شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

زندگی در یونان چگونه است؟ | مزایا، معایب، شرایط و هزینه‌ها

زندگی در یونان چگونه است؟ | مزایا، معایب، شرایط و هزینه‌ها

یونان کشور آفتابی بسیار زیبایی است که در قسمت جنوبی اروپا واقع شده است. این کشور مکانی عالی نه تنها برای سفر توریستی، بلکه برای اقامت یونان به صورت دائم است. مشکل اصلی دولت، بحران اقتصادی طولانی مدت و بیکاری بالا است. اگرچه وضعیت تا حدودی بهبود یافته است، مهاجران بالقوه‌ای که قصد زندگی در یونان را دارند باید این را در نظر بگیرند. جمعیت یونان در سال 2023 حدود 10.3 میلیون نفر است. بیش از 90 درصد مردم محلی را یونانی‌ها تشکیل می‌دهند و همچنین تعداد زیادی آلبانیایی، بلغاری، رومانیایی، پاکستانی و گرجی نیز وجود دارند. در ادامه در مورد قیمت‌ها و هزینه‌های زندگی، مالیات‌ها، ویژگی‌های شغل، دستمزد، تحصیلات، پزشکی، مزایا و معایب زندگی در یونان در سال 2023 بیشتر صحبت خواهیم کرد.

چرا یونان مقصدی عالی است؟

فرصت‌های زیادی برای کسانی که به دنبال مکانی جدید برای خانه‌نشینی هستند، وجود دارد. یونان با مناظر طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ ریشه‌دار از دوران باستان، و مردم محلی با رفتار دوستانه، ترکیبی بی‌نظیر از تاریخ و تمدن مدرن را ارائه می‌دهد. مهاجرت به یونان به معنای پذیرش سبک زندگی آرام مدیترانه‌ای، لذت بردن از آفتاب تقریباً در تمام طول سال و کاوش در برخی از زیباترین سواحل و جزایر جهان است. از شهر شلوغ آتن گرفته تا روستاهای جذاب جزایر یونان، ماجراجویی و فرهنگ غنی است. علاوه بر این، غذاهای یونانی به دلیل مواد تازه و سالم خود مشهور است و آن را به یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای جهان تبدیل می‌کند. چه به دنبال تغییر سرعت، یک ماجراجویی جدید یا یک کیفیت زندگی بهتر باشید، یونان مقصدی عالی برای مهاجرانی است که به دنبال ترکیبی از هیجان و آرامش هستند.

آب و هوا در یونان

آب و هوای مدیترانه‌ای گرم با آفتاب فراوان در طول سال بهترین توصیف آب و هوای این کشور است. ماه‌های تابستان گرم و خشک می‌شوند، به‌ویژه در مناطق ساحلی، و این زمان مناسبی برای رفتن به ساحل برای شنای با طراوت در دریای اژه است. مناطق داخلی معمولاً در زمستان‌ها معتدل و مرطوب و در تابستان‌ها گرم هستند. اگر آب و هوای معتدل‌تری را ترجیح می‌دهید، ممکن است بخواهید در یکی از جزایر زندگی کنید که نسیم دریا را در طول ماه‌های تابستان احساس خواهید کرد. چه طرفدار هوای گرم باشید چه نباشید، آب و هوای یونان بدون شک یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن است که به کیفیت کلی زندگی مردم محلی می‌افزاید.

قیمت و هزینه زندگی در یونان

یکی از مزایای مهم این کشور، هزینه نسبتاً پایین زندگی است؛ این امر هم در مورد اجاره املاک و هم در مورد قیمت کالاها و خدمات از جمله غذا صدق می‌کند. اجاره یک آپارتمان یک اتاقه در بخش مرکزی شهر حدود 410 یورو و در مناطق دورافتاده حدود 350 یورو هزینه دارد. قیمت یک متر مربع ملک در مرکز 2060 یورو و در خارج از شهر 1735 یورو است. در مناطق تفریحی و مراکز جمعیتی بزرگ یونان، از جمله آتن، تسالونیکی و پاتراس، زندگی به طور قابل توجهی گران‌تر است.

حمل و نقل

اتوبوس‌ها، قطارها و کشتی‌ها شهرهای بزرگ و جزایر را به هم متصل می‌کنند و حمل و نقل در یونان را مقرون به صرفه و کارآمد می کنند. این کشور همچنین دارای یک سیستم جاده ای توسعه یافته است، هرچند رانندگی در برخی مناطق به دلیل جاده‌های باریک و گردنه‌های کوهستانی پر پیچ و خم می‌تواند دشوار باشد. حمل و نقل عمومی یک راه محبوب و ارزان برای رفت و آمد در شهرها است. به عنوان مثال، آتن یک سیستم حمل و نقل عمومی جامع دارد که اتوبوس، مترو و تراموا را به هم متصل می‌کند. یک بلیط واحد نسبتاً ارزان است و برای خرید بلیط‌های چند سفره تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده است.

ایمنی و امنیت در یونان

یونان به طور کلی کشوری امن برای زندگی است. نگرانی اصلی امنیتی جیب‌بری و سرقت‌های کوچک است که معمولاً در مناطق توریستی به اتفاق می‌افتند. با رعایت نکات احتیاطی و مراقبت از وسایل خود وقتی بیرون هستید به راحتی می‌توانید از این موارد جلوگیری کنید. اگرچه نرخ جرایم خشونت‌آمیز در یونان پایین است، اما بهتر است پس از تاریک شدن هوا از میان‌برهای کم نور برای ورود به خانه خود استفاده نکنید.

اقامت تمکن مالی یونان

مالیات

وضعیت دشوار مالی و اقتصادی در سیستم مالیاتی یونان نیز منعکس شده است. مطمئناً برای بهتر شدن نیست. نرخ‌های اصلی مالیات بسیار قابل توجه است، به عنوان مثال، مالیات شرکت‌ها 29 درصد است که یکی از بالاترین‌ها در اتحادیه اروپا است. مالیات برای درآمد سالانه از 10001 تا 20000 یورو 22% است که این میزان با افزایش درآمد بیشتر خواهد شد.

مشاغل و دستمزد

امروزه یافتن کار در یونان با شرایط کاری خوب و دستمزدهای بالا تقریباً غیرممکن است. مخصوصاً برای خارجیان کشورهای ثالث که نیاز به یافتن کار از قبل و دریافت مجوز ویژه از اداره کار یونان دارند. با این وجود، برخی از متقاضیان خارج از کشور موفق می‌شوند در آتن و سایر شهرهای یونان شغل پیدا کنند. یونان از نظر دستمزد با سایر کشورهای توسعه یافته اتحادیه اروپا فاصله زیادی دارد. به عنوان مثال، حداقل دستمزد در ایالت به طور رسمی 910 یورو در ماه است. تا سال 2019، این نرخ به مدت 7 سال تغییر نکرده است. علاوه بر این، در سال 2012، یونانی‌ها حداقل 876.62 یورو دریافت کردند. میانگین حقوق در یونان در سال 2023 پس از کسر مالیات حدود 943 یورو است. متخصصان ماهر حدود 1510 یورو و کارگران غیر ماهر 717 یورو درآمد دارند.

تحصیلات عالی در یونان

میراث بزرگ تاریخی و فرهنگی یونان هزاران دانش آموز را از خارج از کشور به این کشور جذب می‌کند که نه تنها به دنبال دانش با کیفیت و دیپلم اروپایی هستند، بلکه در فضای غیرقابل بیان زندگی یونانی نیز غوطه ور می‌شوند. متأسفانه آموزش عالی رایگان در یونان فقط برای یونانیان و شهروندان اتحادیه اروپا در دسترس است. متوسط هزینه تحصیل در یونان 2000 تا 4000 یورو در سال است. این مبلغ هزینه‌های کمک هزینه تحصیلی، سفر با تخفیف و برخی از انواع مراقبت‌های پزشکی را پوشش می‌دهد.

مراقبت‌های پزشکی

در یونان می‌توانید روی سطح کیفیت نسبتاً بالایی از مراقبت‌های پزشکی، اما بیشتر در مراکز بهداشتی خصوصی حساب کنید. کلینیک‌های دولتی نیز دارای کارکنان واجد شرایط و تجهیزات مدرن هستند، اما خود سیستم نیاز به اصلاح دارد. مراقبت‌های بهداشتی در یونان شامل بیمه درمانی خصوصی و ملی است. حداقل 15 درصد از شهروندان بیمه درمانی خصوصی را نیز خریداری می‌کنند. در سال‌های اخیر، بسیاری از بیمارستان‌های دولتی با مشکلاتی در زمینه نیروی انسانی و بودجه مواجه شده‌اند که بر کیفیت خدمات پزشکی تأثیر می‌گذارد. میانگین امید به زندگی در هنگام تولد در یونان در سال 2023، 81 سال است که مردان حدود 78 سال و زنان 83 سال زندگی می‌کنند.

در مجموع، مزایای زندگی در یونان بسیار بیشتر از معایب آن است و اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید یا اگر مایل هستید تا جزئیات دقیق‌تری از چگونگی مهاجرت به این کشور را بدانید، می‌توانید با متخصصان و مشاوران النورا با شماره 02125917454 تماس بگیرید و و یا به وب‌سایت آنها به آدرس www.elenoora.com مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied