شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انتخاب شرکت تولید کننده پنجره دوجداره

پنجره دوجداره (Double glazed window) امروزه به عنوان یک گزینه محبوب و مقرون به صرفه برای ساخت و ساز استفاده می شود. این نوع پنجره ها توسط کارخانه ها و شرکت های مختلفی تولید و عرضه می شوند. اما آیا می دانید که خرید پنجره دوجداره از شرکت های معتبر چه فوایدی دارد؟ در این مقاله به برخی از این فواید اشاره خواهیم کرد.

ساختار پنجره دوجداره

ابتدا باید بدانیم که پنجره دوجداره چگونه ساخته می شود. این نوع پنجره ها از دو شیشه که در وسط فاصله دارند و چارچوبی که معمولا از جنس پی وی سی یا آلومینیوم است تشکیل شده اند.

پی وی سی یک ماده نسبتا پلاستیک است که ضد آتش، ضد زنگ و با دوام است. عمر مفید این ماده بین ۱۰ تا ۱۵ سال است و در برخی موارد به ۲۰ سال هم می رسد.

آلومینیوم هم یک عنصر سبک و ضد زنگ است که قدرت و استحکام بالاتری نسبت به پی وی سی دارد.

یراق آلات پنجره دوجداره

یراق آلات نیز بخش مهمی از پنجره دوجداره است که روی قیمت پنجره های دوجداره و کیفیت آنها تأثیر دارد. یراق آلات باید دارای گارانتی باشند تا در صورت خراب شدن تعمیر یا تعویض شوند.

ایران از نظر یراق درب و پنجره انواع مختلفی را از کشورهای مختلف وارد می کند. برخی از این یراق ها از چین آمده اند که کیفیت ضعیفی دارند و به زودی خراب می شوند.

برخی دیگر از آلمان ساخته شده اند که مثل ROTO (روتو) کیفیت بالایی دارند ولی قیمت آنها نسبت به سایر مارک ها بسیار گران است.

یراق های ترکیه ای نیز در بازار ایران موجود هستند که شامل برندهای متفاوتی مانند وی اچ اس و آکادو هستند. این یراق ها با کیفیت بالایی تولید شده اند و دارای آلیاژ و آبکاری مناسبی هستند. این یراق ها برای پنجره های upvc مناسب هستند و مدت زمان طولانی بدون مشکل کار می کنند. البته استفاده صحیح از یراق ها توسط کاربر نیز در عمر آنها تأثیر دارد.

شیشه دوجداره

شیشۀ پنجره دوجداره هم باید دارای ضمانت باشد تا در صورت بخار زدگی، جایگزین شود. بخار زدگی باعث کاهش عایق بودن صوت و حرارت پنجره می شود.

پس خرید پنجره دوجداره از شرکت های معتبر، به شما اطمینان خاطر می دهد که پنجره های خود را با بهترین کیفیت، قابل اعتماد ترین یراق آلات و قابل قبول ترین قیمت در اختیار دارید.

ضرورت رعایت استاندارد ملی در و پنجره

پنجره دوجداره شرکتی باید استاندارد ملی در و پنجره را پاس کرده باشد. مبحثی که برای ارزیابی کیفیت پروفیل های با مقاومت ضربه بالا با عنوان مبحث ۶۸۴۰ شناخته می شود.

هدف اصلی ایجاد چنین استانداری یکسان‌سازی و تعیین ویژگی های پروفیل های با مقاومت ضربه ای بالا است که در تولیدات درب و پنجره دوجداره از آنها استفاده میشود.

استانداردهای شرکتی، در کنار استاندارد ملی

پنجره های دوجداره شرکتی علاوه بر استاندارد ملی، شامل استانداردهای شرکتی نیز می شود. در واقع مهمترین نکته برای لزوم خرید پنجره دوجداره شرکتی، استانداردهایی است که این شرکت ها برای نگهداری پروفیل در نظر گرفته اند.

برای پنجره های UPVC با ابعاد بزرگ، گالوانیزه 1/5 میلی‌متری به شکل U یا قوطی در دور تا دور پنجره UPVC قرار می گیرد. پروفیل های پنجره UPVC باید همگی گالوانیزه داشته باشند و طول گالوانیزه در پروفیل های جوش شونده و میانی نباید بیش از 2 و 1 سانتی‌متر از پروفیل کوتاه باشد.

از گالوانیزه تک تکه در تمام قسمت های پروفیل استفاده شود و از گالوانیزه دو تکه و جوش خورده در محل نصب لولاها و یراق آلات خودداری شود. پیچ های گالوانیزه در پنجره UPVC باید با فاصله حداکثر 15 سانتی‌متر از ابتدای پروفیل ها و حداکثر 40 سانتی‌متر برای پروفیل های سفید و 30 سانتی‌متر برای پروفیل های قهوه ای فاصله داشته باشند.

برای تخلیه آب از فریم و لنگه بازشو در پنجره UPVC، شکاف های زیر را در نظر بگیرید: در هر لنگه از پنجره UPVC، حداقل دو شکاف تخلیه داخلی و یک شکاف تخلیه خارجی (خروجی) بر اساس طول پروفیل وجود داشته باشد.

شکاف تخلیه آب برای لنگه بازشو پنجره UPVC باید در ضلع بالا و ضلع پایین قرار گیرد.

استاندارد های شرکت های سازنده پروفیل

شرکت‌های ویستابست و وین تک اگر چه خود سازنده درب و پنجره نیستند اما استانداردهای خاصی را برای ساخت محصول و شرایط نگهداری پروفیل های خود ارائه داده‌اند که تولیدکنندگان ملزم به رعایت آنها هستند.

در همین زمینه می توان به ارائه سریال نامبر پیگیری بر روی پنجره دوجداره شرکتی نام برد، به ویژه در مورد تولیدات دو شرکت وین تک و ویستابست؛ هر دوی این شرکت ها سریال‌نامبر و تاریخ تولید را بر روی پروفیل‌های خود درج می کنند.

اگر این سریال‌نامبر را در اختیار شرکت های وین‌تک و ویستابست قرار دهید می‌توانند به شما بگویند که شاخه پروفیل به چه کسی فروخته شده است.

گارانتی؛ مهمترین گزینه در انتخاب پنجره دوجداره شرکتی

همانطور که گفته شد پنجره دوجداره از اجزای مختلفی تشکیل شده است و این بسیار مهم است که این تجهیزات گارانتی شده باشد.

مهمترین مزایای پنجره دوجداره شرکتی همین گارانتی داشتن است که سبب می شود مشتری به هنگام مواجهه با اشکال در هرکدام از اجزای پنجره بتواند از شرکت فروشنده درخواست بررسی و گارانتی بدهد.

درب و پنجره دوجداره یو پی وی سی از قطعات مختلفی تشکیل شده است که هر کدام دارای ضمانت خاص خود هستند. این ضمانت ها بستگی به نوع متریال و برند قطعات دارند. در ادامه به معرفی قطعات و ضمانت های آن ها می پردازیم:

پروفیل پنجره upvc: این قطعه بخش اصلی پنجره دوجداره است که توسط شرکت های مختلفی مانند وین تک، ویستابست، وین کلاس استار و … ساخته می شود. هر شرکت بر اساس کیفیت مواد مصرفی خود، ضمانت کتبی و بیمه ایران برای پروفیل upvc ارائه می دهد. این ضمانت شامل تغییر رنگ چشمگیر و تابیدگی پروفیل است. در صورت بروز این مشکلات، شرکت تولید کننده پس از کارشناسی، پروفیل را تعویض می کند.

یراق آلات: این قطعات شامل دستگیره، لولا، قفل و … هستند که نقش مهمی در عملکرد درب و پنجره دارند. یراق آلات از برندهای مختلفی مثل آکادو (ترکیه)، روتو (آلمان)، گور (ایران) و … عرضه می شوند. هر برند برای یراق آلات خود ضمانت ۳ ساله اعلام کرده است. البته این ضمانت به شرط استفاده صحیح و سرویس منظم از یراق آلات قابل اجراست.

شیشه دوجداره: این قطعه بخش شفاف پنجره است که عایق حرارتی و صوتی نقش دارد. شیشه دوجداره توسط کارخانجات مختلف ساخته می شود که همگی ۵ سال ضمانت برای شیشه خود دارند. این ضمانت شامل بخار کردن بین دو جداره و یا داشتن عیب ظاهری مثل خال یا موج در شیشه است. در صورت بروز این مشکلات، کارخانه شیشه را تعویض می کند.

یو پی وی سی پلاس تولیدکننده انواع پنجره های دوجداره upvc و پنجره آلومینیومی و توری پلیسه با طراحی اختصاصی و متناسب با نمای ساختمان شما آماده ارائه مشاوره به شما مشتریان گرامی را دارد.

این واحد تولیدی به ماشین آلات پیشرفته و آخرین تکنولوژی ساخت پنجره بهره‌مند است.

برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید از طریق تلفن های زیر و وب  سایت، با ما تماس بگیرید.

آدرس وب سایت   https://upvcplus.com/

تلفن : ۰۲۱۸۸۶۹۰۶۲۴

همراه : ۰۹۱۲۳۸۸۶۶۷۹   و ۰۹۱۰۱۵۰۵۷۶۳

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied