شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

معرفی امکانات کلاس اکونومی بلیط هواپیما

معرفی امکانات کلاس اکونومی بلیط هواپیما

زمانی که برای خرید بلیط هواپیما اقدام می‌کنید، باید کلاس پروازی خود را انتخاب کرده و یکی از انواع کلاس اکونومی، بیزینس یا فرست کلاس را رزرو کنید. البته این موضوع بیشتر در خصوص پروازهای خارجی، مطرح بوده و پروازهای داخلی از نوع اکونومی و برخی بیزینس هستند. از این روی در این مطلب شناخت امکانات کلاس اکونومی بلیط هواپیما را دنبال خواهیم کرد تا ببینیم چه خدماتی به سطح اکونومی داده می‌شود.

 

بلیط پرواز کلاس اکونومی

همان طور که اشاره کردیم، کلاس پرواز اکونومی، نوع کلاس پرواز پایه است که تقریبا تمامی شرکت‌های هواپیمایی در پروازهای خود آن را جای داده‌اند. از آن جایی که بیشتر مسافران برای پرداخت نرخ پایین‌تر خرید بلیط هواپیما، این کلاس پروازی را انتخاب می‌کنند، اصولا بیشتر تعداد صندلی‌های یک هواپیما نیز به همین کلاس پروازی، یعنی اکونومی، اختصاص یافته است. این ارزان‌ترین نوع بلیط هواپیما است که به ویژه برای سفرهای کوتاه مدت یا حتی میان مدت، مناسب ارزیابی شده و اگر مسافر شرایط خاص یا انتظارات بالایی نداشته باشد، به اندازه کافی رضایت بخش خواهد بود. از جمله ویژگی‌های کلاس اکونومی بلیط هواپیما، موارد زیر را داریم:

 

صندلی‌های معمولی

یکی از نخستین نکاتی که در خصوص بلیط هواپیما اکونومی داریم، صندلی‌های معمولی آرایشگاهی است. این صندلی‌ها امکانات خاصی ندارند و شما تنها می‌توانید دسته‌ها را بالا برده و پشتی صندلی را کمی به عقب رانده و در حالت نیمه استراحت قرار دهید. در واقع صندلی‌های بخش اکونومی، تنها برای نشستن در مسیر پرواز بوده و امکانات خاصی ندارند که بخواهیم از آن یاد کنیم. هر آن قدر که هواپیما جدیدتر و به روزتر باشد، صندلی‌های آن نیز شرایط بهتری داشته و مسافران راحتی بیشتری را در طول پرواز تجربه خواهند کرد.

درست به همین دلیل است که پیشنهاد می‌شود پیش از خرید بلیط هواپیما، به نوع و مدل هواپیما نیز دقت کرده و این مورد را از پیش بررسی کنید. به ویژه اگر یک سفر هوایی طولانی پیش رو دارید.

 

 

فاصله کم بین ردیف صندلی‌ها

این صندلی‌ها در ردیف‌های نزدیک به هم قرار داده شده و شما فضای زیادی برای دراز کردن پاها و استراحت ندارید. به ویژه زمانی که مسافر جلویی بخواهد صندلی خود را کمی عقب آورده و در حالت نیمه استراحت قرار دهد، فضای مسافر پشتی، کاملا محدود خواهد شد. البته این موضوع باید با هماهنگی هر دو مسافر انجام شود تا هر دو صندلی‌های خود را عقب رانده و مشکلی از این بابت پیش نیاید. به علاوه در زمان‌های مشخصی از پرواز، مانند زمان بلند شدن هواپیما از زمین و زمان فرود و بخشی از مسیر که اعلام خواهد شد، همه صندلی‌ها باید در جای خود ثابت بوده و به عقب نرفته باشند.

 

منوی غذایی معمولی

در کلاس پروازی اکونومی، منوی غذایی معمولی که غالبا از نوع غذای سرد است، داده شده و مسافران در اکثر مواقع باید انتخاب خود را از بین دو نوع غذای مشابه داشته باشند. البته این بدان معنا نیست که کیفیت غذا در کلاس پرواز اکونومی پایین باشد، اما نباید انتظار تنوع غذایی داشته باشید. نوشیدنی هم معمولا در سه نوع آب معدنی، نوشابه زرد و نوشابه مشکی، عرضه می‌شود. البته شما هر بار که مایل باشید، می‌توانید درخواست نوشیدنی در پرواز داشته و مهمانداران این مورد را برای شما مرتفع خواهند کرد.

در نظر داشته باشید که بسته به ساعت پرواز، سرو غذا در هواپیما متفاوت خواهد بود. بدیهی است که برای پروازهای ساعت صبح، صبحانه سرو شده و پروازهایی که نزدیکی زمانی با وعده ناهار و شام داشته باشند، سرو همان غذاها را خواهند داشت. البته برای دیگر مواقع نیز معمولا یک میان وعده در طول پرواز برای مسافران در نظر گرفته شده است.

 

سرگرمی ساده در حد روزنامه و مجله

از لحاظ سرگرمی در کلاس اکونومی پرواز هم، چیزی بیش از چند روزنامه و مجله در اختیار مسافران قرار داده نمی‌شود. روزنامه و مجله، معمولا در سبد پشتی صندلی جلویی یا در محفظه زیرین آن یا صندلی خود مسافر، قرار دارد. شما می‌توانید در طول پرواز با روزنامه و مجله‌ها سرگرم شوید. در برخی از پروازهای کلاس اکونومی، پخش فیلم هم به عنوان سرگرمی در نظر گرفته شده است که از یک تلویزیون ال ای دی، برای چند ردیف صندلی، استفاده می‌شود. البته پخش فیلم در سفرهای هوایی که بیش از یک ساعت زمان داشته باشند، معنا داشته و در کمتر از این زمان، چنین نوع سرگرمی لحاظ نخواهد شد.

 

مزایای خرید بلیط پرواز اکونومی

همان طور که گفتیم بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند که بلیط پرواز اکونومی را برای سفر هوایی خود، رزرو و تهیه کنند. از جمله مزایای خرید این نوع بلیط پرواز، موارد زیر را داریم:

  • قیمت ارزان‌تر بلیط پرواز اکونومی در مقایسه با دیگر کلاس‌های پروازی
  • در دسترس بودن بیشتر بلیط پرواز اکونومی کلاس
  • تخفیف‌های بلیط کلاس اکونومی هواپیما

همان طور که مشاهده می‌کنید بلیط کلاس اکونومی هواپیما، سهولت بیشتری در خرید داشته و از لحاظ قیمت نیز بودجه کمتری نیاز خواهد داشت. از این روی اگر توقعات بالایی از خدمات و امکانات در طول پرواز نداشته باشید، این کلاس پروازی برای شما کفایت خواهد کرد. به علاوه در صورتی که پرواز خود را از یک شرکت هواپیمایی معتبر، خریداری کنید، همان کلاس پروازی اکونومی نیز با شرایط رضایت بخش و خوبی همراه خواهد بود و می‌توانید از یک سفر هوایی مناسب و بدون دغدغه، لذت ببرید.

 

بلیط اکونومی بخریم یا بیزینس کلاس؟

در نهایت این که بلیط هواپیما را از نوع اکونومی خریداری کنید یا بیزینس کلاس، بستگی به سلیقه و انتظارات شخصی شما دارد. اگر برای یک سفر کوتاه یا حتی متوسط به لحاظ زمانی، برنامه ریزی می‌کنید، خرید بلیط اکونومی پرواز، برایتان کفایت خواهد کرد. در غیر این صورت بهتر است که سری به اسنپ تریپ بزنید و پروازهایی که بلیط بیزینس کلاس دارند را پیدا کرده و از میان آن‌ها، بلیط مورد نیاز خود را رزرو و خریداری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied