شمانیوز
شما نیوز

رپورتاژ آگهی/

نکاتی برای فروش انفجاری در کسب و کار

در این مقاله به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد و نقش تبلیغات اینترنتی در رشد بیزینس را بررسی می‌کنیم.

نکاتی برای فروش انفجاری در کسب و کار

نقش فروش در رشد بیزینس غیر‌قابل انکار است. کسب‌و‌کاری که فروش نداشته باشد، دیر یا زود از کار می‌افتد و زیر هزاران بیزینس دیگر دفن می‌شود. حالا سوال مهمی که پیش می‌آید این است: «چگونه با افزایش فروش کسب‌و‌کارمان به رونق برسد؟» یا «چه استراتژی بازاریابی باعث افزایش فروش می‌شود؟»

در این مقاله به این سوال‌ها پاسخ خواهیم داد و نقش تبلیغات اینترنتی در رشد بیزینس را بررسی می‌کنیم.

 

فروش؛ قلب تپنده هر کسب و کار

تصور کنید یک کسب‌وکار و محصولی عالی دارید؛ اما فروش شما کم است. آیا می‌توانید این بیزینس را ادامه دهید؟ جواب سوال به احتمال زیاد منفی است؛ چون فروش موتور‌ اصلی کسب‌و‌کار است و باعث ادامه حیات آن می‌شود. 

 بدون فروش، کسب‌و‌کار نمی‌تواند هزینه‌های خود را پوشش دهد و ممکن است به‌سرعت به سمت شکست و تعطیلی حرکت کند. 

 

نکات افزایش فروش کسب و کار

اگر به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش کسب‌و‌کارتان هستید باید بدانید این کار فقط بسته به یک موضوع نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. به عبارت دیگر، شما باید استراتژی بازاریابی درستی بچینید و عوامل مختلف را در آن به کار بگیرید. 

نکاتی که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، باعث افزایش فروش شما خواهد شد:

 

مشتری خود را بشناسید 

قبل از هرچیزی مهم‌ترین مسئله شناخت مشتری است. اگر بدانید چه کسی مشتری شماست وچه دغدغه‌هایی دارد، به‌راحتی می‌توانید نیاز‌هایش را پیش‌بینی و راه‎‌حلی برای مشکلات او پیدا کنید. وقتی مشتری حس کند شما درد او را درک می‌کنید، به کسب‌و‌کارتان اعتماد کرده و در نتیجه افزایش فروش را تجربه خواهید کرد. 

برای شناخت بهتر مشتری، پرسونا بنویسید و از آن در استراتژی بازاریابی‌تان استفاده کنید. این پرسونا می‌تواند شامل اطلاعاتی مثل جنسیت، سن، میزان درآمد، اخلاقیات، آرزو و نقاط درد مشتری‌های شما باشد.

 

در فضای آنلاین حضور داشته باشید

اگر به اطراف خود نگاهی بی‌ندازید، بدون شک متوجه حضور پررنگ فضاهای آنلاین می‌شوید. تعداد دوستان شما که گوشی هوشمند ندارند، احتمالا از تعداد انگشتان یک دست هم کمتر است. از این فرصت استفاده کنید و ریشه‌ای قویی برای خود در فضاهای آنلاین بسازید.

هم از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید، هم سایتی کاربرپسند راه بیندازید.

البته توجه داشته باشید که با توجه محصولی که ارائه می‌دهید، ممکن است شبکه اجتماعی خاصی برای شما موثر‌تر باشد. برای مثال اگر مخاطب شما عامه مردم هستند، اینستاگرام انتخاب مناسبی است؛ اما اگر کسب‌و‌کار B2B دارید احتمالا فعالیت در لینکدین مناسب‌تر است.

 

 

از تبلیغات اینترنتی استفاده کنید

حالا که از اهمیت حضور در فضای آنلاین آگاه شدیم، وقت آن است که در این بستر تبلیغات هم انجام دهیم. تبلیغات اینترنتی به دیده‌شدن کسب‌و‌کار شما کمک و پای مشتری‌های جدید را به بیزینس‌تان باز می‌کنند؛ در نتیجه فروشتان چند برابر می‌شود.

تبلیغات اینترنتی روش‌های مختلفی دارد. از تبلیغات سایت گرفته تا شبکه‌های اجتماعی. اگر قصد انجام این کار را دارید باید هوشیار باشید؛ زیرا به همین سادگی هم نیست و فوت‌و‌فن مخصوص به خودش را دارد.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تبلیغات اینترنتی شما به بهترین شکل انجام می‌گیرد، بهتر است از پلتفرم‌های معتبر استفاده کنید.

 

اینستاگرام را جدی بگیرید

مردم هر روز در حال گذراندن تایم قابل توجهی در شبکه‌های اجتماعی هستند، از این حضور پررنگ استفاده کنید و شعبه مجازی کسب‌و‌کارتان را افتتاح کنید. اینستاگرام با حضور پررنگ کاربران ایرانی بهترین بستر را برای فعالیت شما به‌وجود آورده است. پس لازم است این شبکه را در استراتژی بازاریابی‌تان بگنجانید.

اگر می‌خواهید در این شبکه موفق باشید، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

 

  • محتوای منظم تولید کنید
  • مدام استوری بگذارید و تعامل پیج را بالا نگه‌دارید
  • تقویم محتوا بچینید
  • از داده‌های INSIGHT برای رشد پیج استفاده کنید
  • ریلز را فراموش نکنید
  • از ترند‌های روز برای تولید محتوا استفاده کنید

 

بازاریابی محتوایی انجام دهید

بازاریابی محتوایی می‌تواند چهره برند شما را همان‌طور که می‌خواهید به مشتری‌ها نشان دهد.

تهیه محتوایی که از دل مشکلات مشتری بر می‌آید، علاوه‌بر اینکه ارزش تولید می‌کند، اعتماد افراد به شما را هم بیشتر می‌کند و مشتریان وفاداری می‌سازد. 

تولید محتوا شما را در دراز مدت به مرجعی اصلی در حوزه کسب‌وکارتان برای افراد تبدیل می‌کند.

 

از گوگل استفاده کنید

در یک جمله: گوگل کمک زیادی به کسب‌و‌کار شما می‌کند!

با کمک گوگل هم در جست‌و‌جوها به مردم نمایش داده می‌شوید و هم در نقشه گوگل حضور پیدا می‌کنید.

 

در جست‌و‎‌جو‌ها در صفحه اول باشید

اگر سوالی ذهن کسی را مشغول کند احتمالا آن را در گوگل جست‌و‌جو می‌کند. حالا اگر این سوال به کسب‌و‌کار شما مرتبط باشد به کمک گوگل مشتری‌ها به سایت شما راه پیدا می‌کنند. فقط باید حواستان باشد که در صفحه اول حضور داشته باشید. 

برای حضور در این صفحه دو راه‌حل دارید: اول استفاده از گوگل ادز که با پرداخت پول به صفحه اول می‌آیید و دوم کار بر روی سئوی سایت است که ممکن از 3-6 ماه زمان ببرد. با‌توجه به استراتژی بازاریابی‌تان می‌توانید یک گزینه را انتخاب کنید.

 

حضور در Google Maps

اگر می‌خواهید در بزرگترین دفترتلفن دنیا حضور داشته باشید و هر‌کسی که در اطراف جست‌وجو می‌کند، شما را پیدا کند، کسب‌و‌کارتان را در Google Maps ثبت کنید.

از مشتری‌هایتان برای جذب مشتری کمک بگیرید

چه چیزی بهتر از این که مشتری‌ها برایتان مشتری جدید بیاورند؟ برای این که به این هدف دست پیدا کنید لازم است، دو نکته را در نظر داشته باشید:

  • اول این که واقعا خدمات خوبی ارائه دهید. هیچکس دلش نمی‌خواهد که دوستانش تجربه خریدی بد را تکرار کنند.
  • دوم این که جایزه تحریک کننده برای معرفی دوستان و آشنایان در نظر بگیرید. برای مثال 20 درصد تخفیف برای افرادی که معرفی می‌کنند.

 

از نفوذ اینفلوئنسرها استفاده کنید

اینفیوئنسر‌ها کسانی هستند که روی مردم تاثیر می‌گذارند و به‌عبارتی حرفشان برو دارد. مردم مشتاقند بدانند که اینفلوئنسر‌ها از کجا خرید می‌کنند و برای گرفتن خدمات کدام برند‌ها را استفاده می‌کنند. این فرصت بسیار خوبی برای  تبلیغات اینترنتی است. 

اینفلوئنسر مارکتینگ بیشترین نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را بین تمام تبلیغات دارد. البته نکته مهم در این نوع مارکتینگ انتخاب فرد مناسب است که دنبال‌کنندگانش با مشتری‌های احتمالی شما یکی باشد. 

اگر می‌خواهید لیستی کامل از اینفلئنسر‌های مختلف با تعرفه دقیق و مناسب به‌همراه نرخ اینگیجمنت آن‌ها داشته باشید، از پلتفرم تبلیغاتی جریان کمک بگیرید.

 

خرید را آسان کنید

تا جایی که می‌توانید بار فکری را از روی مشتری بردارید و خرید را برای او آسان کنید. با ارائه‌ی امکاناتی مثل پرداخت آنلاین، ارسال سریع، گزارش وضعیت سفارش و پشتیبانی 24 ساعته، خرید آسان می‌شود. 

 

تبلیغات سایت انجام دهید

برای تبلیغات اینترنتی موثر از سایت‌ها استفاده کنید. این نوع تبلیغات از روش‌های زیادی مثل بنری، کلیکی و ریتارگتینگ تشکیل شده است که می‌توانید با توجه به استراتژی بازاریابی‌ و بودجه‌تان از آن‌ها استفاده کنید. کمک گرفتن از افراد حرفه‌ای این تبلیغات را تا چندبرابر موثر‌تر می‌کند.

 

تبلیغات در اینستاگرام، فرصتی طلایی

اگر می‌خواهید کسب‌و‌کارتان سر‌پا و رو به پیشرفت باشد، باید همیشه با ترند‌های بازار پیش روید و از آن‌ها استفاده کنید. امروزه استفاده از فضا‌های آنلاین به‌خصوص اینستاگرام برای فروش بسیار حیاتی است. نداشتن حساب در این شبکه مثل این است که در شلوغ‌ترین خیابان شهر مغازه ندارید! پس همین حالا دست به کار شوید و شعبه مجازی فروشگاهتان را راه‌اندازی کنید. 

اگر می‌خواهید این شعبه مجازی درآمد بالا و افزایش فروش داشته باشد، تبلیغات آنلاین را در برنامه‌های اصلی خود قرار دهید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied