شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال،طلا یا بورس!

سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال،طلا یا بورس!

این روزها کمتر کسی را می‌شناسید که از اهمیت سرمایه‌گذاری مطمئن و مناسب بی‌اطلاع باشد. باتوجه به نوسانات قیمت ارز و تورم فعال در بازار، نگه‌داشتن سرمایه به‌صورت پول نقد اصلا عاقلانه نخواهد بود؛ بنابراین اگر هنوز برای سرمایه‌گذاری اقدام نکرده‌اید بهترین کار انتخاب مناسب‌ترین بازار برای این کار است. امروزه گزینه‌های زیادی وجود دارد که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند. اما طلا، بورس و ارز دیجیتال از محبوب‌ترین بازارهای معاملاتی محسوب می‌شوند. حال باید بررسی کنیم که سرمایه‌گذاری در کدام‌یک بهتر است. این بازارها از معایب و مزایایی برخوردار هستند که باید تمام این نکات را مد نظر قرار دهید، ضمن این‌که توجه به میزان بازدهی، ریسک موجود، میزان سرمایه برای شروع، قابلیت نقد شدن و مواردی از این قبیل نیز اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم با مقایسه سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال، طلا یا بورس! نکات مهمی را برای موفقیت شما در این بازارها ارائه دهیم.

سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال چیست؟

در اصطلاح به خرید ارز دیجیتال و فروش آن، ترید ارز دیجیتال گفته می‌شود. این معامله برای کسب سود از رمزارزها در بازه‌های زمانی مختلف و خاص، توسط تریدرها یا به عبارتی معامله‌گران ارز دیجیتال صورت می‌پذیرد. حوزه فعالیت تریدرها، بازار کریپتو است که یک بازار بزرگ با حضور سرمایه‌گذاران و کاربران بی‌شمار محسوب می‌شود و یک زمینه و فرصت جدید برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. دارایی‌هایی که در این بازار خرید وفروش می‌شوند اصلا وجود خارجی ندارند و یک‌سری معاملات پیچیده ریاضی هستند که روی شبکه‌های بلاک ‌چین قرار دارند. بازار کریپتو یک فرصت ویژه برای سودآوری بالا بوده؛ لذا اکثر سرمایه‌گذاران به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال روی آورده‌اند.

 

نکات مهم برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از سرمایه‌گذاری‌های جدید است که اکثر فعالان در بازارهای مالی به آن رغبت نشان می‌دهند و برای دریافت سود و پاداش بیشتر در حال رقابت با هم هستند. برای فعالیت در بازار کریپتو و سرمایه‌گذاری در آن باید نکات زیادی را در نظر بگیرید و اطلاعات لازم را پس از بررسی و تحقیق دریافت کنید تا به موفقیت برسید. این نکات عبارت‌اند از:

نکات مهم برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

  • تغییر قیمت و نوسانات بازار رمزارزها: بازار کریپتو از نوسان زیادی برخوردار است و ممکن است قیمت‌ها هر چند ثانیه یک بار دچار تغییرات شدید شوند. نوسان زیاد بر روی سرمایه‌گذاری در این بازار تاثیر بسزایی دارد و اگر با آگاهی لازم وارد این بازار معاملاتی نشوید، امکان ضرر بیشتر می‌شود.
  • افزایش قیمت در آینده: این نکته هم در تصمیم‌گیری‌های مالی از اهمیت بالا برخوردار است و انتخاب یک رمزارز آینده‌دار می‌تواند به رشد شما در بازار کریپتو و رسیدن به سود بالا کمک زیادی کند.
  • نداشتن پشتوانه مطمئن: یکی از مشکلات بازار ارز دیجیتال، حمایت نشدن توسط دولت‌ها یا بانک‌های مرکزی است. افزایش قیمت کریپتو وابسته به پذیرش آن توسط کاربران و سرمایه‌گذاران این بازار است. با توجه به نوظهور بودن این بازار و نوسانات قابل توجه آن، پیش‌بینی ارزش آن در آینده کار آسانی نخواهد بود.
  • قوانین و مقررات: مقررات مربوط به رمزارزها در حال تغییر و تحول است و قوانین جامعی برای آن وضع نشده است. همین موضوع باعث می‌شود سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال از طلا و بورس، ریسک بیشتری داشته باشد چرا که در برابر تقلب و کلاهبرداری کمتر حفاظت می‌شود.
  • دسترسی : دسترسی به ارزهای دیجیتال نسبت به طلا بیشتر است و خیلی آسان با چند کلیک به‌صورت آنلاین می‌توانید خرید خود را انجام دهید. این سرمایه به فضای ذخیره‌سازی نیاز ندارد و از هرجای دنیا که بخواهید می‌توانید آن را مدیریت کنید.

 

سرمایه گذاری در بورس

حال که درمورد سرمایه‌ گذاری و اهمیت آن با شما صحبت کردیم به مقایسه سرمایه‌گذاری در سه بازار پرطرفدار بورس، طلا و ارز دیجیتال می‌پردازیم. از نظر بازدهی و سود، بورس قابلیت‌های زیادی داشته و رشد خوبی را در سال‌های اخیر تجربه کرده‌ است. شواهد حاکی از سوددهی بهتر این بازار نسبت به سایر بازارهای مالی بوده و پس از آن طلا قرار دارد. بورس مکانی ویژه برای قیمت‌گذاری به‌ شمار می‌آید که در آن شرکت‌ها و میزان مالکیت آن‌ها خریدوفروش می‌شود. قطعا خریداری یک شرکت با قیمت کلان از عهده هرکسی برنمی‌آید و تقریبا یک امر غیرممکن خواهد بود، این در حالی است که اگر بهای همین شرکت به سهم‌های کوچک تقسیم شود اکثر افراد می‌توانند برای خرید بخشی از آن اقدام کنند. حال اگر این شرکت بزرگ‌تر شود، سهام شما نیز ارزش بیشتری خواهد گرفت.

 

مزایا و معایب سرمایه ‌گذاری در بورس

همان‌طور که اشاره کردیم بازار بورس یک حوزه نوظهور معاملاتی است که به‌سرعت مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفت. اگر به سرمایه گذاری در بورس علاقه دارید ما در ادامه مزایای این بازار را به‌صورت فهرست‌وار ذکر کرده‌ایم.

۱- عدم نیاز به سرمایه بالا

۲- نقدشوندگی مناسب

۳- شفافیت این بازار و قانونی بودن آن

۴- عدم نیاز به فعالیت و حضور فیزیکی در این بازار

۵- متنوع بودن سهام‌ها

این سرمایه‌گذاری از معایبی نیز برخوردار است که در ادامه این بخش به ذکر معایب آن نیز پرداخته‌ایم.

معایب سرمایه گذاری در بورس:

۱- نیاز دانش و مهارت مناسب

۲- محدودیت در خرید سهام

۳- تلاطم نسبتا بالا در بازار بورس

۴- نبودن امکان فروش در زمان دلخواه

 

سرمایه گذاری روی طلا

برخلاف بورس و ارز دیجیتال که از حوزه‌های جدید سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند، طلا یکی از قدیمی‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در دنیا محسوب می‌شود که از گذشته تا کنون هنوز هم اکثر افراد از این فلز گران‌بها به‌عنوان یک اندوخته مطمئن استفاده می‌کنند. با توجه به قابل لمس و در دسترس بودن طلا، سرمایه‌گذاران این روش سرمایه‌گذاری را به سایر روش‌ها ترجیح می‌دهند. در ادامه مطلب مزایای سرمایه‌گذاری در بازار طلا را ذکر خواهیم کرد. پس اگر علاقه‌مند به این بازار مالی هستید بخش بعد را نیز مطالعه کنید.

 

مزایای سرمایه گذاری روی طلا

برای کسانی که قصد دارند یک بازار مالی پرسود و قدرتمند را انتخاب کنند بهترین کار بررسی مزایا و معایب تمام بازارها و مقایسه آن‌ها با هم خواهد بود. سرمایه‌گذاری در بازار مالی طلا از مزایای زیادی برخوردار است که در ادامه چند مورد از آن‌ها را به‌صورت مختصر توضیح داده‌ایم.

۱- نقدشوندگی مناسب

نقدشوندگی طلا نسبت به سایر بازارها بهتر بوده و شما هر وقت که تمایل داشته باشید می‌توانید به طلافروشی مراجعه کنید و در ازای طلای خود پول نقد دریافت کنید. از نظر نقدینگی، بازار طلا یکی از بهترین بازارهای مالی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

۲- ریسک پایین

یکی از کم‌ریسک‌ترین بازارهای مالی، بازار طلا است. سرمایه گذاری روی طلا به دلیل پایین بودن تلاطم و نوسان قیمت آن ریسک پایین دارد. این ریسک پایین از مزایای بسیار خوب بازار طلا محسوب می‌شود و یک امتیاز مثبت برای آن به شمار می‌آید.

 

مزایای سرمایه گذاری روی طلا

 

معایب سرمایه گذاری روی طلا

با وجود مزایایی که درمورد سرمایه‌گذاری در بازار طلا ذکر کردیم، این کار از معایبی نیز برخوردار است که چند نمونه از آن را در ادامه مورد بررسی قرار داده‌ایم.

۱- عدم سوددهی در کوتاه مدت

۲- افت قیمت در زمان فروش

۳- خطر سرقت طلا

۴- ریسک بدل بودن طلا

اگر تصمیم دارید از میان ارز دیجیتال، طلا و بورس یکی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید، با توجه به توضیحات ذکر شده در این مطلب و مقایسه مزایا و معایب آن‌ها، سطح راحتی خود را در نظر گرفته و متناسب با شرایط خود و نیازهای مد نظرتان، یکی از این بازارها را برای شروع سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.


این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied