شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای

لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای

یکی از آهن آلاتی که از کاربرد فراوانی در صنعت ساخت‌وساز برخوردار است، میلگرد نام دارد. از آن‌جایی که بتن مقاومت کششی پایینی دارد، میلگرد وارد عمل شده و این کاستی را برطرف می‌سازد. این دسته از مقاطع فولادی در استانداردهای متفاوتی ساخته شده و در هر کشوری بسته به نیاز و کاربرد آن متفاوت است. گفتنی است هر یک از این استانداردها از خواص مکانیکی متفاوتی برخوردار هستند. امروز قصد داریم دربارۀ لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای صحبت کنیم و شما را با عواملی که بر قیمت این دسته از محصولات تأثیر می‌گذارند آشنا سازیم. اگر قصد دارید فولاد مورد نظر خود را از نمایندگی معتبر و شناخته‌شده‌ای تهیه نمایید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

میلگرد چیست؟

میلگرد که به نام آرماتور نیز شناخته می‌شود، در صنایع ساختمان‌سازی به منظور جبران مقاومت کششی پایین بتن به کار گرفته می‌شود. این فولادها در کشورهای گوناگون با استاندارهای متفاوتی ساخته شده و هر یک از این استانداردها براساس خواص مکانیکی مورد نظر در طبقه‌بندی منحصربه‌فردی قرار می‌گیرند. در ایران میلگردی که توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان ساخته می‌شود، مطابق با استاندارد روسی بوده و قطری برابر با 40 میلی‌متر دارد.

آشنایی با انواع میلگرد

در این قسمت قصد داریم شما را با برخی از پرکاربردترین گونه‌های این دسته از مقاطع فولادی آشنا سازیم. اگر قصد دارید از لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای اطلاع یابید، همچنان با ما همراه باشید.

میلگرد بدون آج A1

بر سطح این گونه از میلگردها هیچ‌گونه آج یا برآمدگی وجود نداشته و معمولاً در ابعاد 6 تا 20 میلی‌متر تولید می‌شوند. در ترکیب شیمیایی این دسته از آهن آلات میزان کربن کمی به کار رفته و به همین دلیل از قابلیت انعطاف، جوش‌پذیری و شکل‌پذیری بسیار بالایی برخوردارند.

میلگرد آجدار A2

این دسته از میلگردها آجدار بوده و به شکل دوکی یا مارپیچی ساخته می‌شوند؛ به این معنا که مارپیچ از ابتدا تا انتهای فولاد ادامه پیدا کرده و قطع نمی‌شود. این رده از میلگردها نسبت به گونۀ ساده و بدون آج از مقاومت بیشتری برخوردار است. این در حالی است که سختی کمتری داشته و به همین سبب به آن میلگرد نیمه سخت نیز گفته می‌شود. اگر قصد دارید از لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای اطلاع یابید، همچنان از همراهی ما دست نکشید.

میلگرد آجدار A3

این دسته از میلگردهای آجدار، شکلی جناقی داشته و تفاوت آن با میلگردهای نوع پیشین در خواص مکانیکی مانند مقاومت و خاصیت جوش‌پذیری آن است. به این صورت که به دلیل وجود درصد کربن بالاتر در میلگرد A3، این گونه مقاومت بیشتری را نسبت به میلگرد A2 از خود به نمایش می‌گذارد؛ اما قابلیت جوش‌پذیری و شکل‌پذیری کمتری دارد.

میلگرد آجدار A4

این دسته از میلگردها در آخرین درجۀ سختی قرار گرفته و بیشترین میزان کربن را دارند. آج‌های این نوع فولاد با دو نوع میلگرد آجدار پیشین متفاوت بوده و دوکی شکل هستند. از آن‌جایی که در ساخت میلگردهای A4 از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌شود، مقاومت و استحکام بالایی داشته و از خاصیت انعطاف‌پذیری و جوش‌پذیری بالایی برخوردارند، و می‌توان گفت مهم‌ترین تفاوت این دسته با میلگردهای A2 و A3 همین است.

با خواص مکانیکی میلگردها آشنا شوید!

پیش از اطلاع یافتن از لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای ، لازم است خواص مکانیکی این دسته از مقاطع را بشناسید. دو خاصیت بسیار مهمی که برای این رده از مقاطع فولادی در نظر گرفته می‌شود، به شرح زیر است:

تنش تسلیم

به حداکثر نیرویی که به مقطع وارد شده و آن را دچار تغییر شکل دائمی نمی‌کند، تنش تسلیم گفته می‌شود. توجه داشته باشید که اگر میزان نیروی وارده بیشتر شود، میلگرد به شکل اولیه بازنمی‌گردد. به قابلیت برگشت‌پذیری میلگرد الاستیکه و به خاصیت برگشت‌ناپذیری آن پلاستیک گفته می‌شود. گفتنی است که مهم‌ترین معیار انتخاب میلگردها در زمان طراحی، میزان تنش تسلیم است. به همین دلیل، در نام‌گذاری این دسته از آهن آلات از همین معیار استفاده می‌کنند.

مقاومت کششی

به بیشترین نیروی کششی که فولاد پیش از شکستن تحمل می‌کند، مقاومت کششی یا استحکام کششی گفته می‌شود. این نیرو را برحسب پوند بر اینچ مربع محاسبه می‌کنند. این قابلیت را می‌توان طی فرایندهایی مانند سردکاری، آلیاژکاری و عملیات حرارتی در فولاد افزایش داد.

میلگرد چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای تأثیر می‌گذارد، کاربردهای متفاوت این دسته از آهن آلات است. شاید تصور کنید میلگردها تنها در ساخت‌وساز کاربرد دارند، اما باید بگوییم این‌طور نیست. یکی از زمینه‌هایی که در آن از میلگرد a1 استفاده می‌کنند، آهنگری است. همچنین این مقاطع فولادی را می‌توان در صنایع خودروسازی، ساخت پیچ و مهره، و صنایع هوایی نیز به کار گرفت.

از کاربردهای میلگرد کششی نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صنعت خودروسازی

ساخت انواع پیچ و مهره، شفت بلبرینگ، ابزار یراق، و لولا

ساخت ماشین آلات سنگین صنعتی

زنجیرسازی

تولید سیم خاردار

فنرسازی

و...

معرفی استانداردهای میلگرد فولادی

همان‌طور که پیش‌نیز اشاره کردیم، میلگردها از استانداردهای متفاوتی برخوردار هستند. در این قسمت از مطلب لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای قصد داریم به معرفی برخی از رایج‌ترین آن‌ها بپردازیم:

میلگرد اروپایی

این دسته از میلگردها از منگنز ساخته شده و کمترین مقاومت را در میان سایر میلگردها از خود بروز می‌دهند؛ به همین دلیل برای محیط‌های زلزله‌خیز و پروژه‌هایی که نیازمند ساختار مستحکمی هستند، به کار گرفته نمی‌شوند.

میلگرد فولاد کربن

میلگرد سیاه را می‌توان در پروژه‌های متعددی به کار گرفت. بزرگ‌ترین نقطه ضعف این دسته از میلگردها این است که زنگ می‌زنند، و زمانی که این اتفاق بیفتد بتن اطراف فولاد ترک خورده و می‌شکند. گفتنی است که این مقطع استحکام کششی بالایی دارد.

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه چهل برابر بیشتر از میلگرد سیاه در برابر زنگ‌زدگی مقاوم است. از آن‌جایی که روکش گالوانیزه از سختی بیشتری نسبت به روکش اپوکسی برخوردار است، این محصول تقریباً 40 درصد گران‌تر از گونۀ اپوکسی محسوب می‌شود. برای آشنایی با بهترین نمایندگی فروش آهن آلات و اطلاع از لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای ، تا پایان این صفحه کنار ما باشید.

میلگرد فایبرگلاس

این قطعه ترکیبی شبیه به فیبر کربن دارد و نمی‌توان هنگام استفاده آن را خم کرد. ویژگی قابل توجه این دسته از میلگردها این است که زنگ نمی‌زند و به همین دلیل، تقویت‌کنندۀ بسیار خوبی برای بتن به شمار می‌رود. از دیگر مزایای این دسته می‌توان به سبک بودن آن اشاره کرد.

لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده در قیمت میلگرد، وزن آن است. افراد زیادی هستند که روزانه قیمت میلگرد را بررسی کرده و بودجۀ مورد نیاز برای خرید این دسته از محصولات را تعیین می‌کنند. از آن‌جایی که میلگردها نوعی پروفیل به شمار می‌روند و در صنایع گوناگونی ازجمله ساختمان‌سازی بسیار پرکاربرد هستند، در صورتی که تغییری ناگهانی در قیمت مواد اولیۀ این مقاطع به وجود آید، قیمت میلگرد نیز دچار نوسان می‌شود.

از آن‌جایی که کارخانه‌های گوناگون میلگردها را در استانداردهای متفاوتی تولید می‌کنند، قیمت هر دو شاخه میلگردی که ابعاد یکسانی دارند اما از برندهای گوناگونی هستند، با یکدیگر متفاوت است. صرف‌نظر از سیاست‌های قیمت‌گذاری، یکی از موارد دیگری که می‌تواند قیمت میلگرد را دست‌خوش تغییر سازد، میزان تقاضا برای محصول نهایی است. به عنوان مثال، از آن‌جایی که میزان تقاضا برای میلگردهای تولیدشده توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان به دلیل اعتبار نشان تجاری آن، بیشتر است، به‌طبع میلگردهای این شرکت قیمت بالاتری را به خود اختصاص می‌دهند. درنهایت، اگر قصد دارید از لیست قیمت میلگرد به صورت لحظه ای اطلاع یافته و مقطع فولادی مورد نظر خود را با خیالی آسوده و از طریق نمایندگی معتبر و شناخته‌شده‌ای تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما مرکز فروش آهن آلات ثامن تجارت است. شما می‌توانید با ورود به سایت این مجموعه و برقراری ارتباط با کارشناسان خبرۀ آن، به‌سادگی فولاد مورد نظر خود را خریداری نموده و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

تبلیغات متنی