شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

دوج کوین و بیت کوین: تفاوت‌ها و شباهت‌ها

در دنیای امروزی، فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و دوج کوین به سرعت پیشرفت کرده و توجهات فراوانی را به خود جلب کرده‌اند. این ارزهای دیجیتال، به عنوان نمونه‌هایی از ارزهای رمزنگاری شده و بدون وابستگی به هیچ نهاد مالی یا دولتی عمل می‌کنند. بیت کوین و دوج کوین، از جمله ارزهای دیجیتال محبوب هستند که در بین کاربران و سرمایه‌گذاران جهانی به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در دنیای امروزی، فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و دوج کوین به سرعت پیشرفت کرده و توجهات فراوانی را به خود جلب کرده‌اند. این ارزهای دیجیتال، به عنوان نمونه‌هایی از ارزهای رمزنگاری شده و بدون وابستگی به هیچ نهاد مالی یا دولتی عمل می‌کنند. بیت کوین و دوج کوین، از جمله ارزهای دیجیتال محبوب هستند که در بین کاربران و سرمایه‌گذاران جهانی به شدت مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های بیت کوین و دوج کوین بپردازیم. این دو ارز دیجیتال از ویژگی‌های خاصی برخوردارند که می‌تواند در زمان خرید بیت کوین یا دوج کوین مورد توجه خریداران و سرمایه‌گذارها قرار گیرد. با درک صحیح این تفاوت‌ها و شباهت‌ها، خریداران قادر خواهند بود درباره معامله و یا سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال تصمیم‌گیری‌های بهتری انجام دهند. لطفاً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو ارز دیجیتال به دست آورید.

تفاوت بیت کوین و دوج کوین

در این بخش قصد داریم شما را با اصلی‌ترین تفاوت‌های میان دو ارز دیجیتال بیت کوین و دوج کوین آشنا کنیم:

تفاوت بیت کوین و دوج کوین از نظر زمان تراکنش

زمان تراکنش یکی از جنبه‌هایی است که در آن دوج کوین بسیار بهتر از بیت کوین به نظر می‌رسد. میانگین زمان پردازش تراکنش در شبکه دوج کوین حدود ۱ دقیقه است. برای مقایسه بد نیست بدانید که میانگین زمان تراکنش تسهیل ‌شده توسط شبکه بیت کوین می‌تواند تا ده دقیقه باشد و گاهی اوقات هم ممکن است تا یک ساعت یا حتی بیشتر به طول بینجامد!

تفاوت بیت کوین و دوج کوین از نظر میزان عرضه

پویایی عرضه و تقاضای دو ارز دیجیتال نیز به اندازه ارزش بازار یا زمان معاملات آن‌ها متفاوت است. بیت کوین یک دارایی ضد تورم است؛ به این معنی که عرضه آن در طول زمان کاهش می‌یابد. با کاهش تدریجی عرضه، تقاضای دارایی باید از نظر تئوری رشد کرده تا در نهایت راه را برای افزایش قیمت آن هموار کند. در انتها مجموع ۲۱ میلیون بیت کوین وجود خواهد داشت که حدود ۱۹.۱ میلیون آن در گردش هستند. عرضه بیت کوین‌های جدید (پاداش استخراج یک بلوک به ماینر) هر چهار سال یک بار از طریق یک رویداد به نام هاوینگ یا نصف شدن ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. در ادامه دوج کوین به دلیل عرضه نامحدود (به لحاظ نظری) از یک سیاست پولی تورمی پیروی می‌کند.

تفاوت از نظر رمزگذاری

مکانیسم اجماع اثبات کار در شبکه بیت کوین از استاندارد SHA-256 پیروی می‌کند. آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) استاندارد SHA-256 را در سال 2001 ایجاد کرد که به عنوان پیشرفته‌ترین روش رمزگذاری به شمار می‌آید. در همین حال Dogecoin از روش هش Scrypt استفاده می‌کند (مشابه استاندارد رمزگذاری که در شبکه Litecoin می‌بینیم). در حالی که Scrypt به اندازه SHA-256 پیشرفته نیست، این نقص را با راحت‌تر کردن فرایند ماینینگ برای کاربران معمولی جبران کرده است. به همین دلیل استخراج دوج کوین نسبت به استخراج بیت کوین بسیار ساده‌تر و کم هزینه‌تر است.

تفاوت دوج کوین و بیت کوین در امنیت

به طور کلی می‌توان درباره مقایسه بین امنیت این دو ارز دیجیتال گفت که امنیت در شبکه دوج کوین به اندازه بیت کوین مستحکم نیست. در واقع بلاکچین دوج کوین دارای هش ریت ۵۴۰ تراهش در هر ثانیه است (۵۴۰ تریلیون هش در ثانیه) در حالی که رقم متناظر برای بلاکچین بیت کوین به ۲۳۸ اگزاهش یا ۲۳۸ کوائنتیلیون هش در ثانیه می‌رسد. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا تفاوت فاحش بین نرخ هش در هر دو شبکه به این معنی بوده که انجام یک حمله ۵۱ درصدی به دوج کوین نسبتاً آسان‌تر است. حمله 51 درصدی به موقعیتی اشاره دارد که یک شخص یا یک گروه قادر باشد بیش از 50% از قدرت محاسباتی (هش ‌پاور) شبکه بلاکچین را کنترل کند و به کنترل کننده واقعی شبکه تبدیل ‌شود!

شباهت اصلی دوج کوین و بیت کوین

هر دوی این ارزهای دیجیتال از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) استفاده می‌کنند. به زبان ساده، PoW نوعی اعتبارسنجی تراکنش‌ها، افزودن بلوک‌های جدید تراکنش‌ها به بلاک چین و استخراج کوین‌های جدید است. کلمه work در PoW به وظیفه تولید یک هش (یک رشته طولانی از کاراکترها) اشاره داشته که با هش هدف برای بلوک فعلی مطابقت دارد. استخراج‌کننده‌ای که برای اولین بار این هش را پیدا می‌کند این حق را به دست می‌آورد که آن بلوک را به بلاک چین اضافه کرده و پاداش‌های بلاک را دریافت کند.

توسعه اولیه دوج کوین بر اساس تعداد زیادی کد منبع کپی شده از تکه‌های اصلی بیت کوین، لایت کوین و لاکی کوین بود. دوج کوین یک فورک از لاکی‌کوین بوده که خود لاکی کوین یک فورک از لایت کوین است که آن نیز به نوبه خود یک فورک از بیت کوین محسوب می‌شود! بنابراین می‌توان گفت که کد منبع دوج کوین شباهت‌های زیادی به بیت کوین دارد.

هر دو رمز ارز با هدف نسبتاً مشابهی استفاده می‌شوند که آن هم شامل انجام معاملات و سرمایه‌گذاری هستند؛ به عبارت دیگر می‌توانید از هر دو این ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت برای هزینه کالاها و برخی خدمات دیگر استفاده کنید.

بهترین مرجع خرید بیت کوین و دوج کوین

در این مقاله، به بررسی تفاوت‌ها و شباهت‌های بیت کوین و دوج کوین پرداختیم. این دو ارز دیجیتال به عنوان نمونه‌هایی از ارزهای رمزنگاری شده و بدون وابستگی به هیچ نهاد مالی یا دولتی عمل می‌کنند. اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد، به خوانندگان کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری‌های بهتری درباره استفاده و سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال انجام دهند. اگر به دنبال یک مرجع معتبر برای اطلاع از قیمت دوج کوین یا قیمت بیت کوین هستید، می‌توانید به سایت ایکس پی اکسچنج مراجعه کنید. این صرافی معتبر، ارائه دهنده انواع خدمات مربوط به تبادلات ارزهای دیجیتال بوده و امکان خرید و فروش بیت کوین و دوج کوین را نیز برای شما مخاطبین گرامی فراهم کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره صرافی ایکس پی اکسچنج، می‌توانید از طریق لینک درج شده وارد سایت این شرکت شوید و به راحتی ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنید.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied