شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی بهترین نایلون‌ها برای بسته بندی

یکی از کاربردهای عمده نایلون‌های پلاستیکی، بسته بندی محصولات تولیدی در مجموعه‌های مختلف است. نایلون‌ها در صنعت پلاستیک به شیوه‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. این نایلون‌ها با محافظت از محصولات در برابر عواملی چون گرد و غبار، آلودگی و عوامل جوی کمک زیادی به حفظ سلامت کالای تولیدی می‌کنند و پوششی مناسب برای حمل و نقل محصولات شناخته می‌شوند. همراه ما باشید تا در این مقاله به معرفی بهترین نایلون‌ها برای بسته بندی بپردازیم.

 

آشنایی با نایلون‌ها

نایلون‌ها اغلب پلیمرهایی از جنس پلی اتیلن هستند که به صورت فیلم‌های نازک، برش خورده و دوخته می‌شوند. نایلون‌ها به ویژگی‌هایی چون وزن سبک، انعطاف پذیری بالا، شفافیت، چاپ پذیری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی و... معروف هستند که میزان کیفیت هر یک از این ویژگی‌ها در نایلون‌های مختلف، آن‌ها را منحصر به فرد می‌کند. استفاده از برخی نمونه‌ نایلون‌های بسته بندی مستلزم وجود تجهیزاتی چون ماشین حرارتی است که باید در خط تولید و بسته بندی محصولات قرار گیرد. بهتر است برای انتخاب نایلون بسته بندی، مطابق با نیاز مجموعه تصمیم گیری شود تا نایلون بسته بندی از سازگاری کافی با محصول برخوردار باشد.

 

انواع نایلون برای بسته بندی

با توجه به گستردگی پلیمرها و روش‌های تولید محصولات پلاستیکی، امروزه نایلون‌های پلیمری با ویژگی‌های مختلفی تولید می‌شوند تا پاسخگو مشتریان در شرایط مختلف باشند. از بهترین این نایلون‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ یکی از انواع نایلون‌های کاربردی در بخش بسته بندی محصولات تولیدی است که با قابلیت شکل پذیری و حساسیت به دما، به دور محصول پیچده شده و جمع می‌شود. در واقع محصولاتی که به این روش بسته بندی می‌شوند به طور کامل پوشش داده شده و از عوامل خارجی در امان می‌مانند. به طور کلی این نوع نایلون در دو دسته صنعتی و موادغذایی تقسیم بندی می‌شود که در جنس‌های پلی وینیل کلرید، پلی اتیلن و پلی اولفین موجود است. پلی الفین با برخورداری از تاییدیه FDA گزینه مناسبی برای بسته بندی محصولات غذایی شناخته می‌شود که در تماس مستقیم با آن، ارزش غذایی را حفظ می‌کند. یکی از روش‌های بسته بندی با استفاده از این نوع نایلون روش شیرینگ پک است که چند محصول مشابه در کنار یکدیگر با کمک نایلون شیرینگ ، بسته بندی و انبارداری می‌شوند. از نمونه بسته بندی‌های شیرینگ می‌توان به بسته بندی باکس‌های آب معدنی و نوشیدنی‌های دیگر اشاره کرد.

 

استرچ پالت بندی

استرچ نوعی نایلون نازک و انعطاف پذیر است که با خاصیت چسبندگی دورتادور محصول پیچیده شده و آن را در بر می‌گیرد. در بسته بندی با استفاده از نایلون استرچ، نایلون چند دور به دور محصول می‌پیچد تا به ضخامت کافی برسد. در این حالت بسته بندی استرچ از مقاومت کافی در برابر خراش و ضربه برخوردار می‌شود. استرچ پالت بند نیز روشی از بسته بندی محصولات با این نوع نایلون است که در واقع محصول بر روی یک پالت قرار داده شده و به وسیله نایلون استرچ در کنار هم بسته بندی می‌شوند. همچنین از نایلون استرچ برای بسته بندی مواد غذایی نیز استفاده می‌شود که در این حالت باید حتما تاییدیه FDA آن مشخص باشد. در غیر این صورت ساختار نایلون در برابر حرارت موادغذایی برهم خورده و باعث نفوذ مواد شیمیایی به غذا می‌شود و ارزش غذایی آن را از بین می‌برد.

 

نایلون حبابدار

 

همانطور که از نام این محصول پیداست، این نایلون از کیسه‌های هوایی کوچکی پوشیده شده است که از انتقال ضربه به محصول بسته بندی شده محافظت می‌کند. این نوع نایلون بیشتر برای بارهای حساس و شکستنی کاربرد دارد تا در هنگام حمل و نقل و اعمال فشار، نیروی وارده به محصول را پخش کرده و مانع از تمرکز آن در ناحیه خاصی از محصول می‌شود. بنابراین کالا از شکستگی، ایجاد ترک و خراش در امان می‌ماند. همچنین نایلون حبابدار به عنوان عایق حرارتی از محصول در برابر شرایط محیطی مختلف محافظت می‌کند و مانع از نفوذ نور، رطوبت، چربی و... به فضای بسته بندی می‌شود.

 

نایلون بسته بندی

علاوه بر نمونه‌های اشاره شده، نایلون‌های دیگری چون نایلون‌های دسته دار، زیپ دار، پاکتی، فریزر و... نیز موجود هستند که این نوع محصولات برای فروشگاه‌ها و کارهای روزمره کاربرد بیشتری دارند و به نگهداری موادغذایی، جابه‌جایی محصول خریداری شده و... کمک می‌کنند. برای خرید انواع نایلون می‌توانید به لینک ehsanplastic.com مراجعه فرمایید.

وجود قابلیت چاپ پذیری انواع نایلون بسته بندی کمک زیادی به جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات می‌کند که به همین دلیل، شناسایی نایلون بسته بندی مناسب برای ارائه محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

جمع بندی

نایلون‌های بسته بندی با توجه به گستردگی پلیمرها و ویژگی‌های هریک، با تنوع بالایی در بازار موجود هستند که شناسایی قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها باعث انتخاب راحت محصول مطابق با نیاز مجموعه تولیدی می‌شود. ما در این مقاله به معرفی بهترین نایلون‌ها برای بسته بندی پرداختیم تا اطلاعات کافی از عملکرد هر یک به صورت مقایسه‌ای وجود داشته باشد. حال برای شناسایی محصول موردنیازتان کافی است که به خصوصیات کالا تولیدی و شرایط نگهداری و حمل آن توجه داشته باشید و با در نظر گرفتن نکات اشاره شده، نایلون مناسب را انتخاب کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied