شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

دریافت رمز شخصی ثنا با پیامک (فراموشی رمز شخصی ثنا )

دریافت رمز شخصی ثنا با پیامک (فراموشی رمز شخصی ثنا )

 

سامانه ثنا یک سامانه الکترونیک یکپارچه است که اطلاعات فردی و هویتی افراد، در آن ذخیره شده است. اهمیت این سامانه در این است که در واقع کلید اصلی برای ورود به تمام درگاه‌های الکترونیک قوه قضاییه و استفاده از خدمات غیر حضوری قضایی است. فراموشی رمز شخصی ثنا، پیامدهای زیادی دارد به همین دلیل همیشه توصیه بر حفظ و نگهداری از این رمز و پنهان نگه داشتن آن از سایر افراد است. اما خوشبختانه راه‌هایی برای بازیابی رمز شخصی ثنا اندیشیده شده است؛ که ضمن حفظ امنیت سامانه، فراموشی رمز ثنا برای کاربران مشکل ساز نشود. اگر در حال حاضر دچار فراموشی رمز شخصی ثنا شدید و نیاز به دریافت رمز ثنا با کد ملی و به دنبال دریافت رمز شخصی ثنا با پیامک هستید یا می‌خواهید ثبت نام سامانه ثنا در منزل را انجام دهید، در ادامه با ما همراه باشید.

سامانه ثنا چیست؟

در سال 1395، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه ثنا ( ثبت نام الکترونیک)، با هدف کاهش مراجعات حضوری در روندهای قضایی، اعم از ثبت شکایت، پیگیری و ارائه دادخواست، پیگیری و ارائه اظهارنامه، محاسبه هزینه دادرسی و سایر امور مرتبط با دعاوی حقوقی و کیفری، راه‌اندازی شد و در سراسر کشور مورد استفاده قرار گرفت. همانطور که اشاره شد از طریق سامانه ثنا، می‌توان بسیاری از روند‌های قضایی را به صورت غیر حضوری در منزل پیش برد. قدم اول برای بهره‌مندی از امکانات سامانه ثنا، ثبت نام و دریافت رمزی تحت عنوان رمز شخصی ثنا است. لازم به ذکر است که ثبت نام سامانه ثنا در منزل و به صورت غیر حضوری نیز انجام می‌شود و الزامی مبنی بر مراجعه حضوری وجود ندارد.

 

انواع رمز در سامانه ثنا

برای استفاده از سامانه ثنا از مرحله‌ی ثبت نام تا دسترسی به تمام ظرفیت‌های سامانه، سه نوع کد متداول است.

1. رمز شخصی ثنا

رمز شخصی ثنا چیست؟ این سوال مهم‌ترین سوال برای شروع کار با سامانه ثنا است. رمز شخصی ثنا، رمز عبور تمام درگاه‌های الکترونیکی قوه قضاییه مانند درگاه ملی قوه قضاییه، سایت عدل ایران، برنامه عدالت همراه، سامانه ابلاغ قوه قضاییه و... است. اما رمز شخصی ثنا چند رقمی است؟ رمز شخصی ثنا 10 رقمی است. این رمز پس از ثبت‌نام در سامانه احراز هویت ثنا صادر می‌شود و از طریق پیامک به اطلاع کاربر می‌رسد. تا زمانی که کاربر اقدام به تغییر آن نکند این رمز اعتبار دارد. بنابراین دریافت رمز شخصی ثنا با پیامک، پس از ثبت نام اولیه در این سامانه انجام می‌شود. با وارد کردن کد ملی و این رمز، می‌توانید وارد سامانه‌های مختلف عدل ایران مانند مشاهده ابلاغیه یا پیگیری وضعیت پرونده شوید. اگر پس از احراز هویت ثنا، به طور کل رمز شخصی برای شما صادر نشد، باید به دفتر قضایی مراجعه کنید و علت پیامک نشدن رمز شخصی ثنا را جویا شوید.

2. رمز موقت ثنا

با هربار ورود به سامانه ثنا و وارد کردن کد ملی و رمز شخصی ثنا، برای شماره موبایل ثبت شده در هنگام ثبت نام، کد موقت با مدت اعتبار محدود از طریق پیامک ارسال می‌شود که مشابه رمز یکبار مصرف، صرفاً مجوزی برای ورود شماست.

3. رمز شخصی پرونده

علاوه بر رمز ده رقمی گفته شده، رمز پنج رقمی دیگری نیز وجود دارد که برای افراد ذی‌ربط در یک پرونده قضایی ارسال می‌شود. این رمز در پیگیری پرونده مانند اطلاع رسانی با رمز پرونده یا اخذ نوبت براساس شماره پرونده به کار می‌آید.

فراموشی رمز شخصی ثنا

رمز شخصی ثنا را فراموش کردید یا به هر دلیلی به آن دسترسی ندارید؟ فراموش کردن رمز شخصی سامانه ثنا یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد دچار آن می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا روش دریافت رمز شخصی ثنا با پیامک را بررسی کنیم.

1. بازیابی رمز شخصی ثنا در سامانه ثنا

هنام ورود به سامانه ثنا می‌توانید با زدن گزینه “فراموشی رمز عبور” رمز شخصی خود را بازیابی کنید. به طور کلی، برای بازیابی رمز سامانه ثنا نیاز است که در مراحل ثبت نام اطلاعات درستی داده باشید تا اکنون با وارد کردن بخشی از آن اطلاعات بتوانید به بازیابی رمز ثنا بپردازید. با زدن گزینه “فراموشی رمز عبور” در صفحه جدیدی که باز می‌شود از شما خواسته شده تا اطلاعات دقیق خود را که شامل شماره ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و شماره همراه است، وارد کنید. توجه کنید که تمامی این اطلاعات باید دقیقاً مطابق با اطلاعاتی که در هنگام ثبت نام ارائه کردید، باشند؛ در غیر اینصورت کد جدید به شما ارائه نمی‌شود و باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه حضوری داشته باشید.

2. بازیابی رمز شخصی ثنا از طریق سایت ابلاغ قوه قضاییه

بازیابی رمز عبور در این سامانه بسیار شبیه به سامانه اصلی ثنا است. پس از کلیک بر روی عبارت" رمز عبور خود را فراموش کرده ام"، باید در مرحله اول اطلاعات شناسنامه‌ای خود را وارد کنید و یک کد فعال سازی دریافت کنید. سپس کد فعال سازی را در مرحله دوم وارد کنید و رمز شخصی جدیدی را دریافت کنید.

بعد از دریافت رمز شخصی جدید، نوبت آن رسیده است با در دست داشتن کد ملی و رمز شخصی جدید، اقدام به ورود به پنل کاربری خود کنید.

از این پس می‌توانید جهت استفاده از سامانه ثنا و مشاهده ابلاغیه هایتان، از رمز جدید استفاده کنید. در صورت تمایل در بخش ویرایش اطلاعات ثنا اقدام به شخصی سازی رمز شخصی ثنا مطابق اعداد مورد نظر خودتان کنید.

فراموشی رمز شخصی پرونده ثنا

اگر رمز شخصی پرونده قضایی برای شما صادر نشده یا به هر دلیلی آن را فراموش کردید راهکار‌های زیر برای دسترسی به آن پیش‌روی شماست.

· اگر رمز شخصی پرونده برای شما ارسال نشده است، می‌توانید با مراجعه به دفاتر قضایی یا شعبه دادگاه مربوطه، آن را درخواست کنید.

· کدی با ساختار “شماره پرونده # 2” را به سرشماره ۵۰۰۰۹۶۹۹ پیامک کنید (در این روش ابتدا باید مطمئن شوید شماره موبایل فعلی شما توسط شعبه در پرونده قید شده باشد.)

به طور کلی رمز شخصی سامانه ثنا راه ورود به تمام درگاه‌های خدمات الکترونیک قوه قضاییه است؛ پس در حفظ و نگهداری ایمن از آن کوشا باشید. توصیه می‌شود در صورتی که هم اکنون از شماره تلفن دیگری استفاده می‌کنید و به هر دلیلی شماره موبایل شما تغییر کرده است، اولین فرصت از طریق ویرایش اطلاعات ثنا به تغییر آن اقدام کنید زیرا بازیابی رمز شخصی ثنا، دریافت رمز شخصی ثنا، دریافت رمز شخصی پرونده، رمز موقت ثنا و… معمولاً با پیامک انجام می‌گیرد.

همانطور که گفته شد ثبت نام و احراز هویت ثنا به صورت غیر حضوری نیز امکان پذیر است. در این راستا پلتفرم احراز هویت غیرحضوری یوآیدی یک سیستم فناوری است که برای احراز هویت افراد در فضای آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی آن‌ها استفاده می‌شود. این پلتفرم با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به طور دقیق و امن، هویت افراد را در کمتر از 3 دقیقه با دقت بالا تأیید می‌کند. این پلتفرم احراز هویت سجام، احراز هویت ثنا و احراز هویت کارگری را انجام می‌دهد.

با استفاده از سامانه احراز هویت یوآیدی، فرد می‌تواند با ارائه یک ویدیو سلفی کوتاه از خود، که معمولاً ۱۵ ثانیه می‌باشد، هویت خود را تأیید کند.

شما می‌توانید برای استفاده از خدمات سامانه احراز هویت یوآیدی مانند احراز هویت ثنا به وبسایت این شرکت به آدرس https://u-id.net/ مراجعه کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied