شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

7 ایده جذاب برای مرتب کردن خانه های کوچک

امروز قصد داریم تا شما را با ایده هایی کاربردی از سوی یک شرکت نظافتی با تجربه به نام سرویک آشنا کنیم. در سال های اخیر، با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جامعه شاهد ساخت آپارتمان‌ هایی با متراژ‌های کوچک بوده ایم. در شرایط فعلی بهتر است تا با در نظر داشتن اطلاعاتی مفید بتوانیم بهترین استفاده را از خانه ‌های خود ببریم.

 

امروز قصد داریم تا شما را با ایده هایی کاربردی از سوی یک شرکت نظافتی با تجربه به نام سرویک آشنا کنیم. در سال های اخیر، با توجه به افزایش جمعیت و نیاز جامعه شاهد ساخت آپارتمان‌ هایی با متراژ‌های کوچک بوده ایم. در شرایط فعلی بهتر است تا با در نظر داشتن اطلاعاتی مفید بتوانیم بهترین استفاده را از خانه ‌های خود ببریم.

مجموعه سرویک در بسیاری از امور منزل نظیر نظافت، تشریفات، پذیرایی و ... در حال ارائه خدمات با کیفیت به هموطنان عزیزمان می‌باشد.

اگر شما هم به دنبال ایده ‌هایی ساده اما کاربردی هستید تا بتوانید نظم و ترتیب را به منزل کوچک خود بازگردانید تنها کافیست با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید. نکات ارائه شده می ‌توانند به طور معجزه آسایی کمک کننده باشند.

اهمیت سر و سامان دادن به خانه ‌های کوچک

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که آیا الزامی برای سر و سامان دادن وسایل منزل وجود دارد؟ شاید تا به حال با چالش‌ ها و دردسرهای پخش شدن وسایل و آسیب دیدن پای ساکنین مواجه نشده ‌اید. ناگفته نماند که این موارد تنها مسائل پیش آمده نخواهند بود. ممکن است برای پیدا کردن ابزاری کوچک ساعت ‌ها به دنبال آن بگردید. حضور یک مهمان ناخوانده نیز میتواند مرتب کردن منزل در کوتاهترین زمان ممکن را به یک مسئله بحرانی تبدیل کند.

اگر مرتب نمودن خانه برای شما امری سخت یا وقت گیر است می‌توانید با استخدام کارگر ساعتی نظافت منزل کلیه امور را به او بسپارید. چنانچه ترجیح می ‌دهید به طور شخصی دست به کار شوید ما ایده ‌ها را یک به یک با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اولین راهکار، بهره‌ گیری از یک کمد دیواری بزرگ

پیشنهاد شرکت نظافتی سرویک این است که پیش از خرید هر نوع وسیله و ایجاد هزینه‌های گزاف از یه کمد دیواری بزرگ کمک بگیرید.

آیا منزل شما به دلیل فضای کوچک قادر به جای دادن تمامی اثاثیه و تجهیزات نیست؟ اگر چنین است پس یک کمد دیواری ثابت می تواند حجم زیادی از شلوغی منزل شما را پوشش دهد. در برخی مواقع امکان ارسال اسباب و اثاثیه به انبار وجود ندارد. با طبقه ‌بندی هوشمندانه می ‌توانید مطمئن شوید که کلیه وسایل غیر ضروری در کمد جای داده خواهند شد. کمد تعبیه شده می ‌تواند به جهت آویزان کردن لباس های زمستانه و تابستانه، قرار دادن کتاب، کفش و … استفاده شود.

نکته: بخش‌ هایی چون پشت درب‌ ها، فرورفتگی یا گوشه‎های دیوار اغلب جزوه قسمت ‌هایی محسوب می ‌شوند که توجه کافی به آنها نمی ‌شود. در حین جایگذاری و نصب کمد از این بخش‌ ها غافل نشوید. پیشنهاد می‌ کنیم برای عملی کردن این ایده از افرادی که در این حوزه تخصص دارند مشورت بگیرید.

دومین راهکار در امور منزل، از استفاده افراطی اکسسوری ‌ها پرهیز کنید.

مجموعه ما به عنوان یک شرکت نظافتی و خدماتی سال‌ هاست که در این رابطه تجربه دارد. با این تفاسیر این حرف را از ما بپذیرید که: دکوری ‌های متفرقه می‌توانند به یکی از دست و پا گیرترین وسایل منزل مبدل شوند.

انواع تابلوها، دیوارکوب ‌ها، وسایل تزیینی، مجسمه، گلدان و … در این دسته جای دارند.

پیشنهاد ما این است که حتی الامکان از وسایل دکوری استفاده کنید که قادر باشید از بخش پشتی آن نیز بهره بگیرید. به عنوان مثال آینه ‌های قدی که همراه با باکس چوبی تولید می ‌شوند گزینه مناسبی هستند.

بسیاری از وسایل مثل دفترچه تلفن، مدارک شخصی و … بایستی در مکانی جای داده شوند که در هر لحظه بتوانیم به سراغ آنها برویم. اغلب این وسایل نیز نباید در دید عموم قرار گیرند؛ اینجاست که آینه های کمدی ایفای نقش می کنند.

سومین راهکار، از راهروهای خانه غافل نشوید.

جالب است بدانید که در سال‌ های اخیر این بخش ها به یکی از فضاهای با پتانسیل بالا تبدیل شده اند.

به عنوان مثال می ‌توانید از کمدهای چند تکه (برای پیشگیری از اختلال در تردد و سهولت در جابجایی) بهره بگیرید.

تعبیه استند به جهت جای دادن کیف، چتر یا وسایل این چنینی نیز گزینه معقولی به نظر می ‌رسد.

به منظور نصب وسایل دکوراتیو نیز می ‌توانید از این فضا کمک بگیرید.

چهارمین راهکار در امور منزل، بهره‌گیری از گوشه ‌های دیوارها

چنانچه این بخش به شکل اصولی و هوشمندانه طراحی گردد میتواند به یک فضای فوق العاده برای جای دادن وسایل شما مبدل شود. فرقی ندارد که قصد استفاده از گلدان ‌های طبیعی را دارید یا وسایل دکوراتیو و یا حتی یادگاری های خانوادگی؛ در هر حال این فضاها می ‌توانند راهگشای شما باشند. پیشنهاد می ‌کنیم برای این کار از کمدهای گوشه ای و طبقات چوبی بهره بگیرید.

به جهت استفاده حداکثری از فضا، شلف ‌ها را تا سقف طراحی کنید. طبقات بالایی می توانند به وسایلی اختصاص داده شوند که کمتر از آنها استفاده می‌ شود.

از جای دادن ابزار های خطرناک، نوک تیز و شکننده در شلف پرهیز کنید. (چنانچه کودک خردسال در منزل دارید این نکته را مدنظر قرار دهید.)

اگر تمایل دارید تا این وسایل در معرض دید نباشند بهتر است شلف ‌ها را به صورت بسته یا کمدی بسازید.

چنانچه در منزل چنین طبقاتی دارید اما فرصتی برای مرتب کردن آنها ندارید پیشنهاد می‌ کنیم تا از یک شرکت نظافتی کمک بخواهید.

پنجمین راهکار شرکت نظافتی سرویک، مرتب کردن کمدها

کمدهای اتاق خواب ‌ها بیش از آنچه به نظر می ‌رسند پتانسیل برای جای دادن وسایل دارند. در اغلب مواقع به دلیل نامرتب چیده شدن وسایل، کمدها قادر نیستند تا به اندازه نیاز شما مفید واقع شوند. نکته کلیدی این است که این المان‌ ها زمانی می ‌توانند کمک کننده باشند که با توجه به نیاز شما طراحی شده باشند. طراحی کمد هایی به سبک قدیم که دارای طبقاتی بزرگ و بلااستفاده بودند امروزه دیگر محبوب نیستند.

ششمین راهکار، استفاده از فضای زیر تخت خواب و مبل

در دیزاین های سنتی این بخش‌ ها کاربردی نبوده اند و به دلیل عدم توجه به بخشی آشفته تبدیل می شدند. اگر تمایل دارید تا برخی وسایل به طور کامل از دید عموم دور بمانند به ‌قسمت تحتانی تخت خواب و کاناپه ‌ها فکر کنید. با یک دیزاینر مشورت کنید تا از این بخش ‌ها به نحو احسن استفاده نمایید.

هفتمین راهکار، استفاده از دیواره جانبی پنجره ها

در اکثر منازل، دیواری که واجد پنجره باشد بلااستفاده می ماند. با نصب یک کمد دیواری یا طبقه چوبی در کنار پنجره ها می ‌توانید کمک شایانی به مرتب نمودن منزل خود کنید. در فضای نشیمن از این المان ها برای جای دادن تجهیزات دکوری و یا ایجاد یک کتابخانه استفاده کنید. این ایده در اتاق خواب‌ به منظور جای دادن وسایل آرایشی و بهداشتی کاربردی خواهد بود.

سخن پایانی شرکت نظافتی سرویک

در صورتی که نمی ‌توانید برای خرید کمدهای ریلی و یا شلف‌ های طبقاتی هزینه کنید تنها با استخدام کارگر ساعتی نظافت منزل می توانید پروسه سر و سامان دادن به وسایل خانه را عملی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied