شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لوازم یدکی اچ سی کراس

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کراس‌اوور در کشور اچ سی کراس نام دارد. به‎همین‌دلیل، بسیاری از افراد به دنبال خرید لوازم یدکی اچ سی کراس از مراکز معتبر هستند.

یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کراس‌اوور در کشور اچ سی کراس نام دارد. به‎همین‌دلیل، بسیاری از افراد به دنبال خرید لوازم یدکی اچ سی کراس از مراکز معتبر هستند.

یکی از چالش‌هایی که صاحبان خودروهای چینی مانند اچ سی کراس با آن مواجه هستند، کمبود لوازم یدکی و قطعات مربوط به آن است. این افراد همچنین باید در هنگام خرید لوازم یدکی اچ سی کراس به کیفیت آن نیز توجه کنند. زیرا لوازم فیک زیادی در بازار وجود دارد و این قطعات می‌توانند به خودرو آسیب برسانند. ازآنجایی‌که اچ سی کراس از پرفروش‌ترین خودروهای چینی موجود در کشور است، بسیاری از افراد به دنبال خرید لوازم یدکی آن از مراکز معتبر هستند.

معرفی کامل برند اچ سی کراس :

کمپانی خودروسازی دانگ فنگ یکی از شرکت‎های خودروسازی بزرگ در چین به‌حساب می‌آید. این شرکت با تولید خودروهای سواری، اتوبوس و لوازم یدکی و قطعات خودرو شناخته می‌شود. یکی از خودروهای این کمپانی اچ سی کراس است که فروش بسیار بالایی نیز در ایران دارد. همچنین باید توجه کرد که دانگ فنگ در سال ۱۳۹۵ از‌طریق همکاری با شرکت ایران‌خودرو و با معرفی اچ سی کراس وارد بازار ایران شد.

امروزه این خودروی کراس‌اوور به‌دلیل ظاهر جذاب و امکانات زیاد خوب به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای داخل کشور تبدیل شده است.

مشخصات ظاهری و فنی اچ سی کراس :

این خودروی کراس‌اوور ظاهری جذاب دارد و به‌دلیل شاسی بودن، افراد بسیاری در ایران به طرف‌داری از آن می‌پردازند. چراغ‌های جلوی این خودرو به‌صورت بزرگ و کشیده طراحی شده‌اند که در زیبایی خودرو تاثیر زیادی بر جای گذاشته‌اند. در کل اچ سی کراس برای خانواده‌ها و نسل جوان مناسب به نظر می‌رسد.

موتور این خودرو نیز توان خوبی دارد و با مصرف سوخت کم، گزینه مناسبی برای سفر به‌شمار می‌رود. تولیدکنندگان این خودرو بر روی اچ سی کراس یک پیشرانه ۶/۱ لیتری پژو TU5 قرار داده‌اند که دقیقا مشابه موتور خودرو پژو 206 تیپ 5 است. از دیگر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به شتاب 0 تا 100 در 12 ثانیه و حجم باک 51 لیتری آن اشاره کرد.

آیا لوازم یدکی اچ سی کراس اصل در ایران پیدا می‌شود؟

لوازم یدکی اچ سی کراس در ایران به‌دلیل واردات از کشور چین چندان کمیاب نیستند. اما به‌علت وجود تعداد زیادی از دلالان در این حوزه، هر‌ سال مقدار زیادی قطعات یدکی جعلی و بی‌کیفیت نیز وارد کشور می‌شود.

با‌این‌حال، شاید افراد در هنگام خرید قطعات یدکی اچ سی کراس با قیمت‌های مختلفی مواجه شوند. دلایل اصلی این تفاوت قیمت‌ها عبارت‌اند از:

  • کیفیت متفاوت قطعه‌ها
  • مسیر ورود و منبع خرید متفاوت

پس با مشاهده تفاوت فاحش قیمت یک قطعه در بازار باید به کیفیت آن شک کرد. بنابراین افراد برای اطمینان خاطر از تهیه قطعات اصل و باکیفیت باید به فروشگاه‌های معتبر در سراسر کشور مراجعه کنند.

اهمیت خرید لوازم یدکی اورجینال :

خرید لوازم یدکی باکیفیت یک مسئله مهم برای خودروها به‌حساب می‌آید که باید در زمان لازم تهیه و روی خودرو نصب شود. به همین دلیل یکی از دغدغه‌های اصلی صاحبان خودروهای چینی، خرید لوازم یدکی اصل و اورجینال است. همچنین قطعات تقلبی تاثیرات بدی بر عملکرد خودرو خواهند داشت.

علاوه‌بر این، فرد با خرید قطعات بی‌کیفیت، جان خود و سایر اعضای خانواده را نیز به خطر می‌اندازد. این در‌حالی است که افراد با خرید لوازم یدکی اورجینال، تمام ایرادات خودرو خود را برطرف می‌کنند و تا مدت‌زمان زیادی به خرید دوباره قطعه نیازی نخواهند داشت.

لوازم یدکی اچ سی کراس شامل چه مواردی است؟

لوازم یدکی همه خودروها به سه دسته قطعات موتوری، سیستم جلوبندی و لوازم بدنه تقسیم می‌شوند. تنها تفاوت لوازم یدکی خودروهای مختلف شکل ظاهری، قیمت و برند آن‌ها است.

قطعات موتوری h30 cross :

مهم‌ترین بخش هر خودرو را موتور آن تشکیل می‌دهد که از قطعات بسیار مهمی تشکیل شده است و نیروی لازم را برای حرکت خودرو فراهم می‌کند. این قطعات با گذشت زمان فرسوده می‌شوند و خرابی آن‌ها سیستم خودرو را دچار مشکل می‌کند. همچنین استفاده از لوازم یدکی موتوری بی‌کیفیت نیز می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای خودرو به همراه داشته باشد.

از لوازم یدکی موتوری می‌توان به انژکتور، شمع موتور، واشر سرسیلندر، سوپاپ دود و هوا، واتر پمپ، شاتون، تسمه تایم و میل‌لنگ اشاره کرد.

سیستم جلوبندی :

سیستم جلوبندی و تعلیق خودرو شامل قطعات زیادی می‌شود که رانندگی ایمن را برای افراد فراهم می‌کند. این قطعات معمولا عمر زیادی دارند، اما در‌صورت ایجاد ضربه باید در اسرع ‌وقت تعویض شوند. قطعات سیستم جلوبندی خودرو شامل کمک‌فنرها، سگدست، جعبه‌فرمان، میل موج‌گیر، بلبرینگ چرخ جلو و دسته‌موتور هستند.

قطعات بدنه h30 cross :

همه اجزای بدنه و ساختار خودرو جزو قطعات بدنه محسوب می‌شوند. این قطعات معمولا در‌صورت تصادف آسیب می‌بینند.

از قطعات بدنه خودرو می‌توان به آینه، چراغ‌ها، لاستیک‌ها، شلگیرها، شیشه پنجره، درب باک بنزین و سپرها اشاره کرد. به‌طور کلی در‌صورت رعایت قوانین رانندگی توسط فرد، او تا سال‌ها به تعویض این قطعات نیاز نخواهد داشت.

قیمت لوازم یدکی اچ سی کراس :

قیمت قطعات یدکی اچ سی کراس نیز مانند سایر کالاها با نوسانات زیادی همراه است و به‌دلیل تغییر مداوم نرخ ارز نمی‌توان قیمت دقیق این ملزومات را مشخص کرد.

بااین‌حال، قیمت لوازم یدکی این خودرو اگر مربوط به برند معتبری باشد، بهای مناسبی خواهد داشت. چنانچه هزینه کالای مورد نظر بیش‌از‌حد ارزان یا گران باشد باید نسبت به کیفیت آن شک کرد. همچنین بسیاری از قطعات یدکی موجود در بازار فاقد استانداردهای مناسب هستند و استفاده از آن‌ها خطرناک است.

به‌طورکلی، فرد در هنگام خرید لوازم یدکی مورد نیاز خودروی خود نباید قیمت آن را به‌عنوان اولویت اصلی قرار دهد، بلکه در درجه اول باید به کیفیت آن توجه کند. زیرا قطعات یدکی تقلبی ممکن است باعث زیان‌های مالی و حتی جانی برای فرد شوند.

لوازم یدکی اچ سی کراس را از کجا بخریم؟

امروزه فروشگاه‌های زیادی به ارایه قطعات یدکی این خودرو می‌پردازند. بااین‌حال، یکی از مواردی که می‌تواند خیال افراد را از خرید لوازم یدکی اورجینال و با قیمت مناسب راحت کند، خرید از مراکز معتبر در سراسر کشور است.

یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین فعال در زمینه فروش لوازم یدکی اچ سی کراس، چاینیز یدک نام دارد. این فروشگاه با تیمی کاربلد همیشه بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات خودرو را از شرکت‌های سازنده و بدون واسطه وارد می‌کند. به همین دلیل قیمت لوازم یدکی در چاینیز یدک نسبت به سایر فروشگاه‌ها مناسب‌تر است.

فرد همچنین می‌تواند در‌صورت نیاز با این سایت تماس بگیرد و با دریافت خدمات مشاوره رایگان قطعه مورد نیاز خودرو خود را انتخاب و آن را خریداری کند. بنابراین لازم نیست که صاحبان خودرو برای خرید لوازم یدکی مورد نظرشان به فروشگاه‎های مختلف سر بزنند. بلکه می‌توانند به‌راحتی و از‌طریق سایت چاینیز یدک قطعه مورد نظر خود را بخرند.

جمع‌بندی :

اچ سی کراس یکی از خودروهای پرفروش چینی در ایران است که توسط ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود. ازآنجایی‌که، این ماشین خارجی است، بسیاری از افراد نگران تهیه قطعات یدکی مورد نیاز آن هستند. در این زمینه فروشگاه اینترنتی چاینیز یدک قطعات اصل و باکیفیت این خودرو را با قیمت مناسب عرضه می‌کند. بنابراین افراد از سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سایت این فروشگاه به‌راحتی لوازم یدکی اچ سی کراس را بخرند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied