شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان: افسانه یا واقعیت؟

تحصیل دندانپزشکی یک گزینه رویایی به‌شمار می‌آید. حال تصور کنید که در کشور آلمان بتوانید این رشته را تحصیل کنید. اما شرایط می‌تواند بسیار رویایی‌تر نیز شود! این امکان وجود دارد که دندانپزشکی را به‌صورت رایگان در آلمان تحصیل کنید. برای دانشجویان ایرانی این امر می‌تواند یک افسانه باشد به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب را برای اطلاع از شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان مطالعه کنید.

تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان: افسانه یا واقعیت؟

تحصیل دندانپزشکی یک گزینه رویایی به‌شمار می‌آید. حال تصور کنید که در کشور آلمان بتوانید این رشته را تحصیل کنید. اما شرایط می‌تواند بسیار رویایی‌تر نیز شود! این امکان وجود دارد که دندانپزشکی را به‌صورت رایگان در آلمان تحصیل کنید. برای دانشجویان ایرانی این امر می‌تواند یک افسانه باشد به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مطلب را برای اطلاع از شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان مطالعه کنید.

آیا تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان واقعا ممکن است؟

کشور آلمان را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی در میان تمام دانشجویان جهان به‌خصوص دانشجویان ایرانی دانست. چرا که آلمان، کشوری پیشرفته و با اقتصادی قدرتمند است که جزو کشورهای مهاجرپذیر اروپا نیز به‌شمار می‌آید. تحصیل دندانپزشکی در این کشور نیز قطعا یک فرصت ایده‌آل برای مهاجرت تحصیلی به‌شمار می‌آید. اما بسیاری از دانشجویان، نگران هزینه‌های تحصیل این رشته در کشور آلمان هستند و از توانایی خود برای پرداخت هزینه‌های سنگین تحصیل دندانپزشکی مطمئن نیستند. اما خبر خوب این است که شما برای تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان به پرداخت هزینه‌های هنگفت نیاز ندارید. درواقع تحصیل این رشته در کشور آلمان تقریبا رایگان است.

می‌توان گفت که تحصیل رایگان دندانپزشکی در کشور آلمان یک افسانه نیست و بسیاری از دانشجویان ایرانی در حال حاضر بدون پرداخت هزینه در حال طی کردن دوران تحصیل دندانپزشکی خود در این کشور هستند. البته باید گفت که بیشتر دانشجویان باید هزینه ناچیزی بابت شروع ترم و انجام امور اداری پرداخت کنند که در برابر هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشورهایی مانند آمریکا و کانادا بسیار کم خواهد بود. همچنین تنها تحصیل دندانپزشکی به زبان آلمانی در این کشور رایگان است و دانشجویان انگلیسی‌زبان باید هزینه تحصیل خود را پرداخت کنند.

شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان

شرایط تحصیل دندانپزشکی رایگان در آلمان

به‌طور کلی شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان با شرایط کلی تحصیل این رشته در این کشور تفاوت خاصی ندارد. تنها تفاوت اصلی در این زمینه، برخورداری از مدرک زبان آلمانی سطح B1 است. چرا که تنها دانشجویانی می‌توانند به‌صورت رایگان رشته دندانپزشکی را در آلمان تحصیل کنند که به زبان آلمانی مسلط هستند و در کلاس‌هایی با زبان آلمانی شرکت می‌کنند. یکی دیگر از شرایط بسیار مهم تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان، قبولی در آزمون ورودی است. با توجه به حساسیت شغل دندانپزشکی، دانشجویان برای قبولی در این رشته باید در یک آزمون مشابه با کنکور شرکت کنند. زبان این آزمون آلمانی بوده و به همین خاطر شما باید روی زبان آلمانی تا سطح B1 تسلط کامل داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین شرایط تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان عبارت‌اند از:

  • داشتن حداقل مدرک B1 زبان آلمانی
  • شرکت در آزمون ورودی دندانپزشکی آلمان و قبولی در آن
  • برخورداری از دیپلم یا همان گواهی تحصیلی 12 ساله

مدارک لازم برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان

اگر به دنبال تحصیل رایگان دندانپزشکی در کشور آلمان هستید، پس باید تمام مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه مربوطه و یا دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان را در اختیار داشته باشید و به مراجع مربوطه ارائه دهید. از آن‌جایی که تکمیل بودن لیست مدارک مورد نیاز برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌شود که از خدمات مشاوره‌ای یک موسسه مهاجرتی معتبر در این زمینه استفاده کنید. چرا که در صورت انجام کوچک‌ترین اشتباه در گردآوری مدارک، ممکن است فرایند مهاجرت شما با یک سال تاخیر برگزار شود.

برخی از مدارک لازم برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان کیفی و برخی دیگر کمی هستند. برای مثال، مدارکی مانند پاسپورت یا گواهی تمکن مالی و ... از نظر کیفی اهمیت بالایی ندارند. اما مدارکی مانند ریزنمرات تحصیلی،‌ کارنامه دیپلم و موارد مشابه باید از نظر کیفی نیز در سطح مناسبی قرار داشته باشند تا شما بتوانید رشته دندانپزشکی را در کشور آلمان تحصیل کنید.

مهم‌ترین مدارک ضروری برای تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان عبارت‌اند از:

  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی پایان تحصیلات 12 ساله (دیپلم)
  • مدارک هویتی معتبر مانند پاسپورت
  • عکس پاسپورت
  • مدرک زبان B1
  • ریزنمرات و کارنامه مقطع قبلی (در صورت ادامه تحصیلات تکمیلی در آلمان)
  • بیمه‌نامه

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان به‌صورت رایگان

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان

دانشگاه‌های معتبر زیادی در کشور آلمان قرار دارند که به‌صورت تخصصی می‌توان در آن‌ها دندانپزشکی را تحصیل کرد. تقریبا تحصیل دندانپزشکی به زبان آلمانی در تمام دانشگاه‌های دولتی کشور آلمان رایگان است و شما تنها باید هزینه‌ای ناچیز برابر با 200 تا 300 یورو را برای تحصیل دندانپزشکی در آلمان پرداخت کنید. همچنین شما می‌توانید کارشناسی و تخصص دندانپزشکی را نیز به‌صورت رایگان در دانشگاه‌های این کشور تحصیل کنید که یک فرصت استثنایی و ایده‌آل به‌شمار می‌آید. در جدول زیر با لیست بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی برای تحصیل رایگان در آلمان آشنا می‌شویم.

نام دانشگاه

رتبه جهانی

دانشگاه برلین

131

دانشگاه هایدلبرگ

65

دانشگاه لایپزیگ (لایپزیش)

420

دانشگاه فرایبورگ

189

دانشگاه فرانکفورت

328

دانشگاه هامبورگ

228

دانشگاه کلن

335

هزینه زندگی دانشجویی در آلمان

بعد از این که خیال شما از بابت پرداخت هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان راحت شد، نوبت آن است که هزینه زندگی دانشجویی در آلمان را بررسی کنیم. همان‌طور که می‌دانید، هزینه زندگی در کشورهای اروپایی برای دانشجویان ایرانی نسبتا بالا است و با وجود امکان تحصیل رایگان در آلمان، دانشجویان همچنان باید روی هزینه‌های زندگی خود مدیریت مناسبی داشته باشند.

به‌طور کلی، بیشتر هزینه زندگی دانشجویی در کشور آلمان شامل هزینه اجاره مسکن می‌شود. به همین خاطر دانشجویان به سراغ اجاره خوابگاه و یا اجاره اشتراکی خانه می‌روند. از طرف دیگر، با کمی مدیریت نیز می‌توان هزینه‌های زندگی در این کشور را کاهش داد و سطح رفاه مناسب، زندگی اقتصادی داشت. به‌طور کلی برای اطلاع از هزینه‌های زندگی دانشجویی در آلمان، هزینه پارامترهای مختلف را در جدول زیر بررسی کرده‌ایم.

عنوان هزینه

میزان هزینه

مسکن

بین 600 تا 900 یورو به‌صورت ماهانه

خوراک

بین 150 تا 200 یورو به‌صورت ماهانه

حمل و نقل

بین 25 تا 200 یورو به‌صورت ماهانه

قبوض

بین 100 تا 200 یورو به‌صورت ماهانه

تفریح

بین 50 تا 100 یورو به‌صورت ماهانه

اینترنت

بین 15 تا 50 یورو به‌صورت ماهانه

باید اشاره کرد که میزان هزینه مسکن بسته به شهر، نوع مسکن و تعداد نفرات می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور کلی زندگی هر دانشجو در آلمان، به‌صورت ماهانه نزدیک به 600 تا 800 یورو بدون احتساب مسکن هزینه دارد. هزینه مسکن نیز در صورت انتخاب خوابگاه یا خانه خارج از شهر می‌تواند کم‌تر شود.

کار دانشجویی در آلمان

کار دانشجویی در آلمان

یکی از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان در زمان تحصیل دندانپزشکی در آلمان، کار حین تحصیل است. به‌طور کلی دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا می‌توانند تا 120 روز در سال، در کشور آلمان کار کنند. میزان حداقل حقوق برای کار دانشجویی در آلمان نیز 9.35 یورو به‌ازای هر ساعت است که مقدار بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید. االبته اگر شما به‌عنوان یک دانشجو درآمدی بیشتر از 450 یورو در ماه داشته باشید، شامل قانون مالیات می‌شوید و باید مالیات حقوقتان را پرداخت کنید.

شرایط کار دانشجویی در آلمان عبارت‌ است از:

  • برخورداری از مدرک زبان و یا تسلط کامل روی زبان آلمانی برای یافتن شغل مناسب
  • رعایت حد نصاب روزهای کاری (120 روز کامل یا 240 نیمه‌روز)
  • توجه به قوانین دانشگاه درباره کار حین تحصیل

بورسیه تحصیلی آلمان

یکی دیگر از روش‌های ایده‌آل برای کاهش هزینه تحصیل دندانپزشکی در کشور آلمان، استفاده از بورسیه‌های تحصیلی است. در ابتدا باید بگوییم که اخذ بورسیه تحصیلی در آلمان برای تمام دانشجویان بسیار دشوار است و شما باید رزومه آکادمیک بسیار قدرتمندی داشته باشید. درواقع تنها دانشجویان نخبه می‌توانند بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان را دریافت کنند. انتشار مقالات علمی در ژورنال‌های معتبر، مدرک زبان آلمانی با سطح بالا، داشتن معدل 20 و برخورداری از توصیه‌نامه از جمله مهم‌ترین پیش‌نیازها برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی کشور آلمان هستند. باید اشاره کرد که بورسیه‌های تحصیلی آلمان تنوع بالایی دارند و به همین خاطر در ادامه با مشهورترین آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • بورسیه تحصیلی بنیاد DAAD: یکی از بهترین و مشهورترین بورسیه‌های تحصیلی آلمان که به دانشجویان بین 860 تا 1200 یورو در ماه بسته به مقطع تحصیلی آن‌ها پرداخت می‌کند
  • بورسیه تحصیلی بنیاد فردریچ (The Friedrich Ebert Stiftung): یکی دیگر از بورسیه‌های تحصیلی محبوب کشور آلمان که دانشجویان نخبه بین‌المللی می‌توانند از آن استفاده کنند
  • بورسیه تحصیلی DeutschlandStipendium: یک بورسیه تحصیلی بی‌نظیر برای دانشجویان بین‌المللی که می‌خواهند در کشور آلمان تحصیل و در ماه حدود 300 یورو به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیل دریافت کنند
  • بورسیه (Bayer Foundations): اگر در کنار تحصیل دندانپزشکی قصد انجام پژوهش را نیز دارید، این بورسیه تحصیلی ممکن است به شما تعلق بگیرد
  • بورسیه تحصیلی هاینریش بل: دانشجویان می‌توانند با اخذ این بورسیه تحصیلی، حدود 1200 یورو در سال به‌عنوان کمک‌هزینه تحصیل دریافت کنند

صفر تا صد تحصیل دندانپزشکی در آلمان با بینا اپلای

خوشبختانه تحصیل رایگان دندانپزشکی در آلمان یک رویا نیست و تمام دانشجویان با دریافت مدرک B1 و قبولی در آزمون ورودی دندانپزشکی آلمان، می‌توانند در این کشور مشغول به تحصیل شوند. در کنار تحصیل رایگان، امکان کار در حین تحصیل و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی نیز برای دانشجویان ایرانی وجود دارد.

موسسه بینا اپلای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز رسمی دریافت کرده است و با تیمی بادانش و مجرب به شما در دریافت ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور آلمان برای تحصیل در رشته دندانپزشکی کمک می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که سری به سایت بینا اپلای زده و از خدمات مشاوره‌ای این موسسه مهاجرتی حرفه‌ای و متعهد استفاده کنید.

 

برچسب ها : تحصیل,مهاجرت,آلمان,دانشجو,ویزا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied