شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی:

چگونه در دوران سخت زندگی به آرامش برسیم؟

به آرامش رسیدن در دوران سخت، یک نوع مهارت به حساب میاد که به احتساب اون افراد می­تونن در لحظات سخت و شرایط نامطلوب زندگیشون، روحیه­شون رو حفظ کنن و با دیدی بازتر به زندگی ادامه بدن.

چگونه در دوران سخت زندگی به آرامش برسیم؟

به آرامش رسیدن در دوران سخت، یک نوع مهارت به حساب میاد که به احتساب اون افراد می­تونن در لحظات سخت و شرایط نامطلوب زندگیشون، روحیه­شون رو حفظ کنن و با دیدی بازتر به زندگی ادامه بدن.

اتفاقات مختلفی هستن که رخ دادن اون­ها می­تونه زندگی یک شخص یا اشخاصی رو مختل کنه. به عنوان مثال مرگ یک عزیز، قبول نشدن در کنکور، شکست خوردن در یک مسابقه یا حتی مهاجرت کردن اطرافیان، دلتنگی و بسیاری از این موارد هستن که در ادامه با خودشون لحظات سخت و یا طاقت فرسایی رو به دنبال دارن.

اون چیزی که در این برهه از زمان حائز اهمیت به شمار میاد، توانایی به آرامش رسیدن در لحظات سخت هست؛ آشنایی با تکنیک­های حفظ روحیه در شرایط سخت، یکی از ضروری­ترین نیازهای روحی به شمار میاد تا شما بتونین در لحظات مذکور، به کورسویی از امید دست پیدا کنین و توان ادامه زندگی داشته باشین.

در این شرایط، هر حرکت کوچک یا بزرگی می­تونه شما رو از غم زیادی که روی قلبتون حس می­کنین رها کنه و به شما امید به زندگی ببخشه. برای همین هم تیم اُپن مارکت، قصد داره در ادامه این مطلب به نقد و بررسی مواردی که می­تونن منجر به حفظ روحیه در شرایط سخت بشن، بپردازه.

 

 

کارهایی که می­توانند برای به آرامش رسیدن در دوران سخت مفید باشند

زندگی اون­قدرها هم که همه مردم فکر می­کنن سخت و غیرقابل تحمل نیست. گاهی وقت­ها بو کردن گل­ها، قدم زدن زیر بارون، عوض کردن دکور خونه یا حتی طعم قورمه سبزی مامان، می­تونه لبخند رو به لب­هاتون هدیه بده و یک خوشحالی کوچک و در عین حال قوی براتون به ارمغان بیاره که زندگی هنوز هم می­تونه ادامه داشته باشه.

موضوع قابل بحث ما این هست که شما در اوج ناراحتی و شرایط سخت، به این حس دست پیدا کنین و بتونین از بطن ناراحتی­ها، شادی رو متولد کنین. تکنیک­های متعددی هستن که به واسطه اون­ها می­تونیم به آرامش رسیدن در دوران سخت رو تجربه کنیم؛ ما در ادامه چند مورد کلی و کارساز رو عنوان می­کنیم.

 

باشگاه رفتن برای حفظ روحیه در شرایط سخت

یکی از بهترین ترفندهایی که می­تونه شما رو از بند افکار پیچیده و مخربتون نجات بده، باشگاه رفتن و ورزش کردن، به شمار میاد. خیلی از افرادی که یک رابطه رو تموم می­کنن، به سمت باشگاه سوق پیدا می­کنن! در واقع این سوق پیدا کردن، به این دلیل اتفاق می­افته که فرد به این درک می­رسه که باید وقتش رو در وهله اول برای خودش صرف کنه.

زمانی که ورزش می­کنه تا بتونه اندام و ظاهر بهتری داشته باشه، حس­های منفی از اون دور می­شن و به این صورت می­تونه به ارزش واقعی خودش و حس اعتماد به نفس دست پیدا کنه. از اون گذشته طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه میشیگان آمریکا، ورزش کردن احساس اضطراب و استرس رو تا حد زیادی کاهش میده و موجب شادی و خوشحالی می­شه.

 

مسافرت رفتن برای به آرامش رسیدن در لحظات سخت

همیشه مسافرت رفتن بهترین و تاثیرگذارترین راه حل برای به آرامش رسیدن در دوران سخت محسوب می­شه. با مسافرت رفتن شما با تغییر آب و هوا و تغییر محیط، دیدن مکان­های جدید، لذت بردن از طبیعت، تفریح کردن و بسیاری از موارد دیگه می­تونین به آرامش رسیدن در دوران سخت رو تجربه کنین و ناراحتی­هاتون رو برای لحظاتی فراموش کنین که همین مورد کمک می­کنه تا شدت این ناراحتی­ها کم­تر بشن و به مرور زمان هم از بین برن.

 

به آرامش رسیدن در دوران سخت با ثبت نام در کلاس­های هنری

هنر و کارهای خلاقانه، استفاده از خلاقیت و تفکر، بهترین راه برای رهایی از بند افکار هست. نوشتن، نقاشی کشیدن، خیاطی، نواختن موسیقی، شعر سرودن، خوش نویسی و.. کارهای هستن که روح رو نوازش می­رن و افکار رو به وادی آزادی می­برن.

نیازی نیست در مسیر به آرامش رسیدن در دوران سخت، حتما از وجود شما یک هنرمند تراوش بشه؛ در واقع نکته اینجاست که شما می­تونین با استفاده از هنر و کارهای هنری، فکر و ذهن خودتون رو به پرواز دربیارین و دوباره روحیه لطیف و در عین حال جنگنده خودتون رو به دست بیارین.

در دوران‌های سخت زندگی، به دست آوردن آرامش می‌تواند چالشی باشد، اما امکان‌پذیر است. در ادامه چند نکته برای به دست آوردن آرامش در دوران سخت زندگی ارائه می‌شود:

تمرین مداوم ذهن: مدیتیشن، یوگا و تمرینات تفکر مثبت می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهنتان را آرام کنید و با استرس و نگرانی‌های روزمره برخورد کنید.

ایجاد تعادل: تلاش کنید تا تعادلی میان زندگی شخصی و حرفه‌ای خود ایجاد کنید. این کمک می‌کند تا به آرامش بیشتری دست پیدا کنید.

حفظ سلامتی: ورزش منظم، تغذیه بهینه و خواب کافی می‌توانند به بهبود وضعیت جسمی و ذهنی شما کمک کنند.

مهارت‌های مدیریت استرس: یادگیری مهارت‌های مدیریت استرس مانند تنفس عمیق، مسائل را به تقسیم وظایف و تنظیم اولویت‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا با فشارهای زندگی بهتر برخورد کنید.

ارتباط با دوستان و خانواده: حمایت از افراد عزیز و به اشتراک گذاری مشکلات و نگرانی‌هایتان می‌تواند آرامش و حمایت روحی فراهم کند.

آموختن از تجربه: دوران‌های سخت می‌توانند فرصتی برای یادگیری و رشد شخصی باشند. تلاش کنید از تجربه‌های خود عبرت بگیرید و به تحسین انگیزه‌بخش برای تغییر بهبود و ارتقاء زندگی‌تان تبدیل کنید.

مشاوره حرفه‌ای: در برخی موارد، ممکن است نیاز به مشاوره حرفه‌ای داشته باشید تا با مشکلات روانی و احساسات منفی برخورد کنید.

در نهایت، آرامش در دوران سخت زندگی نیاز به صبر، تمرین و تاثیرگذاری مثبت دارد. اهمیت این موضوع را دریافته و تلاش برای تحقق آرامش در زندگی خود کنید.

 

تغییر دکوراسیون برای به آرامش رسیدن در دوران سخت

با توجه به تمام نکاتی که ذکر کردیم، تلفیقی از عوض شدن محیط اطراف و استفاده از هنر می­تونه رنگ و بوی جدیدی رو برای زندگی شما به ارمغان بیاره. به عنوان مثال، تغییر دکوراسیون، یک راه حل کارساز برای عوض شدن روحیه هست. زمانی که شما تصمیم می­گیرین دکوراسیون پیشین منزل خودتون رو کنار بگذارین و صحنه جدیدی رو به نگاهتون هدیه بدین، به خودتون می­فهمونین که هرچیزی قابل تغییر هست و زندگی در یک نقطه ثابت نیست.

در حقیقت یکنواختی دکوراسیون در دراز مدت می­تونه باعث خستگی فکری بشه و در مقابل تغییر اون هم به نشاط و سرزندگی منتهی می­شه. طبق تکنیک­های روانشناسی به دست آمده، یک سری اصول در طراحی دکوراسیون وجود دارن که با بهتر شدن شرایط روحی، ارتباط مستقیمی برقرار می­کنن. به عنوان مثال نورپردازی و استفاده از الگوی رنگ­ها و.. هستن که می­تونن افکار شما رو در شرایط سخت، به سمت خوشحالی و نشاط ببرن.

 

فروشگاه میز و صندلی دکوراتیو اپن مارکت

اگر شخص شما یا اطرافیانتون در شرایط روحی سختی به سر می­برین و نیاز به تغییر محیط اطراف دارین، تیم متخصص اپن مارکت می­تونه شما رو از هر نظر هدایت کنه. طراحی دکوراسیون اپن مارکت از تکنیک­های اصولی و روانشناسی برای دکور منزل، تغییر میز و صندلی ها و ... استفاده می­کنه تا در نهایت انرژی محیط تاثیر خودش رو در روند روحیه شما بگذاره. تیم اپن مارکت از هیچ تلاشی در راستای جلب رضایت شما دریغ نمی­کنه. اپن مارکت اینجاست تا شما رو در مسیر تغیر دکوراسیون راهنمایی کنه.

ما پزشک نیستیم، اما می­دونیم چطوری با رنگ­ها و اصول طراحی دکوراسیون، روحیه از دست رفته شما رو ترمیم کنیم :)

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied