شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کم ترین کارمزد را دارد؟

کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کم ترین کارمزد را دارد؟

به‌ نظر شما کدام صرافی ارز دیجیتال ایرانی کمترین کارمزد را دریافت می‌کند؟ احتمالا دادن پاسخ به این سوال برای شما کمی سخت باشد. چون صرافی‌های ایرانی کم نیستند و فهمیدن کارمزد هر کدام تحقیقی همه‌جانبه را می‌طلبد. صرافی‌های مختلف برای کاهش کارمزد تراکنش برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کنند. آنها با اهداف خاصی دست به کاهش کارمزد می‌زنند به امید این‌که بتوانند با افزایش کاربران و حجم سرمایه این کاهش را جبران کنند. اما آنها برای این کاهش چه استراتژی‌هایی دارند؟ در این مقاله همراه ما باشید تا این مورد را بررسی و در پایان مقاله نیز به شما کم‌کارمزدترین صرافی ارز دیجیتال داخلی را معرفی کنیم. همراه ما باشید.

 

کارمزد تراکنش صرافی چیست و چرا دریافت می‌شود؟

در تراکنش رمز‌ارز‌ها به ‌طورکلی ما کارمزد‌های مختلفی را پرداخت می‌کنیم. فردی که تازه وارد این بازار شده لازم است تا انواع این کارمزد‌ها را بشناسد و بتواند که آنها را از یکدیگر تفکیک کند. اوایل تولد بیت کوین بازاری به ‌شکل امروزی وجود نداشت و هنوز مفهوم صرافی شکل نگرفته بود. پس افراد مختلف دست‌ به‌ دست از هم بیت کوین می‌خریدند و هنوز جایی نبود که بیت کوین بفروشند.

اما صرافی‌ها خیلی زود ساخته شدند و ارز‌های مختلف بازار را از طریق وبسایت در اختیار کاربران قرار دادند. خیلی زود آنها متوجه شدند که صرافی ارز دیجیتال باید امنیت بالایی داشته باشد و زیرساخت‌های سنگینی هم نیاز دارد. پس بابت خدماتی که به شما ارائه دادند از تراکنش‌تان کارمزد کسر کردند تا بعدا در راستای توسعه منابع و زیرساخت‌ها از آن بهره ببرند.

 

چه راه‌هایی وجود دارد تا یک صرافی بتواند از کاربران کارمزد کمتری بگیرد؟

راه‌کارهای زیادی وجود دارد تا صرافی‌های مختلف بتوانند از طریق آنها از کاربرانشان کارمزد کمتری دریافت کنند. این اتفاق نیز معمولا با چند هدف رخ می‌دهد. اول این‌که صرافی‌ها بخواهند تعداد کاربران خود را افزایش بدهند و با کارمزد پایین جذب بیشتری داشته باشند. دوم هم این‌که صرافی‌ها مدام درحال تلاش هستند تا سودآوری خود را بیشتر و بیشتر کنند. پس کارمزد‌ها را کاهش می‌دهند تا سرمایه بیشتری وارد صرافی شود و آنها حجم بیشتری از پول را در اختیار بگیرند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر درباره این برنامه‌های و نحوه اجرای آنها صحبت کنیم.

 

معرفی راه هایی که صرافی ارز دیجیتال کارمزد خود را کاهش دهد

 

ایجاد برنامه‌های وفاداری و تشویق

صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی تلاش می‌کنند تا وفاداری کاربران را به ‌نفع خود تحریک کنند. آنها دوست ندارند که شما از چند صرافی استفاده کنید. پس تمام تلاش خود را خواهند کرد که شما تمام تراکنش‌های خود را در یکی از آنها به ثبت برسانید. یکی از روش‌های کاهش کارمزد در این صرافی‌ها حجم معاملات بیشتر است. این صرافی‌ها کاربران را سطح‌بندی می‌کنند تا آنها براساس حجم معاملات‌شان کارمزد بپردازند. یعنی شما با خرید ارز دیجیتال از صرافی ایرانی به مقدار سنگین، کارمزد کمتری نسبت به کسی که حجم معاملات بسیار کمتری دارد پرداخت می‌کنید. به‌همین خاطر توصیه می‌شود که تمام تراکنش‌های خود را در یک صرافی انجام دهید تا حجم معاملات شما مشمول تخفیف بشود.

 

ایجاد توکن‌های اختصاصی

بعضی از صرافی‌های مطرح و سطح بالا برای کم‌کردن کارمزد از توکن‌های بومی و اختصاصی خودشان استفاده می‌کنند. آنها توکنی می‌سازند تا به‌وسیله اعتبار کاربران در بازار افزایش قیمت داشته باشد. سپس کاربران را تشویق می‌کنند تا برای پرداخت کارمزد کمتر از این توکن‌ها استفاده کنند. در این روش هم کاربر کارمزد کمتری پرداخت می‌کند و هم صرافی دارای توکنی است که افراد زیادی به آن اعتبار و ارزش داده‌اند.

البته باید درباره این موضوع حسابی حواس‌تان را جمع کنید. چون شیادان زیادی هستند که تنها ادعای ساخت توکن دارند و در واقع توکن ساخته‌شده توسط‌شان دروغی بیش نیست. تنها به صرافی‌های معتبر درباره این موضوع اعتماد کنید.

 

کم‌کردن از سود خود صرافی

یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی گاهی برای جذب کاربران بیشتر و افزایش حجم سرمایه ورودی دست به کاهش کارمزد‌ها می‌زند. شاید فکر کنید که چنین چیزی ناممکن است و وجود ندارد. اما باید به شما بگوییم که این اتفاق افتاده و صرافی‌های معتبری هم دست به این کار زده‌اند. زمانی که صرافی بتواند هزینه‌های خودش را مدیریت کند می‌تواند برای جذب بیشتر کمی از سودش را کم کند و کاربران زیادی را علاقه‌مند سازد که در این صرافی شروع به انجام تراکنش کنند.

 

کاهش سود صرافی و دریافت کمترین کارمزد از کاربران

 

استفاده از مزایای استخر‌های استیکینگ

برای یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی معمولا استفاده از چنین روشی غیرمرسوم است اما بااین‌حال استفاده می‌شود و جواب هم داده است. این برنامه نیز تا حدودی در راستای همان سیاست استفاده از توکن بومی است. در این شرایط نیز صرافی یک توکن بومی ساخته که از کاربران درخواست می‌کند آن را استیک کنند و در ازای قفل‌شدن این سرمایه پاداش بگیرند. این پاداش در صرافی‌های مختلف متفاوت است و در برخی نیز می‌تواند تخفیف در کارمزد صرافی باشد. چنین روشی معمولا در صرافی‌های خارجی کاربرد دارد و آنها برای این موضوع پلن‌ها و رویداد‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.

 

بهترین درصد کارمزد در صرافی ارز دیجیتال ایرانی

اگر دنبال یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی با بهترین کارمزد ممکن هستید صرافی اکسکوینو یکی از بهترین انتخاب‌ها است. در این صرافی شما با کارمزد بسیار پایینی رو به‌ رو هستید که برابر با ۰.۲ درصد هر تراکنش است. در این صرافی سطح‌بندی هم وجود ندارد و همه کاربران می‌تواند با هر حجم معامله‌ای از این کارمزد پایین لذت ببرند. سیاست‌ها و امکانات اکسکوینو باعث شده که کاربران همواره در این صرافی مقرون‌به‌صرفه‌ترین قیمت ممکن را مشاهده کنند و براساس آن معاملات‌شان را جلو ببرند. بازارهای مختلف و امکان ثبت سفارش، بهترین قیمت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

جمع‌بندی

یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی حرفه‌ای سعی می‌کند میزان کارمزدش را همیشه در سطح معقولی نگاه دارد تا کاربران بتوانند همواره از امکانات صرافی بهره‌مند شوند. کارمزدهای بالا و پله‌ای برای بسیاری از تریدر‌ها و سرمایه‌گذارانی که به‌صورت روزانه معامله انجام می‌دهند تبدیل به یک کابوس شده و تنها راه آن نیز پناه‌بردن به صرافی‌های معتبر و کم‌کارمزد است. روش‌هایی وجود دارد که صرافی‌ها از طریق آن کارمزد تراکنش را کاهش می‌دهند. البته بعضی از آنها روش‌هایی مخصوص به صرافی‌های بین‌المللی است اما صرافی‌های ایرانی نیز از چند مورد آنها بهره برده‌اند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب داخل مقاله بیشترین استفاده را کرده باشید.


 این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied