شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

پرفروشترین سایز تیرآهن + کاربرد و قیمت روز

تیرآهن از دسته محصولات فولادی است که برای استفاده در ساخت و سازهای مختلف به ویژه در ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی به کار می‌رود. از انواع تیراهن برای انتقال بار در ساختمان‌ها استفاده می‌شود (در واقع بارها را از نقاط مختلف به طبقات پایین‌تر یا به زیرزمین منتقل می‌کند) انواع مختلفی از تیرآهن با ابعاد و خصوصیات متفاوت برای رفع نیاز صنایع مختلف مخصوصا صنعت ساخت و ساز تولید می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

پرفروشترین سایز تیرآهن + کاربرد و قیمت روز

 

تیرآهن از دسته محصولات فولادی است که برای استفاده در ساخت و سازهای مختلف به ویژه در ساختمان‌ها و سازه‌های فلزی به کار می‌رود. از انواع تیراهن برای انتقال بار در ساختمان‌ها استفاده می‌شود (در واقع بارها را از نقاط مختلف به طبقات پایین‌تر یا به زیرزمین منتقل می‌کند) انواع مختلفی از تیرآهن با ابعاد و خصوصیات متفاوت برای رفع نیاز صنایع مختلف مخصوصا صنعت ساخت و ساز تولید می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید.

انواع سایز تیرآهن

تیرآهن‌ها در اندازه‌ها و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند که هر یک از آنها دارای کاربردهای خاص خود هستند. انواع سایزهای تیرآهن، شامل 12، 14، 16، 18 و 20 میلی‌متر تولید و برای مصارف مختلف، روانه بازار می‌شوند. انتخاب سایز مناسب تیرآهن، بسته به نیازهای پروژه و مقاومت مورد نیاز در طراحی، امری اساسی و تأثیرگذار بر عملکرد و کارایی سازه‌هاست. در ادامه با سایزهای پرفروش تیرآهن، آشنا می‌شویم.

پرفروشترین سایز تیرآهن

پرفروش‌ترین سایز تیرآهن ممکن است بسته به نوع پروژه‌ها، نیازهای ساختمانی، وضعیت اقتصادی و قوانین موجود در هر منطقه متفاوت باشد. علاوه بر این، استانداردها و نیازهای هر منطقه با توجه به شرایط مختلف نیز تأثیر گذار هستند. به طور کلی، سایز‌های متداولی مانند 14، 16 و 18 به دلیل استفاده گسترده در پروژه‌های مختلف از جمله ساختمان‌ها و پل‌ها می‌توانند پرفروش‌ترین باشند در ادامه با تیرآهن‌های پر فروش آشنا خواهید شد.

تیرآهن 14

در این بخش با تیرآهن 14 (H-Shape Beam - Size 14) به عنوان یکی از تیرآهن‌های پر فروش آشنا می‌شویم. این تیرآهن با عرض 14 سانتیمتر، ارتفاع 14 سانتیمتر و ضخامت بالا و پایین 8 میلی‌متر برای سازه‌های مختلف کاربرد دارد. وزن این تیرآهن نسبت به ضخامت‌های بعد از خود کمتر است و به همین دلیل قیمت تیرآهن 14 نسبت به 16 و یا 18 می‌تواند کمتر باشد. وزن هر شاخه 12 متری از تیرآهن ۱۴ به 155 کیلوگرم می‌رسد.

تیرآهن 16

با توجه به میزان تقاضای مشتریان، می‌توان تیرآهن 16 را نیز به عنوان یکی از تیراهن‌های پرفروش معرفی کرد. تیرآهن H16 (H-Shape Beam - Size 16) دارای عرض و ارتفاع 14 سانتی‌متر بوده و ضخامت بال‌های آن می‌تواند در دو حالت 8 و یا 10 میلی‌متر تولید شود. جهت اطلاع از قیمت روز تیرآهن ۱۶ بهتر است از طریق منابع معتبر اقدام نمایید.

تیرآهن 18

و اما تیرآهن 18 نسبت به دو مورد قبل کارایی بیشتری در سازه‌های عمرانی دارد. عرض و ارتفاع این تیرآهن، همانطور که از نامش پیداست، 18 سانتی‌متر بوده و با توجه به ضخامت بیشتر نسبت به دو مورد قبلی که معرفی کردیم، وزن بالاتری دارد. ضخامت جان این تیراهن به 5.3 میلی‌متر می‌رسد. سایت‌ها و منابع معتبر بسیاری قیمت روز تیرآهن ۱۸ را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهند.

کاربرد هر سایز تیرآهن

در بخش بالا سعی کردیم شما را با پرفروش‌ترین تیرآهن‌ها آشنا کنیم در این قسمت قصد داریم کاربرد هریک را به صورت جداگانه شرح دهیم:

  • کاربرد تیرآهن 14 (H14)

تیرآهن 14 به دلیل ابعادی که دارد در ساختمان‌های کوچکتر و پروژه‌هایی با کمترین نیاز به باربری استفاده شود. این ابعاد معمولاً در ساخت ساز‌های کوچک مانند بدنه کشتی و یا ساخت اسکله، کاربرد دارند. همچنین در ساخت پل‌ها و سازه‌هایی که نیاز به انتقال بارهای نسبتاً کمتری دارند، می‌توان از تیرآهن 14 استفاده کرد.

  • کاربرد تیرآهن 16 (H16)

تیرآهن 16 به دلیل ابعاد بزرگتر خود مناسب برای پروژه‌های بزرگتر مانند ساختمان‌های بلند، انبارها، سوله‌ها و پروژه‌های صنعتی است. در واقع تیرآهن 16 در این سازه‌ها به عنوان یکی از اجزای اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از این تیرآهن برای ساخت خرپا، ستون و ... نیز مرسوم است.

  • کاربرد تیرآهن 18 (H18)

تیرآهن 18 به دلیل ابعاد بزرگتر و مقاومت بیشتر خود در پروژه‌های بزرگتر و سازه‌های اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابعاد مناسب برای سازه‌های بلند و پروژه‌های صنعتی از جمله سازه‌های فلزی و پل‌های عریض و طویل است. تیرآهن 18 همچنین در ساختمان‌های با بارهای زنده و مرده زیاد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت تیرآهن

قیمت روز تیرآهن به عوامل متعددی بستگی دارد. ممکن است چند عامل به صورت ترکیبی قیمت تیرآهن را با نوسان همراه سازد، برخی از عوامل مهم که می‌توانند قیمت تیرآهن را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

  • نوسان ارزش ارز مخصوصا دلار
  • شرایط تکنولوژی و تولید
  • سیاست‌ها و مقررات دولتی
  • وجود رقبا و رفتار آنها
  • موقعیت جغرافیایی
  • فصل خریداری و زمان آغاز پروژه
  • شرایط بازار جهانی
  • قیمت مواد اولیه
  • حجم عرضه و تقاضا
  • هزینه‌های مربوطه به حمل و نقل

جمع بندی

از جمله مصالح مهم و اساسی که برای ساخت اغلب سازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع تیراهن است که در ابعاد 12 تا 20 میلی‌متر برای مصارف مختلف تولید می‌شوند. انتخاب سایز متناسب با نیازهای پروژه بسیار اهمیت دارد زیرا انتخاب صحیح، کارایی سازه را افزایش می‌دهد، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و می‌تواند ظاهر بهتری به سازه ببخشد. قیمت روز تیرآهن می‌تواند تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گیرد و ممکن است ثبات چندانی نداشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied