شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

همه چیز درباره موشن گرافیک

همه چیز درباره موشن گرافیک

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک بمعنی«گرافیک همراه با حرکت» است. ظهور این تکنیک در اواسط قرن بیستم، تحول عظیمی بر طراحی گرافیک ایجاد کرد. آن زمان طراحی به صورت گرافیک ایستا و بدون حرکت بود. وقتی از موشن گرافیک صحبت می کنیم منظورمان ترکیبی از متن و المان های گرافیکی است که به حرکت درمی آیند.

به طور کلی این حرفه قطعات کوتاهی از انیمیشن هستند که یکسری اطلاعات را انتقال می دهند . شما آنها را در تبلیغات تلویزیونی و تیتراژ افتتاحیه فیلم بسیار می‌بینید.

 

موشن گرافیک در چه مواردی استفاده می شود؟

از دهه 1950 استودیوهای فیلمسازی برای خلق عناوین فیلم و فهرست بازیگران از طراحی گرافیک استفاده می‌کردند و تا به امروز همچنان برای تیتراژ فیلم ها " طراحی گرافیک متحرک " مورد استفاده قرار می گیرد.

موشن گرافیک در موارد زیر نیز به کار برده می شود:

 

  • مینی سریال های تلویزیونی: این نوع سریال ها مدت هاست که از موشن گرافیک برای تیتراژ ابتدایی خود استفاده می کنند.
  • تبلیغات خلاقانه: موشن گرافیک به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که تبلیغات خلاقانه را برای مشتریان خود ایجاد کنند. این تبلیغات شامل طراحی های ساده و زیبا هستند.
  • پخش خبر: روزنامه نگاران و پخش کنندگان خبر با استفاده از موشن گرافیک موضوعات ویژه را به خصوص در رویدادهای مهمی مانند انتخابات بیان می کنند.
  • میم های رسانه های اجتماعی: بسیاری از میم هایی که در اینستاگرام می بینید از موشن گرافیک برای جلب رضایت شما استفاده می کنند.
  • طراحی UX وب سایت: امروزه، بسیاری از کسب وکارها به شکل آنلاین است؛ بنابراین طراحان برای بهبود تجربه کاربری ما بیشتر بر روی مسئله موشن گرافیک متمرکز شده اند.
  • بیلبوردها: بسیاری از تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی که در خیابان ها، اتوبان ها ، مراکز خرید و هرجای دیگر؛ می بینید با موشن گرافیک ساخته شده اند.

 

تاریخچه موشن گرافیک

موشن گرافیک در سینما ابتدا برای جلب توجه و رضایت علاقه‌مندان استفاده می‌شد. اولین استفاده‌های موشن گرافیک در سینما توسط جان ویتنی ، در دهه 1960 برای ساخت تیتراژهای عنوان فیلم و تلویزیون انجام شد. اما این تکنیک قبلا نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت.برای اطلاعات بیشتر به Baladmirza مراجعه فرمایید.

 

عصر دیجیتال موشن گرافیک

در اواخر قرن بیستم، ورود فناوری دیجیتال بر طراحی موشن گرافیک تأثیر زیادی گذاشت. در اوایل دهه 1980، Apple Mac به وجود آمد که باعث شد به طراحان قدرت ایجاد تیتراژ های مبتکرانه‌تری برای فیلم ها و برنامه های تلویزیونی بدهد. اگرچه شاید این فناوری امروزه کمی ابتدایی به نظر برسد، اما در مقایسه با آنچه در دهه های 1960 و 1970 در دسترس بودند، به یک انقلاب تبدیل شد. علاوه بر این، با پیشرفت فناوری دیجیتال قابلیت های بیشتری برای خلاق بودن طراحان توسط نرم افزارهایی مانند Adobe Premiere و Adobe After Effects، ایجاد شد.

 

نحوه ساخت موشن گرافیک

چه تصمیم به ایجاد یک تیتراژ فیلم دارید، یا چه برای پست های رسانه های اجتماعی خود و برای کسب و کارتان، می توانید به راحتی کلمات و تصاویر را با Adobe After Effects متحرک کنید. با این نرم افزار می توانید افکت های جذابی ایجاد کنید.

موشن گرافیک در واقع یک شکل هنری است که با استفاده از تصاویر متحرک، داستانی را روایت می‌کند. این تصاویر می‌توانند به صورت دو بعدی یا سه بعدی باشند.

امروزه موشن گرافیک بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. اگر می‌خواهید یک اثر موشن گرافیک شگفت‌انگیز داشته باشید، باید تمام مراحل ساخت موشن گرافیک را رعایت کنید.

1. طراحی مفهوم: در این مرحله، شما باید ایده و مفهوم اصلی اثر موشن گرافیک را تعیین کنید. این شامل انتخاب سبک ، تعیین داستان و استوری بورد است.

2. طراحی گرافیک: در این مرحله، شما باید طرح‌ها و المان‌های گرافیکی را برای ایجاد تصاویر متحرک ایجاد کنید. این ها شامل طراحی کاراکترها، صحنه‌ها و اشیاء است.

3. انیمیشن: در این مرحله، شما باید تصاویر گرافیکی را به حرکت درآورید. این موارد شامل ایجاد حرکت‌ها، ترکیب تصاویر و اعمال افکت‌های ویژه است.

4. تدوین و جلوه‌های ویژه: در این مرحله، شما باید تصاویر متحرک را با صدا، موسیقی و جلوه‌های ویژه دیگر ترکیب کنید تا به نسخه نهایی برسید.

با رعایت این چهار مرحله، می‌توانید یک اثر موشن گرافیک شگفت‌انگیز ایجاد کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied