شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

جذاب‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های مختلف بوت مردانه

امروزه استفاده از بوت‌ها برای درست کردن استایلی شیک و خاص به شکل رو افزونی در حال توسعه است.

جذاب‌ترین و خاص‌ترین مدل‌های مختلف بوت مردانه

استایل‌هایی شیک وخاص با انواع بوت مردانه

به گواه بسیاری از استایلیست‌های مطرح، برگ برنده تیپ‌های زمستانی آقایان، بوت‌ها ونیم بوت‌هایی است که تیپ شما را به یک تیپ فاخر و شیک زمستانی تبدیل می‌کند. موضوعی که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، موضوع تناسب بین بوت‌ها و نیم بوت‌ها با سایر لباس‌ها است. امروزه استفاده از بوت‌ها برای درست کردن استایلی شیک و خاص به شکل رو افزونی در حال توسعه است.

اگر لیستی از ضروری‌ترین کفش‌های مردانه تهیه کنید، بوت مردانه جای بزرگی در صدر لیست برای خود اختصاص خواهند داد. بوت‌های مردانه در سال‌های گذشته در استایل‌های متفاوتی دیده شده و پتانسیل بالایی در خلق زیبایی ظاهری برای افراد از خود نشان داده‌اند. نیم بوت‌ها نیز انطباق‌پذیرترین نوع بوت برای انواع استایل‌ها هستند. به طوری که با طیف وسیعی از استایل‌ها از کژوال گرفته تا رسمی و نیمه رسمی ست می‌شوند. در ادامه بوت‌های شاخص مردانه را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد که با چه لباس‌هایی ست می‌شوند و در چه موقعیت‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ پس با ما همراه باشید.

 

انواع بوت مردانه 

 

بوت کپتو

اگر در دنیای بوت‌ها تازه کار هستید، این یک نقطه شروع خوبی خواهد بود. یک کپتو با ارتفاع متوسط، آنقدر ساده است که با شلوار پارچه‌ای و شق و رق شما ست می‌شود. از طرف دیگر با ظاهر سرسختی که دارد با کژوال‌ترین شلوارهای جین ترکیبی شیک و جذاب خواهد ساخت.  

 

بوت مردانه چلسی

بوت‌چلسی رویه‌ای بلند و دو تکه از جنس چرم دارد که بدون کمک به سگک و قلاب به هم دوخته شده است. این بوت دارای صفحه کشسانی بوده که در قسمت کفش قرار دارد. نوک بوت چلسی باریک طراحی شده است اما نه به آن اندازه که کفش خیلی نوک‌ تیز باشد بلکه شکل ایده‌آل آن باید شبیه یک تخم‌مرغ باشد، طوری که کمی نوک‌ تیز بوده در عین حال کمی هم گرد باشد. بوت چلسی راحت‌ترین بوت مردانه معرفی شده است. این نوع بوت می‌تواند به جای بوت کویر یا بوت کار نیز مورد استفاده قرار بگیرد. اگر رنگ‌ بوت چلسی مشکی یا قهوه‌ای تیره باشد، می‌تواند در موقعیت‌های مختلف برای شما کاربرد داشته باشد. 

چلسی یک بوت مردانه چرم اسلیم فیت و ساده است که از مواد اولیه با دوام ساخته شده است. دوام این بوت مزید بر علت شده است که شما بتوانید سال‌ها از آن استفاده کنید بدون آن که کیفیت اولیه خود را از دست بدهند. بوت چلسی در تنوع زیادی از جنس و رنگ به بازار ارائه می‌شود که دست شما را برای استفاده از آن‌ها در استایل‌های مختلف باز گذاشته است. بوت چلسی را می‌توان با شلوارهای پارچه‌ای، جین و کتان ست کرد. این بوت‌ها به جای بند، دارای کش هستند. طرفداران این مدل کفش‌ها، راحتی پوشیدن آن را با کالج برابر می‌دانند.  

 

بوت کار

بوت مردانه کار بوتی دیرینه، قدرتمند و جذاب است، که اغلب در روزهای سرد سال جزئی از استایل شما به حساب می‌آید. بوت کار اولین و پرکاربردی‌ترین بوت برای آقایان معرفی شده است. این بوت‌ها بر خلاف نامشان منحصر به محل کار نیستند، بلکه مانند دیگر اجزای فشن، از نسل‌های بعدی وتعالی یافته‌ی نوع اولیه خود که نوعی کفش مخصوص کار بوده است، طراحی و تولید شده است.

 بوت کار نوعی چکمه نیمه رسمی به شمار می‎‌رود که با شلوار جین ست می‌شود. از پوشیدن بوت کار در موقعیت‌های رسمی اجتناب کنید.

 

بوت ۸ ترک

رسمی‌ترین بوت مردانه به بوت ۸ ترک معروف است. اگر طرفدار کفش‌های ۸ ترک هستید و می‌خواهید از آن‌ها برای استایل‌دهی به کت و شلوار کتان استفاده کنید، برای خرید آن درنگ نکنید. شما می‌توانید با احتیاط و استایل‌سازی حرفه‌ای، رنگ‌های روشن‌تر این بوت که کمی از حالت رسمی فاصله می‌گیرند را با شلوارهای جین به راحتی ترکیب کرده و استایلی خاص به وجود آورید.

 

بوت‌های فنی و تخصصی

بوت‌های فنی و تخصصی برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده‌اند. مانند ورزش اسب سواری، اسکی، کوهنوردی و …

این نوع بوت‌ها ویژگی خاصی دارند که بر اساس نیازهای ورزشی مورد نظر تولید شده‌اند. به عنوان مثال کفش‌های کوهنوردی دارای زیره ناهمواری هستند تا از سر خوردن کوهنورد در شیب‌های تند جلوگیری کند. یا مثال دیگر، کفش‌های اسکی دو پوش هستند. آن‌ها پشت کاملا صافی دارند تا در قسمت مورد نظر روی چوب اسکی چفت شوند.

 

بوت مردانه کویر یا چوکاس

بوت کویر اساسا یک نیم بوت مردانه چرم است که بیشتر از جنس نبوک یا همان‌ چرم شبیه جیر است، تولید می‌شود. بوت کویر یک نوع کفش با استایل‌ نظامی بریتانیایی است که در طول جنگ‌ جهانی دوم به وجود آمد و امروزه از محبوب‌ترین بوت‌ها به حساب می‌آید. این کفش، استایلی نیمه رسمی کژوال دارد. رنگ‌ مشکی آن از رنگ‌های روشن رسمی‌تر است. اگر به عنوان اولین انتخاب، بوت کویر را انتخاب کرده‌اید، بهتر است با رنگ قهوه‌ای تیره شروع کنید. اما اگر در حال گسترش کالکشن خود هستید، می‌توانید از رنگ‌های روشن‌تر این بوت نیز استفاده کنید. کت چرم و شلوار کتان با بوت کویرست می‌شود. این نوع بوت‌ها برای آب‌وهوای ملایم مناسب‌تر هستند و برای شما استایلی اسپرت و راحت می‌سازند.

 

بوت تیمبرلند

بوت مردانه تیمبرلند؛ جوان‌پسند و به روز

 

از بوت تیمبرلند به عنوان یک مدل محبوب نام برده می‌شود چرا که یک استایل جوانانه و مطابق با مد روز است و بهترین انتخاب برای ست کردن با استایل‌های اسپرت به حساب می‌آید. استایل پاییزی و زمستانی مردانه با پوشیدن بوت‌های تیمبرلند فوق‌العاده شیک و جذاب می‌شود. در میان انواع رنگ‌های بوت تیمبرلند رنگ‌ عسلی نسبت به سایر رنگ‌ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. زیره این بوت‌ها از پلاستیک ساخته شده است و جنس آن در بیشتر موارد نبوک است. یکی از ویژگی‌های ظاهری بوت مردانه تیمبرلند بالشتک مشکی رنگی است که روی ساق آن کار گذاشته می‌شود. این نوع بوت معمولا تا ساق پا امتداد دارد و در سرمای پاییز و زمستان محافظ خوبی برای پاهای شما محسوب می‌شود.

 

بوت بروگ

شکل ظاهری بوت مردانه بروگ تا حد زیادی شبیه کفش رسمی مردانه بروگ است چرا که هر دو نوع کفش بر روی سطوح خود دارای طرح‌های تزئینی هستند. بوت بروگ بنددار بوده و طول ساقش تا بالای مچ امتداد دارد. قسمت پنجه بوت بروگ بر خلاف بوت چلسی گرد است. بوت بروگ یک کفش برای همه موقعیت‌هاست. به خاطر استایل رسمی و اسپرت این مدل بوت، آن را مناسب همه موقعیت‌های اداری، کاری، دانشگاهی و نیز استفاده روزانه کرده است. بوت بروگ با کت و شلوار مردانه به خوبی ست می‌شود.

 

بوت بایکر

برای تهیه و تولید بوت‌های بایکر از بوت‌‌های مارلون براندو هنرپیشه قدیمی آمریکایی الهام گرفته شده است. بوت‌های بایکر به بوت‌های موتورسواران شباهت زیادی دارد. این نوع بوت‌ها را می‌توان با یک پالتوی بلند و یا ژاکت چرم و شلوار جین ست کرد.

 

سخن پایانی

هنگام خرید بوت مردانه فاکتورهای مختلفی را باید در نظر گرفت چرا که بوت‌های مردانه به طور خارق‌العاده‌ای می‌توانند به استایل شما کمک کنند. چه در لباس کار باشید و چه تیشرت و شلوار جین بر تن داشته باشید، بوت مردانه گزینه بسیار مناسبی برای ست کردن است. توانایی بوت‌ها در ست شدن با انواع مختلف لباس، آن‌ها را برای موقعیت‌های مختلف مناسب می‌کند. از گردش‌های غیررسمی گرفته تا رویدادهای مهم و رسمی، بوت‌ها می‌توانند اولین انتخاب شما باشند. شما هنگام پوشیدن بوت‌ها اعتماد به نفس و قاطعیت را تراوش می‌کنید. هرگز قدرت آن‌ها را دست کم نگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied