شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نگاهی به تفاوت‌های چت جی پی تی و بینگ

مایکروسافت با مشارکت در هوش مصنوعی open ai جان تازه‌ای به موتور جستجوی خود یعنی بینگ بخشیده است. همه ما می‌دانیم که هوش مصنوعی بینگ در واقع همان هوش مصنوعی chatgpt است. اما بینگ جدید نسبت به openai و chatgpt چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد.

نگاهی به تفاوت‌های چت جی پی تی و بینگ

مایکروسافت با مشارکت در هوش مصنوعی open ai جان تازه‌ای به موتور جستجوی خود یعنی بینگ بخشیده است. همه ما می‌دانیم که هوش مصنوعی بینگ در واقع همان هوش مصنوعی chatgpt است. اما بینگ جدید نسبت به openai و chatgpt چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی دارد. 

هوش مصنوعی بینگ

هوش مصنوعی بینگ به منظور خدمات رسانی به کاربران ساخته شد، افزوده شدن هوش مصنوعی به موتور جستجو همراه خودش از برخی از روش‌های ایجاد هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. هوش مصنوعی به کار رفته در بینگ جدید از یادگیری ماشینی و پردازش طبیعی زبان که دو مدل هوش مصنوعی هستند بهره می‌گیرند. بینگ جدید از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا پاسخی دقیق و جزئی نگر به کاربران خودش بدهد. جستجوی تصویر، جستجوی صدا و سیستم کامل سازی خودکار در بینگ جدید به کار رفته‌اند و به کاربر بینگ خدمات ارائه می‌دهند.

 

شباهت و تفاوت‌ چت GPT و بینگ

هر دو ابزار شباهت‌هایی دارند که نشان دهنده پیشینه مشترک آن‌هاست. به عنوان مثال: هر دو دارای یک کادر جستجوی ساده هستند و گزینه‌ای را برای ایجاد مجدد پاسخ ارائه می‌دهند. با این حال، ChatGPT به معنای سنتی چت‌بات‌ها به شدت پایبند است و گزینه ای برای سوالات بعدی ارائه نمی‌دهد. در مقابل، بینگ چت آیتم‌هایی را برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کند و همچنین، گزینه‌هایی را برای به دست آوردن پاسخ‌های خلاقانه‌تر و دقیق‌تر ارائه می‌دهد.

تفاوت مهم دیگر این است که در بخش “چت” وب سایت بینگ به موتور جستجوی بینگ می‌روید که از GPT-4 استفاده می‌کند. این موضوع، بینگ چت را به یک انتخاب عالی برای جستجوی ترکیبی تبدیل کرده است. در اینجا دسترسی به موتورهای جستجو و ربات‌های گفتگو بسیار ضروری است. به عنوان مثال، اگر به دنبال فهرستی از منابع آنلاین هستید، بینگ چت لینک وب سایت‌های فهرست شده را ارائه می‌دهد، در حالی که ChatGPT لیست مشابهی از نتایج را بدون لینک جمع آوری می‌کند. علاوه بر این، در بخش جستجوی بینگ چت پیوندی برای ادامه جستجوی فراهم خواهد شد.

برای کسب اطلاع بیشتر از تاثیرات و نقش مهم فناوری‌های مهمی مثل هوش مصنوعی و ChatGPT بر زندگی و دنیای امروز سری به اینجا بزنید.

photo_2023-08-10_18-36-16

تفاوت چت GPT  و بینگ در مدل‌های زبانی که استفاده می‌کنند

نسخه فعلی ChatGPT که می‌توانید به صورت رایگان به آن دسترسی داشته باشید بر اساس مدل زبان GPT-3.5 است. به گفته مایکروسافت، بینگ چت در واقع از مدل پیشرفته GPT-4 استفاده می‌کند که اخیرا معرفی شده است و این بدان معناست که این ابزار باید مفیدتر عمل کند. هر دو چت GPT و بینگ بر اساس یک مدل زبان اصلی به نام GPT-3.5 هستند. بینگ چت از منابع وب جدیدتری استفاده می‌کند و آموزش‌هایی را گذرانده است تا توانایی بیشتری در پیروی از دستورالعمل‌ها و تکمیل وظایف داشته باشد.

اگر می‌خواهید دسترسی رایگان به GPT- (پیشرفته‌ترین و قدرتمندترین مدل زبان OpenAI) داشته باشید در حال حاضر Bing Chat راه رسیدن به آن است. شما می توانید از طریق ChatGPT Plus که یک اشتراک پولی است به GPT- دسترسی پیدا کنید اما چت بینگ به شما امکان دسترسی رایگان از طریق Microsoft Edge را می دهد. فراتر از آن تفاوت اصلی اینجاست:

  • بینگ چت بر روی مایکروسافت اج تعریف شده است بنابراین روشی یکپارچه‌تر و متناسب‌تر برای جستجوی پاسخ‌ها است. این کار آن را به یک دستیار تحقیقاتی قدرتمند تبدیل می کند.
  • اما چت جی پی تی یک تجربه ایزوله تر است – در هر مرورگری قابل دسترسی است و دارای ادغام ها و پلاگین های قوی تری است. به عنوان یک دستیار شخصی بهتر از یک دستیار تحقیقاتی مناسب است.

نحوه دسترسی چت GPT و بینگ چگونه است؟

 

هر دو Bing Chat و ChatGPT برای استفاده عمومی در دسترس هستند، اما نحوه دسترسی به آن‌ها ممکن است کمی متفاوت باشد. ChatGPT به طور گسترده از طریق وب سایت اصلی OpenAI در دسترس است. با ایجاد یک حساب کاربری می‌‌توانید از ChatGPT به صورت رایگان استفاده کنید. علاوه بر این، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید در صورت نیاز از دسکتاپ یا مک خود به آن دسترسی داشته باشید.

در حال حاضر بینگ چت نیز در دسترس است. فقط باید آخرین نسخه مایکروسافت اج را دانلود کنید. از سوی دیگر، بینگ چت در پلتفرم‌های دیگر از جمله مرورگر موبایل Edge گوشی‌های هوشمند در دسترس است. نه تنها می‌توانید از طریق وب سایت رسمی به آن دسترسی داشته باشید، بلکه می‌توانید از طریق Bing در دستگاه‌های مختلف نیز به آن دسترسی داشته باشید.

photo_2023-08-10_18-36-24

آیا Bing Chat دقیق‌تر از ChatGPT است؟

سه سبک مکالمه در بینگ چت وجود دارد. Bing این پتانسیل را دارد که از ChatGPT دقیق‌تر باشد، زیرا اطلاعات جدیدتری را استخراج می‌کند و به چندین منبع اطلاعات متکی است. ChatGPT بر اساس یک منبع منحصر به فرد مدل زبانی خود برنامه ریزی شده است، بنابراین به اطلاعات جدیدتر دسترسی ندارد.

از آنجایی که بینگ چت مبتنی بر GPT-4 است باید کمی قدرتمندتر و ظریف‌تر از ChatGPT باشد. آزمایش‌های اولیه GPT-4 در ChatGPT Plus تا کنون نتایج امیدوارکننده‌ای را نشان داده‌اند، مانند ایجاد بازی Pong در کمتر از 60 ثانیه. از دیگر ویژگی جالب بینگ چت، پیشنهادات “بیشتر بدانید” آن است. این قابلیت نه تنها روشی شفاف‌تر برای نمایش اطلاعات ارائه می‌دهد، بلکه فرصتی ایجاد می‌کند تا به یک موتور جستجوی مناسب منتقل شوید.

سخن آخر

در آینده نزدیک کارهای بیشتری را با هوش مصنوعی خواهید کرد. هوش مصنوعی هر روز پیشرفت بیشتری می‌کند و با این پیشرفت‌های بیشتر بسیاری از مشکلات و نیازهای روزمره متخصصین دانشجویان و … رفع می‌شوند. در آینده هوش مصنوعی عصای دست شما برای بهبود کیفیت کاریتان خواهد بود. در آینده نزدیک حتما شما و دوستانتان از آپدیت‌های جدید chatgpt استفاده خواهید کرد. بینگ اولین موتور جستجویی است که هوش مصنوعی آورده است، اما رقبای بینگ هم احتمالا در آینده هوش مصنوعی خود را رونمایی کنند تا چت بات‌های هوش مصنوعی جای موتورهای جستجو را بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی