شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

راه حل اصلی جلوگیری از دیپورت شدن در مرز گرجستان، سفر با تور است

راه حل اصلی جلوگیری از دیپورت شدن در مرز گرجستان، سفر با تور است

ماموران امنیتی سخت‌گیری‌هایی برای پذیرش مسافرانی که بدون تور گرجستان سفر می‌کنند، در فرودگاه انجام می‌دهند. در صورتی که از این سخت‌گیری‌ها و شرایط خاص سفر به گرجستان اطلاع نداشته باشید، احتمال ریجکت شدن شما توسط ماموران فرودگاه وجود دارد. ما در ادامه راه‌هایی را برای عبور از سخت‌گیری‌های ماموران امنیتی در فرودگاه گرجستان ارائه کرده‌ایم تا هزینه‌هایی که برای سفر به این کشور پرداخته‌اید هدر نرود.

مقدار معینی دلار به همراه داشته باشید

در سفر به گرجستان باید به ازای هر نفر و هر شب اقامت، 100 دلار به همراه خود داشته باشید. اما نیازی به خرج کردن تمام ارزهایتان در سفر نیست. به همراه داشتن 100 دلار به ازای یک شب توسط شما صرفا به مسئولین اطمینان می‌دهد که در طول مدت اقامتتان پول کم نمی‌آورید.

در سفرِ مستقل، بدون تور گرجستان دیپورت می‌شوید

مامورین فرودگاه‌های گرجستان برای ورود ایرانیان سخت‌گیری‌هایی در مورد چک کردن کامل مدارک و چک کردن چمدان‌ها اعمال می‌کنند. حتی مسافران ایرانی با وجود سابقه سفر به کشور‌های اروپایی و داشتن مهر ویزا کشور‌های معتبر، در سفر شخصی به گرجستان بدون تور دیپورت شده‌اند. اما آمار دیپورت شدن مسافرانی که با تور تفلیس و سایر تور‌های گرجستان سفر کرده‌اند نسبت به مسافران مستقل کمتر است.

مدارک لازم برای عبور از مرز‌های گرجستان

بخشی از سخت‌گیری‌ها در مرز گرجستان، مربوط به مدارک و نحوه ارائه آن‌ها به مسئولین فرودگاه است. برای ورود به کشور گرجستان باید همه مدارک‌تان را بصورت چاپ شده به مسئولین فرودگاه ارائه دهید. در غیر این صورت دیپورت می‌شوید. لیست مدارک لازم برای عبور از مرز گرجستان شامل:

  • پاسپورت
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • کارت واکسن به زبان انگلیسی یا تست منفی PCR
  • بیمه مسافرتی
  • وچر واقعی هتل

نحوه ارائه پاسپورت و بلیط هواپیما در فرودگاه

در زمان سفرتان باید پاسپورت شما 6 ماه اعتبار کامل داشته باشد. بلیط رفت و برگشت هواپیما را نیز باید به مسئولین فرودگاه نشان دهید. در صورت رزرو بلیط رفت هواپیما، بدون بلیط برگشت، مامورین فرودگاه مانع ورود شما به گرجستان می‌شوند.

کارت واکسن دیجیتالی‌تان را چاپ کنید

کارت واکسن دیجیتالی به زبان انگلیسی یکی از مدارک دیگری‌ست که باید بصورت چاپ شده به همراه داشته باشید. کارت واکسن دیجیتالی را می‌توانید از سامانه وزارت بهداشت دریافت کنید. توجه داشته باشید که حتما باید ۲ دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشید. همچنین تزریق واکسن‌های ایرانی مورد قبول کشور گرجستان نیست. واکسن‌های مورد قبول شامل فایزر، مدرنا، سینوفارم، آسترازانکا و سینواک است. در صورت نداشتن کارت واکسن باید تست منفی PCR کرونا که حداکثر ۳ روز قبل از سفرتان گرفته شده باشد را تحویل دهید.

در سفر به گرجستان، بیمه مسافرتی نیاز دارید

در صورت به همراه نداشتن بیمه مسافرتی در مرز گرجستان احتمال دیپورت شدن شما زیاد می‌شود. یکی از خدمات آژانس‌های گردشگری برای تور گرجستان، تهیه بیمه‌نامه مسافرتی برای شماست. همچنین می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل بیمه مسافرتی مورد نیاز برای سفر به گرجستان را تهیه کنید.

وچر واقعی هتل را به ماموران فرودگاه نشان دهید

شاید شما هم برای سفر به کشور‌های اروپایی، از وچر غیر واقعی و تقلبی هتل برای دریافت ویزا استفاده کرده باشید. اما در سفر به گرجستان چنین ترفندی کارساز نیست. به این دلیل که مامورین گرجستان پس از مشاهده وچر هتل، برای اطمینان از اینکه شما از هتل اتاق رزرو کرده‌اید، با هتل تماس برقرار می‌کنند. در نتیجه با استفاده از وچر تقلبی برای سفر به گرجستان، قطعا دیپورت خواهید شد. حتی مسافرین ایرانی با مالکیت خانه در گرجستان، برای ورودشان به این کشور نیاز به وچر هتل دارند.

شرایط عبور از مرز گرجستان چیست؟

طبق تجربه کارشناسان آژانس‌ گردشگری نهال گشت، مسافرین با رزرو هتل به مدت یک یا دو شب در گرجستان، دیپورت می‌شوند. در نتیجه در سفر به گرجستان باید حداقل ۳ شب در این کشور اقامت داشته باشید. همچنین برای حمل غذا دارو باید شرایط زیر را رعایت کنید.

در چمدان‌تان مواد غذایی بار نزنید

حمل کنسرو‌های غذا در چمدانتان در سفر به گرجستان باعث دیپورت شدن شما می‌شود. همچنین در صورت به همراه داشتن دارو، حتما باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا دیپورت نشوید. حمل دارو به اندازه تعداد روز‌های سفرتان مشکلی ندارد. اما در صورت به همراه داشتن دارو بیش از نیاز در مدت اقامت‌تان در گرجستان، احتمال ریجکت شدن شما زیاد می‌شود.

برای حمل حیوانات خانگی، مدارک کامل ببرید

در سفر به گرجستان برای همراه داشتن حیوانات خانگی باید گواهینامه سلامت و گذرنامه حیوان را به همراه داشته باشید. در غیر اینصورت ماموران می‌توانند برای ورود شما مانع ایجاد کنند.

شرایط ورود مجدد به گرجستان عوض شده است

در گذشته مسافران می‌توانستند بعد از 45 روز اقامت در گرجستان، به مدت یک ساعت از مرز این کشور خارج شوند. سپس با کمی اتلاف وقت، دوباره وارد گرجستان شده و 45 روز دیگر اقامت کنند. اما دیگر چنین ترفندی برای اقامت بیشتر در گرجستان ممکن نیست. برای اطلاع از شرایط اقامت طولانی مدت در گرجستان باید از تجارب مشاوران آژانس‌های گردشگری استفاده کنید.

با دریافت مشاوره، از دیپورت شدن فرار کنید

برای جلوگیری از به هدر رفتن هزینه‌های رزرو تور، حتما قبل از سفرتان از کارشناسان آژانس گردشگری نهال گشت مشاوره بگیرید. یکی از خدمات رایگان آژانس گردشگری نهال گشت، ارائه مشاوره قبل از سفر است. برای دریافت مشاوره رایگاان از طریق شماره تلفن 1830-026 با کارشناسان نهال گشت تماس بگیرید. همچنین قبل از رزرو تور، خدمات تور باتومی و سایر تور‌های گرجستان را مطالعه نمایید. در آخر قیمت آژانس‌های گردشگری مختلف را مقایسه کنید. برای مشاهده قیمت انواع تور‌های مسافرتی گرجستان می‌توانید به سایت نهال گشت به آدرس nahalgasht.com بروید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied