شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

ارزهای دیجیتالی که در سال 2023 بهترین عملکرد را داشتند

ارزهای دیجیتالی که در سال 2023 بهترین عملکرد را داشتند

به دنیای شگفت­انگیز ارزهای دیجیتال خوش آمدید. جاییکه به نظر می­رسد در هر لحظه قرار است سکه و ارز جدیدی به بازار عرضه شود و آینده امور مالی جهان را در دست بگیرد. رشد و تکامل فضای رمزنگاری در طول سال 2023، فراتر از انتظارات بوده است. در واقع، فرصت­های جدیدی در این حوزه ایجاد شده و چشم­انداز مالی در حال تحول است. اگر قصد دارید اطلاعاتی راجع به ارزهای دیجیتال با بهترین عملکرد در سال 2023 به دست آورید، با ما همراه شوید. ما در این مقاله به بررسی ارزهای دیجیتالی پرداخته­ایم که موج‌هایی را ایجاد کرده‌اند و می­توانند شیوه معاملات، سرمایه‌گذاری و پول­سازی را متحول کنند.

 

 

بیت کوین (BTC)

ارزش بازار: 674.07 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بسیار بالا

حجم معاملات: بسیار بالا

نقدینگی: بسیار بالا

میزان پذیرش و مورد استفاده: عالی (دارای کاربران گسترده و بازار بزرگ)

توکنومیک: متوسط (تورم ناچیز و در نهایت عرضه محدود)

تیم توسعه: عالی (بزرگ و اثبات­شده)

پشتیبانی جامعه: عالی (دارای جامعه عظیم)

امنیت و شفافیت: بهترین در سطح بازار کریپتو

عملکرد: عالی

بیت کوین که به عنوان قدیمی­ترین ارز دیجیتال شناخته می­شود­، همچنان در بازار کریپتوکارنسی یک ارز پیشرو به شمار می­آید. با بررسی قیمت لحظه ­ای ارزهای دیجیتال و عملکرد کلی آن­ها به راحتی درخواهید یافت، قیمت و ارزش بازار بیت کوین بسیار بالاتر از سایر گزینه­های کریپتو است. بسیاری از افراد بیت کوین را بهترین ارز دیجیتال می­دانند و از آن به عنوان پول واقعی استفاده می­کنند. این ارز دیجیتال در 14 سال گذشته توانسته در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال دوام بیاورد و رشد کند. بنابراین، بدیهی است که به طور گسترده مورد پذیرش و استقبال قرار بگیرد و تبدیل به یک دارایی شود. در حال حاضر بسیاری از مشاغل، بیت کوین را در ازای هزینه خدمات و محصولات­شان می­پذیرند.

 

اتریوم (ETH)

ارزش بازار: 215.76 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بسیار بالا

حجم معاملات: بسیار بالا

نقدینگی: بسیار بالا

پذیرش و مورد استفاده: عالی (دارای کاربران گسترده و بازار بزرگ)

توکنومیک: عالی (ضد تورمی و عرضه محدود از زمان ادغام اتریوم)

تیم توسعه: عالی (بزرگ و اثبات­شده)

پشتیبانی جامعه: عالی (دارای جامعه عظیم)

امنیت و شفافیت: عالی

عملکرد: عالی

اتریوم (Ethereum) در لیست بهترین ارزهای دیجیتال با بهترین عملکرد، در رتبه دوم قرار دارد. اتریوم یک پلتفرم بلاک­چین است که به توسعه­دهندگان امکان می­دهد، برنامه­های غیرمتمرکز بسازند و قراردادهای هوشمند را پیاده­سازی کنند. اتریوم نیز مانند بیت کوین رشد فوق­العاده­ای را تجربه کرده است. از آوریل 2016 تا پایان اکتبر 2023، قیمت این ارز دیجیتال از حدود 11 دلار به حدود 1802 دلار رسید و 16286 درصد افزایش یافت. با وجود اینکه اتریوم از زمان ظهور تا امرروز توانسته خود را به اثبات برساند و به لحاظ ارزش بازار جایگاه دومین دارایی بزرگ ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دهد، برخی معتقدند که ممکن است برای همیشه در این موقعیت باقی نماند.

بایننس کوین (BNB)

ارزش بازار: 34.22 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بالا

حجم معاملات: بالا

نقدینگی: بالا

میزان پذیرش و مورد استفاده: عالی (دارای پایگاه کاربری بزرگ و موارد استفاده جدیدی که به طور مداوم توسط Binance معرفی می­شود)

توکنومیک: متوسط (از مکانیسم سوزاندن برای کاهش عرضه استفاده می­کند. با این وجود، فروش اولیه هنوز مقدار زیادی از کل عرضه را در دست بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران اولیه متمرکز کرده که می‌تواند تأثیر زیادی بر بازار بگذارد)

تیم توسعه: عالی

پشتیبانی جامعه: عالی

امنیت و شفافیت: کمی ضعیف (متاسفانه Binance Smart Chain، Binance Chain و Binance به عنوان یک صرافی توسط گروه کوچکی از نهادهای قدرتمند کنترل می­شوند که خطر امنیتی به دنبال دارد)

عملکرد: عالی

BNB به عنوان بزرگ‌ترین "کوین مبادله و پرداخت"به توسعه در زمینه­های مختلف ادامه می‌دهد و موارد استفاده بیشتر و بیشتری (مانند زنجیره Cosmos، زنجیره EVM و پاداش‌هایی برای کاربران Binance CEX) را برای توکن ارائه می‌کند. با این حال، تمام این موارد همچنان بر اساس یک ساختار متمرکز ایجاد شده­اند و ممکن است به دلیل نفوذ نظارتی یا رفتار متقلبانه افراد مخرب، از بین برود. بنابراین، تصمیم­گیری برای سرمایه­گذاری در این ارز دیجیتال باید تا حد زیادی مبتنی بر اعتماد باشد. با این وجود شما می­توانید از بایننس کوین (Binance Coin) برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده نمایید. همچنین می‌توان این ارز رمزنگاری را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله یا مبادله کرد. بررسی لحظه­ای ارزهای دیجیتال نشان می­دهد که قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود و تا اواخر اکتبر 2023، قیمت آن به حدود 227 دلار افزایش یافت.

کاردانو (ADA)

ارزش بازار:9.96 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بالا

حجم معاملات: متوسط

نقدینگی: متوسط

میزان پذیرش و مورد استفاده: عالی (دارای کاربران گسترده و بازار بزرگ)

توکنومیک: بسیار خوب (برای کاهش عرضه، از مکانیسم موثر سوزاندن استفاده می­کند.)

تیم توسعه: عالی

پشتیبانی جامعه: عالی

امنیت و شفافیت: عالی

عملکرد: عالی

برای تکمیل تراکنش­ها، در کاردانو (Cardano) انرژی کمتری نسبت به شبکه بزرگتری مانند بیت کوین مصرف می­شود. بنابراین معاملات در این پلتفرم، سریع­تر و ارزان­تر هستند. کاردانو در سال 2021، یک "هارد فورک" را پیاده­سازی کرد. این هارد فورک باعث افزایش عملکرد پلتفرم کاردانو شد و امکان استقرار قرارداد هوشمند را فراهم کرد. علاوه­براین، هارد فورک دیگری به نام Vasil اجرا شد و مقیاس­پذیری بلاکچین کاردانو را بهبود بخشید. اخیراً Cardano نسخه آزمایشی پلتفرم AdaSwap را راه­اندازی کرده که توسعه­دهندگان می­توانند برنامه­های مالی غیرمتمرکز را در آن بسازند. علاوه­براین کاردانو به حل مسائل سایر پلتفرم­های بلاک­چین می­پردازد؛ مسائلی همچون پایداری، قابلیت همکاری و مقیاس­پذیری. بررسی قیمت لحظه­ای ارزهای دیجیتال نشان می­دهد قیمت توکن ADA کاردانو در 31 اکتبر 2023، به 0.30 دلار رسیده است.

پالیگان Matic))

ارزش بازار: 5.92 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بالا

حجم معاملات: بالا

نقدینگی: بالا

میزان پذیرش و مورد استفاده: عالی

توکنومیک: عالی (بخشی از توکن سوزانده می­شود و منجر به کاهش تورم می­شود)

تیم توسعه: عالی

پشتیبانی جامعه: عالی

امنیت و شفافیت: عالی (بیش از 100 نود مستقل)

عملکرد: عالی

از دیگر ارزهای دیجیتال با بهترین عملکرد می­توان به پالیگان اشاره کرد. شبکه پالیگان Polygon))که قبلاً به عنوان شبکه Matic شناخته می­شد، زیرساخت مقیاس­پذیرتر و قابل همکاری­تری را برای ایجاد برنامه­های غیرمتمرکز مهیا می­سازد. Polygon zkEVM که در جولای 2022 ارائه شد، اولین راه‌حل مقیاس‌پذیری معادل اتریوم است و به‌طور یکپارچه با تمام قراردادهای هوشمند موجود، ابزارهای توسعه‌دهنده و کیف پول‌ها کار می‌کند. Polygon از صرافی‌های ارز دیجیتال Binance و Coinbase پشتیبانی می‌کند. توکن پالیگان (MATIC) برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش­ها و به عنوان ارز تسویه حساب مورد استفاده قرار می­گیرد. علاوه­براین، بسیاری از برندهای بزرگ برای راه­اندازی پروژه­های NFT خود، در حال همکاری با پالیگان هستند.

آوالانچ (AVAX)

ارزش بازار: 3.73 بیلیون دلار (تا پایان اکتبر 2023)

سرمایه بازار: بالا

حجم معاملات: متوسط

نقدینگی: متوسط

میزان پذیرش و مورد استفاده: متوسط (رویکرد زیرشبکه Avalanche موارد استفاده بسیار خوبی به خصوص در بازی دارد. با این حال، همچنان نیاز به پذیرش گسترده دارد)

توکنومیک: عالی (بخشی از توکن سوزانده می­شود و به کاهش تورم کمک می‌کند)

تیم توسعه: عالی

پشتیبانی جامعه: متوسط

امنیت و شفافیت: عالی (بیش از 100 نود مستقل)

عملکرد: عالی

از دیگر ارزهای دیجیتال با بهترین عملکرد می­توان به آوالانچ (Avalanche)اشاره کرد. این ارز دیجیتال توانسته زیرساخت مقیاس­پذیرتر، غیرمتمرکزتر و تعاملی­تری را برای ایجاد برنامه­های غیرمتمرکز و اجرای قراردادهای هوشمند فراهم آورد. Avalanche دارای سه بلاکچین مجزاست که تراکنش­ها را به صورت مستقل پردازش می­کنند. این موضوع باعث شده آوالانچ مقیاس­پذیری بالایی داشته باشد و حجم زیادی از تراکنش­ها را تایید و تکمیل کند. طبق گزارشات US News، Avalanche در بین پروژه­های اتریوم محبوبیت قابل­توجهی دارد.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied