شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بیمه مسافر اتوبوس چیست و چه اهمیتی دارد؟

سفر با اتوبوس، یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین انواع سفر محسوب می‌شود و هر‌روزه تعداد قابل توجهی از مسافران با مقاصد گردشگری مختلف، از اتوبوس برای سفر، استفاده می‌کنند. معمولاً سفر با اتوبوس، به‌دلیل مهارت و احتیاط راننده، امن در نظر گرفته می‌شود.

بااین‌همه تصادفات جاده‌ای، همیشه سهم قابل توجهی از تصادفات در سیستم حمل‌ونقل عمومی را به خود اختصاص می‌دهد. ازاین‌رو موضوع بیمه مسافر اتوبوس، در اینجا مطرح بوده و باید حتماً هر مسافری که سوار اتوبوس می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به بیمه مسافر اتوبوس بیندازیم و زوایای مختلف آن را بررسی کنیم. به‌این‌ترتیب دفعه بعدی که قصد خرید بلیط اتوبوس را داشته باشید، نسبت به حقوق خود، آگاهی بیشتری خواهید داشت.

 

بیمه مسافر اتوبوس

بیمه مسافر اتوبوس، بیمه‌نامه‌ای است که مسافر اتوبوس را در مقابل حوادث و هزینه‌های مربوط به سوانح جاده‌ای ناشی از تصادف اتوبوس، بیمه کرده و تحت پوشش قرار می‌دهد. هزینه‌ای که بابت این پوشش بیمه در نظر گرفته شده است، در قالب هزینه‌های خرید بلیط اتوبوس، گنجانده می‌شود. در واقع زمانی که شما برای خرید بلیط اتوبوس اقدام می‌کنید، فارغ از این که حضوری یا اینترنتی باشد، درصدی از مبلغ را بابت همین بیمه‌نامه، پرداخت کرده‌اید.

در نظر داشته باشید که اگر‌چه بیمه مسافر اتوبوس، نسبت به بیمه‌ای که برای مسافران خارجی تعریف شده، پوشش‌دهی خسارات کمتری دارد اما به همان اندازه حائز اهمیت است. همان‌طور که اشاره کردیم شرکت مسافربری اتوبوسی، ملزم به بیمه کردن تمامی مسافران است تا اگر هرگونه سانحه و مشکلی ایجاد شد، امکان پرداخت خسارت از محل بیمه‌نامه مسافران اتوبوس، وجود داشته باشد.

به‌طور نمونه اگر بلیط اتوبوس مشهد تهران را خریداری می‌کنید، قطعاً شرکت مسافربری، تمامی مسافران حاضر در اتوبوس را نسبت به خسارات ناشی از حوادث مختلف جاده‌ای، از پیش بیمه کرده و شما این هزینه را در قالب خرید بلیط، پرداخت کرده‌اید.

 

خرید بلیط اتوبوس تهران مشهد

 

اهمیت وجود بیمه مسافر اتوبوس

ازآنجایی‌که در یک اتوبوس مسافربری، تعداد زیادی مسافر وجود دارند و همیشه ریسک حوادث جاده‌ای احساس می‌شود، لازم است که حتماً برای جبران هزینه‌های درمانی مسافران، یک پوشش بیمه‌ای در نظر گرفته شود. البته این هرگز بدان معنا نیست که با وجود پوشش بیمه مسافری، شرکت‌های اتوبوسرانی در خصوص حوادث و ریسک‌های جاده‌ای، مجوز اهمال و کوتاهی داشته باشند.

شرکت‌های مسافربری اتوبوسی، باید همیشه نسبت به ایمنی وسایل نقلیه خود، نهایت تلاش را انجام داده و به‌هیچ‌وجه اتوبوسی با نقص فنی را راهی جاده نکنند. همین‌طور انتخاب بهترین مسیر جاده‌ای، به‌لحاظ امنیت راه، اهمیت بسیار زیادی دارد.

به‌طور مثال حتماً لازم است که اتوبوس معاینه فنی داشته باشد. نداشتن معاینه فنی و حرکت دادن اتوبوس با مسافر در مسیر جاده، تخلف آشکار محسوب شده و مسئولیت متوجه شرکت مسافربری اتوبوسرانی خواهد بود. همین‌طور راننده اتوبوس باید همان فردی باشد که نام او در صورت وضعیت آمده و به‌عنوان راننده، مشخص شده است.

در نظر داشته باشید که اگر مسئول سفر، راننده را نسبت به عدم استفاده از اتوبوس در حالت نداشتن معاینه فنی، آگاه کرده و راننده برخلاف این موضوع اقدام کرده باشد، کلیه مسئولیت‌های ناشی از تصادف، برعهده راننده اتوبوس خواهد بود.

 

مزایای استفاده از بیمه مسافر اتوبوس

داشتن بیمه مسافر اتوبوس، مزایای قابل توجهی دارد که از جمله آن‌ها، پوشش دادن هزینه‌های ناشی از حوادث جاده‌ای برای مسافران است. همین‌طور برخی از شرکت‌های بیمه، در قالب پوشش بیمه مسافر اتوبوس، گم شدن بار یا آسیب دیدن چمدان‌های مسافران را نیز بیمه می‌کنند. در این صورت اگر به هر دلیلی پس از تحویل بار مسافر به اتوبوس، بار آسیبی دیده یا به هر شکلی گم شود، خسارت ناشی از آن، از سوی شرکت بیمه جبران خواهد شد.

اگرچه در سفرهای جاده‌ای، کمتر شاهد گم یا آسیب بار و چمدان‌های مسافران هستیم، اما با این همه چنین پوشش بیمه‌ای، برای مسافران و همین‌طور شرکت اتوبوسرانی، اطمینان خاطر قابل توجهی ایجاد خواهد کرد.

 

خرید بلیط اتوبوس مشهد به تهران از اسنپ تریپ

 

به‌طور مثال اگر بلیط اتوبوس تهران مشهد را خریداری کرده باشید، در یک مسیر شلوغ و پر از رفت‌وآمد، به جاده بین تهران تا مشهد وارد خواهید شد. با توجه به جمعیت زیاد مسافران، همیشه این ریسک و احتمال وجود دارد که بار یا چمدانی گم شود. در این صورت پوشش بیمه مسافر با حمایت از خسارت ناشی از گم شدن بار، بسیار کارآمد خواهد بود.

 

خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ

برای‌آنکه نسبت به وجود تمامی استانداردهای مربوط به سرویس اتوبوسرانی جاده‌ای، اطمینان خاطر داشته باشید لازم است که حتماً برای خرید بلیط اتوبوس، به سراغ شرکت‌های معتبر بروید. با خرید بلیط اتوبوس از اسنپ تریپ (اپلیکیشن یا نسخه وب و دسکتاپ)، این فرصت را خواهید داشت تا با خیال راحت بلیط به مقصد مورد نظر خود را از شرکت‌های اتوبوسرانی مطمئن، تهیه کنید. با این شرایط که دیگر نیازی نیست به محل آژانس مسافربری یا ترمینال، برای خرید حضوری بلیط اتوبوس، مراجعه کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب دیدیم که بیمه مسافر اتوبوس چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد. با توجه به ریسک‌هایی که همیشه خواه‌ناخواه وجود دارد، برخورداری از این پوشش بیمه‌ای، ضروری و لازم به‌نظر می‌رسد.

اگر شما نیز قصد رزرو بلیط اتوبوس به مقصد مورد نظر خود را دارید، می‌توانید به اپلیکیشن یا نسخه وب اسنپ تریپ مراجعه کرده و به‌راحتی بلیط اتوبوس را تهیه کنید. به‌علاوه پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied