نفت و گاز این است که این رنگ‌ ها و پوشش‌ ها دارای انواع مختلفی هستند که با توجه به شرایط اقلیمی و محیط قرارگیری لوله های نفت و گاز باید بهترین نوع آن انتخاب شود. از جمله مدل‌ های این رنگ‌ ها و پوشش‌ ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رنگ‌ های اپوکسی

رنگ اپوکسی نوعی از مدل‌ های رنگ صنعتی است که بعد از به روی کار آمدن توانست به سرعت در صنایع مختلف بکار گرفته شد و کارایی خود را روز به روز گسترده کند. از ویژگی های این رنگ میتوان به اشاره کرد که این رنگ دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی و حرارت است. به علت بالا بودن مقاومت رنگ لپوکسی در برابر حرارت و خوردگی میتوان این رنگ را جزء یکی از مناسب ترین پوشش ها برای خطوط لوله نفت و گاز حسوب نمود.

رنگ‌ های پلی آمید

رنگ های پلی امید گروهی دیگر از رنگ‌ ها هستند که از ویژگی‌ های بارز آن ها می‌توان به مقاومت بالا در برابر آب و رطوبت اشاره کرد. بالا بودن مقاومت رنگ های پلی آمید در برابر آب و رطوبت باعث میشود تا این رنگ بعد از پوشش دهی خطوط لوله‌ های نفت و گاز از آن ها در برابر زنگ زدگی محافظت کند.

همچنین لازم به ذکر است یکی دیگر از ویژگی‌ های رنگ‌های پلی آمید انعطاف پذیری بالا آن ها است، این رنگ ها در برابر انقباض و انبساط بسیار مقاوم هستند و در اثر این فرایند دچار ریختگی تا ترک خوردگی از روی سطح نمیشوند.

از دیگر تولیدات شرکت ثمین پلیمر تولید انواع رنگ دریایی می باشد

رنگ دریایی ضد خزه:

درون آب دریا پر از خزه ای گوناگون است که در تماس با بدنه فولادی کشتی قابلیت چسبیدن به آن را دارند. بعد از چسبیدن خزه ها به بدنه کشتی، آن ها باعث ایجاد اصطحکاک بین بدنه کشتی و آب میشوند و در نتیجه حرکت کشتی با زحمت و مصرف سوخت بیشتری صورت میگیرد و از این رو در هربار رفت و آمد کشتی باید هزینه بیشتری صرف سوخت گیری آن شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل از نوعی رنگ دریایی به نام رنگ دریایی ضد خزه استفاده میشود.

رنگ دریایی ضد خزه آن قسمتی از کشتی که در هنگام حرکت بصورت مداوم در تماس با آب است را پوشش میدهد. لازم به ذکر است ساختار رنگ دریایی ضد خزه ترکیبی از رنگ، انواع رزین های طبیعی و خزه کش است که ترکیب تمامی آن ها در رنگ دریایی ضد خزه باعث جذب حداقلی خزه توسط بدنه فولادی کشتی میشود و در نهایت از مشکلات ناشی از آن تا حدودی جلوگیری میشود.

رنگ دریایی ضد خوردگی:

از آنحایی که محیط دریا و اقیانوس ها محیطی مرطوب است و آب دریا ترکیبی از املاح و مواد گوناگون میباشد میتوان گفت محیط دریا و اقیانوس جز محیط هایی هستند که احتمال خوردگی و آسیب به فلز در آن ها بسیار بالاست. از آنجایی که کشتی های مختلف بصورت مدوام در این محیط ها قرار دارند و در آن ها در حال سفر یا تجارت هستند باید راهکاری برای آن ها در نظر گرفته شود که از آسیب های ناشی از این محیط در امان باشند.

رنگ دریایی ضد خوردگی، نوعی از رنگ دریاییی است که از بروز واکنش شیمیایی زنگ زدن بین بدنه کشتی و رطوبت جلوگیری میکند و در واقع میتوان گفت رنگ دریایی ضد خوردگی با ایجاد یک لابه محافظ از خوردگی و زنگ زدگی بدنه فولادی کشتی جلوگیری میکند و مانع از صرف هزینه های اضافی در رابطه با تعمیر بدنه کشتی در رابطه به زنگ زدگی میشود.

رنگ دریایی خود صیغل شونده:

همانطور که گفته شد آب دریا ترکیبی از املاح و مواد گوناگون دیگر است و این مواد در برخورد با بدنه کشتی میتوانند باعث ایجاد واکش های مختلفی شوند که یکی از این انواع واکنش رسوب شدن است. با حرکت کشتی در آب دریا ممکن است برخی از املاح دریایی بر روی بدنه کشتی رسوب کنند و از آنجایی که تمیز کردن و صیغل دادن بدنه کشتی در هر بار سفر دریایی کار بسیار دشواری است باید برای حل این مشکل راه حل دیگری در نظر گرفته شود.

رنگ دریایی خود صیغل شونده گروهی از رنگ دریایی است که قسمت هایی را پوشش میدهد که شانس رسوب گیری در آن ها بیشتر است. نحوه کارکرد این رذنگ دریایی بصورتی است که بعد از تماس با آب ترکیباتی را از خود آزاد میکنند و این ترکیبات با ایجاد یک لایه پلیمری باید صیغل دادن خودکار بدنه کشتی از رسوبات میشود.

برای آشنایی بیشتر با شرکت ثمین پلیمر و محصولات این شرکت به سایت این مجموعه به نشانی www.saminpolymer.com مراجعه نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied