شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین نهال گردو زودبازده با مقاومت بالا به سرما کدامند ؟

نهال گردو از جمله نهال میوه های تجاری است که برای باغداران سود اقتصادی بالا و عمر طولانی دارد.از نهال هایی که می توان تا یک نسل از محصولات بی نظیر آن بهره برد و به درآمد رسید.

نهال گردو از جمله نهال میوه های تجاری است که برای باغداران سود اقتصادی بالا و عمر طولانی دارد.از نهال هایی که می توان تا یک نسل از محصولات بی نظیر آن بهره برد و به درآمد رسید.

گردو از محصولات صادراتی است که بازار تجاری بسیار مطلوبی دارد و از سرمایه گذاری های ایمن و بلند مدت می باشد.

پرورش درختان گردو با توجه به باردهی و چوبی که از آنها به دست می آید می تواند برای باغداران بسیار ارزشمند باشد از این رو کشاورزان سعی در احداث باغ گردو داشته و از کاشت درخت گردو استقبال می کنند.

اما برای رسیدن به این سود و درآمد عالی از نهال گردو بایستی یکسری از فاکتورهای مهم کاشت را در نظر بگیرید که در ادامه به نقل از نهالستان نوین گردو به یکی از این مهم ترین ها که انتخاب بهترین نهال گردو تجاری و زودبازده است می پردازیم.

بهترین نهال گردو مناطق سردسیر کدام است ؟

برای خرید بهترین نهال گردو در ابتدا بایستی منطقه جغرافیایی خود را بسنجید و با توجه به اقلیم و آب و هوای منطقه تان بهترین نهال گردو را انتخاب و خریداری نمایید.

از بهترین نهال گردو مناطق سردسیر می توان به سه رقم زیر اشاره داشت :

نهال گردو فرنور پیوندی

اولین و بهترین نهال گردو مناطق سردسیر و کوهستانی نهال گردو فرنور می باشد.این نهال در ارتفاعات بسیار بالا کاشته شده و باردهی دارد.میزان مقاومت فرنور به سرما عالی است.

میزان باردهی گردو فرنور بین 6 تا 7 تن و بیشتر است.در ارتفاعات 1000 تا 3000 متر از سطح دریا کاشته می شود که وزن هر گردو 13 گرم است.این نهال جزو محبوب ترین و مقاوم ترین نهال گردو مناطق سردسیر به شمار می رود.

نهال گردو کانادایی

دومین نهال گردو پربار و تجاری مناطق سردسیر نهال گردو کانادایی است.از ارقام دیرگل و زودبازده ای می باشد که در اقلیم کوهستانی در ارتفاعات بالا به خوبی رشد می کند.

میزان باردهی نهال گردو کانادایی حدود 6 تن است که با رسیدگی های منظم می توانید به این میزان باردهی برسید.رقم پیوندی کانادایی با اصلاحیاتی که روی آن صورت گرفته است باردهی چند برابر گردو بذری داشته و میزان مقاومت نهال و کیفیت محصولات بالا رفته است.

نهال گردو چندلر

از مرغوب ترین و تجاری ترین ارقام نهال گردو که بازدهی بالا و کیفیت بسیار مطلوبی دارد نهال گردو چندلر است.این نهال در اقلیم معتدل و سردسیر رشد کرده و از سال اول باردهی را آغاز می کند.

چندلر در ارتفاعات بالا تا 1400 متر از سطح دریا کاشته می شود.باردهی تجاری تا 7 تن دارد.این نهال محصولات باکیفیت و پوست کاغذی تولید می کند.

وزن گردو چندلر 14 گرم است.هر درخت حدود 70 کیلوگرم بار می دهد.عمر مفید درخت 80 تا 100 سال می باشد.

چگونه به باردهی مطلوبی از نهال گردو برسیم ؟

احداث باغ گردو نیازمند رسیدگی هایی است که باید به آن اهمیت داده شود.اگر فاکتورهای مهم کاشت را به خوبی در نظر نداشته باشید شاهد عملکرد خوبی از درختان خود نخواهید بود.

چند عامل در افزایش بهره وری نهال موثر است که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم :

خرید نهال مناسب اقلیم منطقه کاشت

در اولین قدم سعی کنید نهال گردو را که انتخاب و خریداری می کنید متناسب با اقلیم منطقه کاشت شما باشد.برای مثال نهال گردو چندلر جزو ارقام بسیار پربار و بازارپسند است و باردهی مطلوبی دارد اما کاشت آن در مناطق گرمسیر ایران نمی تواند عملکرد خوبی را به همراه داشته باشد.

آبیاری منظم نهال گردو

آبیاری منظم واصولی در افزایش باردهی و عملکرد نهال و کیفیت محصولات موثر است.آبیاری باید در اوایل کاشت در هفته دو بار به روش قطره ای صورت بگیرد.

خاک نهال گردو

خاک لومی شنی را برای کاشت درخت گردو انتخاب کنید.خاک حاصلخیز به افزایش باردهی نهال کمک می کند.با استفاده از کودها خاک را تقویت کنید.

گرده افشان درخت گردو

با توجه به نوع نهال گردویی که می کارید به ازای هر 10 تا 20 اصله نهال یک گرده افشان مناسب را انتخاب کرده و بکارید.گرده افشان به باردهی بالاتر نهال کمک می کند.

هرس درخت گردو

هرس اصولی فرم دهی و باردهی را در فصل مناسب نهال فراموش نکنید.حذف شاخ و برگ بیمار از درخت به سلامت نهال کمک کرده و نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

کلام آخر

نهال گردو یکی از ارقام نهال پربازده و تجاری است که سود بلند مدت و بالایی دارد.این نهال گونه های مختلفی داشته که در اقلیم متفاوتی رشد می کند.به گفته نوین گردو به معرفی بهترین نهال گردو مناطق سردسیر با باردهی بالا پرداختیم.

اگر قصد احداث باغ گردو را دارید و از آن تجربه کافی ندارید توصیه می کنیم قبل از خرید و کاشت نهال با کارشناسان نهالستان نوین گردو تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

جهت خرید, مشاوره و اطلاع از قیمت نهال گردو می توانید با کارشناسان نوین گردو در ارتباط باشید.

منبع : نهالستان نوین گردو

آدرس سایت : www.gerdo.pro

تماس با کارشناسان : 1243597-0912

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied