شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

شب‌های اهواز کجا بریم؟

اگر می‌خواهید بدانید برای گذراندن شب‌های اهواز در طول سفر کجا باید رفت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شب‌های اهواز کجا بریم؟

شهرهای جنوبی از مقاصد ایران‌گردی جذابی هستند که باوجود جاذبه‌های بکر، غذاهای لذیذ جنوبی و مردمان خونگرم و مهمان‌نواز سفر به آن‌ها طرفداران زیادی دارد. یکی از لذت‌بخش‌ترین و البته متمایزترین فعالیت‌هایی که در سفر به این مقاصد می‌توان از انجامش لذت برد، شب‌گردی است. اهواز نیز از همین دسته مقاصد گردشگری است که شب‌های پرهیجانی را می‌توان در آن تجربه کرد. اگر می‌خواهید بدانید برای گذراندن شب‌های اهواز در طول سفر کجا باید رفت تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

پل سفید اهواز: جلوه‌ای زیبا از شب‌های اهواز

پل سفید اهواز از جاهای دیدنی مهم این شهر است که اغلب به‌عنوان نماد شهر اهواز نیز شناخته می‌شود. پل سفید بر روی رودخانه پر آب کارون قرار دارد و نورپردازی‌های هنرمندانه و زیبای آن موجب شده است تا چشم‌اندازی تماشایی و رنگارنگ را در شب به نمایش بگذارد که نگاه هر رهگذری را به خود جلب می‌کند. ازاین‌رو اهالی اهواز و گردشگران نیز برای خوش‌گذرانی و قدم زنی‌های شبانه در اهواز به این پل می‌روند. اغلب آن‌ها در حوالی پل بساط کمپ خود را برقرار می‌کنند تا در فضای دل‌نشین پل خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان و اعضای خانواده خود رقم بزنند.

 

پارک ملت اهواز: فضایی سرسبز در ساحل کارون

پارک ملت اهواز از دیگر گزینه‌هایی است که برای یک شب‌گردی فراموش‌نشدنی در اهواز می‌توان آن را انتخاب کرد. این پارک در ساحل عامری قرار گرفته است و باهدف ایجاد فضایی سرسبز و باطراوت برای اهالی و توسعه گردشگری احداث شده است و پروژه توسعه فضای سبز آن همچنان در حال گسترش است.

این پارک با چشم‌انداز رود کارون و فضای سرسبزی به مساحت ۵ هکتار محیطی دل‌نشین برای دورهمی‌های شبانه خانواده‌ها در فضای باز است. اگر از تماشای چشم‌اندازهای طبیعی به وجد می‌آیید توصیه می‌کنیم با خرید بلیط قطار مسیر سفر به اهواز را با لذت دیدن مناظر بیرونی قطار سپری کنید.

 

خیابان نادری اهواز: خیابانی باصفا برای بازارگردی

خیابان نادری نیز از جاهای دیگری است که برای شب‌گردی در اهواز می‌توان به آن رفت. این خیابان معروف اهواز مملو از مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی است که انواع کالاها را عرضه می‌کنند و قیمت آن‌ها نیز اقتصادی است. شب‌ها با حضور تعداد زیادی از افرادی که برای بازارگردی و خرید به این خیابان می‌آیند شور و حال خاصی در آن ایجاد می‌شود که گشت‌وگذار در آن را به فعالیتی خاطره‌انگیز در شب‌های اهواز تبدیل می‌کند. علاوه بر آن رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم در این خیابان وجود دارند و می‌توان یک شکم‌گردی جانانه را هم تجربه کرد.

 

آبشار مصنوعی اهواز: جاذبه رنگین‌کمانی اهواز

آبشار مصنوعی اهواز از آن جاذبه‌هایی است که به‌هیچ‌وجه نباید بازدید از آن را در سفر به اهواز از یاد برد. این جاذبه در شب‌ها جلوه خاصی دارد و توصیه می‌شود حتماً در گشت‌زنی‌های شبانه‌ی خود از آن دیدن کنید تا لذت تماشای آن را تکمیل کنید.

این آبشار که بر روی پل هفتم اهواز احداث شده است و آب رودخانه را به‌صورت فواره‌های رنگی از دو سوی پل به رودخانه سرازیر می‌کند با تلفیق خیره‌کننده جریان روان آب و نورپردازی، اهالی و گردشگران اهواز را شب‌ها به سمت پل هفتم می‌کشاند. گفتنی است برای نورپردازی این آبشار رنگارنگ از ۸۰ پروژکتور رنگی و بیش از ۷۵۰ لامپ استفاده شده است

.

The-Artificial-waterfall-In-Ahwaz-Shining-At-Night

 

خیابان لشگرآباد اهواز: خیابانی پر از رنگ و خوراکی‌

خیابان لشگرآباد اهواز یکی از خیابان‌های اصلی این شهر است که از قلب شهر عبور می‌کند. این خیابان ازآنجاهایی است که با رفتن به آن شبی فراموش‌نشدنی را در اهواز تجربه خواهید کرد و توصیه می‌شود حتی اگر به‌زودی قرار است سفرتان را به پایان برسانید و با بلیط قطار اهواز تهران از سفر برگردید حتماً زمانی برای رفتن به آن در نظر بگیرید.

خیابان لشگرآباد به خیابان شکم‌گردی اهواز و همچنین خیابان فلافلی‌های اهواز نیز شهرت دارد و شامل تعداد زیادی غرفه و مغازه فست فود است که انواع غذاها و فست فودهای جنوبی ازجمله فلافل، سمبوسه و پکوره در آن طبخ می‌شوند و به فروش می‌رسند.

آنچه موجب جذابیت این خیابان شده است تنها طعم لذیذ ساندویچ‌ها و غذاهای محلی نیست؛ بلکه حال‌وهوای خاصی است که در این خیابان جریان دارد. شور و حال مردم خونگرم و صمیمی جنوب و معاشرت با آن‌ها و در کنار آن قدم زنی در میان خیابانی پر از رنگ و بوی غذاهای خوشمزه جنوبی است. علاوه بر آن جشنواره‌ها و رویدادهای مهم شهری نیز اغلب در این خیابان برگزار می‌شوند.

 

Different-Food-Stall-Throught-Lashgarabad-Street-In-Ahwaz

 

جاده ساحلی: مکانی برای پیاده‌روی در حاشیه کارون

پیاده‌روی باوجود گرمای شهر اهواز اغلب به‌عنوان یک فعالیتی شبانه در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا اهالی اهواز برای فرار از گرما، شب را برای این کار در نظر می‌گیرند. یکی از بهترین تفریحات شبانه اهواز نیز پیاده‌روی است و بهترین مکان برای آن‌هم جاده ساحلی اهواز است. این جاده درست در حاشیه رود کارون قرار دارد و جاذبه‌های گوناگونی در امتداد آن قرار گرفته است که با پیاده‌روی رد طول آن می‌توان از بازدید آن‌ها در هوای دل‌انگیز شب‌های اهواز نیز لذت برد.

پل سفید، پل طبیعت و پل معلق ازجمله تماشایی‌ترین جاذبه‌هایی است که در مسیر جاده ساحلی می‌توان از آن‌ها دیدن کرد. علاوه بر اهالی و گردشگرانی که برای گشت‌وگذار شبانه به این جاده می‌آیند می‌توانند بر روی نیمکت‌های جاده ساحلی بنشینند و از تماشای بازتاب نورها در آب رود کارون و آرامش جاده لذت ببرند.

 

کلام آخر

در اغلب شهرهای جنوبی شب‌گردی و گشت‌وگذارهای شبانه باهدف فرار از گرمای شدید روز یک سنت رایج است. در اهواز نیز گشت‌وگذار و تفریح در طول شب‌ها امر رایجی است و ازاین‌رو برخی جاذبه‌های این شهر مانند پل‌های آن به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا برای بازدید در طول شب مناسب باشند. بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می‌کنند نیز تمایل دارند تا بدانند برای آنکه در شب‌های اهواز لحظات خوشی داشته باشند به چه جاهایی باید بروند که در این مطلب به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. بااین‌وجود لازم به ذکر است که جاهای دیدنی اهواز به همین مکان‌ها ختم نمی‌شوند و شامل مکان‌های دیگر نظیر خانه‌های قدیمی و موزه نیز هستند که می‌توانید رد طول روز از آن‌ها دیدن کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied