شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

برنامه ریزی برای سفرهای داخلی

برنامه ریزی برای سفرهای داخلی

اگر قصد برنامه‌ریزی برای سفر خود را دارید، در عین حال نمی‌دانید کدام مقصد را در چه فصلی انتخاب کرده یا چگونه صفر تا صد سفرتان را برنامه ریزی کنید، با ما همراه شوید تا در این مقاله روش‌های حمل‌ونقل و خرید بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس و نحوه رزرو انواع اقامتگاه را بررسی کرده و در مورد برنامه‌ریزی سفر به مقاصد داخلی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بهترین فصل سفر

در رابطه با سفرهای داخلی، بهترین فصل به مقصد شما بستگی دارد. در واقع شما هر زمان از سال که بخواهید برای سفر داخلی برنامه‌ریزی کنید،‌ مقاصد مختلفی در ایران چشم انتظار شما هستند. تفاوتی ندارد که فصل بهار است یا زمستان، در هر صورت بخشی از نقشه ایران با آب‌وهوای مطلوب و طبیعت زیبا مقصد مناسبی برای سفر شما خواهد بود.

بهار: البته که در برخی فصول مثل بهار مقاصد بیشتری در سراسر ایران برای سفر مناسب هستند. در این فصل می‌توانید از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب و مرکز ایران را در زیباترین طبیعت و بهترین آب‌وهوا ببینید. البته برخی از شهرها هنوز سرد و برخی دیگر هنوز گرم هستند اما نسبت به سایر فصل‌ها، شهرهای زیادی برای سفر مناسب به نظر می‌رسند. در این فصل می‌توانید برای شهرهای شمالی در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، شهرهای غرب ایران مانند کردستان و کرمانشاه، شهرهای شرقی مثل خراسان رضوی و خراسان جنوبی، شهرهای مرکزی مثل یزد، شیراز، اصفهان، کاشان، شهرهای جنوبی مثل بوشهر، چابهار، بندرعباس، جزایر خلیج فارس و غیره برنامه‌ریزی کنید.

تابستان: در فصل تابستان مقاصدی با آب‌وهوای خنک و ییلاقی مثل شمال غرب ایران و شهرهایی مانند تبریز، اردبیل، مهاباد، زنجان و همدان و شمال شرقی ایران مقاصد مناسبی برای سفر داخلی هستند.

پاییز: در پاییز نیز مانند بهار تنوع بالایی در مقاصد مختلف وجود دارد و برای مثال شهرهای شمالی از گیلان تا مازندران و گلستان با داشتن هوایی خنک و طبیعتی زیبا و رنگارنگ میزبان خوبی برای شما خواهند بود. همچنین شهرهای جنوبی مانند جزایر خلیج فارس، چابهار، بندر عباس، بوشهر و عسلویه، حتی شهرهای مرکزی مثل اصفهان، یزد و شیراز برای سفر در این فصل، مقاصد بسیار دیدنی به‌شمار می‌روند.

زمستان: در فصل زمستان نیز می‌توانید برای مقاصد گرمسیری مثل جنوب ایران، از جمله استان خوزستان، بوشهر، استان هرمزگان، چابهار و جزایر خلیج فارس برنامه‌ریزی کنید.

پس هیچ‌گونه محدودیتی در فصول مختلف برای سفر به مقاصد داخلی وجود ندارد و در هر فصلی هستید می‌توانید مقصد مناسبی برای سفر بیابید.

دماوند

فوت و فن خرید بلیط

پس از انتخاب مقصد در فصل مناسب نوبت به انتخاب وسیله حمل‌ونقل و خرید بلیط می‌رسد. در بسیاری از شهرهای ایران، شما به فرودگاه، راه‌آهن و همچنین پایانه مسافربری دسترسی دارید.

اگر فاصله مبدا و مقصد شما زیاد است یا زمان کمی برای سفر دارید؛ همچنین در صورتی که افزایش هزینه‌های سفر برای شما اهمیتی ندارد، بهترین گزینه برای شما هواپیماست. برای خرید بلیط هواپیما تمامی بلیط‌های موجود سیستمی و چارتری را چک کنید. بلیط‌های چارتر معمولا قیمت کمتری نسبت به بلیط‌های سیستمی دارند و با خرید آنها می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

روش دوم، استفاده از قطار است. با وجود خطوط ریلی در بسیاری از شهرها این گزینه نیز بسیار در دسترس، امن و راحت به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه قیمت به‌صرفه‌تری نسبت به هواپیما دارد. در هنگام خرید بلیط قطار حتما به نوع قطار خود توجه کنید. چرا که قطارها شامل قطار کوپه‌ای و همچنین اتوبوسی هستند و با توجه به امکانات ارائه شده در آن‌ها، قیمت بلیط آنها نیز متفاوت است.

روش سوم نیز خرید بلیط اتوبوس است. سفر با اتوبوس در مقایسه با سایر روش‌ها اقتصادی‌تر بوده و در عین حال با وجود اتوبوس‌های‌ vip حتی در مسیرهای طولانی، احساس خستگی نخواهید کرد. بنابراین سفر با اتوبوس جایگزین بسیار خوبی برای سفر با ماشین شخصی به‌شمار می‌رود. در هنگام خرید بلیط حتما به نوع اتوبوس و ترمینال مبدا و مقصد توجه کنید.

رزرو بلیط و هتل

فوت و فن رزرو هتل

با انتخاب روش حمل‌ونقل بین‌شهری و خرید بلیط، نوبت به رزرو هتل می‌رسد. یکی از ساده‌ترین کارهایی که در برنامه‌ریزی سفر کمک زیادی به شما می‌کند، این است که همه چیز را از خرید بلیط تا رزرو اقامتگاه و هتل به‌صورت آنلاین انجام دهید. چرا که امکان مقایسه و بررسی گزینه‌های مختلف را به‌صورت یکجا خواهید داشت و محدودیت‌های مراجعه حضوری را ندارید.

اما در این راستا چند مورد را در انتخاب هتل رعایت کنید تا انتخاب بهتری را داشته باشید.

  • موقعیت مکانی هتل را بررسی کنید. معمولا هتل‌هایی که در اطراف شهر هستند، قیمت کمتری دارند ولی هزینه حمل‌ونقل داخلی شهری شما را افزایش داده و باعث می‌شود که زمان زیادی را در رفت‌وآمد صرف کنید. پس اولویت را به هتل‌هایی بدهید که دسترسی بهتری به مرکز شهر یا مراکز مهم داشته باشند.
  • امکانات هتل را پیش از رزرو آن بررسی کنید. این امکانات با توجه به ستاره‌های هتل تعیین می‌شوند؛ با این حال ممکن است برخی از آن‌ها برای شما اولویت بیشتری داشته باشند، مثلا داشتن پارکینگ یا استخر.
  • در جستجوی آنلاین با وارد کردن نام شهر مقصد و انتخاب هتل‌ها، لیست تمامی هتل‌های آن شهر را به‌صورت یکجا مشاهده می‌کنید. اکنون می‌توانید با استفاده از فیلترهایی مثل تعیین بازه قیمتی، امکانات هتل، موقعیت مکانی و غیره جستجوی دقیق‌تری را انجام دهید. پس از بررسی گزینه‌های موردنظر خود، رزرو هتل را به‌صورت آنلاین انجام دهید و در نهایت با پرداخت هزینه از طریق درگاه‌های بانکی، رزرو را قطعی کنید.

داشتن برنامه سفر پیش از شروع آن به شما کمک می‌کند که علاوه‌بر مدیریت هزینه‌های خود بتوانید از مسیر و مقصد لذت بیشتری ببرید. چرا که روش حمل‌ونقل مناسب و همچنین رزرو بهترین هتل با توجه به شرایط و بودجه شما تاثیر زیادی در کیفیت سفر خواهد داشت. پس خود را برای یک مقصد مناسب با فصل، آماده و صفر تا صد سفر را به درستی برنامه‌ریزی کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied