شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سفر به شیراز از انتخاب بلیط هواپیما تا رزرو هتل

‌شهر زیبای شیراز، برای همه‌ی ایرانیان یادآور باغ‌های سرسبز، شاعران بزرگ و بوی خوش بهارنارنج است. این شهر تاریخی در جنوب ایران، یک منطقه‌ی توریستی مهم در کشور نیز محسوب می‌شود. شهر شیراز هرساله در فصل بهار، پذیرای مسافران بسیاری از سراسر ایران و حتی از سراسر جهان است. یک دغدغه‌ی مهم همیشگی برای مسافران، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل مناسب با توجه به بودجه و الویت‌های سفر است. در این نوشته به شما اطلاعاتی خواهیم‌داد تا به کمک آن بتوانید بلیط هواپیما و هتل مناسب برای سفر به شیراز را رزرو کرده و سفر شیرینی را به این شهر تجربه کنید.

 

چه بلیط هواپیمایی را برای سفر به شیراز انتخاب کنیم؟

فرودگاه بین‌اللمللی شهید دستغیب در شهر شیراز، یکی از مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه‌های جنوب کشور است و روزانه پروازهای زیادی از این فرودگاه و یا به مقصد این فرودگاه صورت می‌گیرد. روزانه حدود ۱۲۰ پرواز داخلی و ۱۰ پرواز خارجی در فرودگاه مجهز شهید دستغیب انجام می‌شود که یکی از پرترددترین مسیرها در این فرودگاه مسیر تهران به شیراز و بلعکس است. از آن‌جایی که فاصله‌ی تهران تا شیراز چیزی نزدیک به 900 کیلومتر است که مسافت طولانی‌ای به حساب می‌آید، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با خرید بلیط هواپیما تهران شیراز این مسیر طولانی را تنها در حدود 90 دقیقه طی کنند و با کمترین زمان و کمترین میزان خستگی به مقصد برسند.

همیشه در انتخاب بلیط هواپیما نکاتی مانند کلاس پرواز، سیستمی یا چارتری بودن بلیط و همچنین ایرلاین ارائه‌دهنده‌ی پرواز، موردتوجه است؛ خرید بلیط هواپیمای شیراز نیز از این قاعده مستثنا نیست. پروازهای بیزنس‌کلاس قیمت بیشتری دارند اما خدمات بیشتری نیز به مسافران ارائه می‌کنند. برای مثال صندلی‌ها در پرواز بیزنس‌کلاس راحت‌ترند و فضای بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و همچنین این پروازها عموما دارای منوی غذای متنوع‌تری هستند. پروازهای کلاس اکونومی، قیمت کمتری دارند و خدمات کمتری نیز ارائه می‌دهند و یک گزینه‌ی مناسب برای کسانی هستند که می‌خواهند اقتصادی سفر کنند.

خرید بلیط به صورت چارتری، به خصوص اگر در ایام شلوغ و پرمسافر سال به شیراز سفر نمی‌کنید، از مواردی است که می‌تواند در قیمت بلیط هواپیما تاثیر زیادی داشته‌باشد، شما از این طریق می‌توانید بلیط هواپیمای موردنظرتان را با قیمت بسیار کمتری خریداری کنید اما توجه داشته‌باشید که برای خرید بلیط هواپیمای چارتری باید گوش‌به‌زنگ باشید تا بتوانید بلیطی با قیمت مناسب پیدا کنید.

ایرلاین ارائه‌دهنده‌ی پرواز نیز از نکاتی‌ست که بر قیمت بلیط هواپیما و همچنین کیفیت و امنیت پرواز تاثیر بسیاری دارد. از آن‌جایی که فرودگاه شیراز، فرودگاه شلوغ و پررفت‌وآمدی‌ست، ایرلاین‌های بسیاری مانند ایران‌ ایر، آسمان، کیش ‌ایر، ماهان ایر، قشم ایر، هواپیمایی آتا، هواپیمایی اترک، کاسپین، ایران‎ایر تور، ساها، هواپیمایی معراج و سپهران به مقصد این فرودگاه و بلعکس پرواز دارند. مسافران می‌توانند با بررسی امکانات و قمیت بلیط هر یک از این ایرلاین‌ها بهترین گزینه را برای سفرشان انتخاب کنند.

در خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر زیبا به این نکته نیز توجه داشته‌باشید که این شهر در فصل تابستان هوای بسیار گرمی دارد و شاید برای سفر گزینه‌ی مطلوبی به شمار نیاید، اما در فصل بهار و پاییز هوای این شهر بسیار مطبوع و دل‌انگیز است و این دو فصل زمان بسیار مناسبی برای خرید بلیط هواپیما و سفر به این شهر هستند.

 

 

چه هتلی برای اقامت در شیراز رزرو کنیم؟

همانطور که گفتیم شیراز یک شهر بزرگ و توریستی است و به همین دلیل، در این شهر اقامتگاه‌های متنوعی، از هتل‌های بزرگ 5ستاره تا بومگردی‌های سنتی و هتل‌های کوچک، وجود دارد. هر کدام از این اقامتگاه‌ها خدمات متنوعی را ارائه می‌دهند و قیمت‌های متفاوتی دارند و مسافران باید با توجه به بودجه‌ی خود در مورد هتل محل قامت خود تصمیم‌گیری کنند. از نکات مهمی که در رزرو هتل شیراز باید به آن توجه کرد، نزدیکی هتل به اماکن دیدنی شهر مانند مسجد وکیل، ارگ کریمخان، مسجد نصیرالملک، خانه‌ی قوام، باغ ارم، حافظیه و ... است. با رزرو هتلی در نزدیکی این اماکن می‌توانید در هزینه‌ی رفت‌وآمد خود در شهر صرفه‌جویی کنید.

هتل‌های مختلف، خدمات مختلفی نیز ارائه می‌دهند که لازم است حتما پیش از رزرو در مورد خدمات ارائه‌شده توسط هتل‌ها جستوجو کنید. از خدمات ویژه‌ی هتل‌های بزرگ و لوکس شیراز می‌توان به پرسنل حرفه‌ای، سرویس‌های رفت و برگشت به مکان‌های گردشگری شهر، سالن ورزشی مجهز، استخر، اسپا، سونا، بیلیارد، صندوق امانات، خدمات خشکشویی و ... اشاره کرد. صبحانه‌ی رایگان نیز از مواردیست که برخی هتل‌ها به مسافران ارائه می‌دهند و می‌تواند نقش مهمی در هزینه‌های سفر داشته‌باشد.

 

هتل بزرگ شیراز، هتل چمران، هتل هما شیراز، هتل زندیه و هتل پرسپولیس از بهترین هتل‌های 5ستاره‌ی شهر هستند که بهترین انواع خدمات را در فضایی زیبا و راحت به مسافران ارائه می‌کنند. هتل‌هایی همچون هتل کریمخان، هتل الیزه، هتل پارسه، هتل ستارگان و هتل آریوبرزن جزو هتل‌های 4ستاره و خوب شهر شیراز هستند که با هزینه‌ی کمتری نسبت به هتل‌های 5ستاره خدمات‌رسانی بسیار خوبی را به مسافران ارائه می‌کنند. هتل‌هایی مانند هتل نیایش، هتل صدرا، هتل حافظ و هتل اطلس شیراز در دسته‌ی هتل‌های ارزان‌قیمت شیراز قرار می‌گیرند و گزینه‌ی بسیار مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال یک سفر اقتصادی به این شهر هستند.

 

کلام آخر

خرید بلیط هواپیما و رزرو اقامتگاه مناسب، از مواردیست که تاثیر زیادی بر روی تجربه و کیفیت هر سفر دارد. ما در این نوشته به نکات و مواردی اشاره کردیم که در زمینه‌ی خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل به مسافران شهر شیراز کمک خواهدکرد. همانطور که گفتیم شیراز شهری توریستی است که در بسیاری از ایام سال مانند عید نوروز شلوغ و پرمسافر است و به همین دلیل باید توجه داشته‌باشید که اگر در این ایام به این شهر سفر می‌کنید، حتما بلیط هواپیما و هتل خود را زودتر رزرو کنید تا با پر بودن اتاق‌های هتل دلخواهتان و یا تمام شدن بلیط هواپیمای موردنظرتان، روبرو نشوید. شما می‌توانید با توجه به بودجه‌ی موردنظرتان، برای برنامه‌ریزی سفری لوکس و گران‌قیمت و یا سفری اقتصادی و راحت به شیراز، از نکات این نوشته استفاده کرده و یک سفر رویایی را به این شهر تاریخی و زیبا که همچون بهشتی زمینی‌ست تجربه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied