شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکات مهم و طلایی در خرید و انتخاب عطر

خرید عطر یک موضوع اساسی است که نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد. پس بهترین کار این است که قبل از اقدام به خرید، با نکاتی آشنا شوید که می­توانند در انتخاب بهترین عطر به شما کمک کنند.

 

خرید عطر یک موضوع اساسی است که نیاز به دقت و حساسیت زیادی دارد. پس بهترین کار این است که قبل از اقدام به خرید، با نکاتی آشنا شوید که می­توانند در انتخاب بهترین عطر به شما کمک کنند.

عطر یک بوی بسیار خوشایند است که طبق سلیقه هر کس، به آن فرد حس آرامش می‌دهد. عطر از اسانس‌های روغنی، نگهدارنده، ثابت­کننده، الکل و ترکیبات معطر ساخته می‌شود.

روغن‌ها و اسانس‌هایی که در عطر وجود دارند از گل، علف و سبزیجات درست می‌شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم که شما را با عطرها و نکته‌های قابل توجه در مورد آنها آشنا کنیم.

عطر چیست؟

برخی از افراد عطر خود را با توجه به سن، جنسیت خود و فصلی که در آن هستند، انتخاب می‌کنند. باید گفت افراد محدودی وجود دارند که در مورد جنس، بو و رنگ عطر چیزی نمی‌دانند.

همچنین افرادی هستند که تفاوت میان عطر و ادکلن را تشخیص نمی­دهند و هر دوی آنها را به­عنوان یک محصول واحد می‌شناسند. حتی برخی از آقایان هستند که عطر و ادکلن را مختص به خانم‌ها می­دانند و به­سراغ آنها نمی‌روند.

باید بدانید که عطرها از ترکیب چند بو تشکیل می‌شوند. 4 رایحه وجود دارد که در تمام عطر‌ها به کار برده می‌شوند که از میان آنها باید به رایحه چوب که شامل ادویه‌ها می‌شود، رایحه گل که شامل برگ و میوه می‌شود، رایحه خاورمیانه‌ای و رایحه خنک‌ اشاره کرد.

هر یک از این نوع عطرها برای هر فصل مناسب هستند، برای مثال عطر گل برای بهار توصیه می­شود، نوع خاورمیانه‌ای برای زمستان، خنک مخصوص تابستان و چوب برای پاییز مناسب است.

چگونه عطر مناسب خود را خریداری کنیم؟

خرید و انتخاب عطر برای کسانی که زیاد از عطرها و رایحه‌ها اطلاعات ندارند ممکن است سخت باشد. عطر مانند موسیقی است، شما با توجه به سبک موسیقی، شخصیت و روحیه خود می‌توانید عطر مورد نظرتان را خریداری کنید. دقت کنید که در حین خرید، توجه به نکات زیر ضروری است:

  • تست کردن عطر: قطعا اولین قدمی که برای انتخاب و خرید عطر بر می­دارید، بو کردن آن است. خانم‌ها باید هنگامی که یک عطر را تست کردند، اسم آن را به­خاطر بسپارند. زیرا بعد از بو کردن رایحه‌های زیاد، ممکن است آنها را با هم قاطی کنید. هنگامی که یک رایحه را بو کردید باید مدتی صبر کنید و بعد رایحه بعدی را بو کنید. زیرا گیرنده‌های بویایی شما در مدت کمی تحریک می‌شوند. به همین دلیل نمی‌توانند بوی جدیدی را تشخیص دهند. می‌توانید مابین عطر‌ها از بو کردن قهوه استفاده کنید.
  • از ماندگاری عطر مطلع شوید: برای خرید عطر، ماندگاری آن نیز بسیار مهم است، پس به این موضوع توجه لازم را داشته باشید. بعد از تست­کردن عطر بگذارید مدتی روی دست‌تان بماند تا از ماندگاری آن مطلع شوید.
  • عطر را با توجه به استایل خود انتخاب کنید: هر فرد، استایل متفاوتی دارد و عطر‌ها با توجه به آیتم­های ظاهری آنها تولید می‌شوند. برای مثال افراد چاق، بهتر است از عطرهایی با رایحه تلخ استفاده کنند و افراد لاغر از عطر خنک. این نکات در رابطه با اخلاق و شخصیت نیز صدق می­کنند. به­طوری که اگر اخلاق و شخصیت شما اجتماعی و خونگرم است، استفاده از عطرهای میوه­ای به­شدت توصیه می­شود.

عطر سرد چگونه عطری است؟

افراد بیشتر عطر و ادکلن خود را با توجه به روحیه و شخصیت، لباس‌های خود، و محیط زندگی انتخاب می‌کنند و برخی افراد هم فصل را ملاک خرید عطر قرار می‌دهند‌.

در فصل تابستان افراد بیشتر به عطرهای سرد و خنک روی می‌آورند. هنگامی که عطر سرد را در فصل گرما می‌زنید، حس خنک­بودن می‌کنید. همچنین این حس را به فرد مقابل نیز منتقل می‌کنید.

افرادی که گرم مزاج یا گرمایی هستند بهتر است از عطرهای سرد استفاده کنند، اما افرادی که سرد مزاج هستند باید نکاتی را در این­باره رعایت کنند.

چند برند عطر

اگر به دنبال خرید عطر مردانه و زنانه هستید، اما نمی‌دانید چه چیزی بخرید یا اسم برخی از عطرها و رایحه‌ها را نمی­شناسید، در این قسمت می‌خواهیم چند نمونه از عطر زنانه و مردانه را به شما معرفی کنیم.

بهترین عطر زنانه

هنگام خرید عطر زنانه معمولا با برندهایی مثل شنل، دیور و استی لودر مواجه خواهید شد. در ادامه هر یک را به اختصار معرفی کرده­ایم.

شنل

اگر یک کادو برای مادر، خواهر یا همسر خود می­خواهید، بهترین گزینه و پیشنهاد عطر شنل است که با نام شانل هم شناخته می‌شود. شنل یک عطر لاکچری و زنانه است، همچنین مناسب سبک‌های مدرن و کلاسیک بوده و همین امر باعث شده‌ که نام بهترین ادکلن زنانه دنیا را از آن خود کند.

دیور

برند دیور چندین سال است که نماد تجمل و لوکس­بودن است. خانم‌هایی که بسیار لاکچری هستند، اکثرا برای خرید عطر خود از طریق این برند اقدام می‌کنند.

استی لودر

استی لودر یکی از بهترین برندهای عطر است که قدمت بسیار طولانی دارد. می‌توان از اسپری­کردن استی لودر در روز به­عنوان یک ادکلن سبک یاد کرد و در شب یک ادکلن خاص و غنی.

بهترین عطر مردانه

بعد از معرفی چند برند معروف زنانه، نوبت به بررسی چند برند می­رسد که عطرهای مردانه جذابی تولید می­کنند.

گوچی

برند گوچی با تمامی شخصیت‌های مردانه هم­خوانی دارد. برای طراحی ادکلن گوچی بیشتر از نت‌های چوبی معطر مانند چوب سدر، چوب صندل و نعنای هندی استفاده می‌کنند.

کرید اونتوس‌

‌کرید یکی از بهترین برند‌های مردانه است که در ساخت محصولات لوکس استفاده می‌شود. برند کرید از بهترین و طبیعی‌ترین مواد اولیه برای ساخت و تهیه ادکلن استفاده می­کند.

کرید اونتوس یک ادکلن لاکچری است که ماندگاری طولانی دارد و رایحه‌ای مجزا از بقیه را دارا است که برای خرید آن یا خرید هر ادکلنی‌ که مد نظر دارید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین عطر اقدام کنید.

هوگو بوس

هوگو بوس برندی است که طیف وسیعی از عطرهای همه کاره با رایحه‌ای عمیق را برای آقایان می‌سازد. این برند یکی از بهترین انتخاب­ها برای هر مردی است که آقایان با هر سلیقه‌ای، می‌توانند از آن خرید کند.

جمع‌بندی

اینکه افراد بوی خوشایندی دهند قطعا موضوع مهمی است که در روابط اجتماعی تاثیر زیادی دارد. در این راستا افرادی هستند که عطر و ادکلن خود را بر حسب سن، جنسیت و خلق­وخویی که دارند، انتخاب می‌کنند و دسته‌ای هم هستند که مطابق فصل به خرید ادکلن و عطر می­پردازند. برندهای زیادی هستند که آوازه خوبی در تولید عطر و ادکلن دارند که از مهم­ترین آنها می­توان به شنل، دیور و گوچی اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied