شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین ورزش برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه

این روزها افراد زیادی از چربی های اضافی شکم و پهلو خود رنج می برند و به دنبال یافتن راه حلی مناسب برای حذف آن ها هستند. این چربی ها خطرات بسیار زیادی برای بدن شما به همراه دارند؛ چرا که شکم و پهلو از خطرناک ترین مکان های ذخیره چربی در بدن به شمار می روند. عدم توجه به از بین بردن چربی های اضافی پهلو و شکم می تواند تاثیرات منفی بسیار زیادی بر گردش خون داشته باشد و زمینه های ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را فراهم سازد. شما به واسطه ورزش می توانید این چربی ها را از بین ببرید؛ اما چه نوع ورزشی؟ در ادامه این نوشتار به بررسی ورزش های کاربردی برای لاغری شکم و پهلوها خواهیم پرداخت. تا انتها ما را همراهی کنید.

 

بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو آقایان در باشگاه

آقایان می توانند از تمرینات بسیار زیادی جهت لاغری شکم و پهلوهای خود استفاده کنند؛ اما برخی تمرینات اثربخشی بیشتری بر این موضوع دارند. نکته ای که بایستی درباره این تمرینات بدانید این است که در نهایت موجب عضله سازی نیز می شوند. اگر شما نیز از چربی های شکم و پهلو خود رنج می برند انجام این تمرینات در کنار رژیم برای کاهش وزن می تواند شرایطی عالی را پیش رویتان قرار دهد. تمرینات زیر از جمله بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو در باشگاه هستند که آقایان می توانند از آن ها نهایت استفاده را ببرند.

 

 

شکم دوچرخه خوابیده

برای لاغری شکم و پهلوهای خود توصیه داریم برای هر سمت از بدن خود 10 بار حرکت را تکرار کنید. روش انجام شکم دوچرخه خوابیده به این شکل است که ابتدا باید بر روی شکم خود دراز بکشید. در گام بعد دست ها را پشت سر خود قرار داده و زانوها را به سمت سینه ببرید. در نهایت یک بار پای خود را صاف نموده و شانه مخالف پا را از روی زمین به سمت بالا حرکت دهید.

 

پلانک

اگر به دنبال تمرینی استقامتی و قدرتی برای تقویت عضلات شکم خود هستید توصیه داریم حتما پلانک را در برنامه ورزشی خود قرار دهید. لازم به ذکر است که این تمرین می تواند از وزن بدن شما را استفاده کرده و موجب لاغری شکم و پهلوها شود. فراموش نکنید که این تمرین اثرات مثبت زیادی بر دیگر عضلات بدن دارد و تنها محدود به عضلات شکم و پهلوها نمی شود. برای انجام این تمرین لازم است دستان شما از ساعد تا آرنج بر روی زمین قرار داشته باشد. دقت کنید تنها بایستی پنجه پاها روی زمین باشد و حتما کمر، باسن و پاهای خود را در یک سطح قرار دهید. بهتر است 60 ثانیه در این حالت قرار گیرید.

 

 

حرکت بارپی

انجام این حرکت ترکیبی در کنار یک برنامه رژیم غذایی می تواند به شما در چربی سوزی و عضله سازی کمک های شایانی نماید. حرکت بارپی در تمرینات ایروبیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. حرکت بارپی این قابلیت را دارد تا عضلات چهارسر ران، شکم، سه سربازویی، سینه، سرشانه و عضلات نشیمنگاه را درگیر سازد.

توصیه داریم اگر سبک زندگی مناسبی ندارید حتما از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. ورزش بدون غذای سالم تاثیر خاصی بر لاغری شکم و پهلوهای شما نخواهد داشت؛ بنابراین به سادگی از کنار این موضوع عبور ننمایید.

 

بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلوهای خانم ها

خانم ها قدرت بیشتری برای چربی سازی دارند و نباید از روش های تهاجمی و سریع برای لاغری شکم و پهلوهای خود استفاده کنند؛ چرا که ممکن است سلامت بدن آن ها را با مشکل مواجه سازد. در این راستا توصیه داریم حتما از برنامه های بلند مدت استفاده کنید. برخی تمرینات باشگاهی با ایمنی بالای خود می توانند شرایط بهتری را برای شما فراهم سازند. مجموعه تمرینات زیر می توانند به از بین رفتن چربی های شکم و پهلو خانم ها بسیار کمک کند.

 

تمرینات ایروبیک

با انتخاب یک تمرین مناسب و سازگار با بدن خود این امکان را خواهید داشت تا چربی سوزی ایده آلی را تجربه کنید. حتما به مدت 40 دقیقه تمرینات ایروبیک را انجام دهید تا موفق به سوزاندن چربی سوزی شوید.

 

 

حرکت پروانه

حرکت پروانه را می توان یکی از تمرینات ایروبیک دانست که می تواند با درگیر ساختن عضلات بدن موجب از بین بردن چربی های اضافی شکم و پهلوهای شما شود. زمانی که با سرعت بالایی این حرکت را انجام دهید تا در مدت زمان کوتاه تری می توانید چربی های شکمی خود را از بین ببرید. برای لاغری شکم و پهلوهای خود لازم است سه بار در هفته حداقل 20 بار این حرکت را تکرار کنید.

 

تمرینات با شدت بالا

این تمرینات مجموعه ای از تمرینات کوتاه اما با شدت بالا را شامل می شوند. اگر بخواهیم اشاره ای کوتاه به این تمرینات داشته باشیم می توان پیاده روی با سرعت معمولی و پس از شروع پیاده روی با سرعت بالا به مدت 1 دقیقه را نام برد. چنین تمریناتی شرایطی را برای شما فراهم می سازند تا طی مدت زمان کوتاهی موفق به کالری سوزی بالایی شوید. علت این امر را می توان انجام این تمرینات با کمترین میزان اکسیژن را نام برد که موجب افزایش سوخت و ساز بدن شما می شوند. لازم به ذکر است که اگر سوخت و ساز بدن افزایش یابد میزان چربی بیشتری را می سوزانید.

بدنسازی

بدنسازی روشی است که می تواند کالری سوزی بدن شما را افزایش داده و به برجسته شدن ماهیچه آن نیز کمک کند. در واقع به بیان ساده تر می توان گفت بدنسازی راهکاری عالی برای دستیابی به تناسب اندام به شمار می رود.

پلانک

پلانک تمرینی کاربردی برای خانم ها است تا بتوانند به اندامی زیبا دست یابند. این تمرین نیز قادر است تا تمام عضلات بدن شما را درگیر ساخته و منجر به لاغری شکم و پهلوی خانم ها شود. برای لاغر شدن شکم و پهلوهای خود به مدت 30 ثانیه این تمرین را انجام دهید.

پرس استاتیک 90 درجه

افرادی که از چربی های اضافی عضلات میانی بدن خود رنج می برند می توانند از تمرین استاتیک 90 درجه استفاده کنند؛ زیرا این تمرین از قدرت چربی سوزی بالایی برخوردار است. برای انجام این تمرین ابتدا روی زمین دراز کشیده و زانوهای خود را در حالت 90 درجه قرار دهید. در گام بعد بایستی کف دست ها بر روی ران قرار گرفته و عضلات شکم خود را سفت نمایید. حتما نفس عمیق بکشید و همزمان ران های خود را به سمت دست های خود فشار دهید. به هیچ عنوان نباید پاهایتان حرکت کنند.

 

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که تمرینات باشگاهی می توانند به شما در لاغری شکم و پهلو کمک های قابل توجهی نمایند. این تمرینات می توانند کالری سوزی بدن شما را افزایش داده و در نهایت موجب چربی سوزی شوند. حتما با دقت بالایی این تمرینات را انجام داده و در صورت ابهام حتما از افراد حرفه ای کمک بگیرید.

 

سوالات متداول

تغییر سبک زندگی چقدر می تواند به لاغری شکم و پهلوها کمک کند؟

با تغییر سبک زندگی و بهره گیری از رژیم های غذایی سالم این امکان را خواهید داشت تا به لاغری شکم و پهلوهای خود کمک کنید.

تمرینات کاربردی برای لاغری شکم و پهلوها کدامند؟

این تمرینات شامل پلانک، پرس استاتیک 90 درجه، بدنسازی، تمرینات با شدت بالا، تمرینات ایروبیک و حرکت پروانه می شوند.

آیا استفاده از برنامه غذایی سرشار از فیبر به لاغری کمک می کند؟

بله! گنجاندن غذاهایی که سرشار از فیبر هستند در برنامه غذایی می تواند شما را سریع تر به لاغری برساند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied