شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین بلوک عایق صوت و حرارت در ساختمان سازی

 

بلوک عایق صوت و حرارت موجب صرفه جویی در مصرفی انرژی و همین طور افزایش آسایش ساکنین ساختمان می گردد. بلوک عایق صدا از انتقال صوت جلوگیری نموده و در مناطق پر رفت و آمد و شلوغ بهترین گزینه می باشد. بلوک عایق حرارتی نیز با کاهش ضریب انتقال حرارت، از خروج گرمای منزل در فصول سرد و همین طور خروج سرمای فضا در فصول گرم سال جلوگیری می نماید و به متعادل ماندن دمای محیط کمک شایانی می نماید. در حال حاضر بهترین بلوک عایق صدا و حرارت ، هبلکس و لیکا می باشند که بلوک هبلکس در برندهای مختلفی به فروش می رسد. قیمت هبلکس در مقایسه با مزایای بسیاری که دارد کاملا مقرون بصرفه است. امروزه استفاده از این بلوک عایق صوتی و حرارتی در ساختمان سازی بسیار گسترش یافته است.

در ادامه مقاله به این موضوع که مشخصات و ویژگی های بلوک لیکا و هبلکس چیست و مقایسه این دو بلوک عایق صوت و حرارت پرداخته شده است.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک عایق صوت و حرارت هبلکس و لیکا می باشد که به منظور استعلام قیمت و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

C:\Users\Nazila\Downloads\tb-hublex01.jpg

بلوک عایق صدا

همان طور که از نام بلوک عایق صدا مشخص است، این بلوک ها در برابر انتقال صوت عایق می باشند. بلوک عایق صوتی به دلیل ساختار متخلخلی که دارد موجب کاهش فرکانس صدا شده و به این ترتیب سبب کاهش انتقال صدا می گردد. بلوک عایق صدا ضمن حفظ حریم خصوصی موجب آرامش بیشتر ساکنین نیز می شود. البته لازم به ذکر است که ضریب انتقال صدا بلوک عایق صوتی هبلکس، لیکا و ... با یکدیگر متفاوت است.

بلوک عایق حرارتی

از انواع بلوک عایق حرارتی می توان به بلوک های هبلکس، لیکا و پرلیت اشاره نمود. بلوک عایق حرارتی از اتلاف انرژی جلوگیری نموده و از این رو دوستدار محیط زیست می باشد. بلوک عایق حرارتی با جلوگیری از اتلاف انرژی موجب صرفه جویی در هزینه های مربوط به تامین انرژی می گردد. همچنین هزینه های مربوط به عایق کاری ساختمان نیز کاهش می یابد. با توجه به موارد ذکر شده خرید بلوک عایق حرارتی کاملا مقرون بصرفه است.

بلوک عایق صدا و حرارت هبلکس

هبلکس که نوعی بلوک عایق صوت و حرارت می باشد از سیلیس، آهک، سیمان، پودر آلومینیوم و آب تشکیل می شود. بلوک های هبلکس که با عنوان aac نیز شناخته می شود تحت حرارت بالا و فشار اتوکلاو می شوند. هبلکس هم بلوک عایق صدا و هم عایق حرارت می باشد. این بلوک ها سبک بوده و به راحتی قابل حمل و جابجایی می باشند. همچنین سبک بودن آن باعث عملکرد بهتر سازه به هنگام وقوع زلزله می گردد.

بلوک عایق صدا و حرارت هبلکس موجب افزایش سرعت ساخت و ساز می شود. نصب بلوک هبلکس نیز آسان است و برای اجرای آن از چسب های مخصوصی استفاده می گردد که در دو رنگ سفید و خاکستری به فروش می رسند. همچنین به دلیل سطح آن، برای سفیدکاری دیگر نیازی به اجرای گچ و خاک نمی باشد. سوارخکاری و برش هبلکس به راحتی امکان پذیر بوده و اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی آسان تر خواهد بود. این بلوک ها در برابر حرارت ناشی از آتش سوزی نیز تا چند ساعت مقاوم بوده و گسترش آتش را به تاخیر می اندازند. علاوه بر این در برابر حملات موریانه و حشرات نیز مقاوم می باشند. ویژگی های ذکر شده از دیگر مزایای هبلکس علاوه بر بلوک عایق صوتی و حرارتی بودن آن است.

بلوک عایق صوت و حرارت لیکا

در ساخت این نوع از بلوک عایق صوت و حرارت از پوکه های لیکا استفاده می گردد. حذف ریزدانه های طبیعی در ساخت بلوک عایق حرارتی و صوتی لیکا ، موجب سبک تر شدن وزن آن شده است. اگر چه برندهای مختلفی با عنوان بلوک لیکا محصول خود را به فروش می رسانند، اما تنها برند اصلی این بلوک عایق صدا و حرارت در زرندیه ساوه تولید می گردد. بنابراین به هنگام خرید به اصل بودن برند لیکا توجه نمایید.

ضریب جمع شدگی بلوک عایق صوت و حرارت لیکا پایین بوده و مانع ترک خوردن دیوار می شود. این محصول در ابعاد مختلف، به صورت توپر یا توخالی و به صورت چند جداره تولید می شوند.

مقایسه قیمت بلوک عایق صدا و حرارت هبلکس و لیکا

از بهترین انواع بلوک عایق صوت و حرارت ، بلوک های هبلکس و لیکا می باشند. اما این دو محصول از نظر قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. قیمت بلوک های هبلکس به صورت حجمی یا در واقع بر اساس هر متر مکعب ارائه می گردد، در صورتی که قیمت بلوک لیکا بر اساس هر عدد بلوک تعیین می گردد. البته می توان بر اساس ابعاد بلوک هبلکس و محاسبه تعداد آن در هر متر مکعب، قیمت هر عدد بلوک هبلکس را نیز محاسبه نمود. در برآورد هزینه ها باید مسافت حمل، نوع و تعداد ماشین مورد استفاده برای حمل و نقل را مدنظر قرار داد. اگر چه در تعیین قیمت بلوک لیکا ابعاد، ضخامت، تعداد جداره ها، توخالی یا توپر بودن و ... تاثیرگذار است، اما به طور کلی، لیکا در مقایسه با هبلکس از قیمت بالاتری برخوردار می باشد. به عبارتی قیمت هر عدد بلوک عایق هبلکس نسبت به لیکا مقرون بصرفه تر است.

مقایسه ویژگی های بلوک صوت و حرارت هبلکس و لیکا

اگر بخواهیم از نظر خواص عایق بندی این دو محصول را با یکدیگر مقایسه نماییم، باید گفت که هبلکس در مقایسه با بلوک لیکا عایق صوتی و حرارتی بهتری است . بنابراین توصیه می گردد که برای مناطق شلوغ و با آلودگی صوتی بالا، از بلوک های هبلکس استفاده گردد. همان طور که پیشتر نیز بیان شد این بلوک ها علاوه بر عایق بودن دارای مزایا و مشخصات دیگری می باشند که سبک بودن از بارزترین ویژگی های این دو بلوک است. بلوک هبلکس از تخلخل بالاتری برخودار بوده و نسبت به بلوک لیکا سبک تر است.

هر دو این محصولات در مقایسه با مصالح سنتی مورد استفاده در دیوارچینی موجب افزایش سرعت ساخت و ساز می شوند، اما سرعت اجرای هبلکس در حدود ۴ برابر بلوک لیکا است. برش و سوراخکاری بلوک عایق صوت و حرارت هبلکس و در نتیجه اجرای تاسیسات مکانیکی و برقی آسان تر می باشد. اما در مقابل شکست بلوک های لیکا نسبت به هبلکس کمتر است. از دیگر تفاوت های ویژگی این دو بلوک، استفاده از گچ و خاک برای پوشش سطح دیوار می باشد. پیش از سفیدکاری دیوارهای هبلکس به اجرای گچ و خاک نیازی نبوده اما برای سفیدکاری بلوک های لیکا، در ابتدا نیاز به اجرای گچ و خاک می باشد. بنابراین از این نظر بلوک های هبلکس مقرون بصرفه تر هستند.

عمران مدرن ارائه دهنده انواع بلوک عایق صوت و حرارت هبلکس و لیکا می باشد که به منظور استعلام قیمت و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان عمران مدرن از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۲۹۹۹۶۷۵ و یا وبسایت omranmodern.com در ارتباط باشید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied