شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

بالاترین قیمت تتر در ایران چقدر بوده ؟

تتر یا USDT نام یک ارز رمزنگاری شده است که از محبوبیت بالا برخوردار بوده و یکی از تاثیرگذارترین استیبل کوین‌های موجود در بازار کریپتو به ‌شمار می‌آید. قیمت این رمزارز با دلار آمریکا در یک سطح بوده و هر واحد تتر با یک دلار آمریکا برابری می‌کند. تتر در رتبه سه بازار ارز دیجیتال قرار دارد و به‌خاطر ثبات قیمت خود برای اهداف مختلفی از آن استفاده می‌شود. در بازار کریپتو ارزهای دیگری نیز وجود دارند که قیمت آن‌ها با دلار برابری می‌کند، ولی تتر یک ارز دیجیتال معتبر است و توانسته اعتماد اکثر سرمایه‌گذاران و مخاطبین مخصوص خود را به دست بیاورد. به همین دلیل کاربرد USDT نسبت به سایر استیبل کوین‌ها افزایش یافته و روی شبکه‌های متنوع بلاک‌چین راه‌اندازی شده و توسعه پیدا کرده است. ما در این مقاله قصد داریم در مورد بیشترین قیمت تتر در ایران بحث کنیم و از ویژگی‌های این رمزارز منحصربه‌فرد مطالبی را در اختیارتان قرار دهیم.

 

بیشترین قیمت تتر در ایران

تتر با نماد USDT از ارزش حدود 88/75 میلیارد ریال در بازار برخوردار بوده و 5/95 درصد از سهم این بازار را به‌عنوان سومین رمزارز به خود اختصاص داده است. بیشترین قیمت تتر از زمان ایجاد آن تا کنون 1.32 دلار بوده که در تاریخ 24 جولای سال 2018 اتفاق افتاد.

قیمت تتر هم‌اکنون بالای 24% نسبت به این رکورد تغییر کرده است. کمترین قیمت این رمزارز نیز 0.572521 بوده که در سال 2015 اتفاق افتاد. قیمت اکنون ارز دیجیتال تتر نسبت به این رکورد حدود 75% تغییر کرده است. امروز تتر با قیمت 51,011 تومان معامله شد که بیشترین قیمت تتر در 24 ساعت گذشته بوده و کمترین ارزش تتر در این 24 ساعت، 50,871 تومان تعیین شد. دلایل مختلفی وجود دارد که این قیمت در گذشته تتر ثبت شده و یک ارزش تاریخی برای آن محسوب می‌شود. در ادامه مقاله این دلایل را ذکر خواهیم کرد.

 

نحوه عملکرد تتر

نحوه کار تتر به این‌گونه است که کاربران ارز فیات را به شرکت تتر واریز کرده و این شرکت معادل ارز واریز شده توکن تتر صادر می‌کند. تتر صادر شده قابلیت ارسال، ذخیره و معادله را دارد. همچنین این امکان وجود دارد که کاربران توکن تتر خود را در ازای دلار بازخرید کنند که در این صورت شرکت تتر توکن‌های بازخرید شده را از گردش بازار خارج کرده و از بین می‌برد.

 

 

کاربرد تتر در بازار رمزارزها

مهم‌ترین کاربرد تتر در بازار رمزارزها، استفاده از این ارز دیجیتال به‌عنوان جفت معاملاتی است. این توکن بیشترین حجم معاملات را به‌عنوان جفت معاملاتی داشته و همین موضوع باعث شده ارزش بازار آن بالا رفته و رتبه سوم بازار رمزارزها را به خود اختصاص داده است. از سایر کاربردهای این ارز دیجیتال می‌توان این موارد را ذکر کرد:

  • خریدوفروش و معاملات رمزارزها و مشتقات آن‌ها
  • برای منتقل کردن ارزش و محفوظ ماندن از نوسانات بازار
  • استفاده به‌منظور اعطای وام با توجه به ثبات ارزش آن

تتر به این دلیل که نقدشوندگی بالا داشته و قیمت آن در درازمدت ثابت بوده، یکی از رمزارزهای متداول و مورد استفاده در اکثر صرافی‌ها به‌ شمار می‌آید. کاربرد تتر فقط به معاملات ختم نمی‌شود و برای پرداخت‌های برون‌مرزی و همچنین افرادی که دسترسی به خدمات بانکی ندارند نیز در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

ویژگی‌های ارز دیجیتال تتر

استیبل کوین تتر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد زیادی برخوردار بوده که مهم‌ترین آن ثابت ماندن ارزش آن با دلار آمریکا است. به‌ازای هر توکن تتر که صادر می‌شود، یک دلار آمریکا به ذخایر شرکت تتر افزوده شده که این موضوع پشتوانه بودن دلار برای تتر را یادآوری می‌کند. پس هرچقدر قیمت دلار بالاتر رود، بیشترین قیمت تتر نیز رقم خواهد خورد. همان‌طور که می‌دانید در بازار رمزارزها نوسانات زیادی وجود دارد درصورتی‌که سرمایه‌گذاران تتر از نوسان بازار در امان هستند. سایر ویژگی‌های تتر عبارت‌اند از:

  • ثبات قیمت
  • عدم محدودیت عرضه این توکن
  • پذیرش و اعتماد بالا توسط کاربران
  • نقدشوندگی بالا
  • مطابقت با قوانین وضع شده

 

دلایل افزایش و کاهش ارزش تتر

سوالی که اکثر کاربران را با چالش روبه‌رو کرده، دلیل افزایش و کاهش قیمت تتر در ایران است. همان‌طور که می‌دانید این ارز دیجیتال با دلار آمریکا در یک سطح قیمت هستند و نوسانات دلار می‌تواند روی قیمت آن تاثیر مستقیم داشته باشد. با این وجود عوامل دیگری نیز در این نوسان دخالت دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بحث قرار داده‌ایم.

 

دلیل کاهش قیمت ارز دیجیتال تتر

کاهش قیمت تتر به عواملی مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • عدم شفافیت: این رمزارز همیشه مورد انتقاد واقع شده و پشتوانه دلاری آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. همین موضوع باعث می‌شود که سرمایه‌گذاران کمتر اعتماد کنند و قیمت تتر کاهش یابد.
  • نوسان بازار: نوسان موجود در بازار کریپتو بر روی قیمت رمزارز تتر نیز تاثیر می‌گذارد. گاهی شرایط نزولی در بازار ارزهای رمزنگاری شده موجب می‌شود که تریدرها تارهای خود را به بازار وارد کرده و به فروش می‌رسانند. همین عرضه بالا کاهش قیمت تتر را به دنبال خواهد داشت.
  • اخبار و شایعات بد: خبرهای منفی درمورد سیستم عملکردی تتر، نظیر نقض قوانین و یا هک اطلاعات شخصی می‌توان روی ارزش تتر تاثیر گذاشته و قیمت آن را نزولی کند.
  • رقابت با سایر رمزارزها: باوجود اینکه تتر یک ارز پایه محسوب می‌شود ولی باز هم درحال رقابت با بیت کوین و اتریوم است که امکان کاهش قیمت تتر را فراهم می‌کند.

 

دلیل افزایش قیمت تتر

همان‌طور که ذکر کردیم بیشترین قیمت تتر در سال‌های گذشته رقم خورده و احتمال این‌که مجدد تتر به اوج برسد و قیمتی بالاتر از ارزش دلار را به‌دست بیاورد، وجود دارد. افزایش قیمت این رمزارز به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد که در ادامه چند مورد را ذکر کرده‌ایم.

  • افزایش تقاضا: به دلیل اینکه تتر به‌عنوان ابزار مفیدی برای تجارت در بازارهای جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حجم معاملات به‌واسطه آن بالا رفته و درنتیجه تقاضای برای تتر افزایش می‌یابد. این موضوع باعث افزایش قیمت این رمز ارز نیز می‌شود.
  • نوسانات بازار: تداوم روند صعودی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال، می‌تواند روی افزایش قیمت تتر نیز تاثیر بگذارد. دلیل این افزایش قیمت، افزایش سرمایه‌گذاری روی این رمزارز است.
  • افزایش تأییدات شبکه تتر: تأییدیه‌های این شبکه از طریق فرآیند استخراج انجام می‌شود. هرقدر میزان تأییدات بیشتر باشد، این شبکه پایدارتر خواهد بود، که یک عامل مثبت برای افزایش ارزش تتر محسوب می‌شود.
  • افزایش کاربران: افزایش کاربران نیز موجب افزایش تقاضا شده و منجر به صعودی شدن قیمت تتر می‌شود.
  • اعتماد. به بازار تتر: این اعتماد نیز باعث می‌شود سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز اقدام کنند و موجب افزایش قیمت تتر شوند.

 

علت اختلاف قیمت تتر و دلار

اگر از تریدرهای بازار کریپتو و سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال تتر هستید، قطعا تفاوت قیمت جزئی در ارزش دلار و تتر را مشاهده کرده‌اید. معمولا ارزش دلار کاغذی از رمزارز تتر بیشتر بوده و تتر در محدوده قیمتی یک دلار تعیین قیمت شده است. دلیل این اختلاف قیمت در بازار جهانی را می‌توان به کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال نسبت داد. علت تفاوت قیمت ارزها و استیبل‌کوین‌هایی که با ارز فیات حمایت می‌شوند، سهولت دسترسی این رمزارزها است. این موضوع در کشورهایی که از اقتصاد ناپایدار رنج می‌برند بیشتر ملموس خواهد بود. هرچند که ریسک بازار، در این تفاوت ارزش نقش مهمی دارد؛ به‌نظر می‌رسد زمانی‌که بیشترین قیمت تتر در ایران رقم خورده، راحتی معاملات و عرضه‌وتقاضا بیشترین نقش را در این افزایش بها داشته است.


این مطلب، یک خبر آگهی بوده و  شمانیوز در محتوای آن هیچ نظری ندارد

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied