شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟

شرکت بیمه زندگی با مدیریت ثابت کاریزما، با داشتن مجوز انحصاری بیمه زندگی با مدیریت ثروت (طرح سبک کاریزما) و ارائه خدمات تخصصی بیمه عمر، پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود.

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟

 

در ایران بیمه عمر، برخلاف کشورهای دیگر، زیاد شناخته‌شده نیست. معمولاً این تصور غلط در میان عموم وجود دارد که بیمه زندگی، منحصراً مسائلی مربوط به مرگ و بیماری را در برگرفته و از دیگر کاربردهای آن اطلاع درستی ندارند. بیمه زندگی، یکی از محصولاتی است که توسط کارگزاری کاریزما ارائه‌شده و مزایای متعددی را برای بیمه‌گذاران فراهم می‌کند. تا انتهای این مقاله با ما باشید تا با دانستن مزایای بیمه کاریزما، تصمیمات بهتری برای خرید بیمه زندگی بگیرید و بدانید بیمه زندگی چیست؟

 

بیمه زندگی با مدیریت ثروت چیست؟

بیمه زندگی ، نوعی بیمه اشخاص است که علاوه بر پوشش فوت، امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را نیز برای بیمه‌گذار فراهم می‌کند. بیمه عمر، هزینه نیست؛ بلکه یک روش سرمایه‌گذاری مطمئن و بلندمدت به‌حساب می‌آید. بیمه‌گذار، با پرداخت حق بیمه، اندوخته‌ای برای آینده خود و عزیزانش ذخیره کرده و می‌تواند آن را برای دوران بازنشستگی، خرید خانه یا سایر اهداف مالی مانند دریافت وام بدون ضامن یا معافیت مالیاتی، استفاده کند. بیمه‌های زندگی، دو نوع کارکرد اصلی دارند:

  1. کارکرد حفاظتی: بیمه عمر تضمین می‌کند که در صورت فوت یا ازکارافتادگی بیمه‌شده، خانواده‌اش ازلحاظ مالی حمایت شوند.
  2. کارکرد سرمایه‌گذاری: بیمه‌نامه‌های زندگی، امکان سرمایه‌گذاری‌های مختلف را برای بیمه‌گذار فراهم می‌کنند.

همان‌طور که میدانید؛ ویژگی حفاظتی بیمه‌ زندگی، بیشتر شناخته‌شده است؛ درحالی‌که شناخت کمتری در خصوص کاربرد آن در سرمایه‌گذاری وجود دارد.

 

مزایای بیمه عمر

چرا بیمه زندگی اهمیت دارد؟ برای پاسخ به این پرسش، ابتدا باید از مزایای داشتن بیمه زندگی آگاه باشیم. مزایای بیمه زندگی عبارت‌اند از:

  • حمایت از خانواده در صورت فوت بیمه‌شده
  • سرمایه‌گذاری مطمئن و بلندمدت
  • دریافت سود تضمینی و مشارکت
  • امکان دریافت وام بدون ضامن
  • تخفیف یا معافیت مالیاتی
    • امکان بازخرید بیمه عمر زودتر از موعد
  • امکان تعیین ذینفعان
  • امکان انتخاب روش پرداخت حق بیمه

 

انواع بیمه‌نامه‌های زندگی

انتخاب نوع بیمه عمر، به عوامل مختلفی مانند شرایط مالی، سن، وضعیت شغلی و نیازهای فرد بستگی دارد. بعضی از مهم‌ترین بیمه‌نامه‌های زندگی عبارت‌اند از:

بیمه عمر زمانی انفرادی

بیمه عمر زمانی انفرادی، نوعی بیمه زندگی است که در آن، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده در طول مدت بیمه، مبلغ سرمایه فوت را به ذینفعان وی پرداخت کند. این بیمه، معمولاً برای مدتی مشخص، صادرشده و در صورت زنده ماندن فرد بیمه‌شده تا پایان قرارداد، هیچ مبلغی به وی پرداخت نخواهد شد. از مزایای این نوع بیمه عمر می‌توان به ارزان بودن آن و امکان سرمایه‌گذاری اشاره کرد؛ اما توجه کنید که بیمه عمر زمانی انفرادی، پوشش بیماری و ازکارافتادگی ندارد.

بیمه زندگی بازنشستگی

بیمه بازنشستگی، نوعی بیمه عمر است که در آن، شرکت بیمه متعهد می‌شود که در طول دوران بازنشستگی، به بیمه‌شده مستمری پرداخت کند. این نوع بیمه علاوه بر پوشش فوت، امکان سرمایه‌گذاری نیز به بیمه‌گذار می‌دهد. بیمه عمر و بازنشستگی به دو صورت دائم و دوره‌ای عرضه می‌شود.

بیمه زندگی و تأمین آینده فرزندان

یکی از انواع بیمه عمر است که والدین برای فرزندان خود خریداری کرده و علاوه بر پوشش فوت، امکان سرمایه‌گذاری را نیز برای بیمه‌گذار فراهم می‌کند. این بیمه‌نامه بر تأمین مالی فرزندان در آینده متمرکز و مدت قرارداد آن معمولاً ۳۰ ساله است. بیمه زندگی و تأمین آتیه فرزندان، علاوه بر فوت، موارد دیگری نظیر بیماری‌های خاص، ازکارافتادگی موارد تکمیلی درمان را هم پوشش می‌دهد.

بیمه زندگی مانده بدهکار

بیمه عمر مانده بدهکار برای افرادی که وام‌دارند، طراحی‌شده است. این بیمه، در صورت فوت بیمه‌شده، مبلغ مانده بدهی وی را به بانک یا موسسه مالی پرداخت می‌کند. انتخاب این بیمه به عوامل مختلفی مانند مبلغ وام، مدت‌زمان وام، شرایط مالی و نیازهای شما بستگی دارد.

بیمه زندگی گروهی

شرکت بیمه، با یک سازمان یا نهاد قرارداد می‌بندد و بیمه‌نامه برای گروهی از افراد صادر می‌شود. این بیمه برای انواع تشکل‌های کارگری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات مختلف دولتی و خصوصی کاربرد دارد. برای خرید بیمه زندگی گروهی، سن افراد باید زیر 70 سال باشد. میزان حق بیمه، بر اساس عوامل مختلفی مانند تعداد، سن، وضعیت سلامت اعضای گروه و پوشش‌های بیمه‌نامه محاسبه می‌شود. هزینه پایین‌تر حق بیمه و سهولت در صدور بیمه‌نامه از مزایای این نوع بیمه است؛ اما افراد نمی‌توانند پوشش‌های مختلف یا شرکت بیمه را به سلیقه خود انتخاب کنند.

بیمه تمام عمر

در این نوع از بیمه زندگی، شرکت بیمه، متعهد می‌شود که در صورت فوت بیمه‌شده، مبلغی را به بازماندگان وی پرداخت کند. این بیمه، هیچ پوشش دیگری مانند پوشش ازکارافتادگی، پوشش بیماری‌های خاص و پوشش تکمیلی درمان ندارد. مبلغ بیمه، بر اساس سن، وضعیت سلامت و میزان سرمایه بیمه‌شده محاسبه می‌شود.

 

پوشش‌های بیمه عمر

برای انواع بیمه زندگی، پوشش‌های مختلفی ارائه می‌شود که در هنگام وقوع حوادث و مشکلات، به کمک افراد می‌آیند. برخی از این پوشش‌ها عبارت‌اند از:

  1. پوشش فوت
  2. پوشش بیماری‌ها
  3. پوشش ازکارافتادگی
  4. پوشش هزینه‌های پزشکی

 

خدمات پس از فروش بیمه کاریزما

وقتی بیمه زندگی می‌خریم، ممکن است در آینده به اطلاعات و راهنمایی‌های بیشتری در مورد بیمه‌نامه خود نیاز داشته باشیم. این اطلاعات می‌تواند شامل مواردی مانند شرایط و قوانین، پوشش‌ها و نحوه دریافت خسارت باشد. در این مواقع، داشتن یک نماینده بیمه حرفه‌ای، بسیار مفید و مؤثر است. نماینده بیمه زندگی، فردی است که درزمینهٔ بیمه عمر آموزش‌دیده و می‌تواند به ما در پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات بیمه‌ای کمک کند. پس از خرید بیمه، خدمات پس از فروش، نقش مهمی در تضمین رضایت مشتری و بهره‌مندی از مزایای بیمه‌نامه دارد. خدمات پس از فروش بیمه، حق مسلم مشتریان است و باید قبل از خرید، از خدمات پس از فروش شرکت‌های بیمه‌ای مطلع شوند. بعضی از این خدمات، عبارت‌اند از:

  • مشاوره و راهنمایی تخصصی هنگام خرید: نماینده بیمه کمک می‌کند تا بهترین بیمه‌نامه را با توجه به نیازهای خود انتخاب کنید.
  • دسترسی آسان به اطلاعات و راهنمایی‌های لازم: نماینده بیمه باید در دسترس باشد و بتواند به سؤالات شما پاسخ دهد.
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع در مورد خدمات بیمه‌ای: شرکت بیمه باید به مشتریان در مورد خدمات خاص بیمه‌ای مانند تخفیف‌ها و خدمات درمانی اطلاع‌رسانی کند.
  • پیگیری خسارت: در صورت بروز خسارت، نماینده بیمه باید بتواند مراحل دریافت خسارت را به‌درستی برای بیمه‌گذار شرح داده و به او در این راه کمک کند.
  • مشاوره در زمان تمدید بیمه‌نامه: نماینده بیمه باید به مشتریان در زمان تمدید بیمه‌نامه مشاوره دهد تا بهترین تصمیم را بگیرند.
  • اطلاع‌رسانی در مورد موارد مستثنا از پوشش بیمه‌نامه: نماینده بیمه باید از قبل، مواردی که شامل پرداخت خسارت نمی‌شود را به اطلاع مشتریان برساند.

 

بهترین بیمه زندگی را چگونه انتخاب کنیم؟

مفهوم «بهترین بیمه زندگی» می‌تواند برای هر فردی، متفاوت باشد؛ به‌عنوان‌مثال، برخی از افراد با خرید بیمه زندگی فقط به دنبال دریافت سود و داشتن یک سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند و برای برخی دیگر، استفاده از پوشش‌های بیمه‌ای اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل نمی‌توان گزینه‌ای قطعی را به‌عنوان بهترین بیمه عمر معرفی کرد و باید عوامل بسیاری را در فرآیند انتخاب آن در نظر گرفت؛ بعضی از عوامل مؤثر در انتخاب بهترین بیمه عمر عبارت‌اند از:

  • میزان پوشش‌های ارائه‌شده و سقف پرداختی هرکدام از آن‌ها
  • سهولت در دریافت هزینه‌ها توسط بیمه‌گذار
  • کامل بودن پوشش‌های بیمه‌ای
  • بالا بودن میزان سود قطعی پرداختی
  • میزان توانگری مالی شرکت بیمه

 

شرکت بیمه زندگی با مدیریت ثابت کاریزما، با داشتن مجوز انحصاری بیمه زندگی با مدیریت ثروت (طرح سبک کاریزما) و ارائه خدمات تخصصی بیمه عمر، پاسخگوی تمام نیازهای شما خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied