شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

انواع ویزای کانادا

کانادا از جمله محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت در سراسر دنیا شناخته می‌شود و سالانه افراد زیادی به دلایل مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. عوامل مختلفی مانند کیفیت بالای زندگی، طبیعت زیبا، رفاه اجتماعی و پارامترهایی مانند این‌ها باعث شده تا کانادا مورد توجه مهاجران زیادی قرار بگیرد. قدم اول برای ورود به این کشور دریافت ویزا است. کانادا، ویزاهای مختلفی را متناسب با نیاز افراد صادر می‌کند. قبل از آن‌که بخواهید برای دریافت ویزا اقدام کنید، لازم است تا با انواع ویزای کانادا آشنا شوید. ما در ادامه این مطلب به ‌طور کامل تمام ویزاهای کانادا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 

دسته‌بندی انواع ویزای کانادا

به‌طورکلی ویزاهای کانادا را می‌توان در دو گروه کلی ویزاهای اقامت دائم و ویزاهای اقامت موقت تقسیم‌بندی کرد. این دو گروه خود شامل زیرگروه‌هایی می‌شوند که در ادامه هرکدام را توضیح خواهیم داد؛ اما ابتدا به‌ طور مختصر ویزای اقامت دائم و اقامت موقت را معرفی می‌کنیم:

  • ویزای اقامت دائم برای افرادی صادر می‌شود که قصد مهاجرت دائمی و همیشگی را به این کشور داشته باشند. با اخذ ویزای اقامت دائم می‌توان هرکدام از استان‌های کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کرد و به ادامه زندگی و یا تحصیلات پرداخت. البته لازم است بدانید که برخی از ویزاهای اقامت دائم به ‌شرط زندگی در یک استان خاص صادر می‌شوند.
  • در ویزای اقامت موقت، افراد به دنبال اسکان موقت در کانادا هستند و اغلب اهدافی مانند کار، تحصیل و یا بازدید از این کشور را مدنظر دارند. اگر که فردی بعد از اتمام دوره تحصیل یا کاری خود بخواهد برای همیشه در این کشور بماند، باید به دنبال دریافت ویزای اقامت دائم باشد.

 

انواع ویزای اقامت دائم کانادا

 

حال که به‌طورکلی با انواع ویزای کانادا آشنا شدیم، زیرگروه‌های ویزای اقامت دائم کانادا را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

 

ویزای اسکیل ورکر کانادا

برنامه اسکیل ورکر کانادا به زیرگروه اکسپرس اینتری تعلق دارد که به دنبال جذب افراد ماهر و متخصص است. برای گروه اسکیل ورکر می‌توان از طریق دو زیرگروه استانی و فدرال اقدام کرد.

 

ویزای تجربه کانادایی

تجربه کانادایی از دیگر زیرگروه‌های اکسپرس اینتری است که افراد دارای حداقل یک سال تجربه کار در کشور کانادا می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند؛ بنابراین افرادی که از طریق ویزای تحصیلی به کانادا راه یافته‌اند و بعد از پایان تحصیلات خود حداقل یک سال در این کشور کارکرده‌اند و یا آن‌هایی که با ویزای کار به کانادا رفته‌اند و تجربه کاری یک ساله دارند، می‌توانند از طریق تجربه کانادایی برای اقامت دائم اقدام کنند.

 

ویزای کانادا با تجربه کبکی

این ویزا برای فارغ‌التحصیلان خارجی کبک یا کارگران خارجی موقت این استان است و می‌توانند از طریق تجربه برنامه کبکی برای دریافت ویزای دائم کانادا اقدام کنند.

 

ویزای کانادا با سرمایه‌گذاری

یکی از انواع ویزای کانادا، ویزا از طریق اقدام برای سرمایه‌گذاری است. دولت فدرال و دولت‌های استانی این کشور برای بهبود وضع اقتصادی کشور خود، سرمایه‌گذاران خارجی را جذب می‌کنند. این افراد با ارائه برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایند.

 

ویزای کارآفرینی کانادا

برای هرکدام از استان‌های کانادا از طریق برنامه‌های کارآفرینی می‌توان برای دریافت اقامت دائم درخواست داد. مدیران ارشد کسب و کارها و صاحبان مشاغل می‌توانند از طریق کارآفرینی برای مهاجرت به این کشور اقدام کنند. افراد با دریافت این ویزا می‌توانند یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی کرده و یا یک کسب و کار قبلی را خریداری و آن را گسترش دهند.

 

ویزای اسپانسرشیپ خانواده

شهروندان کانادایی بالای 18 سال می‌توانند با کمک ویزای اسپانسرشیپ برای اقامت دائم پدر، مادر، فرزند، همسر، پدربزرگ، مادربزرگ و یا پارتنز خود درخواست دهند. البته هر دو طرف باید شرایط لازم را داشته باشند.

 

ویزای استارتاپ

کارآفرینانی که می‌خواهند کسب و کاری جدید را در این کشور راه‌اندازی کنند، می‌توانند از طریق ویزای استارتاپ کانادا برای اقامت درخواست دهند.

 

ویزای خوداشتغالی

هنرمندان و ورزشکارانی که تجربه کاری مرتبط داشته باشند و بتوانند در زندگی فرهنگی و ورزشی کانادا نقشی مؤثر بگذارند، می‌توانند از طریق برنامه خوداشتغالی کانادا برای مهاجرت خود درخواست دهند.

 

ویزای ازدواج

اگر با یک شهروند کانادایی ازدواج کنید، می‌توانید اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

 

انواع ویزای اقامت موقت کانادا

در صورتی که به دنبال اقامت موقت در کانادا هستید، می‌توانید یکی از ویزاهای زیر را انتخاب کنید:

 

ویزای تحصیلی کانادا

از انواع ویزای کانادا که اغلب افراد برای آن درخواست می‌دهند، ویزای تحصیلی است. این نوع ویزا برای مهاجرت به کانادا از روش‌های سریع و آسان است.

 

ویزای کاری کانادا

ویزای کاری کانادا از طریق پیشنهاد شغلی معتبر از طرف یک کارفرمای کانادایی و حتی بدون داشتن پیشنهاد شغلی ممکن خواهد بود.

 

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا برای اهدافی مانند گردشگری، دیدار دوستان و اعضای خانواده و یا بررسی موقعیت‌های تجاری کانادا درخواست می‌شود. این ویزا می‌تواند از نوع یک‌بار ورود یا چند بار ورود باشد.

 

ویزای سوپر ویزا

در صورتی که فرزند یا نوه بالای 18 سال شما شهروند کانادا باشد، شما می‌توانید از طریق سوپر ویزای کانادا موفق به دریافت ویزای چند بار ورود با اعتبار 10 ساله شوید. با کمک این ویزا می‌توانید تا 5 سال در این کشور بمانید.

 

چگونه ویزای کانادا را بگیریم؟

اگر به دنبال آسان‌ترین راه برای دریافت ویزای کانادا هستید، پیشنهاد ما به شما آژانس مسافرتی توریک است. در این آژانس مسافرتی، کارشناسان خبره ای در زمینه ارائه خدمات مختلف ویزا وجود دارند که به شما برای انتخاب بهترین گزینه مشاوره می‌دهند و تا زمان دریافت ویزا کانادا، همراه شما هستند. این شرکت انواع خدمات مهاجرتی مانند گرفتن ویزا، دریافت وقت سفارت و پیکاپ پاسپورت را با بهترین هزینه ارائه می‌دهد و با یک تیم باتجربه، تا زمان رسیدن به هدف همراه شما است.

 

جمع‌بندی

در این مطلب به ‌طور کامل در مورد انواع ویزای کانادا صحبت کردیم. برای دریافت هرکدام باید شرایط مربوطه را داشته باشید و دولت کانادا را برای دادن اجازه ورود شما به آن کشور قانع کنید. قبل از اقدام برای دریافت هرکدام از ویزاهای کانادا از بابت داشتن شرایط لازم مطمئن شوید. بهتر است با یک مشاور نیز در این زمینه مشورت کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied