شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بهترین ماه سفر به گیلان چه زمانی است؟

در این مقاله، بهترین ماه سفر به گیلان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم؛ بنابراین، راهنمای خوبی برای سفر شما به استان گیلان خواهد بود.

بهترین ماه سفر به گیلان چه زمانی است؟

به جرأت می­ توان گفت که استان گیلان، یکی از سرسبزترین استان ­های شمالی کشور است که با جاذبه ­های طبیعی بی ­نظیر بسیاری از گردشگران را به خود جذب کرده است. هتل شبستان رشت ، بهترین گزینه برای اقامت در استان سرسبز گیلان است.

برای دیدن مناظر زیبایی از استان گیلان، بهتر است لحظه ­ای درنگ نکنید! همین حالا چمدان خود را ببندید و آماده سفر شوید. چشم­ اندازهای زیبای طبیعت، جاذبه ­های گردشگری و جنگل ­های انبوه و متنوع گیلان، انتظار شما را می­کشند؛ اما آیا می­ دانید بهترین ماه برای دیدن این همه شگفتی و جاذبه، چه زمانی است؟

در این مقاله، بهترین ماه سفر به گیلان را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دادیم؛ بنابراین، راهنمای خوبی برای سفر شما به استان گیلان خواهد بود.

 

بهترین ماه سفر به گیلان از نظر وضعیت آب­ وهوایی

بهترین ماه سفر به گیلان از نظر وضعیت آب وهوایی

 

گیلان در بیشتر ماه ­های سال، هوای بارانی و مطلوبی دارد. بی­ شک؛ همه شما شیفته بوی خاک باران­ خورده­ای هستید که به هنگام شروع بارندگی در جنگل ­های این منطقه، احساس می ­شود. ماه­ های تابستان در استان گیلان، معمولاً آب ­وهوایی شرجی دارد. دمای هوا در این ماه ­ها به 37 درجه سانتی­گراد می ­رسد که بسیار آزاردهنده است.

اگر بخواهیم به طور کلی، بهترین ماه سفر به گیلان را به شما معرفی کنیم، اوایل بهار تا اواخر آن و ماه ­های اول فصل پاییز است. در این بازه ­های زمانی، گیلان آب­ وهوای مطبوعی دارد که شما را سرزنده و شاداب خواهد کرد.

شاید ماه ­های زمستان، خوشایند بعضی از افراد برای رفتن به استان گیلان نباشد. بسیاری از گردشگران، مایلند بازدید از این استان را در ماه ­هایی که آب­ وهوای معتدلی دارد، تجربه کنند. در ادامه مقاله، این موضوع را از جهات مختلف بررسی خواهیم کرد.

 

ماه فروردین

اگر در ما­های بهار می­ خواهید به استان گیلان سفر کنید، بهتر است بدانید که با روزهای سراسر بارانی مواجه خواهید شد. در ماه مهر که اولین ماه بهار است، دشت ­ها و مراتع مملو از گل ­های رنگارنگی می­ شود که چهره زیبایی به دشت می ­دهند. شکوفه ­های درختان و رایحه خوش بهارنارنج، شما را مدهوش خواهد کرد.

با وجود روزهای سراسر بارانی استان گیلان در فصل بهار، باز هم با افزایش شدید مسافرانی روبه ­رو می ­شویم که قصد سفر به گیلان را کرده ­اند. در این میان، هزینه­ های سرسام ­آور وسایل نقلیه را فراموش نکنید. قیمت بلیط وسایل نقلیه در این ایام رو به افزایش است.

یکی از مواقعی که گیلان شاهد تعداد زیادی گردشگر است، تعطیلات عید نوروز است. بهترین ماه سفر به گیلان برای رهایی از ترافیک جاده، اردیبهشت ماه زمان مناسبی خواهد بود. این ماه نسبت به فروردین، خلوت ­تر است و به راحتی می ­توانید از جاذبه­ های استان گیلان دیدن کنید.

 

ماه مهر

استان گیلان یکی از بهترین استان­ هایی است که پاییز فوق ­العاده ­ای به شما هدیه خواهد کرد. اوایل مهر تا اواخر آذر، هوای گیلان، مه ­آلود و ابری است. در ماه مهر، هوا چندان سرد نیست؛ به راحتی می ­توانید با پوشیدن یک بافت ساده از مناظر زیبا و درختان رنگارنگ پاییزی لذت ببرید.

اگر علاقه­ مند به فصل پاییز هستید، گیلان بهترین گزینه است. می­توانید در هوای پاک و سالم آن، اکسیژن خالص دریافت کرده و تنفس کنید. آب ­وهوای خنک و مطبوع استان در این فصل، خاطرات ماندگاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

ماه اسفند

بهترین ماه سفر به گیلان، برای آن دسته از افرادی که عاشق مناظر سپیدپوش و غذاهای خوشمزه شمالی هستند، ماه ­های سرد سال خصوصاً بهمن و اسفند خواهد بود. در این زمان، هوا در استان گیلان بسیار سوزناک و آزاردهنده خواهد بود. توصیه می­کنیم، حتماً لباس گرم و سایر تجهیزات زمستانی را همراه خود داشته باشید.

خوردن یک غذای گرم گیلانی در هوای سرد زمستان، بسیار دلچسب و جذاب خواهد بود. اگر عاشق غذاهای شمالی با ادویه ­های تند آن هستید، سفر به گیلان را به ماه بهمن و اسفند، موکول کنید. در این بازه زمانی، غذاهای پرادویه و تندی مانند آش در اکثر رستوران ­های این استان سرو می ­شود.

اگر می­ خواهید این غذای سنتی را در فصل زمستان صرف کنید، اقامت در هتل آریانا ماسال را فراموش نکنید. در این هتل، رستوران­های متنوعی وجود دارد که با انواع غذاهای سنتی و محلی گیلان به خوبی از شما پذیرایی می­کنند. باقالا قاتوق و کباب­ های شمالی از این دسته غذاها به شمار می­ روند.

 

بهترین ماه سفر به گیلان برای گشت­ وگذار در طبیعت

اگر می ­خواهید در سفر به استان گیلان از تماشای شکوفه­ های بهاری و شقایق ­های سرخ لذت ببرید، بی­ شک، بهار خصوصاً، ماه ­های اول آن گزینه مناسبی خواهند بود. در این زمان، دشت­های گیلان، جامه رنگی به تن کرده و درختان بهاری، شکوفه باران می ­شوند

در ادامه، تعدادی از جاذبه­ های طبیعی گیلان همراه با بهترین زمان برای بازدید از آن­ها را برای شما شرح خواهیم داد. با گشت ­وگذار در طبیعت گیلان، بهترین خاطرات را برای خود رقم خواهید زد.

 

پارک جنگلی گیسوم

فصل پاییز به خصوص، ماه مهر تا اوایل آبان، بهترین ماه برای سفر به گیلان است. در این زمان، می­توانید سری پارک­ های و بوستان­ های اطراف رشت بزنید. تماشای منظره دل­ انگیز برگ­ های پاییزی در پارک جنگلی گیسوم، حال و هوای شما را عوض خواهد کرد.

پارک جنگلی گیسوم، از جمله بوستان­های معروف استان گیلان است که تا هتل مرزبانی ماسال ، فاصله چندانی ندارد. این پارک، در مجاورت جنگل نور و جلگه بندر ترکمن واقع شده؛ بنابراین با رفتن به این منطقه، چشم­ انداز زیبایی از تلاقی دریا با جنگل را مشاهده خواهید کرد. از آن­جا که طبیعت شمال ایران، خاک حاصل خیزی دارد، زیست­بوم گونه ­های گیاهی و جانوری مختلف قرار گرفته است. تاکنون 76 گونه گیاهی یافت شده است.

 

تالاب انزلی

تالاب انزلی

 

آیا می ­دانید بهترین ماه سفر به گیلان برای تماشای تالاب انزلی چه زمانی است؟ این تالاب از جمله جاذبه­ های گردشگری گیلان است که در 55 کیلومتری رشت واقع شده است. برای دیدن زیبایی­ های تالاب انزلی، اواخر بهار و تابستان بهترین زمان ممکن خواهد بود. دشت­ های گیلان، در این زمان شما را میهمان گل­های صورتی نیلوفر می­کنند که سراسر دشت را می­ پوشانند؛ علاوه بر آن از گرمای طاقت ­فرسا و آفتاب سوزناک نیز خبری نیست.

در تالاب انزلی گیلان، می­توانید به فعالیت ­هایی ماند قایق ­رانی و ماهی گیری بپردازید. این منطقه، از مناطق تفریحی این استان است که 100 گونه پرنده و آبزی را در خود گنجانده است.

اگر به تماشای مرداب علاقه ­مند هستید، اواخر ماه خرداد زمان خوبی برای بازدید از آن خواهد بود. اگر هم دوست دارید به تماشای پرندگان مهاجر تالاب بنشینید، فصل زمستان و اوایل بهار بسیار مناسب خواهد بود.

 

بهترین ماه سفر به گیلان برای شرکت در جشن­ ها و مراسم ­های فرهنگی

بهترین ماه سفر به گیلان برای شرکت در جشن ها و مراسم های فرهنگی

 

یکی از رویدادهای معروف و جذاب استان گیلان، برگزاری جشن ­ها و مراسمات مختلف فرهنگی است که در ایام خاصی صورت می­ گیرد. جشن خرمن یا جشن برنج یکی از رویدادهایی است که در ماه مهر برگزار می­شود. در این جشن، مردم خونگرم شمالی، بر اساس آداب و رسوم خاص خود، از خدای متعال تقاضای مغفرت و طلب باران می­کنند.

اگر به مراسم­های سنتی علاقه­ مند هستید، بهترین ماه سفر به گیلان برای تماشای این گونه مراسم، ماه­ های بهار خواهد بود. در این زمان، جشنواره­ های نوروزی به همراه پذیرایی با انواع غذاهای محلی، شما را شگفت ­زده خواهد کرد. موسیقی­ های محلی و بازی­ های هیجان ­انگیز نیز چاشنی این مراسمات می­ شوند تا لذت بیشتری ببرید.

 

جمع ­بندی

با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد، نمی­توان گفت که بهترین ماه برای سفر به گیلان چه زمانی است؟ این استان، در تمامی ماه ­های سال زیباست و حرفی برای گفتن دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به سلیقه و بودجه، یکی از ماه­ های سال را برای سفر به این استان انتخاب می­ کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied